Je eigen party opzette !! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjSiLvErMoRoS    posted on 29-11-2004 18:51
Lijkt me echt wel strak plan alleen ik vraag me af hoe ik dat moet doen met het drinke enz iemand een idee en wat is het beste om het feest te geve zaaltje of iets anders ...?

Greetz Silvermoros
User edit by DjSiLvErMoRoS on 29-11-2004 @ 18:52:12 (3%)

What do you think about Je eigen party opzette !! ??

Vote :   

Lead    posted on 29-11-2004 18:58

meestal is de goede locatie vinden het lastigste. De overige dingen die je moet regelen zijn ongeveer altijd hetzelfde :

- Licht
- DJ's
- Flyers (10x meer dan het maximum aantal bezoekers)
- Posters (leesbaar van grote afstand, niet te veel tekst)
- Kaartjes (denk bij voorverkoop goed na over vervalsingen)
- Uitsmijters (betrouwbaar, ik heb eens gehad dat de uitsmijters bepaalde tot hoe lang een feest door ging, ipv de organisatie)
- Personeel voor alle posten op de avond zelf.

De keuze van locatie bepaald hoe veel mensen je max kunt krijgen en tot hoe laat je doorgaat. Met die gegevens kun je de rest uitrekenen.

Je zult zien dat je de eerste keer nogal wat hele kleine dingetjes over het hoofd ziet (bonnetjes voor de garderobe, en een manier om ze op de jassen te bevestigen bijvoorbeeld), maar van je vautjez moet je leren en die je het een volgende keer beter :D

Let the BASS be louder
DjSiLvErMoRoS    posted on 29-11-2004 19:07
bedankt voor de info :D
User edit by DjSiLvErMoRoS on 29-11-2004 @ 19:16:32 (9%)
DjSiLvErMoRoS    posted on 30-11-2004 12:50
Iemand anders ooit wel eens een party opgezet of niet? ? ? ?
User edit by DjSiLvErMoRoS on 30-11-2004 @ 12:51:12 (7%)
Basrose    posted on 03-01-2005 20:08
Poster: DjSiLvErMoRoS
Iemand anders ooit wel eens een party opgezet of niet? ? ? ?

nee maar wel van dichtbij meegemaakt... je moet ook rekening houden met de rechten van je muziek... als je zelf een zaal huurt bv..
Basrose    posted on 03-01-2005 20:08
kan btw wel goeie ervare en betrouwbare beveiliging regelen :P
maveg    posted on 07-01-2005 22:04
Ik weet nog wel een goede Dj Winking my eye Waar wil je het gaan doen en hoeveel mensen had je in gedachten? Is het geen leuk idee om een DJRESOURCE party te houdenConfused? Lead??  Kunnen we allemaal ons steentje bijdragen!
Het idee is leuk toch? :D
Lead    posted on 08-01-2005 00:56
Het idee is goed.... een geschikte locatie is meestal een van de grootste problemen....

Audio, licht inhuren & DJs is gemakkelijk genoeg om te regelen . Beveiliging kost geld, maar is ook in te huren. In een discotheek oid is dit al aanwezig dus dat zou het wel makkelijk maken..

Flyer design kan zelf gedaan worden, drukken van een paar duizend flyers en wat posters kost max 1000 euro.
Let the BASS be louder
maveg    posted on 08-01-2005 11:24
En dat gedeeld door een aantal leden! Die duizend euro is zo terugverdiend  Maar idd een geschikte locatie...... IEMAND IDEEENConfused?
Lead    posted on 08-01-2005 11:34
Niet mee eens... die 1000 is niet het enige wat je moet investeren !

Ik zou voor zeker gaan, wat betekend dat je op voorhand alle finaciele risico's gedekt moet hebben. Je hebt er niets aan als je een feest geeft, er komen niet genoeg mensen, en je hebt een grote schuld bij het auio-verhuur bedrijf, of je kunt je DJ's niet betalen.....

Ik zou eerst financieel alles in orde willen hebben, betekend (als ik mag schatten) :

zaal            ?   kan van alles zijn
geluid         ?  700,-
licht            ?  500,-
Beveiliging  ?  700,-
flyers         ? 1000,-

En dan heb ik voor het gemak nog maar niet nagedacht over de bar/drinken....

Je ziet, er komt best wel wat voor kijken.... en niet iedereen zal mee willen dragen in het financiele risico...

