Schaamtegevoelens bij t kijken naar Jumpstyle (6/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robertkennis    posted on 15-03-2007 19:41
Beste djresourcekijkbuiskinders,

Ben ik nu echt de enige of zijn er meer mensen die de Jumpstyle danspasjes ongelooflijk debiel vind? Ik wil persoonlijk niemand afkraken, maar kom op mensen. Ik krijg er zonder gein een schaamtegevoel bij.
Zou dit de nieuwe gabbertijd worden ala 2007? Krijgen we er ook een speciale klederdracht bij?
Vertel mij aub meer, ik vrees namelijk dat t jumpen ons land heeft veroverd. Overal zie je het...op het nieuws, internet en zelfs mensen op straat...
Slaat het dan echt enkel alleen aan omdat dit eindelijk een "dans"variant is die zelfs door mannen kan beoefend worden?

Wederom....ik wil niemand kleineren, dit is enkel mijn mening.

What do you think about Schaamtegevoelens bij t kijken naar Jumpstyle ??

Vote :   

OneSixty    posted on 16-04-2007 00:01
mijn handtekening zegt genoeg : jumping is not a crime
Nvie    posted on 16-04-2007 07:29
Poster: dj_lightzone
mijn handtekening zegt genoeg : jumping is not a crime

Dat ligt eraan. Volgens mij is het zo dat als jij andere voetgangers enzo bijna naar de filistijnen schopt en/of je muziek keihard aanstaat je wel degelijk strafbaar bent. Volgens mij geld dat in het algemeen trouwens. Daarnaast vind ik het zwaar asociaal als jij mensen met zulke dingen lastigvalt.

Maargoed, ieder z'n stijl. Echter sluit ik me volledig aan bij de mening dat het wel erg overhyped is, en het meerendeel wel erg is hinderlijk omdat je het overal tegenkomt en de muziek in z'n geheel niet van de hoogste kwaliteit is. Van mij mag het ook lekker snel weer overwaaien.
Mod edit by Nvie on 16-04-2007 07:33 (1%)
OneSixty    posted on 16-04-2007 20:16
Poster: Nvie

Daarnaast vind ik het zwaar asociaal als jij mensen met zulke dingen lastigvalt.

meer uitleg AUB.
rekord    posted on 16-04-2007 20:26
is there anyone on the floor who .....
tekstueel is er op jump niets op aan te merken

ik zal het nooit draaien maar op een fuif kan ik me er wel is op amuseren
rekord    posted on 16-04-2007 20:30
Poster: MrPecho
quote:
Poster: Illusion

Hardcore is erg lang populair geweest. Jumpstyle net 2, 3 jaar.

Het is nog steeds populair... maar weet je zeker dat het overal aan het verminderen is, of is dat alleen locaal bij jou in je omgeving?

Ik weet toch zeer zeker dat het in gent en leuven en antwerpen wel degelijk aan het verminderen is.
I'm connected .

ik denk toch niet dat het vermindert in belgie, onlangs werd voor de eerste keer een jumpfestival gehoude met oa de hype dj coone
en was er dan ook nog sensation black
dusja....
ccc    posted on 16-04-2007 20:45
Ik vind ook dat er een verschil is tussen de hele jump hype en het muziek genre opzich zelf.

Er zijn genoeg mensen die jumpstyle luisteren en er op los gaan zonder te jumpen. De wat hardere nummers gaan toch vaak richting de hardstyle en hardcore en zullen dus ook door de mensen die dat luisteren gewaardeerd worden.
Jori    posted on 28-04-2007 20:27
Ik vind jumpen maar een domme rage. Toen ik laatst ging disco zwemme met een partijtje stond driekwart van het zwembad te jumpen! !Het allerergste vind ik nog wel dat als ik op school een hardhouse nummer laat horen dat ze dan zeggen dat het is nageaapt van jumpstyle!!!Heelveel hardcore, hardstyle en hardhouse nummers vallen nu onder jumpstyle, ook vind ik het raar dat alleen maar door een raar dansje een heel genre word bedacht. De muziek is wel super leuk, mja ik zie het verschil niet met de hard muziek...
User edit by Jori on 28-04-2007 @ 20:43:55 (18%)
jerzz    posted on 28-04-2007 20:38
jumpen!
Mod edit by Jorrit on 28-04-2007 22:42 (1%)
Jori    posted on 28-04-2007 20:44
lol, dit is wel iets anders dat het jumpen op jumpstyle....
OneSixty    posted on 28-04-2007 20:47
Poster: Jori
lol, dit is wel iets anders dat het jumpen op jumpstyle....

ik neem aan dat hij dit ook wel wist...... zoniet is het dikke afgang
ccc    posted on 28-04-2007 20:49
Ja maar het wordt zelfs zo erg dat voor het Jumpen op jumpstyle ook wedstrijden worden gehouden. Debiel als je het mij vraagt.

