Vinyl vs CD
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Zephion    posted on 19-03-2007 22:53
Hoe zien jullie de toekomst in voor het draaien met vinyls? Gaat het er helemaal uit en vervangen worden? Zal vinyl altijd blijven en is de cd alleen een leuke aanvulling? Zal vinyl blijven maar enkel als 2de keuze voor bepaalde classics?

Ik zou zeggen brand los Happy, laughing

What do you think about Vinyl vs CD ??

Vote :   

Alex    posted on 19-03-2007 23:16
Poster: Zephion
...brand los Happy, laughing

Dat is precies wat er gebeurt.
Ik hoor steeds meer mensen die hun vinyl op CD branden en toch de overstap gaan maken.
Probleem is nog wel dat veel niet gelijktijdig met de vinyl release op cd of mp3 uitkomen, dus voorlopig moet er nog vinyl worden gekocht.
Illusion    posted on 19-03-2007 23:26
Voorlopig mag van mij ook nog vinyl worden gekocht. Ik ben voorstander van Vinyl, en zou het zonde vinden als het verdwijnt. Het is gewoon echt, en voelt fijn aan. Wat mij betreft, blijft de vinyl maar lekker, maar k'denk niet dat de toekomst er zo uit ziet.

(by the way, volgens mij zijn hier al een heleboel topics over)Winking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Mforge    posted on 20-03-2007 20:26
vinyl is here to stay....hoe lang roepen ze al niet dat het verdwijnt? voorlopig komen er nog bergen vinyl uit, en dat zal de komende jaren nog wel zo blijven.
Tuurlijk lopen de verkopen terug door de nieuwe technieken, maar er zijn (gelukkig) nog zat dj's, zowel pro als niet pro die vast blijven houden aan vinyl, al dan niet in combinatie met een cdj of laptop.
naar mijn mening wordt dat ook de toekomst : combinaties van moderne en oude technieken.
Nvie    posted on 20-03-2007 20:36
Vinyl blijft gewoon altijd. Je ziet alleen wel dat CD's steeds en steeds meer de overhand nemen. En ja, dan heb je nog MP3. Ik persoonlijk denk dat het een grote flop op DJ-Gebied is, niemand wil honderd-en-zoveel tracks op één cdtje. Net als vinyl, gewoon per artiest, per track!
Lead    posted on 20-03-2007 21:33
Vinyl zal nooit verdwijnen, hoewel het wel opmerkelijk is dat Technics met de DJ line (dus ook de draaitafel) stopt. Dat doet het vinyl geen goed (hoewel er prima alternatieven zijn).

CD is wel hard op weg om binnen een aantal muziek stromingen de overhand te nemen. Bij verhuur klussen worden tegenwoordig vaak de CD spelers naast de mixer gezet en staan de SL's aan de buitenkant...
Let the BASS be louder
Yorick    posted on 20-03-2007 21:43
waarom zou technics stoppen met de dj line?
Ik denk dat vinyl ook nog wel blijft bestaan,,
Het geeft iets extra's (het gevoel, het geluid, etc)
tairip    posted on 20-03-2007 23:21
Sorry maar zijn hier niet al tig veel topics over? Lead antwoord zelf ook!?

Zoals:
Turntable DJ uit de tijd??
cd of vinyl draaien?
Cd of Vinyl? Ligt het aan de stijl?
CD of Vinyl?
CD or Vinyl
Liever platen of cds

Hier mijn mening, in het begin dacht ik dat het vinyl nooit zou verdwijnen. Nu begin ik daar aan te twijfelen en weet vrijwel cker dat er ooit een dag komt waarom de DJ het zwarte goud niet meer ten gehore brengt.
Ik denk echter niet dat CD de plaatsvervanger is van vinyl, de MP3 gaat de vinyl en cd vervangen is het niet binnen 5 jaar dan wel binnen 15!
In Amerika zie je nu al het verschijnsel dat de MP3 interfaces in de discotheken staan en je alleen maar je laptop aan hoeft te sluiten.

