uitproberen....mag (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 07-03-2007 08:56
ik kom gister een DJ winkel in mijn stad binnen ( Koster Muziek ) staat daar de denon dn-s 3500... dus ik vroeg of ik het mocht uitproberen, zegt die man: nee dat gaat dan hartstikke fout dat mag niet.....

ligt het nou aan mij of is dit echt gigantisch lomp ? Je gaat toch ook eerst je schoenen passen voordat je ze koopt? =s stond hier echt even van te kijken. ben niet bij andere DJ shops geweest maar hoop toch niet dat ze allemaal zo zijn
www.mothermusic.nl

What do you think about uitproberen....mag ??

Vote :   

dancedimension    posted on 07-03-2007 09:02
Heb ik nog niet vaker meegemaakt nee, normaal gesproken is het meer dan logisch dat ze je het 1 en het ander laten uitprobere, hoe kan je tenslotte anders een keus make wat je wil kope? Ik heb dit in zowel kleine als grote zaken niet meegemaakt. Erg vreemd dus.
tubus    posted on 07-03-2007 09:10
hier in de plaatsselijke winkel is het ook niet echt netjes
(maar dat kan aan mn leeftijd ligge)

ik wil graag scan's kopen. mag ik die winners eens proberen.

zet ie even eev rover aan, het is zo iets maar dan een straal

en mag ik even mat met de dmx proberen. nee die is nu niet ingestoken.

later in een andere winkel staat een GMA light en daar mag je gewoon wat me spelen.
ceesietopc    posted on 07-03-2007 09:10
Vaag :S
zo maak je ook niet echt reclame voor je zaak (zeker niet als iemand het ook nog ff op internet zet :P).. bij Bax mocht ik, terwijl ze wisten dat ik nog niets kon kopen, een hele middag proberen wat ik wilde, en ze vroegen zelfs of ik terug wou komen om nog een keer meer te doen met vinyl. :D
PatrickBeuken    posted on 07-03-2007 09:13
Poster: tubus
hier in de plaatsselijke winkel is het ook niet echt netjes

Zeker bij 'De Regenboog'? :P Dat is iig sowieso een trieste zaak.
Illusion    posted on 07-03-2007 09:26
Vreemd, een goede handelaar laat zijn producten toch ook uittesten voor het verkopen?

Heb je verteld dat je Dj bent, want ik kan me natuurlijk voorstellen dat hij niet alle grijpgrage mensen aan dat apparaatje wil hebben.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 07-03-2007 09:37
Bij een beetje winkel kun je probleemloos uitproberen.... Lijkt me niet meer dan normaal als je zo'n Cd speler wilt kopen.
Let the BASS be louder
Cyrille    posted on 07-03-2007 13:46
Poster: Lead
Bij een beetje winkel kun je probleemloos uitproberen.... Lijkt me niet meer dan normaal als je zo'n Cd speler wilt kopen.

Inderdaad. Als het nou om een paar tientjes ging was het een ander verhaal!
Sandr    posted on 07-03-2007 15:20
Misschien hebben ze daar wel eens eerder een slechte ervaring mee gehad.

Als je duidelijk bent dat je op zoek bent naar iets nieuws om te kopen veranderen ze vast wel van gedachte...

Blijft er wel over dat je op zo'n manier niet echt met klantenbinding bezig bent.

Play that funky music white boy....
U-Vinyl    posted on 07-03-2007 15:21
Soms is nee         ja
tairip    posted on 07-03-2007 15:30
Gigantisch lomp! Hier is het aanvragen eerst even vragen s.v.p daarna speel maar een eind weg!
dj-nick    posted on 07-03-2007 15:54
haha toen op die correct opendag mocht ik niet van die mensen aan de pioneer apparatuur zitten moest wachten tot lead terug was :S

DJMixing    posted on 07-03-2007 16:04
Bij ons in Tilburg hebben we een winkel en daar mocht het wel, als je van te voren een afspraak maakt, want dan sluiten ze alles netjes voor je aan. Wel staat op elk apparatuur dat gestald is een bordje met 'Niet aankomen'.

