ja beetje zenuwachtig
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

david87    posted on 06-03-2007 22:47
ik doe voor de eerste keer mee met een dj contest heb me er al een tijdje geleden voor ingeschreven en nu , weet ik de namen van de andere deelnemers en kom ik tot de conclussie dat ik enorm buiten mijn cattegorie zit , er zitten dj's tussen die al enkele jaren ouder als mij zijn en ook op enorm grote fuiven of discotheken gedriaad hebben.

ik moet om half 12 draaien juist tussen die 2  topdj's  , nu ben ik enorm zenuwachtig ineens en vroeg ik mij af of jullie tips hadden voor niet helemaal de mist in te gaan

What do you think about ja beetje zenuwachtig ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 06-03-2007 23:06
Als jij je set goed voorbereid en zeker bent van jezelf heb je geen reden om zenuwachtig te zijn Happy, laughing Just chill, man!
Illusion    posted on 06-03-2007 23:30
Je bent 19 jaar, dus ik zou me nergens zorgen over maken.

Ik deed op m'n 16e mee aan dj contests in Discotheek skopje te beilen. Ik was toen lekker ver gekomen:d, en mijn leeftijd zat onder het gemiddelde van de 25 dj's.

De meeste hadden een leeftijd van 19 of ouder.

Leeftijd zegt niksWinking my eye misschien ben jij wel veel beter dan de andere. Wees gewoon zeker van jezelf, en maak je maar niet druk over hoe je draait. Je moet gewoon draaien zoals je altijd draait.

Net zo draaien als op je kamertje of ergens anders:d. Misschien ben jij tussen die 2 dj's wel de Top Dj. En of je nu slecht of goed draait, het maakt niet uit. Het is een leuke ervaring, en het is goed voor je connecties, en voor je eventuele bekendheidWinking my eye

succes op je contest!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
jerzz    posted on 06-03-2007 23:39
Word!
Jorrit    posted on 07-03-2007 14:53
Je moet jezelf ook realiseren dat die grote DJ's niet meteen beter zijn dan jou omdat ze op grotere feesten gedraaid hebben, dat kan niet zo goed zijn omdat ze meer connecties hebben.

Zorg dat je voldoende oefening hebt gehad, en je niet laat kleineren omdat je collega meer 'naam' heeft, nergens voor nodig.
Bastian    posted on 07-03-2007 14:58
Afgelopen zondag nog mee gedaan aan een dj contest (bij baxHappy, laughing)
Jonas is ook 14 dus we waren met z'n 2'en de jongste die er waren:P
Verder waren de leeftijden 16 jaar en ouder..
Maar toen ik me setje had gedraaid viel het echt reuze mee, kreeg van vele kanten zeer positieve reactie's terwijl ik nog een beetje in een soort van vaag iets zat met me gedachte:P
Even later toen alle dj's geweest waren draaide ferrox nog even een extra plaatje toe en ik vroeg of ik ook nog een plaatje erna mocht draaien en zo gevraagd zo gedaan:D
Op dat moment waren de zenuwen totaal weg en ging de overgang heerlijk!!
Het is maar hoe druk je jezelf maakt (hoeft dus totaal niet), maak een gezellig praatje met de andere dj's en het komt goed:D
the-melody    posted on 07-03-2007 15:05
Wat bastian zegt, of je drinkt ff een goede pint en je springt ff goed tekeer en de zenuwen zijn ook weg.
Neen even serieus, eerst en vooral is het belangrijk dat je je goed voelt, probeer wat vroeger te zijn dat je alles even rustig kunt bekijken. Maak dan wat praatjes met de dj's en als je op moet even diep ademhalen en gewoon doen, denk je publiek effe weg. Of kijk even naar beneden en na 2 overgangen gaat het allemaal vanzelf bij mij toch.Happy, laughing

@patrickbeuken: nou als ik eerlijk mag zijn, ik heb NIKS voorbereidt, gewoon ter plekke inproviseren en ging erg goed. Kdenk zelfs beter dan als je playlistjes maakt e.d.
User edit by the-melody on 07-03-2007 @ 15:18:05 (100%)
Bastian    posted on 07-03-2007 15:07
Haha ja een borreltje doet ook soms wonderen idd:P
Onlangs flink dronken geweest en de volgende ochtend toen ik nog steeds een beetje onder invloed was draaide ik maar eens en me nummer waren opeen 3x zo vet gewordenHet inmixen ging ook erg makkelijk zonder twijfel:P
User edit by Bastian on 07-03-2007 @ 15:08:49 (2%)
Jorrit    posted on 07-03-2007 15:10
Wat bastian zegt, of je drinkt ff een goede pint en je springt ff goed tekeer en de zenuwen zijn ook weg.

