beginnen producen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jer-E    posted on 05-03-2007 14:00
hallo ik wil gaan beginnen met het produceren van eigen muziek

nu is mijn vraag wat ik ongeveer allemaal nodig heb
ik heb nu al virtual dj met behringer 2000 en ableton werkend binnekort heb k ook frootyloops maar hueb k nog iets van instrumenten nodig.

alvast bedankt

What do you think about beginnen producen ??

Vote :   

bramv    posted on 05-03-2007 14:05
een instrument hoef je niet persee te hebben..
Jer-E    posted on 05-03-2007 14:07
ok hoe gaat het dan in zijn werk >?
ChiellianvanWhod    posted on 05-03-2007 15:12
Om mee te beginnen, ga je op zoek naar wat samples op het internet. typ ff samples in bij google en je vind genoeg denk ik. Zet dit in ableton en ga heirmee aan het werk. verder moet je zelf even uitzoeken hoe het allemaal werkt. zo leer je ableton kennen en ga je vanzelf weten hoe dit dan in zijn werk gaat. suc6 ermee. anders pm je mij even voor hulp!
Illusion    posted on 05-03-2007 15:24
@ bramv: Het is toch wel handig als je een MIDI keyboard hebt. Dan hoef je ook niet elke keer naar samples te zoeken, maar kan je ze zelf maken. Ik wil dit jaar ook beginnen, en ga me ook eens ergens een lekker MIDI keyboardje aanschaffen.

Virtual Dj is leuk om mee te sp elen, maar met producen heb je er niks aan. Misschien kan je er enige samples mee maken, maar t'is niet lekker om mee te werken.

Fruityloops is wel leuk om mee te beginnen producen. Maar je moet het allemal nog opstarten.

In elk geval raad ik je een Midi keyboard, en goede software aan!:d succes.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jer-E    posted on 05-03-2007 15:27
thanks gaste
Luxx    posted on 07-03-2007 19:22
Poster: Illusion
@ bramv: Het is toch wel handig als je een MIDI keyboard hebt. Dan hoef je ook niet elke keer naar samples te zoeken, maar kan je ze zelf maken. Ik wil dit jaar ook beginnen, en ga me ook eens ergens een lekker MIDI keyboardje aanschaffen.

Virtual Dj is leuk om mee te sp elen, maar met producen heb je er niks aan. Misschien kan je er enige samples mee maken, maar t'is niet lekker om mee te werken.

Fruityloops is wel leuk om mee te beginnen producen. Maar je moet het allemal nog opstarten.

In elk geval raad ik je een Midi keyboard, en goede software aan!:d succes.

denk niet dat je een midi keyboard goed begrijpt. je kan daarmee niet zelf samples maken maar melodiën. of bedoelde je dat juist?
voor samples zelf maken het je VSTi's nodig
www.mothermusic.nl
sjefkuh    posted on 07-03-2007 19:42
met ableton en fruityloops kom je denk ik al een heel eind. (+ wat vsti's) een midicontroller is wel handig denk ik, maar ik heb er geen en het lukt me ook al aardig. ik ga er wel binnenkort een aanschaffen denk ik.

This is an old Topic

No new postings for 6.760 days.
 Post CommentThat would be 225.3 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 58 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 2.479
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.349.257