Wat helemaal erg is.

Mijn nichtje zit in groep 4 en was vanmiddag hier en ik het een tekenfilm zender op gezet voor haar. Opeens komt  er zon ringtone reclame met een leeuw en staat er jump leeuw van oranje ofzo iets. En ik kijk naar men nichtje zit ze van die jump bewegingen te maken. Ik dacht wat krijgen we nou!.
Nu vroeg ik aan haar hoe ze dat kon en toen vertelde me ze dat de gymleraar haar dat op school had geleerd.

Echt te gek voor woorden vind ik dat. De hele jump hype maakt gewoon de muziek kapot daardoor vind ik.
MoXeGy    posted on 28-04-2007 21:00
ben het helemaal met je eens. maar zolang er ook Niet commerciele muziek word uitgebracht maak ik me er nog niet heel druk om.
jerzz    posted on 28-04-2007 21:07

Mod edit by Jorrit on 28-04-2007 22:42 (50%)
OneSixty    posted on 28-04-2007 21:23
@ jerzz : we hebben echt wel door dat je weet hoe je moet copy/pasten
the-melody    posted on 28-04-2007 21:24
Ik snap wel ergens wat jerzz wilt bereiken en kan er ook wel om lachen. Maar tis vrij moeilijk om uit te leggen...
OneSixty    posted on 28-04-2007 21:32
jah, ik hou eigenlijk ook wel van die sarcastisch getinte grapjes
EDIT: ik ook maar dan

User edit by OneSixty on 28-04-2007 @ 21:36:25 (33%)
jerzz    posted on 28-04-2007 21:57
Hebben jullie deze nieuwe hit ook al aangeschaft??

ccc    posted on 28-04-2007 23:04

User edit by ccc on 28-04-2007 @ 23:05:04 (97%)
bass-traxx    posted on 13-06-2007 21:36
ik snap wel wat iedereen tegen jumpen enzo heeft
maar het is net als bij hardcore het werd de commercieel en nu is het vern**kt
ik ben al 3 jaar jumper (!) dus geen van die noobs enz.
ik heb in het begin de tijd meegemaakt toen het nog een undergroundgebeuren
was maar ja toen kwamen jeckyll & hyde, the highstreet allstars...
en ze verkl*ten het gewoon
het komt allemaal hierop neer
Het grootste deel dat je ziet op youtube enzo zijn WannaBjumpers
zij zijn geen echte jumpers ze doen het gewoon omdat het 'in' is
ik vind dat je daarom de echte jumpers niet door dezelfde visie moet bekijken
gelijk al die nerds ....

TEK-V
Vidi    posted on 13-06-2007 22:24
Dat klopt helemaal, ik heb de jump-scene ook zien groeien, maar dan met name in de belgische beruchte discotheek "The Site @ Wuustwezel", maar ik kan me niet herrineren of dat nou meer french tek werd genoemd dan jump.

Maar dat iedereen nou dat dansje kent dat vind ik wel zo lomp... dat komt me echt de keelgat uit, dat dansje is gewoon zielig, echt zielig. Het zal nooit de sfeer oproepen dat de scéne eerst had, zonder al die wannabe's.

Gery    posted on 13-06-2007 23:11
Poster: robertkennis
Beste djresourcekijkbuiskinders,

Ben ik nu echt de enige of zijn er meer mensen die de Jumpstyle danspasjes ongelooflijk debiel vind? Ik wil persoonlijk niemand afkraken, maar kom op mensen. Ik krijg er zonder gein een schaamtegevoel bij.

het is idd compleet belachelijk, en slaat op niks.