Over het algemeen pakt dat slecht uit, de meeste mensen krijgen hierdoor alleen maar meer last van de zenuwen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten Winking my eye
the-melody    posted on 07-03-2007 15:12
Oh? Ik hoorde dat het dan net allemaal wat vlotter gaat... Naja zal ik het wel verkeerd hebbenHappy, laughing
U-Vinyl    posted on 07-03-2007 15:20
Zenuwen zijn goed, houdt je scherp. Mijn inziens lijkt alcohol je sterker te maken aan de oppervlakte maar dit is meestal niet het geval. Heb de wetenschap dat iedereen een vorm van zenuwen bezit. Alleen je aandeel in winst of verlies is niet te vergelijken. De ene DJ heeft bijv. na de contest nog een feest waar hij/zij moet draaien, verliezen of winnen maakt niet uit, deelnemen is de kunst! Dit lijkt mij ook de instelling die je moet hebben, eerst deelnemen daarna winnen. De top DJ's zien jou ongetwijfeld ook als dreigement, "fresh meat".

Probeer lekker te genieten van je deelname en probeer te netwerken, dit kan altijd van pas komen als je meer wilt in de DJ wereld.
DJMixing    posted on 07-03-2007 16:10
Probeer in te spelen in het publiek, denk niet aan de fouten...denk aan de goede dingen! Maak je een nette overgang? Ga er dan ook een beetje stoer bij staan met je koptelefoon, en niet als een zak aardappelen. Maak je een mindere overgang? Geen probleem, kan iedereen gebeuren, de volgende overgang maak je dan wel 10 x zo goed Winking my eye

Vooral niet de moed verliezen als je een fout maakt. Blijf er gewoon goed bij staan. Ook al erger je je kapot, laat dat niet merken. Blijf gewoon cool door draaien, smile up ur face en draaien maar! Uitstraling is zeer zeker belangerijk als DJ. (natuurlijk ook de overgangen, maar mocht er een foutje in zitten, NIET LATEN MERKEN).
Jer-E    posted on 07-03-2007 16:31
je kan 3 dingen doen

scheit hebben
pannekoeken eten
bidden :P

neej je moet gewoon malling hebben je moe geowon denken van hey ik ben dj moet je kijke wat een lol als ik win van die gasten...

en vaak is het ni eens zo erg wat k altijd doe k loop altijd ff rondje door de zaal ff babbeltje make me onbekende enzo dan ist altijd wat minder eng
david87    posted on 08-03-2007 19:14
ok thx voor de goede raad kzal eens iet late zien daar
Yorick    posted on 08-03-2007 19:21
haha veel succes en laat ze een poepje ruiken:D
right1    posted on 08-03-2007 19:47
denk gewoon aan idool , belachelijker dan die gasten kan je niet zijn
DNR    posted on 08-03-2007 20:04
ik heb nog nie veel ervaring met voor publiek draaien.. dus als ik de eerste keer voor groot publiek moet draaien ben ik denk ik behoorlijk zenuwachtig.. dus ik moet denk ik maar gewoon eerst beginnen met kleine feestjes en dan groter.. dan vallen de zenuwen mee.

dus als je al gewoon voor publiek een super set hebt neergezet moet je je niet zorgen maken over een contest (vind ik, allhoewel je dan tog wel iets zenuwachtig bent)

Leoo    posted on 09-03-2007 14:26
Realiseer je dat het je hobby's, iets wat je echt héél graag doet, dat ga je nu ook doen, heb plezier tijdens je set! Publiek verandert je mix routine niet
Rubenn    posted on 10-03-2007 15:49
Jij hebt helemaal niks te verliezen! toch??!!! je moet gewoon je ding doen, als die 2 top djs slecht draaien, dan wordt hun naam er niet beter van.
Als jij slecht draait is er nog niks verloren omdat de mensen jou simpelweg nog niet kennen.
Draai je nou top, kijk dan gaan mensen praten over jou naam, en dan gaat t de goede kant op.
Gewoon je set goed voorbereiden en relaxt die set ingaan, denk eraan: je hebt niks te verliezen!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

96 Users online: 11 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 43.732
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.106