Vista: Post je Windows Experience Index (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Alex    posted on 19-03-2007 17:38

Vista geeft je hardware een score, ben benieuwd hoe mijn pc het doet in vergelijking met andere pc's.
Post hier dus een screenshotje.

What do you think about Vista: Post je Windows Experience Index ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 19-03-2007 18:27
ik denk dat het tot 10 gaat..
en dat dat niet zo eenvoudig is te behalen als je ziet wat Alex voor Pc heeft en dan pas op een 4,9 uitkomt

Poster: Alex
Mijn pc: 
  • Asus NCT-D Dual Xeon moederbord
  • 2 x Intel Xeon 3.0 Ghz processor
  • 4 GB DDR2 registered geheugen
  • Nvidia Quadro FX 3500 videokaart + zalman koeling
  • 74 GB WD Raptor SATA als systeemschijf
  • 750 GB Seagate barracuda SATA schijf (perpendicular) voor data
  • 500 GB WD MyBook als backupschijf
  • Lacie 321 10 bit 21" TFT scherm
  • HP 2600n color laserjet
  • Vista ultimate
  • Pioneer brander
  • Pioneer dvd rom slot in
  • Het geheel verpakt in een Antec Sonata kast
  • Coolermaster Realpower 550 W voeding

ccc    posted on 19-03-2007 18:28
Moet je hiervoor Windows Vista hebben of is dit een programma?
DNR    posted on 19-03-2007 18:29
hoezo eist vista veel:S
RenéKuppens    posted on 19-03-2007 18:29
ja vista berekent die score ...
Alex    posted on 19-03-2007 19:09
Poster: ccc
Moet je hiervoor Windows Vista hebben of is dit een programma?

Dit is een feature uit Vista.
Jer-E    posted on 20-03-2007 11:33
vista is gewoon een K*t programma
als je je pc wil verneuke moe je het vooral nu al gaan probere je kan het beter over een jaar aanschaffen als alle bugs etc deruit zijn
RenéKuppens    posted on 20-03-2007 15:32
Hier heb je natuurlijk wel gelijk in maar er zijn ook veel mensen die een gratis update hebben gekregen maar die moeten ze wel voor een bepaalde tijd hebben geactiveert...
anders is het niet meer gratis

Maar ik denk dat *** er niet de juiste benaming voor isWinking my eye
Reemz    posted on 20-03-2007 15:53
TADA!!!!

Hieronder mijn vista prestaties. De score loopt trouwens van 1 tot 5.

PS. Ik vind VISTA totaal geen k*t programma en heb er nog steeds plezier van nergens last van.... Alleen vind ik wel dat vista enorm veel geheugen in beslag neemt, dus schaf net zoals ik minimaal 2 GIG aan dan heb je nergens last van.

Voor de mensen die niet weten wat dit precies inhoud heb ik hieronder even wat informatie neergezet.

De Windows Experience Index meet de mogelijkheden van de hardware- en softwareconfiguratie van uw computer en drukt deze meting uit in een getal dat een basisscore wordt genoemd. Een hogere basisscore betekent meestal dat de computer beter en sneller presteert dan een computer met een lagere basisscore, met name wanneer er geavanceerde taken worden uitgevoerd waarbij veel bronnen worden gebruikt.
Elk hardwareonderdeel krijgt een afzonderlijke score. De laagste subscore is bepalend voor de basisscore van uw computer. De basisscore is bijvoorbeeld 2;6 wanneer de laagste subscore van een afzonderlijk hardwareonderdeel 2,6 is. De basisscore is geen gemiddelde van de gecombineerde scores.
U kunt de basisscore gebruiken als een betrouwbare richtlijn waarmee de programma's en andere software die wilt aanschaffen, moeten overeenstemmen. Als uw computer bijvoorbeeld een basisscore van 3,3 heeft, kunt u gerust software kopen die is ontwikkeld voor deze versie van Windows, waarvoor een computer met een basisscore van 3 of lager vereist is.
Rens    posted on 20-03-2007 15:58
Je hebt in ieder geval 1 volgdoende gehaald

Ik weet niet wat ik van vista moet denken, heb nl nog niet echt uitgezocht over hoe en wat. Maar ik ga toch wachten tot de 'kinderziektes' eruit zijn.
RenéKuppens    posted on 20-03-2007 16:07
Poster: Reemz
TADA!!!!

Hieronder mijn vista prestaties. De score loopt trouwens van 1 tot 5.

