Keuze van een mixer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ziax    posted on 20-03-2007 21:18
Hi !

Ik draai nu ongeveer 8 maand denk ik en ga m'n nieuwe booth kopen in de grote vakantie. De Pioneer CDJ 800 staat al vast.

Qua mixer twijfel ik nog, ik ga (nog niet) veel on the road maar hou wel van effectjes.
Ik twijfel tussen een Pioneer DJM 400, NUO 2 (of 3) en Numark DXM-06

Nuo heeft geen effecten (kan wel extra box kopen maar kost veel geld), van een vriend van mij die ergens in het brusselse in een dj winkel werkt heb ik gehoord dat ze relatief veel Pioneer 400's binnenkrijgen voor herstelling wat mij dus wel wat afschrok. Van de Numark heb ik enkel de product info gelezen, geen idee van qualiteit etc..

(heb al gekeken naar Allan & heath maar deze zijn mij toch net iets te duur om als hobby in huis te nemen.
(prijs tss nuo, 400 of numark maakt niet uit, het is qualtiteit dat ik wil :p)

Wat zijn jullie aanraders?

What do you think about Keuze van een mixer ??

Vote :   

djjw    posted on 20-03-2007 22:35
Uit de keuze's die je hier aangeeft, zou mijn keuze de DJM 400 zijn.
Over de djm 400 staat natuurlijk genoeg op het forum hier,
dus dat ga ik allemaal niet weer typen.
Je moet je trouwens ook niet blind staren op de effecten,
het is een leuke extra en ze werken wel goed, maar pas op dat je niet meer
met de effecten gaat spelen , dan dat je aan het draaien bent.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de "kwaaltjes" waarmee de djm's terug komen
in de zaak bij een vriend van je..
Mij is (nog) niets bekend van problemen met de djm 400.

dutchman    posted on 20-03-2007 22:43
ik ben et er ook mee eens wat djjw zegt..je moet je niet blind staren op die effecten..maar dan zou ik nog wel voor de djm 400 gaan...het heeft namelijk wel die extra functies voor als je ze wilt gebruiken...geen gekllooi met een effectbox alles zit er eignelijk geowon op...maar ja ik weet niet of je het draaien al aardig onder de knie hebt, maar ik zou niet te snel effecten in een mix gaan gebruiken...dit kan je hele mix verklooien.

dit was mijn mening...en wil ook wel even weten wat die "kwaaltjes" waren:P
Ziax    posted on 20-03-2007 22:58
Oke, al hoorde ik dat de nuo beter zou zijn als je wat meer on the road gaat.

Ik zal hem eens navragen wat de kwaaltjes waren Thumbs Up. Hij woont in brussel dus ik weet niet wanneer ik hem nog eens zal horen. Zal em wel mailtje sturen.

*edit*

wat denken jullie van de numark?
djjw    posted on 20-03-2007 23:10
De Nuo (3) heeft zeker ook kwaliteit.. maar ik vind ze echt niet mooi..
De Nuo 2 vind ik al helemaal geen uitstraling hebben, lijkt wel een pennen
doosje..
De nuo 3 gaat dan alweer een beetje , hij is wat breder als de nuo 2.
Ik weet het zegt niks over de kwaliteit, maar dat is de rede waarom ik ze
niet zou willen.

De Numark kan ik helaas niks over zeggen, ik heb geen ervaring met deze
mixer..
tairip    posted on 20-03-2007 23:33
Weeg af wat je nodig hebt!

Kanalen
Booth
Gebalanceerde uitgangen
Mic kanalen
Prijs
Kwaliteit

De DJM-400 heeft geen booth uitgang en deze kan je dus niet mee nemen als je eens een feestje wil geven waat je een monitor nodig hebt!

