[T] Party Song: DJ Freez - Whos Lauging [pre (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

iamfreez    posted on 06-03-2007 01:46
Hi All,
I just started a new project, it's long not finnished,
Just wanna know what you think about my idea...
i think it's a party song Happy, laughing
used fruity, pro53 (1 hour)
Cheers

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
Mod edit by Jorrit on 06-03-2007 10:26 (1%)

What do you think about [T] Party Song: DJ Freez - Whos Lauging [pre ??

Vote :   

Sandr    posted on 06-03-2007 02:20
check deze ook,
even vlug geluisterd.
party song?? Stevige stamp party dan.
Vind deze (net als je andere projectje) druk, zonder logica.
Probeer wat mij betreft te denken: less is more.
Je hoeft je nummer niet vol te rammen met geluidjes en rommel!
Anderzijds wel knap, ik kan er de **** niet van
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 06-03-2007 @ 02:23:46 (100%)
iamfreez    posted on 06-03-2007 02:27
Poster: Sandr
check deze ook,
even vlug geluisterd.
party song?? Stevige stamp party dan.
Vind deze (net als je andere projectje) druk, zonder logica.
Probeer wat mij betreft te denken: less is more.
Je hoeft je nummer niet vol te rammen met geluidjes en rommel!
Anderzijds wel knap, ik kan er de **** niet van

haha thnx Happy, laughing dus het is eigenlijk te goed, nouja ok  er komt zeker nog variatie inHappy, laughing ik heb er alle vertrouwen in  integenstelling tot dat Hard Style project, daaarmee zit ik gewoon even vast, moet maybe ook iets minder volgestampt:P

I'll update this one from time to time (Y) cheers all
Sandr    posted on 06-03-2007 02:44
Te goed zou ik het niet willen noemen, het is gewoon te druk.

Je zou er bijna 2 platen van kunnen maken!

Ik heb er ook vertrouwen in. Dat je wat kunt is duidelijk. Of je nu nog die creatieve hersencellen zo kan sturen dat er echt iets lekkers uit kunt krijgen is nog maar de vraag

Succes
Play that funky music white boy....
iamfreez    posted on 06-03-2007 03:01
Poster: Sandr
Te goed zou ik het niet willen noemen, het is gewoon te druk.

Je zou er bijna 2 platen van kunnen maken!

Ik heb er ook vertrouwen in. Dat je wat kunt is duidelijk. Of je nu nog die creatieve hersencellen zo kan sturen dat er echt iets lekkers uit kunt krijgen is nog maar de vraag

Succes

Aight, niemand maakt een track in 1 uurtje Winking my eye en in 8 uurtjes ook nauwelijks (zo lang deed ik over Hard Style in totaal)

Maar bedankt zal wel goed komen het is in het verleden ook gebleken dat ik vrij muziekaal aangelegt ben Happy, laughing

Grtz
Jorrit    posted on 06-03-2007 10:25
haha thnx dus het is eigenlijk te goed, nouja ok  er komt zeker nog variatie in

Sinds wanneer is chaotisch een synoniem voor goed?

Ik vind de track opzich best redelijk klinken, maar echt logische opbouw ontdek ik er niet in na even vluchtig te luisteren, ineens een melodie, geen stevige opbouw naar een climax, dat soort dingen.
RenéKuppens    posted on 06-03-2007 15:04
Tjek
iamfreez    posted on 06-03-2007 18:05
Poster: Jorrit

Sinds wanneer is chaotisch een synoniem voor goed?

Ik vind de track opzich best redelijk klinken, maar echt logische opbouw ontdek ik er niet in na even vluchtig te luisteren, ineens een melodie, geen stevige opbouw naar een climax, dat soort dingen.

kijk is even hoe lang ik over die track gedaan heb?  1 uurtje
en even over wat er te horen is hoor?----->  de climax die ik in pattern 1 gemaakt heb en later over 7 patterns verspreid en vervolgens een klein beetje opgebouwd, het is dus .., ja idd :P:S nog niet af,   je hebt gelijk Happy, laughing

Fijn dat je het al redelijk vind klinken, en er zit dus idd nog niet echt een opbouw in Happy, laughing

User edit by iamfreez on 06-03-2007 @ 18:10:44 (27%)
Luxx    posted on 08-03-2007 13:41
Poster: iamfreez

Aight, niemand maakt een track in 1 uurtje Winking my eye en in 8 uurtjes ook nauwelijks (zo lang deed ik over Hard Style in totaal)

Maar bedankt zal wel goed komen het is in het verleden ook gebleken dat ik vrij muziekaal aangelegt ben Happy, laughing

