Vraagje(s).
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Roar    posted on 18-03-2007 23:32
Hey, Zeg... ik vraag me af hoe jullie als DJ bijhouden wat zo de nieuwste plaatjes/cd's zijn die echt een bom zijn. Zijn er soms charts van elk genre apart? Ik zelf ben (nog) geen DJ... maar ik heb al veel gelezen over DJ'en het spreekt met echt aan. Ik heb al is gelezen in de "post uw nieuwste/laatste vinyls/cd's topic... en eigenlijk gezegd ik ken bijna geen enkele liedjes/artiesten die jullie zoal kennen. Ik luister graag veel naar electro/techno/DnB/house. Ik zal een lijstje maken van de artiesten die ik zoal ken:

The Chemical Brothers
Hybrid
Orbit
The Orb
The Future Sound of London
The Crystal Method
Underworld
Leftfield
Nathan Fake
Erol Alkan
Aphex Twin
Underworld
Technasia
Dave Clark
Cosmic gate
Klute
Tiefschwarz
Pendulum
John B
...

Welja als DJ moet je de muziek kiezen en daar ligt wel het probleem... ik wil DJ worden maar wil erook uit verdienen.

Grtz Roar

What do you think about Vraagje(s). ??

Vote :   
HouseArrest    posted on 18-03-2007 23:50
Het komt er eigenlijk op neer dat je veel moet zoeken. Top 40's af gaan. Maar ook zit ik heel vaak op fora waar ik veel nieuwe nummers kan krijgen.

Vaak probeer ik die nummers zelf voor een bepaald publiek en kan ik bepalen of dat nummer het goed doet voor "dat" publiek waar ik op dat moment voor speel.

Maar ook is er veel mond op mond reclame, vaak komen mensen naar me toe en zeggen: Jo Yoeri, heb je dit nummertje al? Echt een vet nummer, dikke beat etc.
Dan zorg ik dat ik dat nummer heb.

Er zijn een paar punten waar je eigenlijk mee bezig bent.
Reemz    posted on 19-03-2007 00:13
Hou vooral de charts in de gaten en kijk ook eens op de online downloadstores. Daar zijn ook regelmatig de nieuwste platen te vinden.

Het ultieme zou natuurlijk een lidmaatschap van een pool te zijn waarin de nieuwste promo's circuleren maar dat is vrij moeilijk om tussen te komen kan ik je uit ervaring vertellen.

eXe    posted on 19-03-2007 00:43
Als je eenmaal echt begint heb je daar wel snel kijk op.
Ik luisterde altijd al radioshows van:

- Armin Van Buuren - A State Of Trance (Trance)
- Markus Schulz - Global Dj Broadcast (Trance)
- 538 Dance Department Podcast (Trance)
- Caz Weekendmix (House/R&B/etc. etc.)

Daar worden meestal de nieuwste platen gedraaid. Ook regelmatig zoals eerder genoemd downloadstores checken.
Dance-tunes.com heeft charts voor vrijwel alle stijlen, kijk anders ook op beatport.com en juno.co.uk.

Edit: Dance Trends of hoe het ook heet (Tipparade) van 538, staan ook vaak de goede platen tussen. Net voordat ze in de top40 komen, iedereen ze kent, en ze helemaal grijsgedraaid worden

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat als je beetje gaat draaien, je erachter komt dat er genoeg anderen zijn net als jij die ook van muziek houden en deze graag 'delen'.  De titels dan Winking my eye muziek moet je natuurlijk kopen om de artiesten te steunen

Btw over het verdienen als dj-zijnde. Ik heb meerderen gehoord die daarom begonnen zijn, maar vanwege tegenvallende resultaten hebben ze alle apparatuur weer de deur uit gedaan.
Ga het doen omdat je het gewoon superleuk vind om muziek te draaien. Ik zelf draai nog steeds op me slaapkamertje, maar ik kan echt uren bezig zijn.
Tuurlijk is het leuk als je er wat mee kan verdienen, is ook mijn uiteindelijke streven maar het mooiste is nog altijd om de hele zaal op jouw platen uit hun dak te zien gaan.

Vergeet niet dat het een hele investering is en overweeg ook goed de keuze vinyl/cd.

Roar    posted on 19-03-2007 17:18
Bedankt dit heeft me veel geholpen

Poster: Reemz

Het ultieme zou natuurlijk een lidmaatschap van een pool te zijn waarin de nieuwste promo's circuleren maar dat is vrij moeilijk om tussen te komen kan ik je uit ervaring vertellen.

Euhm wat is een pool? Een soort organisatie?
RenéKuppens    posted on 19-03-2007 17:54
dat zijn mensen die Promo cd's krijgen eindelijk een groep dj's die vaak en veel draaien die krijgen de tracks zo als Promo een stuk eerder dat is voor de artiesten dus meer reclame want zo wordt hun track eerder gedraait en als ze hem dan echt uitbrengen dan is hij al wat bekender..

Dus als je in zo'n pool zit krijg je Cd's eerder (ook niet alles) en dat noemen ze dan Promo's

verder haal je op trance gebiedt zoals hier boven al is verteld veel info uit
Armin Van Buuren - A State Of Trance

dit zijn altijd de nieuwste hits..
en daar zit ook techno tussen Winking my eye
barthawk    posted on 19-03-2007 18:00
ik heb me zelf ook in een pool weten te krijgen..daarnaast hou ik ook de asot lijsten in de gaten..zo hou je jezelf een beetje op de hoogte..
RenéKuppens    posted on 19-03-2007 18:09
Bron: DANCE TUNES 
Meest gedownloade tunes van de week. [19-03-2007]

01 . The Fall (Richard Durand Remix)
       way out west

02. Another Wave
Randy Katana

03. Any Time
Richard Durand

04. The Future
Joop

05. Grasshopper
Sander Van Doorn

06. Genetic
Activa

07. This IS The Hook
BSOD

08. Frozen Flame (wezz And Fisher Remix)
Jeckyll And Hyde

9. One Tear Away
Airbase

10. The Power
Tom Novy vs TV Rock and Snap

Dit is een top 10 meest gedownloade tracks van Dance Tunes
hier staan wat nieuwe nummer tussen
of kijk bijvoorbeeld bij laatst toegevoegd op muziek sites..
Roar    posted on 19-03-2007 19:27
Echt bedankt jongens.   

This is an old Topic

No new postings for 6.766 days.
 Post CommentThat would be 225.5 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

330 Users online: 41 Guests (289 Unknown)
Pages generated today : 6.265
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.658.277