[T] Phunky Monkey - Its So Good
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rini    posted on 22-03-2007 00:05
Naam: It's So Good
Duur: 5:32min
Gemaakt met: Reason 3.0
Genre: House/Club

http://download.yousendit.com/81BEDED60E8DC309

Graag Comments ..

What do you think about [T] Phunky Monkey - Its So Good ??

Vote :   

Devotion    posted on 22-03-2007 12:56
Lekker, lekker... Ik heb toch wat punten gevonden die ik zelf zou verbeteren:

• Melodie klinkt braaf; wanneer je deze vetter en rauwer maakt (Benassi sound maybe?) klinkt het al heel anders
  • Hi-hats riff gaat na een tijdje irriteren; draai hem wat vaker weg of speel met de opbouw (dus een keer 1,2,3,4 dan 1,3,2,4/4,3,2,1/whatever)
  • Laat er een effecten-rack op los wanneer je de eerste break hebt; dan creëer je meteen een boostmoment in het nummer
  • Halverwege het nummer transponeer je; afgezien van het feit dat het niet helemaal spot-on is kun je beter tegen het eind van het nummer gaan transponeren
Ik vind het wel een geslaagde productie, nog wat braaf, maar makkelijk op te poetsen. Probeer de lengte ook wat meer richten de 3:30 te gooien. Ben benieuwd naar het vervolg!
Rini    posted on 22-03-2007 13:34
Oke .. Dankjewel .. eindelijk eens een fatsoendelijke review..

Het is zowieso pas de voorlopige versie..
Ik heb ondertussen al de percussie lijn aangepast en de melodie wat dikker laten klinken omdat ik hem wat dun vond.
En dat met dat transpose gedeelte ben ik met je eens..Die vocal klinkt daar een beetje uit de maat..Ik denk dat hem wat laten ga transposen als het vocal gedeelte al afgelopen is.

Ik post zo snel mogelijk de nieuwe versie.
Ziax    posted on 22-03-2007 17:48
Van producen weet ik niks af maar ik weet wat ik hoor en vind het wel leuk klinken :D. Mag voor mij net iets minder chill maar toch demax!

Vraagje: Mag je nummers van mensen op het forum gebruiken om mee te draaien ? (mits hun toestemming natuurlijk) of wordt dit ook als illegaal gezien?
Rini    posted on 22-03-2007 18:17
Thnx Ziax

Nee, dat is niet illegaal. Maar het komt wel netjes over als je eerst toestemming vraagt aan die persoon. Winking my eye

Greetz

Bartjens    posted on 22-03-2007 18:32
Vind het een erg goeie plaat hoor. Mijn complimenten
Heb ook weinig kaas gegeten van produceren dus kan je niet egt vertellen waar op te letten, maar klinkt behoorlijk goed zo.
www.djbrowbeat.com
RenéKuppens    posted on 22-03-2007 18:45
Als eerste wil ik zeggen.

De plaat klink heel netjes.

Maar heb ook net als hier boven wat puntjes.

- Ik dat je bass-lijn iets te langdradig wordt.
  (Met welke VST heb je deze bass-lijn gemaakt? Of met welk apparaat? Ik zoek namelijk iest in die richting. Alvast Bedankt!)
- Verder vind ik dat er wat meer effecten in moeten (Ik mis spanning)

- Verder vind ik het nog allemaal een beetje voorspel baar.

En laat hem horen waneer je bijna klaar bent!

Ga zo door Suc6:D

Ziax    posted on 22-03-2007 20:00
Met de commentaar van de mensen die er wel wat van kennen kan het alleen beter worden :D

Rini    posted on 22-03-2007 20:06
Poster: Bartjens
Vind het een erg goeie plaat hoor. Mijn complimenten

Thnx 2 bartjes

@Dj-RK: De bassline heb ik gewoon gemaakt met reason zelf.

Ik post hem zodra die afgewerkt is..

greetzzz
RenéKuppens    posted on 22-03-2007 20:58
Poster: PhunkyMonkey

Thnx 2 bartjes

@Dj-RK: De bassline heb ik gewoon gemaakt met reason zelf.

Ik post hem zodra die afgewerkt is..

greetzzz

Zou je kunnen zeggen hoe de vst in reasen heet?

Rini    posted on 22-03-2007 22:05
Poster: Dj-RK
Zou je kunnen zeggen hoe de vst in reasen heet?

Reason werkt niet met vst's..Hij heeft z'n eigen vasten synth's en samplers enz..
Je kunt er geen nieuwe inladen zoals bijv. met fruity loops..
Maar de synth die ik ervoor gebruikt heb heet Subtractor..
RenéKuppens    posted on 23-03-2007 15:54
Ja maar in ableton en fl kun je de vaste 'vst's' ook pakken en in andere programma's zetten de vasten vst's van FL zitten ook bij mijn in AbletonWinking my eye
Luxx    posted on 23-03-2007 17:26
Ja maar in ableton en fl kun je de vaste 'vst's' ook pakken en in andere programma's zetten de vasten vst's van FL zitten ook bij mijn in AbletonWinking my eye

als je FL studio hebt kan je dat benny benassi sound namaken ( als je daarop doelde )
doe dit:
channels>add one> 3Xosc
open dat kanaal nu en doe alle3 de crs zo ver mogelijk naar links en ga nu naar piano roll. maak een bassline in de C4 en je hebt het benny benassi soundje.. heeft alleen maar wat reverb nodig

over de track zelf:
ik vind het iets wat te eentonig. een hogere synth erboven met een qlimax had veel vetter geweest. de drums had je ook wat meer mee kunnen doen die blijven het gehele nummer vrijwel hetzelfd. ( bij mij ook altijd maar ik ben lui Winking my eye)
die fx geluidjes steeds bij de laatste paar maten vind ik wel vet klinken dat doen dj chuckie enso ook altijd.

keep it up Happy, laughing
www.mothermusic.nl
Reemz    posted on 23-03-2007 17:29

Ja maar helaas gaat dat niet op voor Reason. Reason heeft haar eigen effecten e.d. in het programma zitten.

Je kan bijvoorbeeld wel Reason koppelen aan bijvoorbeeld Ableton Live maar geen VST's of VSTI in reason importeren.
RenéKuppens    posted on 23-03-2007 18:20
Poster: Reemz

Ja maar helaas gaat dat niet op voor Reason. Reason heeft haar eigen effecten e.d. in het programma zitten.

Je kan bijvoorbeeld wel Reason koppelen aan bijvoorbeeld Ableton Live maar geen VST's of VSTI in reason importeren.

Oke fijn te weten

@ LuXx: Ik zocht een bass-lijn en deze klonk zeker niet verkeerd dus dacht kijken of ik hem ergens kon krijgen.

Bedankt voor de tip ga eens proberen

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

365 Users online: 42 Guests (323 Unknown)
Pages generated today : 5.744
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.657.756