Grtz

het gaat er niet om hoe snel je je tracks maakt. hoe sneller jij het afraffelt hoe kutter het klinkt. neem je tijd. ik neem meestal2 weken voor 1 track. perfectioneren is het goede woord

edit:
ik heb de track ff geluisterd vind het niet veel bijzonders. die BD klinkt voor geen meter. klinkt als een LOW RES BDtje. en verder zijn je drums ( voor als die er zijn ) veels te korte loopjes die zich zoo vaak herhalen dat deze korte demo mij al verveelde na kort te hebben geluisterd..probeer wat meer orgineler te maken
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 08-03-2007 @ 13:46:52 (70%)
Jorrit    posted on 08-03-2007 14:13
kijk is even hoe lang ik over die track gedaan heb?  1 uurtje

Dat is geen excuus voor half werk natuurlijk. Ik zou nooit een productie posten voor ik het om aan te horen zou vinden, en ik weet dat dat bij mij na een uur nog niet het geval is.
Reemz    posted on 08-03-2007 14:27
check

EDIT MODE:
Ik noem dit geen party track maar eerder richting de hardere stijlen. Ik vind de track net zoals de rest ook te druk en de opbouw ontbreekt.

Ook vind ik de sounds niet echt onderscheidend en dat is wat je als producer wel wilt bereiken neem ik aan.

Ik zag dat je maar 1 uur aan deze track had besteed dus jah dan is het wel logisch dat het nog nergens naar klinkt.

Ben benieuwd hoe die klinkt als die helemaal gefinetuned is.
User edit by Reemz on 08-03-2007 @ 14:33:33 (100%)
djpeckman    posted on 08-03-2007 14:37
luisterd...
Bartjens    posted on 08-03-2007 14:45
......
www.djbrowbeat.com
iamfreez    posted on 08-03-2007 14:55
Hey Noobs, het is toch logisch dat de opbouw en de perfectionisme nog ontbreekt? ik heb er 1 uur over gedaan en ik produceer nu 10 maanden, en de kick is slechts een wav, misschien is dat het maar ik kan ook zelf kicks maken met bijvoorbeeld sonic charge microtonic, maar begrijpend lezen is erg lastig voor de meeste mensen hier of niet? leuke community Happy, laughing cool joh mensen afzeiken enzo dat is meerendeels wat jullie doen lol, ik kan er volgens mij ook echt met KOEIEN LETTERS bij zetten van MENSUH DIT IS EEN BEGINSELTJE HET IS NOG HELEMAAL NIET AF, maar dan krijg ik commentaar erop die je zou leveren op iets wat AF IS, man man........ de irritatie is hoog opgelopen ja Happy, laughing maar euh wacht? dat ligt natuurlijk aan mezelfConfused?? ik heb natuurlijk problemen met begrijpend lezen ofzo LOL Ciao
iamfreez    posted on 08-03-2007 15:00
Reemz ook.....    "dit behoort geloof ik tot de hardere stijlen"(alsof ie eigenlijk zegt van,  dit is dan toch wel mislukt?),  nee , was het niet opgevallen dat het ook een harde stijl gewoon isConfused?  ja, idd,  het is hardcore  (Y) goed gedaan jongens

en ik zal even eerlijk zijn,  ik wou eerst ook nog het eind resultaat hier gaan posten, maar moet ik dit nou leuk vinden jongens? die reacties op iets wat een beginsel is,  ik maak in 1 uur   een beginsel, ik doe het nog maar 10 maanden, heb geen enkele tutorial ofzo gelezen ook ergens, of op de hoge muziek universiteit  heb ik ook niet op gezeten  (Y) ik weet zeker dat ik over een jaar gewoon  reten schop, van mensen die het al  7 jaar doen, en begrijp me niet verkeerd,  niet van iedereen... maar er zijn mensen die bakken er na 5 of 7 jaar ja nog niet zo heel veel van hoor..   en ik ja  vind dat ik al vrij veel bereikt heb joh in die 10 maanden tijd dat ik AF EN TOE  fruityloop, ik ga ook net pas beginnen met soundforge (mastering van audio)  ook de ballen verstand niet van, maar dat ga ik gewoon doen joh, dan weet gelijk iedereen alle ins en outs,   jammer dat het me niet op een vriendelijke cq normale manier gevraagt kon worden.
User edit by iamfreez on 08-03-2007 @ 15:11:28 (100%)
ceesietopc    posted on 08-03-2007 15:36
Luister ff iamfreez..

Als je je track op een forum plaatst, krijg je commentaar. Positief en negatief. Als jij op de eerste post heel erg agressief reageert (en dat deed je),over dat het maar een uurtje werk is geweest etc, lijkt het net alsof je hem zelf al af vindt. Post hem dan hier en ga na zo'n post werken aan die opbouw/climax! Ze proberen je te helpen door negatief commentaar te geven, niet af te kraken. Zo'n kut community is het niet.

