Liever platen of cds  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Vinyl of CD\'s ?

-Vinyl
-CD

Voting is only possible for our Members
Dalique    posted on 05-03-2007 14:23
Djresourcers! 

Ik had zomaar een algemene vraag die in me opkwam. Ook omdat ik hier meer mensen over hoor ben ik wel is benieuwd wat jullie hiervan vinden Happy, laughing. Draaien jullie liever met cd's of vinyls ? en waarom preciesHappy, laughing

Persoonlijk draai ik liever met cd's, natuurlijk ligt de geluidskwaliteit hoger dan cd's!, maar in een tijd die we nu leven is alles gewoon gemakkelijker met cd's. Daarnaast worden er ook veel promo's e.d. weg gegeven via/op cd. Dit omdat het gewoon veel makkelijker is.

Ik lees het hier wel Happy, laughing!
User edit by Dalique on 05-03-2007 @ 14:25:15 (2%)

What do you think about Liever platen of cds ??

Vote :   

the-melody    posted on 05-03-2007 14:33
CD's, veel meer te vinden en ik krijg veel gemakkelijker de nummers gelijk op cd's. Nog een voordeel is dat cd's gewoon veel goedkoper is dan platen:D
RenéKuppens    posted on 05-03-2007 14:43
Cd's

gemak; licht klein kortom makkelijker...
kosten; +/- 0,99 cent en je hebt een nummer...
functies; je kunt met cd spelers gewoon meer...
Jer-E    posted on 05-03-2007 15:01
geef my maar cd's vin platen nix
RoyBeware    posted on 05-03-2007 15:30
Ik ga liever voor cd's omdat die goedkoper zijn, maar vinyl draait lekker.
Maar niet alle nummers komen op vinyl uit. ik vind veel platen maar die komen niet uit op cd. Of pas ruim 2 weken later...

Maar ik draai beide. en met cd's kan je wel meer. Maar vind het vinyl gevoel lekkeder draaien...

Gr, Roy
HouseArrest    posted on 05-03-2007 15:31
Met plaaten draai ik liever, het is veel leuker om met platen te draaien, maar als het om gemak gaat uiteraard cd's.

Ik kies dus voor platen.
Illusion    posted on 05-03-2007 15:34
Poster: DALIQUE

Daarnaast worden er ook veel promo's e.d. weg gegeven via/op cd. Dit omdat het gewoon veel makkelijker is.

Veel te weinig. Richting het Hardstyle genre is weinig verkrijgbaar op cd. Andere genre's, zoals house, dance, zijn wel weer populair en komen nog wel veel op cd/single.

Cd's zijn leuk, maar niet alle cd's hebben original mixes (extended mixes). Op een plaat kan je er vanuit gaan dat een nummer lang genoeeg is om te mixen. Cd heeft vaak radio edits, maar ligt er ook aan wat voor cd en muziek je koopt. En plaat is sowieso qua geluid beter!

Cd is de toekomst, maar toch blijf ik mijn mening erbij jhouden, dat plaat het nog steeds goed doet. Zo lang het er is, blijf ik het doen. Plaat blijft mijn favouriet.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
thomaz    posted on 05-03-2007 15:38
Cd's is veel goedkoper en handiger. En ik vind het leuker om er mee te draaien.

Ik ben trouwens bezig met een DJ-Cursus, daar draaien ze met platen en dat vind ik op zich best raar, want de toekomst ligt bij cd's
Ft    posted on 05-03-2007 15:40
Poster: thomaz
Cd's is veel goedkoper en handiger. En ik vind het leuker om er mee te draaien.

Ik ben trouwens bezig met een DJ-Cursus, daar draaien ze met platen en dat vind ik op zich best raar, want de toekomst ligt bij cd's

Ik denk niet dat de platen compleet zullen verdwijnen... als dat echt mogelijk was, was het al lang gebeurd...
Dalique    posted on 05-03-2007 15:40
@ Thomaz : KLopt wat je zegt ! , maar is het misschien niet zo dat je 'het echte gevoel krijgt' van vinyl platen inmixen, het basis principe ligt natuurlijk ook zo bij (bijv de cdj's). Zelf heb ik ook ooit een keer 3 jaar terug op vinyl een DJcursus gevolgd, en ook daar deden ze het op vinyl. VOnd het echt lekker draaien Happy, laughing!
bramv    posted on 05-03-2007 15:42
met cd's zijn veel meer mogelijkheden..