Ik dacht al hoe kan dat nou dat alex nog niet eens een voldoende had maar hij heeft dus bijna perfect.. 1-5
Xitrate    posted on 20-03-2007 16:33
Maar hoe kan dat dan als sommige cijfers 5,4 of bijvoorbeeld 5,9 zijn?
Rens    posted on 20-03-2007 16:39
Poster: Dj-RK

Ik dacht al hoe kan dat nou dat alex nog niet eens een voldoende had maar hij heeft dus bijna perfect.. 1-5

Hoe kan het dan dat er punten hoger als 5,0 worden gegeven? :S Dan zou je toch ook op een punt boven 5 uit kunnen komen....?
Dj_Danny    posted on 20-03-2007 16:40
de score loop van 1 tot 10, maar de top of de range van dit moment zal niet boven de 6,0 uitkomen... Microsoft was zo slim te bedenken dat alles in de toekomst beter wordt, en dat dus ook mensen die nu een monster pc hebben niet een tien moet krijgen, want wat voor cijfer krijgt die monster pc die over een paar jaar uit komt die tien keer beter is (ik lul maar wat) dan voor cijfer?

On:

2,0..
RenéKuppens    posted on 20-03-2007 16:40
ja dat is een goede
hij pakt de laagste score..

maar wat als dat nou een 5,9 zou zijn
ciderke    posted on 20-03-2007 17:15
quote:
Poster: Reemz
Alleen vind ik wel dat vista enorm veel geheugen in beslag neemt, dus schaf net zoals ik minimaal 2 GIG aan dan heb je nergens last van.
?

Moet de helf van de wereldbevolking nu extra RAM-geheugen gaan kopen omdat Microsoft een veeleisend besturingssysteem op de markt brengt? In plaats dat Vista m'n hardware een score geeft zou m'n hardware beter Vista een score geven.

Wat een omgekeerde wereld. Eerst ontwikkelt Microsoft een veel te zwaar besturingssysteem en nu hebben ze nog de pretentie om te zeggen dat je computer eigenlijk niets voorstelt met hun score.
DNR    posted on 20-03-2007 17:19
hmmm.. mac word steeds aantrekkelijker:P
Rens    posted on 20-03-2007 17:20
Poster: DNR
hmmm.. mac word steeds aantrekkelijker:P

Als je het zoals ciderke bekijkt helaas wel :omg: WOW
Mforge    posted on 20-03-2007 17:35
ben benieuwd wat voor score vista strax geeft aan een mac, als vista met bootcamp gaat lopen.....heb verscheidenene test gelezen van mac pro's die windows draaien, en die waren lovend, alleen vista draait nog niet onder bootcamp.
Vibemaster-D    posted on 20-03-2007 18:43
Tering die alex heeft gewoon SERVER hardware als home PC !!
RenéKuppens    posted on 20-03-2007 19:24
zo heb wat vista functies op xp geinstaleerd dat 3d door je pagina's scrollen is best wel lache
NielsR    posted on 20-03-2007 22:14
ik ben nu overgestapt op mac een imac 20" omdat ik echt geen zin heb om mety vista te beginnen en nog wel een pikant detail de eerste 6 maanden dat xp uit was suckte het echt windows releast een stuurprogramma en dan moet je 6 maanden wachten tot die alle updates heeft uitgebracht om u systeem vlot te laten draaien al je het mij vraagt dikke rommel
Cyspoz    posted on 21-03-2007 11:42
Wat voor specs heb jij Reemz?
Reemz    posted on 21-03-2007 14:20
Poster: Cyspoz
Wat voor specs heb jij Reemz?

-AMD Athlon 64 X2 4200+(2.20GHz, 2x512K)
-2GB Dual Channel DDR2 533MHz
-320GB 7200rpm SATA Hard Drive
-16 X DVD +/- RW
-Flat Panel SE197FP 19"
-256MB ATI Radeon X1300 Pro
-HDA 7.1 Dolby Digital
-TV Tuner Integrated Analogue PCI & Dell Remote Control

Cyspoz    posted on 21-03-2007 16:04
Ja dan snap ik dat hij wel wilt Happy, laughing
DJ_Inspiration    posted on 21-03-2007 21:41
Ik ben ook niet zo te vinden voor die Vista, hoewel ik informatica studeer en alles met Windows doe dus zal ik binnenkort toch wel moeten volgen..
Ik heb sinds december ook een Intel iMac gekocht en kmoet zeggen dat hij echt super bevalt.

Er is toch echt niet veel verschil meer tegenwoordig hoor tussen Mac OS en Windows, hoewel Mac nog steeds de veiligste is natuurlijk. Er zijn op youtube ook veel filmpjes te vinden die aantonen dat Microsoft zelfs veel van Apple gestolen zou hebben. Ok, qua interface en effectjes, is Mac toch al een tijdje de nummer 1 geweest en nu begint ook Windows met die 3D-effecten en hun Eye-Candy. Ik ben zeker tevreden van mijn iMac want heb nog nooit op zo'n stabiel systeem gewerkt. Mijn laptop die ik gebruik voor school is een Dell Latitude 120L met 1GB DDR RAM en XP Pro ENG. Vista heb ik daar ook op gedraaid en die krijgt slechts een score van 1 (grafische kaart is maar intel-chipset met shared memory en dus totaal onvoldoende)

156 Users online: 99 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 12.183
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.705.574