Ableton (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gelindo    posted on 02-03-2007 17:48
wie gebruikt hier allemaal ableton en zijn jullie er tevreden over?
hoeveel kost het en is er een winkel waar ik het kan kopen (omgeving van gent)
Mod edit by Nvie on 04-03-2007 12:46 (5%)

What do you think about Ableton ??

Vote :   

Sandr    posted on 05-03-2007 23:11
Poster: Laidback

Morgen middag ga ik beginnen aan de Tutorial..
hij zal Text Based Worden..
Flash kan.. maar eerst even de text compleet uitwerken..
ik ga er zoveel mogelijk tijd in steken..
en het lijkt me een leuk idee om met meerdere Software paketten te gaan realizeren, en dit onder DJ topics te kunnen voegen..

er zal behoorlijk wat tijd in gaan zitten..
ik heb al wat uitgewerkt op mn laptop..
ik heb al een extra pak Douwe Egberts Rood Snelfilter maling gehaald
het gaat zeker lukken! :D

Hier ben ik erg benieuwd naar, ik heb altijd stapels ideeen in mijn kop zitten.
(Vooral op gebied van remixen/ mash ups)
Maar ik kan het nooit ergens in kwijt omdat ik met sony acid pro niet vooruit kom.
(Ben ook niet zo handig met pc's)

Word je tutorial echt van het niveau: Iemand die weet hoe hij het programma moet opstarten kan aan de slag, of moet je toch over de nodige basiskennis beschikken.

Als dat eerste het geval is ben ik zeer geintresseerd!!

Ik kijk vol verwachting uit naar je tutorial!!

Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 06-03-2007 @ 00:42:58 (2%)
Day-One    posted on 06-03-2007 17:35
een soort van Ableton tutorial voor dummies Thumbs Up
Sandr    posted on 06-03-2007 22:40
Poster: Day-One
een soort van Ableton tutorial voor dummies Thumbs Up

Precies!!

Gaat het zoiets worden Laidback of word het voor de iets gevorderde gebruiker?
Play that funky music white boy....
DJ_IVI-R    posted on 20-05-2007 16:18
en laidback, reeds nieuws over de ableton tutorial? Happy, laughing
www.nikan.be
Mforge    posted on 11-06-2007 16:59
Ik ben net begonnen met ableton en heb even een vraagje :
Als ik onderin in de droparea allemaal devices heb staan, en het beeld staat zeg maar vol, hoe kan ik horizontaal door me devices scrollen? (mac)
RenéKuppens    posted on 11-06-2007 21:33
Poster: Mforge
Ik ben net begonnen met ableton en heb even een vraagje :
Als ik onderin in de droparea allemaal devices heb staan, en het beeld staat zeg maar vol, hoe kan ik horizontaal door me devices scrollen? (mac)

Onder in heb je een rechthoek die je heen en weer kunt bewegen
Mforge    posted on 12-06-2007 13:02
Thanx!
TheMole    posted on 09-07-2007 18:44
das toch voor live te spelen he ??
RenéKuppens    posted on 09-07-2007 19:40
Poster: TheMole
das toch voor live te spelen he ??

Ableton is voor live optreden met je pc

maar wegens de vele gebruiksgemakken is het ook super te gebruiken in de studio.

Ik gebruik het als sequenser.

Super programma
Dalique    posted on 09-07-2007 20:47
Ableton live 6.0.7 Rócks
Lead    posted on 09-07-2007 23:59
Poster: DALIQUE
Ableton live 6.0.7 Rócks

Completely true, it's ROCKS
Let the BASS be louder
Gagarin12    posted on 11-07-2007 12:44
ableton is voor live, maar men zegt dat het ook goed is voor in de studio als sequencer, is ableton dan goed wanneer je enkel externe gear gebruikt en geen midicontroller via reason/fl of cubase of als je deze wel gebruikt maar dan de gemaakte stukjes gwn wilt sequence in abletonConfused?
RenéKuppens    posted on 11-07-2007 18:54
In ableton zit gewoon een 'piano roll'

Je kunt dus gewoon alles tekenen.
het is gewoon een Sequencer maar dan niet zo uitgebreid standaard..

Dus je moet wel wat leuke Vst's hebben maar er zit zo ook veel in Ableton.
Gagarin12    posted on 23-07-2007 11:49
ok, en euhm wat zijn vst's?
FrankieV    posted on 23-07-2007 11:53
Ik heb ook ableton maar weet niet egt hoe het werk, waar zou ik een goede uitleg kunnen vinden?
Gagarin12    posted on 23-07-2007 13:14
dus het is een goeie zet om zowel ableton als cubase of reason aan te schaffen?
en stel dat je enkel werklt met externe gear zoals synths, samplers, ... kan je dan enkel ableton gebruiken en geen enkel ander programma?
User edit by Gagarin12 on 23-07-2007 @ 13:15:26 (100%)
Leon    posted on 27-07-2007 17:46
Even een vraagje. Ben nu met een track bezig en hierin zitten vocals. Nu hoor ik vaker bij platen voordat er nog iets gezegd wordt nog eerst een stukje alsof er een reversed crash ofzo voor zit. Weet iemand hoe je dit effect in Ableton maakt?

alvast bedankt!!!
RenéKuppens    posted on 28-07-2007 14:16
Poster: Leon
Even een vraagje. Ben nu met een track bezig en hierin zitten vocals. Nu hoor ik vaker bij platen voordat er nog iets gezegd wordt nog eerst een stukje alsof er een reversed crash ofzo voor zit. Weet iemand hoe je dit effect in Ableton maakt?

alvast bedankt!!!

