Liever platen of cds  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Vinyl of CD\'s ?

-Vinyl
-CD

Voting is only possible for our Members
Dalique    posted on 05-03-2007 14:23
Djresourcers! 

Ik had zomaar een algemene vraag die in me opkwam. Ook omdat ik hier meer mensen over hoor ben ik wel is benieuwd wat jullie hiervan vinden Happy, laughing. Draaien jullie liever met cd's of vinyls ? en waarom preciesHappy, laughing

Persoonlijk draai ik liever met cd's, natuurlijk ligt de geluidskwaliteit hoger dan cd's!, maar in een tijd die we nu leven is alles gewoon gemakkelijker met cd's. Daarnaast worden er ook veel promo's e.d. weg gegeven via/op cd. Dit omdat het gewoon veel makkelijker is.

Ik lees het hier wel Happy, laughing!
User edit by Dalique on 05-03-2007 @ 14:25:15 (2%)

What do you think about Liever platen of cds ??

Vote :   

DJ-Emotion    posted on 06-03-2007 10:22
Poster: Kiwi
Ik heb het afgelopen jaar al mijn 2500 platen verkocht omdat ik al 2 jaar volledig draaide met FS. Ik heb het idee dat ik op tijd mijn platen verkocht heb, omdat nu heel veel dj's hun platen aan het verkopen zijn waardoor de prijzen zakken van 2e hands vinyl. Ik heb er een behoorlijk bedrag voor terug gekregen, en ik heb er absoluut geen spijt van.

Vinyl heeft meer charme, verzamelingswaarde, meer dynamiek (mits afgespeeld op juiste Hi-end apparatuur), etc., etc., etc., maar vinyl is duur, lomp en het gaat kapot, met name de geluidskwaliteit.

Digitaal is de toekomst!

Ik zal mijn platen nooit weg doen.
Unieke exemplaren, jeugd sentiment, geef het een naam.....
Iig blijven ze lang goed.

Iets wat je van zelf gebrande CD's niet kunt zeggen.
Deze hebben GEEN eeuwig leven!.
Na een paar jaar kun je al problemen hebben met afspelen.

User edit by DJ-Emotion on 06-03-2007 @ 15:12:31 (1%)
Illusion    posted on 06-03-2007 11:31
Ik draaide altijd eerst CD, omdat ik Vinyl nog niet kon betalen. Ik was er zeker van dat ik met vinyl wilde draaien. Het is gewoon het mooiste wat er is. En ik ben er trots op:D

Vind het eigenlijk opzich best wel jammer de digitale cd-spelers. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet ubervet vind natuurlijk:D

Beide is mooi, maar plaat is en blijft voor mij de voorkeur.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
MrPecho    posted on 06-03-2007 15:23
ikzelf draai alleen met vinyl, omdat dit meer charme heeft en omdat instapplatenspelers veel goedkoper waren :p.

ik vind cd, juist niets hebben. En cd's zijn niet de toekomst maar systemen die werken met mp3's wel.
Zoals final scratch en serato(ben dan ook van plan om deze later aan te schaffen als het geld er is)

Day-One    posted on 06-03-2007 17:48
voor een uurtje draaien heb je eigenlijk maar 2 cd met mp3's nodig terwijl met vinyl wederom moet sjouwen.....nou nee doe mij cd's maar!!
Komt bij dat als je whitelabels hebt makkelijk is op cd dan persen...
gelindo    posted on 06-03-2007 18:47
ik vind vinyl veel leuker dan cd . op cd vind ik niet snel de leuke nummers, bij vinyl heb je een veel groter aanbod vind ik .
U-Vinyl    posted on 06-03-2007 20:34
Poster: Lead
Vinyl heeft iets dat heet carisma... en verder niet zoveel. Ze slaan soms over, kraken, ruisen etc.

Mijn voorkeur duidelijk vinyl, zeker gezien bovenstaand quote. Pure nostalgie.

Luister goed kinderen, vroeger hadden we schijfjes net iets groter dan een CD, dit werd singels genoemd, dit was de goede ouwe tijd. Luisteren naar de muziek van M.A.R.S.S.  - pump up the volume- (1987), dat waren nog eens tijden.

