Mega mix n.a.v. 100 jarig bestaan
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 19-03-2007 15:36
Dit jaar bestaat de kroeg waar ik werk 100 jaar.
Nu vroeg mijn baas van de week of ik eens een leuk idee voor een jubileum mix had.
Nu dacht ik zelf heel simpel.
Binnen 1 uur van oud naar nieuw te beginnen. Maar dan pas beginnen bij de jaren 60. Omdat (bijna) niemand nu nog zit te wachten op muziek van voor die tijd.

Maar dan word het meer gewoon gooi en smijt werk achter elkaar door, en op het laatst kan ik dan nog gewoon mixen.

Hebben jullie misschien leukere/betere orginelere ideeen?

Ik hoor het graag van jullie!

Play that funky music white boy....

What do you think about Mega mix n.a.v. 100 jarig bestaan ??

Vote :   

barthawk    posted on 19-03-2007 15:43
ik zou gewoon heel ff beginnen met klassieke muziek...omdat dat van voor die tijd is..daarna gewoon mixen met oude platen van de sixties to en met nu..
Illusion    posted on 19-03-2007 15:48
Niemand zit te wachten in een kroeg op klassiek:D geloof me:D

Begin maar gewoon bij sixties... beetje beatles,,, beetje AC-DC, abba, Deep purple, de allerbeste hits van toen. 60ties 70ties 80ties en meerWinking my eye. alles door elkaar!Winking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Sandr    posted on 19-03-2007 16:11
Poster: Illusion
Niemand zit te wachten in een kroeg op klassiek:D geloof me:D

Begin maar gewoon bij sixties... beetje beatles,,, beetje AC-DC, abba, Deep purple, de allerbeste hits van toen. 60ties 70ties 80ties en meerWinking my eye. alles door elkaar!Winking my eye

Dat is dus ook wat ik zei! Maar heeft niemand anders een goed idee om te mixen?
En om er echt nog een soort eigen draai aan te geven dat je duidelijk kunt merken dat het van het cafe is?
RenéKuppens    posted on 19-03-2007 17:37
dit is wel moeilijk want je zit natuurlijk wel met veel verschillende stijlen..
en ik weet niet watvoor café het bij jullie is meschien dat je een thema moet nemen of zo dan blijf je toch wat meer in de zelfde stijl...
robbert    posted on 19-03-2007 17:42
Selectuur de nummers enigzins op bpm en zorg dan dat je bijvoorbeeld 3 nummers met ongeveer gelijke bpm achter elkaar mixt. Zo ben je niet constant aan het hakken, maar bijvoorbeeld maar om de 6-7 minuten.

Ferrox    posted on 19-03-2007 17:43
je kutn natuurlijk ook naar de toekomst kijken, onder het motto we gaan door, en dan de allernieuwste hitjes mixen..

mss ff anders bekeken, wellicht een mooie optie om te doen!
RenéKuppens    posted on 19-03-2007 17:49
ja dat je even 10 jaar terug gaat en dan een beetje spannende ruimte geluidjes en wat nieuwe muziek laat horen..
Cyspoz    posted on 19-03-2007 18:00
Opzich is een megamix best te halen ook al zitten er nogal tempo verschillen tussen de nummers.
Wat ik zou doen is een leuk intro maken met een bekend stukje klassieke film muziek met daarin een voice over met een boodschap waarmee je direct je cafe kenmerkt.
Daarna mix je gewoon van jaren 60 naar nu. Als je beetje handig bent kun je daar best een leuke mix van maken. Wat vaak in megamixen wordt gedaan om niet smijtachtig over te komen is de beat van een bepaald nummer onder meerdere nummers laten doorlopen. Daardoor krijg je iets meer een geheel.
Als je tijdens je mix ook nog je kroeg wilt kenmerken kun je de jaren strikt scheiden en daartussen ook weer voice overs plaatsen.

't zijn maar wat ideeën, zie wat je er mee doet en succes er mee zou ik zeggen.

Sandr    posted on 20-03-2007 00:16
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik mix zelf niet met de pc, en om dan een megamix te gaan maken met jaren 60 nummers met een redelijk veranderende beat is wel lastig lijkt mij.

Verder zitten er leuke ideeen bij, ik zal eens met mijn baas overleggen wat de opties zijn!

Meer ideeen zijn altijd welkom!

Cyspoz    posted on 20-03-2007 08:09
Poster: Sandr
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik mix zelf niet met de pc, en om dan een megamix te gaan maken met jaren 60 nummers met een redelijk veranderende beat is wel lastig lijkt mij.

Verder zitten er leuke ideeen bij, ik zal eens met mijn baas overleggen wat de opties zijn!

Meer ideeen zijn altijd welkom!

Met Ableton Live kun je met de warp functie nummers in tempo gelijk maken. Werkt niet altijd 100% maar je zou er voor de grap eens mee kunnen experimenteren. Succes in iedergeval ermee en post eventueel een kleine demo hier van het resultaat.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

141 Users online: 25 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 58.449
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.794.964