MD    posted on 05-03-2007 15:42
Ik vind vinyl wel leuker om mee te draaien. Je hebt zo echt iets vast. :D
De sfeer in de winkels is ook meestal wel leuker.
Het nadeel is idd dat het duur is.

Zelf werk ik 70% met cd en 30% met vinyl.
thomaz    posted on 05-03-2007 15:43
ik vind het minder fijn  Maar jah das voor ieder verschillend
Illusion    posted on 05-03-2007 15:44
Poster: thomaz

Ik ben trouwens bezig met een DJ-Cursus, daar draaien ze met platen en dat vind ik op zich best raar, want de toekomst ligt bij cd's

Ik heb nooit een Dj Cursus gedaan:d mij veel te duur. Bevalt het??

Je krijgt met platen wel de extra feeling.

Als Dj vind ik dat je persoonlijk ook moet kunnen mixen met platen. Allebei wordt je geleerd, neem ik aan.

@ ft

Ik denk toch dat na jaren, de draaitafeltjes wel uit discotheekjes zijn verdwenen. Kan nog heel lang duren.. maar niemand weet het
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Dalique    posted on 05-03-2007 15:47
Eigenlijk denk ik toch wel dat de platen zich een plaatsje blijven veroorloven / vasthouden. wat hier ook al werd gezegd; Van platen krijg je wel die extra feeling
bramv    posted on 05-03-2007 15:48
als er op marktplaats ofso staat draaitafel te koop staat er vaak i.v.m. het overstappen na cd's

Ft    posted on 05-03-2007 15:48
Poster: DALIQUE
Eigenlijk denk ik toch wel dat de platen zich een plaatsje blijven veroorloven / vasthouden. wat hier ook al werd gezegd; Van platen krijg je wel die extra feeling

Inderdaad... en die hard's blijf je houden heWinking my eye
DJ-Emotion    posted on 05-03-2007 16:03
Poster: Ft
Inderdaad... en die hard's blijf je houden heWinking my eye

Na ruim 20 Jaar vinyl te hebben gespint, nu niks anders meer dan CD.

En neen, the feeling is the same.
Als je de mensen uit hun dak ziet gaan, geeft mij dat dezelfde kick als dat
ik vinyl draai.
Idem als ik een paar strakke overgangen neer zet...

Maar ik zal wel een rare vent zijn denk ik
lifebeats    posted on 05-03-2007 16:03
oeps ging mis 

+ platen is  heel veel keuze
                 feeling

- platen      is prijs 
                 niet makkelijk te copieeren ( van plaat naar plaat he ... )
                 niet overal makkelijk meer aan te komen enkel dan de platenzaken voor dj's en online bestellen .

+ cd's  prijs 
           makkelijk copieeren 
           je kan meer met je speler doen als een turntable 
- cd's   geen feeling of stuuken minder dan 
           GEEN of weinig keuze , en dat is echt K#T ! daarom koop ik vaak platen en zet deze op cd

User edit by lifebeats on 05-03-2007 @ 16:08:44 (100%)
Kiwi    posted on 05-03-2007 18:36
Mag MP3 ook?

Tijdcode en Ableton DJ's gebruiken bijna geen cd's Winking my eye
tairip    posted on 05-03-2007 22:29
Vinyl rocks big time!

Ik ben begonnen met cd en later over gegaan naar vinyl! Ik vind vinyl meer showelement hebben en fijner draaien/ klinken.

Als ik het geld had ging is misschien wel over op een final scratch achtig iets! Zelf platen digitaliseren... en huppakee!
Sandr    posted on 06-03-2007 02:42
Poster: Illusion

Je krijgt met platen wel de extra feeling.

