Sorry maar zijn hier niet al tig veel topics over? Lead antwoord zelf ook!?
Zoals:
Turntable DJ uit de tijd??cd of vinyl draaien?Cd of Vinyl? Ligt het aan de stijl?CD of Vinyl?CD or VinylLiever platen of cdsHier mijn mening, in het begin dacht ik dat het vinyl nooit zou verdwijnen. Nu begin ik daar aan te twijfelen en weet vrijwel cker dat er ooit een dag komt waarom de DJ het zwarte goud niet meer ten gehore brengt.
Ik denk echter niet dat CD de plaatsvervanger is van vinyl, de MP3 gaat de vinyl en cd vervangen is het niet binnen 5 jaar dan wel binnen 15!
In Amerika zie je nu al het verschijnsel dat de MP3 interfaces in de discotheken staan en je alleen maar je laptop aan hoeft te sluiten.
Het zal nog wel enige jaren duren voordat de vinyl industrie in stort maar de groei van MP3 en CD word steeds maar groter.
Vinyl evenaren hoeft niet meer met cd speler, de nieuwe generatie DJ weet niet eens meer wat vinyl is of waarvan het gemaakt word en hoe het werkt.
Wel weten ze hoe je een MP3 start en de wavevorm opelkaar plakt zonder koptelefoon! Ik vind dat men dan geen DJ meer is maar dat is persoonlijk!
De DJ gaat in zijn algemeenheid een beetje veranderen van rol, hij wordt meer een entertainer en is niet alleen DJ meer. Visuals gaan meer een rol spelen alhoewel ik niet weet of dat het oude vak ten goede komt!
Zo weer genoeg getypt op deze avond! Wie nog meer wil weten moet maar eens onder het genot van een bakje koffie in Groningen aankomen want mijn vingers worden moe!