P.s. mijn voorkeur gaat wel uit naar de DJM-400 dit om een aantal zaken.
Lekkere bruikbare effecten, mooi ogende kwaliteitsmixer en over een x aantal jaar is je Pioneer nog steeds leuk geld waard... de Nuo denk ik ook wel (wel iets minder) en de Numark... die kan je maar beter aan je neefje geven!
MuffHouse    posted on 21-03-2007 09:11
Omdat ik eerst met hetzelfde idee zat als jij, en vaak een laptop gebruik heb ik een Nuo 3 gekocht naast mijn 2 Numark Axis 4 die binnenkort worden vervangen door 2x cdj800mk2.

De nuo 3 is echt een hele lekkere mixer. Werkt wat anders dan het mengpaneeltje van numark (90 euro) waar ik mee begonnen ben, maar dat went snel genoeg. Verder is de nuo 3 wel een echte basismixer en heeft dus geen effecten.

Over het algemeen staat Numark wel een beetje als bekend als een b merk, niet dat duurdere mixers van Numark niet goed zijn. Maar als je een Pioneer of een Nuo in huis haalt, dan weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt.
robbert    posted on 21-03-2007 09:20
Laat de mensen van Numark maar niet horen dat je ze beschrijft als B merk, dat is namelijk echt niet waar! Numark heeft inderdaad een goedkopere lijn en levert al zijn producten tegen een scherpe prijs, maar dit zegt nog niet dat het een B merk is natuurlijk!
Jer    posted on 21-03-2007 09:51
Ik heb de dxm 06 ongeveer 3 jaar gehad voorik de nuo 5 haalde. En tuurlijk merk je het kwaliteits verschil maar ik heb me ook zeker die jaartjes vermaakt met de dxm 06. Als je een beetje ritme gevoel heb zijn de effecten ook goed bruikbaar! Heb hem toch ook een keer of 40 mee naar een feestje meegenomen een hij liet me nooit in de steek:p 

Je heb een aux ingang dus eigenlijk een derde kanaal met 2 bands toonregeling.
En de andere 2 kanalen heb 2 line ingangen en 2phone maar die zijn ook omschakelbaar naar line.
2 masters waarvan 1 gebalanceerde master en een rec uitgang.
Al met al voor zijn klein mixertje zit er echt veel op.
En als de je de effecten gebruikt licht alles zo leuk op:P

En numark is zeker geen b-merk het heeft gewoon top producten tegen een scherpere prijsWinking my eye Niets mis mee toch?
En ik heb mijn numark dxm 06 na 3 jaar nog verkocht voor 175 oke de mijne was nog wel in perfecte staat. 
MaD    posted on 21-03-2007 13:20
Ik heb ook de DXM06 en doet zn werk goed, heb m nu 2 jaar en nog nooit een probleem mee gehad. Ik lees ook goeie dingen over de Reloop RMX 40 DSP, misschien ook een goeie optie mocht je ooit nog willen uitbreiden met TT`s of cdspeler
noadja.com /// aboveall.nl
tairip    posted on 21-03-2007 13:30
Poster: robbert
Laat de mensen van Numark maar niet horen dat je ze beschrijft als B merk, dat is namelijk echt niet waar! Numark heeft inderdaad een goedkopere lijn en levert al zijn producten tegen een scherpe prijs, maar dit zegt nog niet dat het een B merk is natuurlijk!

Ik ben het wel eens met MuffHouse, Numark is in mijn ogen wel een B merk.

Numark is zeer innovatief maar qua kwaliteit laat het nog wel eens te wensen over, dat wil niet zeggen dat ze geen goede produkten hebben. Maar in de A klasse vallen ze niet.
robbert    posted on 21-03-2007 14:22
Nee ik blijf erbij, met een B merk die je ze echt onder. Zeker met producten als de hdx/cdx en axis-9 kun je ze niet meer beschouwen als een B merk. Dat de kwaliteit op sommige punten nog niet op Pioneer niveau ligt is een tweede.
Ziax    posted on 21-03-2007 14:23
Bedankt voor de hulp :D
Ik ga nog even moeten afwegen tussen de voor -en nadelen van de pioneer 400 en nuo.
Reloop ben ik niet zo voor omdat het enkel via internet wordt verkocht.. (bij min weten) waar moet je er mee naartoe als er iets aan scheelt?