Het komt altijd weer op het zelfde punt uit.....
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 08-01-2005 12:47
It's al about the money
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Basrose    posted on 08-01-2005 14:43
jah tis best duur hoor... je kan ook bv wat sponsors zoeken en hun naam of logo op flyers en logos laten zetten... maar stel dat je bv citylife wil afhuren tis maar voorbeeld... dan betaal e ongeveer 6000 euri. das wel dan inc personeel en drank op nacalculatie. Beveiligine kan ik misschien wat goedkoper regelen.
jordy    posted on 08-01-2005 15:22
ook belangrijk lijkt mij mond op mondreclame (kost niets en minstens zo belangrijk denk ik)
Basrose    posted on 08-01-2005 17:15
jah maar dat zal ook veel over internet gebeuren... ik zit bv bij partyarea.nl daar kan je ook dingen plaatsen en partyflock bijvoorbeeld.
Lead    posted on 08-01-2005 19:28
Sponsers die betalen voor hun naam op de flyer zullen moeilijk te vinden zijn. Er zijn niet veel bedrijven die daar nog veel geld voor over hebben.
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 08-01-2005 21:02
ik hoorde dat bv rabobank ofzo nog wel s met zon jongere rekening willen adverteren...
maveg    posted on 08-01-2005 22:44
Ok ok! Maar toch denk ik dat het mogelijk moet zijn! Niet van de ??n op andere dag, maar een beetje rondkijken en het erover hebben is al een begin, toch?
Lead    posted on 09-01-2005 00:30
Da's natuurlijk altijd mogelijk Winking my eye
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 09-01-2005 14:10
maar hoe serieus zijn jullie met dit plan?
LeipeLeon    posted on 09-01-2005 18:19
tip: flyers kunnen volgens mij wel goedkoper: http://printweb.nl/ heb daar laats oo kwat laten drukken 2500 voor +/- 75 eurie...
maveg    posted on 09-01-2005 22:55

Ja hoe serieus zijn wij? Het lijkt mij natuurlijk zeker tof om dit met een paar liefhebbers een keer op te zetten! Wat jij bas?

Lead    posted on 10-01-2005 10:00
Ik heb al meerdere feesten gegeven dus denk wel te weten waar ik aan toe ben. En de bedragen die ik noemde waren geen serieuze aanbiedingen maar grove schattingen.

Het blijft altijd weer op 2 punten terug komen die je op moet lossen voordat je een stap verder hoeft te kijken :

Locatie en startkapitaal....

Dit zie ik als de enige 2 storingsfactoren. De rest is allemaal makkelijk op te lossen.... en juist op dit vlak heb ik weinig echt goede ideeen.... al het andere is redelijk makkelijk en snel in te vullen....
Let the BASS be louder
jordy    posted on 10-01-2005 17:10
geld is meestal het grootste probleem denk ik

heb ik altijd al zonder ik me zoldertje afkom
Basrose    posted on 10-01-2005 18:17
locatie is ook wel moeilijk... je kan kiezen voor een locatie met licht/geluid een discotheek bijvoorbeeld.. dit is wel redelijk duur. Iemand die ik ken doet het altijd in een gymzaal. Daar zet hij zelf licht geluid neer. maarja dan moet je denk ik wel papieren hebben.

Ik heb er ook wel eens aan zitten denken. DE DREEF leek mij toen hele mooie lokatie in waddinxveen. (er worden wel meer feesten gehouden hier.)Dit is ook een sporthal maar toen voor mij niet haalbaar... te groot te weinig contacten en te weinig geld.. Je moet daar misschien ook nog iets met de vloer doen omdat t niet op de normale vloer mag. Dat heb ik verder niet geinformeerd.

Groetjes

Bas
W.i.M    posted on 10-01-2005 18:47
Het probleem is vaak met dat soort locaties dat de sluitingstijd 1.00 uur is.

De locatie is toch vaak het grootste probleem. In omgeving Gouda kun je
naast de gangbare discotheken geen feest te geven in verband met
de vergunningen die niet worden verstrekt.

Het mooiste zou inderdaad een sporthal zijn waar je een vergunning krijgt
om tot laat door te gaan. Mocht er zo'n locatie gevonden zijn dan begint
het kostenplaatje wat met een sporthal aardig op kan lopen denk ik.

En als je IN Gouda een feest wilt geven ben je een vermogen kwijt aan
beveiliging
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 10-01-2005 18:48

De dreef, daar geeft Sven (Jurgen Krans) feestjes geloof ik, voornamleijk techno.... (of iets in de buurt van die stijl). En dat is dan weer een locatie waarvan ik zou zeggen dat dat een makkelijk low-cost oplossing is.

En met een handje vloerplaten (die heeft de gymzaal vast wel) is de vloer zo bedekt met een toegangelijke toplaag... Ik heb zelf een keer Locomotion / Zoetermeer (voor de verbouwing) geregeld om mijn verjaardag te vieren. Kosten waren vrij laag, apperatuur is er genoeg...

Let the BASS be louder

206 Users online: 135 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 13.463
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.854