Je moet natuurlijk wel begrijpen, dat die winkels serieus bezig zijn. Het is duur apparatuur, en ze laten er vanzelfsprekend geen 'kleine kinderen' achter. Als je het serieus vraagt, en het zijn ook redelijke mensen, dan laten ze je heus wel even die apparatuur proberen (in de hoop natuurlijk dat je dat ding koopt :P).

Ligt er maar net aan hoe je aanpak is denk ik. Winkels begrijpen ook wel dat DJ's het willen uitproberen voordat ze iets kopen, en als je het even duidelijk en serieus aan ze vraagt dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je het mag proberen (nu, of op een andere tijd vb op afspraak ofzo).
Luxx    posted on 07-03-2007 16:38
Poster: DJMixing
Bij ons in Tilburg hebben we een winkel en daar mocht het wel, als je van te voren een afspraak maakt, want dan sluiten ze alles netjes voor je aan. Wel staat op elk apparatuur dat gestald is een bordje met 'Niet aankomen'.

Je moet natuurlijk wel begrijpen, dat die winkels serieus bezig zijn. Het is duur apparatuur, en ze laten er vanzelfsprekend geen 'kleine kinderen' achter. Als je het serieus vraagt, en het zijn ook redelijke mensen, dan laten ze je heus wel even die apparatuur proberen (in de hoop natuurlijk dat je dat ding koopt :P).

Ligt er maar net aan hoe je aanpak is denk ik. Winkels begrijpen ook wel dat DJ's het willen uitproberen voordat ze iets kopen, en als je het even duidelijk en serieus aan ze vraagt dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je het mag proberen (nu, of op een andere tijd vb op afspraak ofzo).

wat versta je dan onder 'kleine' kinderen? ik ben 1.75m echt klein ben ik nou ook weer niet en hij wist dat ik DJ ben. ik kom gewoon niet nog eens daar in die zaak. klaar uit. ga wel verder van huis op zoek naar een echte goeie winkel
www.mothermusic.nl
DJMixing    posted on 07-03-2007 16:54
Ik heb het niet over je lengte he.... Het is gewoon hoe je overkomt. Als je overkomt als een stel kleuters die alleen maar wilt spelen tja dan vind ik het ook niet zo vreemd dat ze je er niet op laten.

Als je daarentegen gewoon even opbelt ofzo, en misschien even navraagt aan de chef van dat winkeltje of je iets kan regelen..? Ik denk dat het dan wel mag..

Als het dan nog niet mag, dan is het gewoon een k*twinkel Winking my eye
tairip    posted on 07-03-2007 16:58
Inderdaad, met 10 man in de pauze van de brugklas binnen komen word niet op prijs gesteld!

Als je een serieuse klant bent wordt je meestal ook serieus behandeld.
Ik vind niet dat een winkel bediende op basis van uiterlijk/ leeftijd kan bepalen of iemand wel of niet een serieuse gegadigde is.

Soms komt iemand in zijn werk kleren binnen met vieze schoenen maar dat wil niet zeggen dat iemand niets te besteden heeft.
Luxx    posted on 07-03-2007 17:06
haha nou ik kwam gewoon rustig en koeltjes in mijn eentje daar naartoe om een versterker te kopen die ik ook gekocht heb daarna vroeg ik pas naar de denon dn-s3500 dus het zal wel niet aan me gedrag hebben gelegen. hun smoes was dat het te lawaaierig is
www.mothermusic.nl
DJMixing    posted on 07-03-2007 17:08
Poster: DJMixing
Als het dan nog niet mag, dan is het gewoon een kUtwinkel Winking my eye