Het zal nog wel enige jaren duren voordat de vinyl industrie in stort maar de groei van MP3 en CD word steeds maar groter.
Vinyl evenaren hoeft niet meer met cd speler, de nieuwe generatie DJ weet niet eens meer wat vinyl is of waarvan het gemaakt word en hoe het werkt.

Wel weten ze hoe je een MP3 start en de wavevorm opelkaar plakt zonder koptelefoon! Ik vind dat men dan geen DJ meer is maar dat is persoonlijk!
De DJ gaat in zijn algemeenheid een beetje veranderen van rol, hij wordt meer een entertainer en is niet alleen DJ meer. Visuals gaan meer een rol spelen alhoewel ik niet weet of dat het oude vak ten goede komt!

Zo weer genoeg getypt op deze avond! Wie nog meer wil weten moet maar eens onder het genot van een bakje koffie in Groningen aankomen want mijn vingers worden moe!
djmarcelm    posted on 20-03-2007 23:50
ik denk idd dat je meer de mp3 krijgt

ik hou me nu vast aan de cd en in sommige boekingen aan de lp
maar ik zal er zeker voor open staan om mp3 te draaien mits deze van goede kwaliteit is!
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
djmarcelm    posted on 20-03-2007 23:51
Poster: tairip

Zoals:
cd of vinyl draaien?
CD of Vinyl?
CD or Vinyl
Liever platen of cds

Hier mijn mening, in het begin dacht ik dat het vinyl nooit zou verdwijnen. Nu begin ik daar aan te twijfelen en weet vrijwel cker dat er ooit een dag komt waarom de DJ het zwarte goud niet meer ten gehore brengt.
Ik denk echter niet dat CD de plaatsvervanger is van vinyl, de MP3 gaat de vinyl en cd vervangen is het niet binnen 5 jaar dan wel binnen 15!
In Amerika zie je nu al het verschijnsel dat de MP3 interfaces in de discotheken staan en je alleen maar je laptop aan hoeft te sluiten.

Het zal nog wel enige jaren duren voordat de vinyl industrie in stort maar de groei van MP3 en CD word steeds maar groter.
Vinyl evenaren hoeft niet meer met cd speler, de nieuwe generatie DJ weet niet eens meer wat vinyl is of waarvan het gemaakt word en hoe het werkt.

Wel weten ze hoe je een MP3 start en de wavevorm opelkaar plakt zonder koptelefoon! Ik vind dat men dan geen DJ meer is maar dat is persoonlijk!
De DJ gaat in zijn algemeenheid een beetje veranderen van rol, hij wordt meer een entertainer en is niet alleen DJ meer. Visuals gaan meer een rol spelen alhoewel ik niet weet of dat het oude vak ten goede komt!

Zo weer genoeg getypt op deze avond! Wie nog meer wil weten moet maar eens onder het genot van een bakje koffie in Groningen aankomen want mijn vingers worden moe!

glas bier gerard?
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Illusion    posted on 21-03-2007 13:24
Poster: tairip

Ik vind dat men dan geen DJ meer is maar dat is persoonlijk! De DJ gaat in zijn algemeenheid een beetje veranderen van rol, hij wordt meer een entertainer en is niet alleen DJ meer.

Ben ik mee eens. Je ziet steeds meer dat er jonge Dj's bij komen. Het begint een standaard hobby te worden. Ik vind het jammer. Deze hobby zou eigenlijk speciaal moeten zijn. Je moet je speciaal voelen. Ik probeer daarom ook speciaal te blijven, daarom draai ik op Vinyl. Ik ben nu 18, en opzich ook een jonge Dj. Ik vraag me af hoe de oudere generatie tegen mij aan kijkt.

Je moet tegenwoordig wel uber goede setjes draaien, om er een beetje tussen te komen.

Ik kom nog wel ff een keer langs, naast de media markt tochWinking my eye Trouwens waar zit die platenzaak?

K'zal ook weer ff ontopic.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jorrit    posted on 21-03-2007 14:30

Zoals:
cd of vinyl draaien?
CD of Vinyl?
CD or Vinyl
Liever platen of cds

Mee eens, meer dan genoeg ruimte om over CD/vinyl te praten.

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

108 Users online: 31 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 51.698
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.958.990