Als Dj vind ik dat je persoonlijk ook moet kunnen mixen met platen. Allebei wordt je geleerd, neem ik aan.

Daar ben ik op tegen. Een Dj is vrij om zijn medium te kiezen en om daar mee te leren mixen. Je bent net zo goed een Dj als je alleen met cd's kunt mixen.

Het show element van vinyl ligt inderdaad hoger, de prijs ook

Ikzelf ben allrounder en zweer dus bij cd's. Alle stijlen bijhouden op cd is al duur genoeg, moet er niet aan denken dat ik dat op vinyl zou moeten doen. Bovendien heb ik met mijn mixtechniek (eerst de plaat gelijk zetten, dan pas erin gooien, dus bijna nooit bij sturen) heel veel gemak van de cue knop op een cd speler.

Voor mij alleen nog maar cd's dus.
Play that funky music white boy....
Lead    posted on 06-03-2007 09:15
Ik heb jaren met alleen maar vinyl gedraait, maar ga nu toch volledig naar CD.

Vinyl heeft iets dat heet carisma... en verder niet zoveel. Ze slaan soms over, kraken, ruisen etc. Met CD kun je in ieder geval alles wat je met vinyl ook kunt... en meer.

Als je een plaat koopt van 15 euro heb je 1 nummer, misschien 2 en heel soms 3. Als je muziek online koopt heb je voor die 15 euro 8-10 tracks die je allemaal wilt en kunt draaien.

Voor mij duidelijk de voorkeur voor CD dus....
Let the BASS be louder
TheSupercrab    posted on 06-03-2007 09:19
CDS/MP3tjes, heb ook plaaten spelers maar die staan eijgenlijk een beetje stof te happen. Denk niet dat ik ze weg doe, maar gebruik ze bijna nooit. Zo als iedereen al zegt je kan gewoon meer met CD als je lekkere CD spelers hebt.

Geluids verschil ben ik nog steeds niet uit, welke nou beter is etc.. heb verschillende dingen gehoord/geleesen.

1 ding over vinyl.. het is erg slecht voor de natuur.. dus met al die eco regelingen die binnen kommen zal de leeftijd van het produceren van vinyl niet zo lang meer zijn lijkt mij.
Dalique    posted on 06-03-2007 09:28

Geluids verschil ben ik nog steeds niet uit, welke nou beter is etc.. heb verschillende dingen gehoord/geleesen.

Het is duidelijk een verschil dat de vinyl platen een warmer geluid weergeven. Dit heb ik zelf ook meerdere malen getest met meerdere platen en zelf ervaren. Na er inderdaad ook veel verschillen over te hebben gehoord wou ik dit zelf ook wel is meemaken.  En ja ik moet zeggen, de breaks e.d. komen in een vinyl veel warmer uit. En dus ook iets wat meer sfeer als je echt puur op kwaliteit gaat luisteren. Maar of het publiek dit zal horen ??

Mijn mening is : Nee, ik weet wel zeker van niet.

Het is inderdaad de sfeer eromheen en inderdaad het charisma wat een plaat heeft, dat hebben cd's niet.

Geef mij maar CD's !!
User edit by Dalique on 06-03-2007 @ 09:30:10 (4%)
Kiwi    posted on 06-03-2007 09:29
Ik heb het afgelopen jaar al mijn 2500 platen verkocht omdat ik al 2 jaar volledig draaide met FS. Ik heb het idee dat ik op tijd mijn platen verkocht heb, omdat nu heel veel dj's hun platen aan het verkopen zijn waardoor de prijzen zakken van 2e hands vinyl. Ik heb er een behoorlijk bedrag voor terug gekregen, en ik heb er absoluut geen spijt van.

Vinyl heeft meer charme, verzamelingswaarde, meer dynamiek (mits afgespeeld op juiste Hi-end apparatuur), etc., etc., etc., maar vinyl is duur, lomp en het gaat kapot, met name de geluidskwaliteit.

Digitaal is de toekomst!

127 Users online: 46 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 7.300
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.698