Bij een pioneer of Nuo ben je zeker dat je de service meehebt.

Bedankt!
djmamo    posted on 21-03-2007 14:56
Poster: tairip

Ik ben het wel eens met MuffHouse, Numark is in mijn ogen wel een B merk.

Numark is zeer innovatief maar qua kwaliteit laat het nog wel eens te wensen over, dat wil niet zeggen dat ze geen goede produkten hebben. Maar in de A klasse vallen ze niet.

ik ben het hier ook niet mee eens.

numark heeft wel degelijk een goede kwaliteit, en is zeker inovatiever dan menig ander merk.

als je naar de producten kijkt zul je ook zien dat het geen oems zijn, dit is bij behringer, dab, skytech, reloop enz enz zeker wel het geval.

en om maar eens een vergelijking te doen de numark cdn 90...... versus de pioneer 1000 mk3.

denk dat het er toch om gaat spannen.
want de cdn is een erg goede en intressante cd speler waar erg veel mee kan, meer dan de cdj 1000 MET sd kaart.

in dit opzicht denk ik zelfs dat de cdn 90 ook ver boven de denons staat, want wat heeft denon de laatste jaren nou echt verbeterd?

mijn mening: ik denk dat numark denon en pioneer toch qua cd spelers erg dicht bij elkaar liggen en dat pioneer er nog best wel moeite meer gaat krijgen in de toekomst, eigenlijk verbeterd pioneer alleen de spelers en word er weinig revolutionairs uitgebracht, en dat doet numark wel.

kun jij al usb uit met je pioneer cd speler? numark wel.
www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 21-03-2007 15:18
Poster: djmamo
mijn mening: ik denk dat numark denon en pioneer toch qua cd spelers erg dicht bij elkaar liggen en dat pioneer er nog best wel moeite meer gaat krijgen in de toekomst

Hier ben ik het niet mee eens. Numark CDN-22MK4 bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit zulke meuk gezien. De axis spelers en CDX zijn misschien wel van kwaliteit. Maar wat zegt dit van het totaalmerk. 

Wat pioneer betreft. Ik denk dat Pioneer het helemaal niet moeilijk gaat krijgen. Zowieso heeft Pioneer de naam. En toch is iedereen wel van mening, dat Pioneer echt goed spul heeft. Bij andere merken (B Merken) waar ik Numark dus ook onder zie, ben je er niet zeker van, en wil ik het altijd eerst testen.

en om maar eens een vergelijking te doen de numark cdn 90...... versus de pioneer 1000 mk3.

Hoe wil je dit vergelijken. De CDN 90 is een dubbele cd-speler. De pioneer een enkele.:D Misschien kun je deze dan beter vergelijken met de Pioneer CMX 3000.

Maakt ook niet uit, maar ik denk wel dat iedereen hier zijn eigen mening over heeft. Ik zie Reloop ook niet als B merk. De draaitafels zijn in ieder geval top in orde. Toch zijn ze B.

But that's all personal.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 21-03-2007 15:21
ppak je toch dehelft van de cdn90.... en als je die vergelijkt met de cdj 1000 dan is deze toch beter. en er zijn ook grote bekende zaken die de cdn boven de pioneer verkiezen

maar dat is persoonlijk.
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 21-03-2007 15:36
ppak je toch dehelft van de cdn90.... en als je die vergelijkt met de cdj 1000 dan is deze toch beter. en er zijn ook grote bekende zaken die de cdn boven de pioneer verkiezen

maar dat is persoonlijk.

Inderdaad erg persoonlijk, maar een A-merk moet in mijn ogen aan een aantal zaken voldoen!

