boxen + versterker of monitor?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

davy    posted on 29-11-2004 16:33
wat is er beter voor thuis? een paar vette boxen met een goeie versterker of een paar monitors met ingebouwde versterker? Ook had ik graag een paar merken geweten... thx
Mod edit by W.i.M on 23-06-2005 20:11 (3%)

What do you think about boxen + versterker of monitor? ??

Vote :   

Gupy    posted on 29-11-2004 17:16
Ja, dat is een moeilijk te zeggen. In princiepe maakt het helemaal niet uit. Ook als stel je hoge eisen, dan nog kunnen beide toegepast worden. Dus hoe hoger de gewenste kwaliteit hoe hoger je budget.

Veel mensen kiezen voor monitors met ingebouwde versterkers omdat dat het geheel op elkaar is afgestemd. Zelf werk ik met een set Mackie's HR824. Een wereld geluid voor een behoorlijke prijs. ? 1700,00.
http://www.mackie.com/products/hr824/index.html

Dus vraag je eerst eens af waarvoor je het gaat toepassen en daarna hoeveel geld je wilt/kunt uitgeven.
User edit by Lead on 29-11-2004 @ 17:49:32 (10%)
Lead    posted on 29-11-2004 17:51
Zo zijn er voor de Powered Monitors (boxen met een versterker ingebouwd) in iedere prijsklasse wel wat te vinden. Monacor is dan wellicht het voordeligste merk, klankmatig heb ik daar geen ervaring mee.

Je vraag kan alleen goed beantwoord worden als je een indicatie kunt geven van het budget wat je hiervoor kan/wil uitgeven...
Let the BASS be louder
Gupy    posted on 29-11-2004 19:14
Poster: Lead
Zo zijn er voor de Powered Monitors (boxen met een versterker ingebouwd) in iedere prijsklasse wel wat te vinden. Monacor is dan wellicht het voordeligste merk, klankmatig heb ik daar geen ervaring mee.

Ik wel, ik zou dan ook gelijk een setje Hifi speakers willen aanraden met een gewone stereo versterker.

De meest van dit soort monitors noemen zich studiomonitors, hierbij is het klankbeeld zo neutraal mogelijk gehouden om en zuiver geluid te produceren. Het zijn dus speakers zonder enige klankkleur. Om hier relaxed naar te luisteren is geen avond vullende hobby.

Wil je meer advies over deze monitors en hun geluid, dan zou ik eens kijken wie er bij jouw in de buurt (Belgi?) dit soort speakers heeft staan.
DjSiLvErMoRoS    posted on 29-11-2004 19:22
heeft iemand misschien een goeie internetwinkel waar je ze kan kopen ( Monitoren of boxen+versterker maakt me niet uit )
Gupy    posted on 29-11-2004 19:31
Poster: DjSiLvErMoRoS
heeft iemand misschien een goeie internetwinkel waar je ze kan kopen ( Monitoren of boxen+versterker maakt me niet uit )

Feedback Rotterdam heeft normaal een setje monitors of 20 staan, kun je natuurlijk allemaal beluisteren. Ga dan wel door de week op een vroeg tijdstip, dan kun je in alle rust luisteren.

DjSiLvErMoRoS    posted on 03-12-2004 01:48

bedankt maar wat zou dan het beste zijn en op welke manier ben ik het goedkoopste uit maar met toch een goed geluid

Lead    posted on 03-12-2004 09:57
Wat wil/kun je er ongeveer voor uitgeven ??

Als het budget het toelaat : Syrincs M3-220 (bij www.new-line.nl hebben ze die). Dit setje kost echter zo'n ? 700... kost wat, maar dan heb je ook wat :

Syrincs M3-220 Systeem : 2x Sateliet speaker (mid en hoog) en een actieve subwoofer, Geen aparte versterker meer nodig, zit allemaal ingebouwd in de subwoofer.
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 03-12-2004 @ 09:58:10 (4%)
Gupy    posted on 03-12-2004 19:27

bedankt maar wat zou dan het beste zijn en op welke manier ben ik het goedkoopste uit maar met toch een goed geluid

Heel simpel, gewoon gaan luisteren en beginnen bij de goedkoopste.
Persoonlijk doe ik dat nooit, omdat ik nogal snel naar de pinpas graai.

Die Syrincs klinken idd best goed voor 't geld dat ze koste, daar kun prima een hele dag naar luisteren zonder dat ze je gaan irriteren. Als je echter ooit wil produceren en/of afmixen. dan kies natuurlijk voor een 2.0 geluid en niet voor een 2.1 geluid.
Maar wederom, hoe duurder hoe mooier het geluid.
Basrose    posted on 02-01-2005 18:53
Poster: Gupy

Heel simpel, gewoon gaan luisteren en beginnen bij de goedkoopste.
Persoonlijk doe ik dat nooit, omdat ik nogal snel naar de pinpas graai.

Die Syrincs klinken idd best goed voor 't geld dat ze koste, daar kun prima een hele dag naar luisteren zonder dat ze je gaan irriteren. Als je echter ooit wil produceren en/of afmixen. dan kies natuurlijk voor een 2.0 geluid en niet voor een 2.1 geluid.
Maar wederom, hoe duurder hoe mooier het geluid.

ik ken ook iemand die die syrincs heeft en k vind wel mooi spul.
Voor 500 euri ken je ze in duitsland kopen.
Wammes    posted on 06-08-2005 02:06
Ik heb vandaag mijn nieuwe (starters)setje besteld: 2x CDJ800's en een Reloop RMX30. Ook ik wil snel monitorspeakers aanschaffen. Aangezien ik (nog) niet al te hoge eisen stel, dacht ik Behringer 2031A's te kopen voor thuis. De reviews die ik hierover heb gelezen waren zeker niet slecht. Wat is jullie advies?

jordy    posted on 06-08-2005 02:23
leuk startersset"je"
Wammes    posted on 06-08-2005 20:04
Thanks!  Kan ook niet wachten tot het geleverd is... Maar iemand advies so far over die monitors?
jordy    posted on 06-08-2005 20:24
ik zou gewoon eens gaan kijken op www.new-line.nl als je daar nog niet gekeken hebt dan

Lukaz    posted on 15-08-2005 02:26
voor thuis als je geen problemen wilt met je ouders (zoals ik) wilt hebben doe dan maar gwoon monitors met versterker in 1.. Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 7.219 days.
 Post CommentThat would be 240.6 months
or a whopping 19.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

51 Users online: 5 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 11.402
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.010.742