Hoe aggresiever jij antwoordt, hoe agressiever zijn op jou antwoorden. Net palestina/israel :P
Reemz    posted on 08-03-2007 15:37
Als je niet tegen opbouwende kritiek kan post dan gewoon niks ben je daar ook vanaf.

We zitten hier niet met z'n allen om elkaar af te zeiken maar om elkaar te helpen.

Jij verwacht misschien een hoop lof maar we zijn hier met z'n allen om elkaar te helpen en tips te geven.

ik weet zeker dat ik over een jaar gewoon  reten schop, van mensen die het al  7 jaar doen, en begrijp me niet verkeerd,  niet van iedereen... maar er zijn mensen die bakken er na 5 of 7 jaar ja nog niet zo heel veel van hoor..  

Ik zit denk ik al wel wat langer in deze wereld dan jij en ik kan je vertellen dat je met zo'n arrogante houding niet ver komt.
User edit by Reemz on 08-03-2007 @ 15:47:42 (100%)
ceesietopc    posted on 08-03-2007 15:38
Dat zei ik :P alleen dan iets minder agressief :P
BODYDUPER    posted on 08-03-2007 15:43
Ook hallo mensen.

Ik kom hier met een mededeling voor de mensen hier! Happy, laughing

Toch, heb ik duidelijk gelezen, dat deze gebruiker echter een 'previeuw' geplaatst heeft.

Wat is het verschil tussen een pre- en review?

In een PREVIEW wordt alvast een blik gegeven op een track die nog in ontwikkeling is. Een REVIEW is een beoordeling van een track die al af is.
De schrijver van een REVIEW vertelt je precies wat er goed en slecht aan de track is.

Als jullie niet van hardcore houden, dan zei het zo.
Maar wees altijd eerlijk en rieel, en anders: reageer gewoon niet, en laat het aan een anderover.

Groetjes.

Reemz    posted on 08-03-2007 15:46
  Dus als ik de track niet lekker vind klinken of andere tips wil geven zodat hij het nummer misschien kan verbeteren mag dat niet omdat dit een preview is....Ow en de topic starter heeft ook de volgende zin in zijn topic staan --> Just wanna know what you think about my idea...
User edit by Reemz on 08-03-2007 @ 15:53:53 (100%)
ceesietopc    posted on 08-03-2007 15:54
Ik zei: Als jij agressief reageert op opmerkingen op jou PREVIEW, lijkt het net alsof jij m al af vindt.

Dus die AGRESSIEVE reactie op Reemz en mij was echt niet nodig geweest.
BODYDUPER    posted on 08-03-2007 15:55
quote:
Poster: Reemz

Dus als ik de track niet lekker vind klinken of andere tips wil geven zodat hij het nummer misschien kan verbeteren mag dat niet omdat dit een preview is....

Reemz, ik zag mensen het hebben over een te-slechte opbouw en/of slechte DB of wat dan ook.

In een PREVIEW kun je niet alles perfect hebben, daarom is EN blijft het ook een PREVIEW.

quote:
Ik noem dit geen party track maar eerder richting de hardere stijlen. Ik vind de track net zoals de rest ook te druk en de opbouw ontbreekt.

Dus, ik wou aleen even kwijt, dat je wel gezien hebt dat het een uurtje werk was, en dat het dus logish was dat het nog nergens naar klonk.
Maar: Als je dat weet, waarom post je dan critiek over de opbouw dat ontbreekt?
Men kan toch lezen: PREVIEW - En snappen toch ook wel de betekennis van dat woord? Happy, laughing
iamfreez    posted on 08-03-2007 15:58
Ten eerst ben ik niet arrogant en heb ik niet aggresief gereageert op de eerste reactie van Sandr Happy, laughing
"Aight, niemand maakt een track in 1 uurtje" dat is niet agressief, maar dat is een feit, en even lezen moment, 'LuXx' herhaalde eigenlijk hetzelfde, maar bracht ie als opbouwende kritiek Confused dat is vreemd....  gewoon omdat ik zelf, eerder al, hetzelfde zei Happy, laughing
hij zei ook "hoe sneller jij het afraffelt hoe kutter het klinkt.", wat ook opbouwende kritiek is jongens??  ik vind van niet,  ik vind het nergens op slaan,  omdat nergens daarboven stond dat ik vond dat het af was met 1 uurtje werk.
Boven LuXx zijn post heb ik ook verteld dat wat er te horen is ATM (At The Moment) te horen is, wat simpel weg is ontstaan in 1 pattern  een soort climax die ik zonder het te hebben uitgebouwd, een beetje opgebouwd, omdat het anders  jaHappy, laughing natuurlijk..  maar 7 seconde ofzo duurde, wat natuurlijk helemaal de moeite niet waard is,  maar, maar het meest duidelijk heb ik dat uitgelegt toen ik zei "het is niet af, 1 uurtje werk, [Preview] heet het ook....

