Poster: djmamo
ff voor de mensen die het niet snappen.
als je de bpm kunt zien op 2 cijfers na de comma dus 130,42bpm
en je zet speler 2 ook op 130,42 bpm.
dan ben je toch klaar en kun je toch bijna niet je bpm scherper zetten.
zo kan iedreen mixen.
gelijk zetten op 130,42 en je que goed zetten en erin gooien.
makkelijker kan niet.
het heeft ook helemaal niets met de positie van je pitch fader te maken, maar van de bpm counter op je cdj display.
ff voor de mensen die het niet snappen.
als je de bpm kunt zien op 2 cijfers na de comma dus 130,42bpm
en je zet speler 2 ook op 130,42 bpm.
dan ben je toch klaar en kun je toch bijna niet je bpm scherper zetten.
zo kan iedreen mixen.
gelijk zetten op 130,42 en je que goed zetten en erin gooien.
makkelijker kan niet.
het heeft ook helemaal niets met de positie van je pitch fader te maken, maar van de bpm counter op je cdj display.
je moet dan naar je pitch procenten kijken, het is niet mogenlijk om bij de pioneer je bpm's op tiende nauwkeurig in je scherm te krijgen. *geen enkel ander merk trouwens.
Poster: woeter
Klopt niet, mijn vorige spelers Numark Axis 9 konden dit wel!
En vind dit een groot gemist op de Pioneers want de counters zijn behoorlijk goed... weergeven in decimalen zouden ze ook moeten doen! Want regelmatig kon ik met de Numarks via de BPM counter de platen exact gelijk krijgen.
Natuurlijk moet je het zonder kunnen omdat de counters er ook wel eens naast zitten, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Een argument als "vroeger met de platenspeler had men ook geen BPM counter" kan ik wel begrijpen maar eigenlijk slaat het nergens op. Vroeger had men in auto's ook geen ABS en traction control, maar tis toch verrekte handig om dat te gebruiken? Stilstand is achteruitgang zeg ik maar :P
Poster: djmarcelm
als je alleen kunt rijden met al deze optie's kun je nooit rijden met iets minder
oftwel leer iets vanaf het begin en je zult merken dat je draai technisch veel beter/ sterker in je schoenen staat
geef toe dat het veel makkelijker is maar als het nou eens uitvalt
Zeer regelmatig zitten ze ernaast dus je moet sowieso zonder kunnen. Ik ga er vanuit dat er weinig beginnende DJ's zijn die meteen Pioneers met beatcounters kopen dus dan kan je sowieso al zonder toeters en bellen mixen, wat zeker belangrijk is. Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Poster: exCluSive
Hey iedereen,
ik had een vraagje; ik ben pas begonnen op deze pioneer mk3's maar ik had gehoord dat ik de BPM counter tot 1 of 2 cijfers achter de komma kon instellen, nu heb ik gedraaid vorige week in een tent hier en er staan daar gewoon hele getallen (129\130) in plaats van 128.45 bij die van een kennis... Iemand vertelde me dat hier een knop voor was op de CDJ-1000 mk3, weten jullie misschien hoe ik dit kan wijzigen om toch decimalen te krijgen op de BPM counter?
Bijvoorbaatdank,
exclu
Ik ga er vanuit dat er weinig beginnende DJ's zijn die meteen Pioneers met beatcounters kopen dus dan kan je sowieso al zonder toeters en bellen mixen, wat zeker belangrijk is.
Om te Beat-matchen is dit erg makkelijk (werkt sneller) zo ook je mengpaneel als je een bepaald effect in wilt gooien..dus zo belangrijk is die ook weer......Ook al hebben dj’s die met vinyl draaien geen BPM op hun TT maar wel degelijk op zo'n djm-500/600/800 en daar kun je het wel uitlezen...zo....het probleem "wel" of "niet" slaat een beetje nergens op!! het MOET klaar.. vooral voor je effecten..stel dat jij een plaatje draait op 135 BPM en je gooit er een effect in (echo) op 100 BPM is dit niet aan te horen!!! maar doe die op 135 BPM klinkt het weer lekker..nog lekkerder gaat het klinken als je de BPM verdubbeld (op je mixer voor effect) DUS BPM OP 270 (Echo)-à doe de test!