(ik voel me opeens heeeeeel oud)
Lukaz    posted on 06-03-2007 20:38
Vinyl

Waarom.. ik weet niet het heeft iets speciaals iets wat de cd niet heeft.. ik denk puur de Oldschool Feeling.. 
barthawk    posted on 06-03-2007 20:41
CD's hier ook ben al ruim een jaar overgestapt...vinyl is leuk maar het bloed nu tog echt langzaam dood...kijk maar overal waar je nu komt (club/event) staan alleen maar die zwarte spelers van pioneer...draaitafels staan er alleen maar te verstoffen..
MrPecho    posted on 06-03-2007 21:34
Ik moet wel zeggen dat vinyl wel een groot voordeel heeft.
Al dat sleuren is goed voor je conditie :p.

ceesietopc    posted on 07-03-2007 09:14
Ik draai dan nog wel niet echt, maar ik heb voor cd gekozen.
Veel universeler, zelf mp3 cdtjes bakken, etc.
Platen is trouwens wel leuk, want het geeft wel meer van de echte "feeling". 
Dikke    posted on 15-10-2007 20:06
zie ik het nou verkeerd of niet (als beginnende dj)

dat cd's makkelijker is en wat ik vooral bedoel..

iedereen heeft het hier over cd's en mp3's kopen..
maar je kan ze tog ook downloaden en dan brande..
of zie ik dat nou verkeerd..

D|kke :P
tairip    posted on 15-10-2007 20:42
Poster: Dikke
zie ik het nou verkeerd of niet (als beginnende dj)

dat cd's makkelijker is en wat ik vooral bedoel..

iedereen heeft het hier over cd's en mp3's kopen..
maar je kan ze tog ook downloaden en dan brande..
of zie ik dat nou verkeerd..

D|kke :P

Je ziet het niet verkeerd, maar das illegaal weet je! En als je een beetje serieus als DJ aan de slag wil vind ik dat je netjes je muziek moet kopen! OOK MP3's
tairip    posted on 15-10-2007 20:43
Mag ook allebei?

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar vinyl maar graag doe ik er dingen bij met cd!
LaMalediction    posted on 15-10-2007 21:48
ik leef me uit als ik draai met vinyl
ik doe me ding met vinyl
heb het geleerd op TT
miss dat ik over een tijdje 2 toptable's der bij haal
maar toch ik zal blijven draaien met vinyl
MoXeGy    posted on 15-10-2007 21:50
Mijn voorkeur gaat ook naar vinyl omdat dat gewoon moeilijker is en je hebt de plaat in je handen.
Aan de andere kant kan je met cd wel meer en vooral meer trucjes uithalen.
TheMole    posted on 15-10-2007 22:08
ik heb nog nooit met cd gedraaid en kga het ook nie doen denk ik dus ga ik voor vinyl
staf    posted on 15-10-2007 22:13
liest vinyl  maar draai meestal met bijde
Code-Y    posted on 15-10-2007 22:57
CD's for me =) daar ben ik mee begonnen, maar ik wil toch echt ook leren om met platen te draaien, dat is gewoon een stukje van het "originele" DJ-en..... zo hoort het eigenlijk Happy, laughing

maar toch.... Code-Y (L) Denon.... dus ik ga voor CD's =)

DJ-Code Y
Adrien1989    posted on 16-10-2007 17:49
Mijn eerste post op deze siteHappy, laughing.

Liever CD's. Compacter, en je kan er leuke trucjes doen die je met vinvyl niet kan. Wat voor mij als arme student ook belangrijk is is dat cd'tjes branden goedkoper is dan vinvyl bijkopen :D.

Vinvyl zal ik nog eens willen gaan draaien.
Boyd    posted on 16-10-2007 18:35
vinyl, toch het egte gevoel neemt niet weg dat ik ook cd's gebruik
A-flex    posted on 16-10-2007 19:54
Doe mij maar platen, das het echte gevoel. Ik heb veel voor platen over. daarom ga ik bijna elk weekend werken om wat bij te verdienen. Natuurlijk moet je het er wel voor over hebben.

Moest ik een drive in beginnen zou ik natuurlijk wel voor cd's gaan maar om ergens te gaan draaien kan ik er nog best me leven om ze mee te sleuren.
bramv    posted on 16-10-2007 19:56
k heb cd, vinyl nog nooit geprobeerd
JoeyMk    posted on 16-10-2007 21:08
Doe mij toch maar cd's
Dikke    posted on 17-10-2007 15:12
quote:
Poster: tairip

Je ziet het niet verkeerd, maar das illegaal weet je! En als je een beetje serieus als DJ aan de slag wil vind ik dat je netjes je muziek moet kopen! OOK MP3's

dat is niet illegaal. voor je zelf mag het..voor eigen gebruik zelfde geld voor films alleen het verspreiden ervan is strafbaar.

D|kke
Renzis    posted on 17-10-2007 15:24
Reken maar dat ze als ze gaan controleren op je jouw illegale tracks, dat je leuke boete krijgt van buma/stemra.

Voor THUISgebruik mag, draaien voor publiek is onderdeel van het verspreiden en dus strafbaar.

124 Users online: 46 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 10.230
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.870.628