als je nou gewoon leest wat er al gezegt is dan herhaalt niet iedereen dat het echt nog niet af is terwijl ik dat al 3 keer verteld heb  ik wil gewoon weten wat je van mijn 'IDEE' denkt which i've also wrote

Cheers (Y)
User edit by iamfreez on 08-03-2007 @ 16:03:33 (4%)
ceesietopc    posted on 08-03-2007 15:58
@bodyduper & iamfreez
en daarom geeft hij commentaar, zodat de FINAL beter wordt. Dat is immers de rede waarom hier iets gepost wordt als PREVIEW.

edit:
Dat je niet agressief gereageert hebt op sandr heb je gelijk in, maar er is geen post waar het "excuus" "het is maar een uurtje werk" in ontbreekt. Dan moet je ook vooral niet gaan zeggen dat we niet kunnen lezen, als je dat blijft herhalen kom je nogal opdringerig en eigendunkerig over. Zeker na die post van "na een jaar own ik degenen die 7 of 8 jaar draaien).

btw. Het is "I have written" en" I wrote" :P
User edit by ceesietopc on 08-03-2007 @ 16:02:03 (100%)
Reemz    posted on 08-03-2007 15:58
Poster: BODYDUPER
quote:

Dus als ik de track niet lekker vind klinken of andere tips wil geven zodat hij het nummer misschien kan verbeteren mag dat niet omdat dit een preview is....

Reemz, ik zag mensen het hebben over een te-slechte opbouw en/of slechte DB of wat dan ook.

In een PREVIEW kun je niet alles perfect hebben, daarom is EN blijft het ook een PREVIEW.

quote:

Dus, ik wou aleen even kwijt, dat je wel gezien hebt dat het een uurtje werk was, en dat het dus logish was dat het nog nergens naar klonk.
Men kan toch lezen: PREVIEW - En snappen toch ook wel de betekennis van dat woord? Happy, laughing

Ja maar weet je wat het probleem is. In je topic vraag je wat anderen er van vinden. Dus wat je het beste zou kunnen doen is dat zinnentje weghalen zodat je geen kritiek krijgt.

No hard feelings...
Jorrit    posted on 08-03-2007 16:12
Ook op een preview zal je opbouwende kritiek krijgen, dat is waar je zo'n track uiteindelijk voor post lijkt mij. Of had je verwacht dat iedereen vol lof zou zijn?

Ook al is iets nog niet af, wil nog niet zeggen dat er geen tips op gegeven mogen worden en alles maar positief moet zijn.

Men kan toch lezen: PREVIEW - En snappen toch ook wel de betekennis van dat woord?

Wát een onzin zeg! Je post een review om tijdens het productieproces feedback te krijgen om nog bij te sturen vóórdat je er al uren in hebt zitten. Zouden we er niets over zeggen, had het best eens zo kunnen zijn dat er nog steeds geen opbouw in de laatste versie van de track zit.

ik weet zeker dat ik over een jaar gewoon  reten schop, van mensen die het al  7 jaar doen, en begrijp me niet verkeerd,  niet van iedereen... maar er zijn mensen die bakken er na 5 of 7 jaar ja nog niet zo heel veel van hoor..   en ik ja  vind dat ik al vrij veel bereikt heb joh in die 10 maanden tijd dat ik AF EN TOE  fruityloop, ik ga ook net pas beginnen met soundforge (mastering van audio)  ook de ballen verstand niet van, maar dat ga ik gewoon doen joh, dan weet gelijk iedereen alle ins en outs,   jammer dat het me niet op een vriendelijke cq normale manier gevraagt kon worden.

Dit is wat mij betreft een totaal verkeerde houding. Ik krijg hier door jou post gevoel alsof jij je te goed voelt voor ons commentaar, waarom post je dan?
Als je denkt dat je binnen een jaar al "reten schopt", waarom zijn de reacties dan nu zo matig? Als je denkt dat je over een jaar al "reten schopt", waarom post je dan een halve track, en niet een complete productie waar je trots op bent, en niet achteraf over gaat zeggen - als er kritiek komt - "ja, maar hij is pas half af hé"?

Ik kijk dit topic nog even aan, maar blijf je je zo opstellen tegenover kritiek en sla je vaker deze toon aan gooi ik hem op slot.

258 Users online: 46 Guests (212 Unknown)
Pages generated today : 43.323
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.695.335