- Op menig raider staan
- Werelwijd bekend zijn
- Kwalitatief hoogstaande produkten maken (en niet ook slecht produkten daarvoor heb je DAP e.d.)
Jer    posted on 21-03-2007 15:42
Poster: Illusion

Hier ben ik het niet mee eens. Numark CDN-22MK4 bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit zulke meuk gezien. De axis spelers en CDX zijn misschien wel van kwaliteit. Maar wat zegt dit van het totaalmerk. 

Dan heb je het ook wel over de oudere spullen van numark maar, toch nog nooit iemand over die cd speler horen klagen. Oke hij kan niet veel maar wat die moet doet ie. Wat dacht je van de cdj 500 van pioneer is toch ook niks byzonders, ik vind numark geen b merk het is een merk met lef. Oke de eertse ipod mixer had je niks aan maar voor de rest bewijzen ze zich toch wel.
En tussen de cdn 90 en de cmx 3000 verliest de pioneer zeker.
Maar ieder zijn meningHappy, laughing

Illusion    posted on 21-03-2007 15:43
De cdj 500 was toch de 1e cd-speler met Loop Functie.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jer    posted on 21-03-2007 15:44
das waar:P maar geen antishock!

Maar ff ontopic:
nuo 3/djm 400
Hansje    posted on 21-03-2007 15:47
de cdj1000 was de eerste cdspeler met vinylsimulatie
Nvie    posted on 21-03-2007 15:47
Maargoed, daar ging het niet over!

Back on topic!
djmamo    posted on 21-03-2007 17:39

Inderdaad erg persoonlijk, maar een A-merk moet in mijn ogen aan een aantal zaken voldoen!

- Op menig raider staan
- Werelwijd bekend zijn
- Kwalitatief hoogstaande produkten maken (en niet ook slecht produkten daarvoor heb je DAP e.d.)

waarom moet een a merk op een rider staan?

dus een pioneer djm 1000 is geen A artikel, staat bijna nergens op de rider.

dus jij zegt als iemand een dap cd speler op zijn rider heeft staan dan is het wel een A artikel?

en numark maakt voor iedere prijsklasse een cd speler, en pioneer?

om ff terug te komen op je punten.

numark zal best wel ergens op een rider staan. (waarschijnlijk bij apreski dj's)
numark is wereld wijd bekend (numark is erg groot in Amerika mischien wel groter dan pioneer)
en ze hebben kwalitatief hoogstaande artikels, voor elke prijsklasse.

waaruit concludeer jij dat numark geen kwaliteits spullen heeft?
baseer je dat op de prijs van een cd speler?

www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 21-03-2007 17:53

dus jij zegt als iemand een dap cd speler op zijn rider heeft staan dan is het wel een A artikel?

Op menig rider!
djmamo    posted on 21-03-2007 20:44

Op menig rider!

doe eens meer moeite om mij te overtuigen, waarom het volgens jou geen a merk is. (anders houd je niet met deze discussie moeten beginnen)

alleen neer zetten menig rider ( wel spannend hoor bold) dat slaat nergens op.

geef gewoon goede argumenten.
en geen one-liners.

www.moonentertainment.nl
Lead    posted on 21-03-2007 20:50
DAP is zeker geen A-mark... Dat moet voor je geen nieuws zijn. Schroef maar eens een CD speler open dan zie je het direct: geen degelijke bevestiging van de printjes , brakke multi connectortjes, rammelende voedingen etc.

MAAR : Deze thread gaat niet over CD spelers en de vraag wat profi is of niet. Graag hiervoor een eigen thread aanmaken zodat de discussie hier ontopic kan blijven!

Hier graag alleen verder reageren over de keuze van een mixer.

Poster: Ziax
... Ik ga nog even moeten afwegen tussen de voor -en nadelen van de pioneer 400 en nuo.

Reloop ben ik niet zo voor omdat het enkel via internet wordt verkocht.. (bij min weten) waar moet je er mee naartoe als er iets aan scheelt?

Bij een pioneer of Nuo ben je zeker dat je de service meehebt...

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-03-2007 20:53 (1%)

164 Users online: 10 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 50.049
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.786.564