Conclusie....BPM “is” belangrijk!! en ook de pro's maken er goed gebruik van!!
Het maakt niet uit of die op je speler zit of op je mixer…het is gewoon belangrijk!
Als je denk een (pro) DJ te zijn en de BPM niet nodig hebt (ook niet voor je effecten)……Respect!!!
k had een vraagje; ik ben pas begonnen op deze pioneer mk3's maar ik had gehoord dat ik de BPM counter tot 1 of 2 cijfers achter de komma kon instellen, nu heb ik gedraaid vorige week in een tent hier en er staan daar gewoon hele getallen (129\130) in plaats van 128.45 bij die van een kennis... Iemand vertelde me dat hier een knop voor was op de CDJ-1000 mk3, weten jullie misschien hoe ik dit kan wijzigen om toch decimalen te krijgen op de BPM counter?
&
nog 1 vraagje\opmerking:
wat heb je eraan dat je ziet hoeveel procent sneller een track (A) gaat? je kan toch niet omdat track A 2.1% sneller is ingesteld, track B ook 2.1% sneller zetten aangezien ze beiden een eigen standaard BPM hebben
Poster: djjw
Ik denk dat je je hier sterk invergist, op beide vlakken.
Er zijn echt een heleboel beginnende dj's met gear waar ik jaloers op ben.
(en ik vind dat ik toch een aardig setje heb)
En ik weet uit ervaring dat er ook heel wat dj's zijn die puur op de beat counters
draaien, met die counters draaien ze redelijk, en zonder weten ze niet hoe ze hem gelijk moeten krijgen.
Ik gebruik ze ook voor een indicatie, en dat werkt goed, en het is idd geen schande op die bpm counters tegebruiken, alleen als je niet anders kunt heb je
een probleem wanneer ze er niet op zitten, verder is het totaal nutteloos
(in mijn ogen) om te kunnen pitchen met cijfers achter de komma.
De pitch in % is leuk dat je kan zien dat je je pitch fader verschuift,
verder ook totaal nutteloos.
Poster: Dj-RK
Dit zou alleen kunnen als je BPM-Counters perfect zijn. bij Pioneer zijn ze super maar je zult nooit de perfecte BMP kunnen waarnemen.
Wel zou je een redelijk richtpunt kunnen maken door bij beiden Cd-spelers de BPM Bijv. op 140 te zetten. Daarna zover mogelijk naar onder zodat 140 blijft staan en net voor je naar 139 gaat stoppen.
Doe je dit bij beiden dan heb je bij Pioneer een redelijk goed richtpunt.
Maar als je goed wil leren mixen moet je gewoon zonder deze Beat-Counters leren draaien.
Nvie
Truukje van afronding is dat... 139,5 zal door je counter weergegeven worden als 140, maar 140 kan ook 140,4 zijn. Dus als je precies op zo'n scheiding gaat zitten (x,5) met verschillende tracks, zit je vrijwel altijd goed.
Poster: nils7
Ik gebruik ze vrij regelmatig inderdaad maar merk wel dat ik nu meer op gehoor ga draaien.
Het nadeel is alleen dat ik ben begonnen met draaien op meteen CDJ's (1000 & 800) dus eigenlijk niks anders gewent ben.
(je vind het toch niet erg als ik door de weeks soms oefen)
PS pas ff je home link aan
Username | nils7 |
Member Since | 28-07-2006 at 03:44:20 |
... Iemand vertelde me dat hier een knop voor was op de CDJ-1000 mk3, weten jullie misschien hoe ik dit kan wijzigen om toch decimalen te krijgen op de BPM counter...
...vriend van me heeft CDJ-800MK2's en hij kan dat tot 2 decimalen of 1 zien...
nog 1 vraagje\opmerking:
wat heb je eraan dat je ziet hoeveel procent sneller een track (A) gaat? je kan toch niet omdat track A 2.1% sneller is ingesteld, track B ook 2.1% sneller zetten...
quote: |
Poster: Lead Dat niet , maar als je de schuif beweegt kun je wel zoien of hij veranderd en hoe ver je de schuif beweegt. Ik let alleen op de veranderingen van de pitch uitlezing, en niet naar de absolute waarde. |