Bedoel je dat hel lijkt of de stem eerst om hoog komt als een reverse crash of bedoel je hoe je een reverse crash maakt.

Het eerste je knipt een klein stuk uit de eerste letter van het woord en laat dat met veel reverb omhoog komen door volume van nul naar gewoon te laten gaan of door het met een filter te doen..

als het het 2e is gewoon een crash omdraaien
Leon    posted on 28-07-2007 17:40
Poster: Dj-RK

Bedoel je dat hel lijkt of de stem eerst om hoog komt als een reverse crash of bedoel je hoe je een reverse crash maakt.

Het eerste je knipt een klein stuk uit de eerste letter van het woord en laat dat met veel reverb omhoog komen door volume van nul naar gewoon te laten gaan of door het met een filter te doen..

als het het 2e is gewoon een crash omdraaien

Ja precies ja dat de stem omhoog komt zeg maar. Ik ga het in ieder geval proberen!

Het is gelukt! Thanks!
User edit by Leon on 28-07-2007 @ 18:07:37 (4%)
Gagarin12    posted on 08-08-2007 18:46
vraagje: je kan ableton gebruiken als sequencer (een beetje zoals cubase), maar is het goed genoeg om cubase te vervangen zijn cubase en ableton wat gelijkwaardig of zou je puur voor sequence toch nog steeds cubase aanradenConfusedConfusedConfusedConfused?,

DANK
KeviiN    posted on 08-08-2007 19:30
Ik heb ook een vraagje over Ableton: gebruik het zelf regelmatig maar altijd als ik een nieuw nummer laad maakt ie een .wav aan en slaat deze dan op in Application Data\Ableton\Live Recordings\Decoding Cache. Vind dit echt heel irritant aangezien het gewoon super veel opslag ruimte in beslag neemt. Is er ook een manier om dit uit te zetten?

By the way, ik gebruik Live 5.0.2.
User edit by KeviiN on 08-08-2007 @ 19:31:22 (11%)
RenéKuppens    posted on 09-08-2007 12:16
Poster: KeviiN
Ik heb ook een vraagje over Ableton: gebruik het zelf regelmatig maar altijd als ik een nieuw nummer laad maakt ie een .wav aan en slaat deze dan op in Application Data\Ableton\Live Recordings\Decoding Cache. Vind dit echt heel irritant aangezien het gewoon super veel opslag ruimte in beslag neemt. Is er ook een manier om dit uit te zetten?

By the way, ik gebruik Live 5.0.2.

Dat weet ik niet ik weet wel dat als k dat doe dat hij bij afsluiten aan mij vraagt of ik het wil bewaren of weggooien..

Maar dit is wel Ableton 6

vraagje: je kan ableton gebruiken als sequencer (een beetje zoals cubase), maar is het goed genoeg om cubase te vervangen zijn cubase en ableton wat gelijkwaardig of zou je puur voor sequence toch nog steeds cubase aanraden?,

Voor mij persoonlijk is Ableton de ware..
Maar ik denk dat als ik met cubase was begonnen ik cubase beter vond.
Het is maar net wat je gewend bent.
Cubase heeft zelf wel wat leuke Synths en Ableton weer niet.
Maar daar heb ik me nooit aan gestoord.
Ableton is gewoon een super Sequenser programma met taloze mogelijk heden.
DaRoyal    posted on 09-08-2007 13:26
Er staat al zoveel informatie alleen op www.ableton.com, snap ook niet dat zoveel gevraagd wordt hier.

Werk zelf ook geregeld met ableton; om te mixen of te editten. Het werkt allemaal vrij soepel en alles is te vinden.
KeviiN    posted on 13-08-2007 17:22
Nu wil ik ook eens Ableton gaan koppelen aan mijn mixer om van plaat -> ableton te mixen en anders om. Maar hoe moet ik de hele handel gaan ansluiten? Gewoon de uitgang van me PC/laptop aansluiten op een vrij kanaal? Of moeten er ook nog andere setting gebruikt worden?
Leon    posted on 14-08-2007 16:07
ben ik weer... Cry

Ik blijf vaker bij m'n liedjes een probleem houden...
Als ik iets afspeel wordt het Back to Arrangement knopje ingeschakeld en wordt alles afgespeeld zonder de bepaalde effecten. