ruis
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gelindo    posted on 18-03-2007 17:25
als ik mijn mengpaneel aanleg en de fader van de ene  tt naar boven schuif hoor ik een ruis  en bij de andere tt heb ik dat niet . ik he al geprobeert in de andere kanalen maar de ruis blijft , het is gelijk waar ik de tt aansluit . zijn er hier mensen die dit ook al mee maakten ?

What do you think about ruis ??

Vote :   

ccc    posted on 18-03-2007 17:27
ja
gelindo    posted on 18-03-2007 17:35
Poster: ccc
ja
  hoe heb je het opgelost
jelektronic    posted on 18-03-2007 17:51
heb je de aarde van je tt aangesloten achteraan op je mixer?
zit je element wel goed?
...

Leoo    posted on 18-03-2007 18:39
Ik denk iets vergelijkbaars te hebben (iets wat met die techniek te maken heeft).. soms als ik de pfl van een kanaal uitzet, hoor ik nog 3 seconden die draaiende plaat, maar een beetje krakerig.. en daarna is het gewoon stil.. weet iemand hoe dit kan?
gelindo    posted on 18-03-2007 20:09
Poster: jelektronic
heb je de aarde van je tt aangesloten achteraan op je mixer?
zit je element wel goed?
...
 ja alles zit goed
Illusion    posted on 18-03-2007 23:12
- Wat voor mixer heb je.
- Wat voor TT's heb je.

Weet je zéker dat het niet aan je element ligt? Staat je versterker te hard?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 19-03-2007 00:54
anders eens je hele bekabeling van tt naar mixer vervangen, of je tt goed afstellen.
www.moonentertainment.nl
dutchman    posted on 19-03-2007 09:30
Poster: Leoo
Ik denk iets vergelijkbaars te hebben (iets wat met die techniek te maken heeft).. soms als ik de pfl van een kanaal uitzet, hoor ik nog 3 seconden die draaiende plaat, maar een beetje krakerig.. en daarna is het gewoon stil.. weet iemand hoe dit kan?

misschien tijd voor een nieuwe mixer:P
djmamo    posted on 19-03-2007 13:16

ja dan zit er nogal wat stof tussen je faders, en je hebt dan ook geen vca faders.
mischien moet je hem een keer schoon spuiten met een compressor, en dan kan je er weer ff mee doen.

maar zolang het je pfl is, is het niet zo erg het wil alleen zeggen dat je ergens een " lek " hebt zitten die dan door de stof het singaal van je unit door laat.

heb je ook getest of hij het ook doet als je hem over de fader hebt lopen? denk namelijk dat hij dat dan ook doet, alleen valt het niet op omdat je dan je andere plaat eral in hebt zitten.
www.moonentertainment.nl
gelindo    posted on 19-03-2007 13:35
Poster: Illusion
- Wat voor mixer heb je.
- Wat voor TT's heb je.

Weet je zéker dat het niet aan je element ligt? Staat je versterker te hard?
 ik heb een nuo 5 mixer en 2 technics tt's  vroeger nooit problemen me gehad maar nu opeens wel
djmamo    posted on 19-03-2007 13:53
versterker kan het niet zijn want het is maar bij 1 fader, en je stuurt vanuit je mixer naar je versterker.

en als het de versterker was dan zou het ook op het andere kanaal moeten zitten.
denk dat het de kabels zijn van je tt naar je mixer, en anders is het de uitsturing van je tt, dus dan zou je ruis uit je tt komen.

www.moonentertainment.nl
Leoo    posted on 19-03-2007 15:36
Mijn mixer is overigens: jb systems premium, en tt's 1650 van numark, maar het is dus dat: een plaat draait, channelfader staat gewoon omlaag, pfl luisteren voor het inmixen.. pfl weer uit.. 2 flarden van de track en hij is volledig stil.. helpt dat schoonspuiten in dit geval?
djmamo    posted on 19-03-2007 20:07
schoonspuiten helpt, een andere mixer waarschijnlijk ook (geintje) je kan het altijd proberen
www.moonentertainment.nl
Leoo    posted on 19-03-2007 20:17
jongens ik weet het van de mixer, het is een budgetmixer. Hij is dus een stuk minder dan een pioneer, maar de electronica is toch niet persé slecht? (onderdelen opzich)
djmamo    posted on 19-03-2007 21:18
jongens ik weet het van de mixer, het is een budgetmixer. Hij is dus een stuk minder dan een pioneer, maar de electronica is toch niet persé slecht? (onderdelen opzich)

het gaat er bij ruis ook om dat je onderdelenslecht zijn, en waarschijnlijk is ook de electronica minder.

het maakt ook niet uit het gaat er om dat hij niet meer ruist.
www.moonentertainment.nl
Leoo    posted on 20-03-2007 08:29
Nou wat ik gedaan heb is, ik heb hem helemaal afgekoppeld (op ze kop gehouden(vraag me niet waarom), afgestoft (ik dek alles altijd af), opnieuw aangekoppeld, aardedraden nog is extra goed aangesloten, en het lijkt nu beter te zijn..
Cyspoz    posted on 20-03-2007 09:53
Leoo, ik denk dat het beter is als je even een eigen topic aanmaakt met je probleem. Nu lopen er twee totaal verschillende problemen door elkaar heen en is er een kans dat de topic starter (gelindo) zijn probleem niet meer of niet goed wordt behandelt.
Leoo    posted on 20-03-2007 16:09
ik dacht juist dat het niet de bedoeling steeds andere topics aan te maken, deze onderwerpen liggen vrij dicht bij elkaar toch?

*edit.. mijn probleem lijkt opgelost, ik hou me buiten dit topic cyspoz Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.629 days.
 Post CommentThat would be 221 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

188 Users online: 24 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 48.522
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.785.037