Zou dit de nieuwe gabbertijd worden ala 2007? Krijgen we er ook een speciale klederdracht bij?

wel vroeger had je de jhonny's, weet niet van waar het komt maar hier noemen we de jumpers "Ronny's". naar analogie waarschijnlijk.

- de puta madre 69
- bikkembers
- "gazetta del sport"
- andere t-shirts met blinkend opschrift
- lacoste (heupzakjes die rond de schouder gedragen worden)
- nike air schoenen of andere liefst witte en/of blinkende schoenen
- soms pet, die met de klep beetje omhoog staat

kortom je ziet  de ronny's dus al van ver afkomen...

Ik ben een allround dj, en draai vanalles, occasioneel dus ook jump, al beperk ik mij wel tot het minimum en de zachtste en meest ambi platen (eig meer harddance zoals bvb: jeckll & hyde, vorwerk, etc) want het genre spreekt mij totaal niet aan.

ik heb ooit eens een kwartier harddance/jump gedraaid en daarna over gegaan naar R&B en no shit, alle meisjes waren lekker aan het dansen maar enkele ronny's bleven volharden en jumpten lekker door

en jump...)  't is trouwens de enige tweestrijd ook tussen meisjes (R&B, disco, dance) en jongens (house, electro en jump).
wat ik probeer is toch ongeveer elk half uur van genre te wisselen ongeveer, meestal tussen house en R&B, disco en dance kan je lekker door house platen draaien voor wat afwisseling enzo.

soit, ik klaag niet als er geen jump bij komt kijken...
DJ - Producer
Gery    posted on 13-06-2007 23:15
Poster: Vidi
Dat klopt helemaal, ik heb de jump-scene ook zien groeien, maar dan met name in de belgische beruchte discotheek "The Site @ Wuustwezel"
 ik denk dat je voor de echte belgische roots in "The Oh!" moet zijn in gavere...

Ik ken een van de buitenwippers van daar een beetje en op een zaterdagavond zijn we daar voor de lol eens langs gegaan (goeiedag zeggen, niet binnen geweest) en 't was daar echt erg van het volkje dat je zag passeren

nog een detail: om je wagen mooi voor de deur te zetten in het zicht betaal je 5 euro, op de parking achteraan 2 euro. Het verschil ligt hem niet in de security want er zijn constant parkeer wachters overal maar gwn in het feit om je auto te kunnen showen
Voor de deur staat het vol van de getunde bakken!

DJ - Producer
Ferrox    posted on 13-06-2007 23:19
Poster: Gery
ik denk dat je voor de echte belgische roots in "The Oh!" moet zijn in gavere...

Ik ken een van de buitenwippers van daar een beetje en op een zaterdagavond zijn we daar voor de lol eens langs gegaan (goeiedag zeggen, niet binnen geweest) en 't was daar echt erg van het volkje dat je zag passeren

nog een detail: om je wagen mooi voor de deur te zetten in het zicht betaal je 5 euro, op de parking achteraan 2 euro. Het verschil ligt hem niet in de security want er zijn constant parkeer wachters overal maar gwn in het feit om je auto te kunnen showen
Voor de deur staat het vol van de getunde bakken!

Ik ben er geweest toen een vriend van me daar moest draaien. Enigste (na flink wat drankjes is bijgebleven) is dat ze erg lekkere hamburgers hadden buiten :D
ccc    posted on 13-06-2007 23:33
(heupzakjes die rond de schouder gedragen worden)

Zijn dat niet van die jonge gasten die drugs dealenConfused?

Ik wil geen bepaalde bevolkingsgroepen noemen.
TheSupercrab    posted on 14-06-2007 10:07
Poster: dj_lightzone

meer uitleg AUB.

Hier is toch geen meer uitleg voor nodig.. Ik kom niet vaak in NL, Maar was gister in walibi world. Stond daar rustig met mijn vriendin te wachten op een achtbaan, gaan dr opeens en stel kleuters jumpen met muziek van hun mobieltje. Wij hebben ons echt dood gelachen. Maar andere mensen vonden het wel erg irritant.

Als mensen het in het publiek doen en het andere mensen ergert is het gewoon asociaal. Ik bedoel je blaast toch ook geen rook in iemands gezicht. Dit is gewoon het zelfde, als je iemand van de stoep schopt/je muziek kei hard aan zet dan is dat asociaal. Keep it friendly!!

409 Users online: 310 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 42.172
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.310.145