Happy, laughing
bramv    posted on 07-03-2007 17:10
als hij een versterker heeft gekocht.. dan neem ik aan dat hij een serieuse klant is
Lead    posted on 07-03-2007 21:43
Poster: dj-nick
haha toen op die correct opendag mocht ik niet van die mensen aan de pioneer apparatuur zitten moest wachten tot lead terug was :S

hehehe, en terecht :D
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 07-03-2007 21:50
hehehe, en terecht

Zodat jij die mensen eerst voor kan doen hoe je die apparatuur moet mishandelen om te bewijzen dat ze niet skippen? Confused :P
dj-nick    posted on 08-03-2007 14:59
Poster: Jorrit

Zodat jij die mensen eerst voor kan doen hoe je die apparatuur moet mishandelen om te bewijzen dat ze niet skippen? Confused :P

ja wil net zeggen wie liet die cdj800 nou paar keer op de tafel stuiteren :p
tubus    posted on 08-03-2007 15:48
Poster: PatrickBeuken

Zeker bij 'De Regenboog'? :P Dat is iig sowieso een trieste zaak.

jah, de regenboog  een kabeltje kopen daar kan nog net maar maar moet ut ook niet worden. (off-topic : je bent toch oud-kroewlid he )

ik vind ook dat een winkel niet op leeftrijd kan beoordelen. wat maakt het nou uit of je 15 of 50 bent, als je scan's (of iets anders) wilt kopen is het logisch dat je het wilt proberen.

a
PatrickBeuken    posted on 08-03-2007 16:02
Pfff.... allemaal mensen die ik niet ken kennen mij wel Unhappy :P
Ja, oud kroew lid. Ik zit nu op de Hogeschool Zuyd in Heerlen.
Nu wil ik ook weten wie jij bent :P (msn@patriek.com)

Enfin. Ik was pas bij de Regenboog en ik zeg tegen die gast achter de balie "Ik heb 16 kabelschoentjes nodig" (Klemmetjes die je aan de uiteinden van kabels kunt maken en vervolgens op connectors kunt klikken, achterop een patchpanel van het versterkerrack). Zegt die gast "Dan moet je even wachten tot m'n collega klaar is met die klant" Dus ik gewacht op die collega en nog eens gezegd dat ik kabelschoentjes nodig heb, dus die collega zegt weer tegen verkoper1 dat hij die even voor me moet pakken. Wat bleek... verkoper1 wist niet wat dat waren. Dus de collega van verkoper1 pakt de doos met die dingen onder de balie vandaan en verkoper1 mag het verder met me afhandelen. Ff later gaat verkoper1 weer naar z'n collega toe: "Hoe werkt de kassa?" Grrrrr.....
User edit by PatrickBeuken on 08-03-2007 @ 16:05:56 (100%)
DNR    posted on 08-03-2007 16:02
bij rjshop word je goed geholpen..

mijn ervaring:

ik kwam er. ik vroeg aan die man of ik de cd spelers wou testen. mocht van hem.. hij vroeg welke.. ik zeg het liefst allemaal.. die man vind het goed. zet alles aan. legt me wat dingen over de spelers uit. na een uitleg liet hij me lekker de hele middag spelers teste. hij kwam afentoen even langs om te vragen hoe het ging en nog wat dingen te laten zien.

je word daar gewoon super goed geholpen. egt een super zaak!
Vibemaster-D    posted on 08-03-2007 16:37
ik was een keer bij correct een tijdje terug. ik zeg zo tegen zo een vent. ik wil de DJM800 uittesten. want ik wil die misschien aanschaffen. hij vroeg ga je die vandaag dan kopen. toen zei ik zo nee vandaag nog niet. en toen zijn hij ja jammer dan, dan kom je maar terug als je hem wel serieus wilt kopen.

toen ben ik maar naar feedback gegaan 20 meter verderop en die vent liet me alle mixers testen en hij gaf goede uitleg.

ik was laast ook bij bax shop en toen stond daar een gast die zichzelf Lead noemt en hij kon het ook wel aardig uitleggen.

174 Users online: 23 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 48.685
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.785.200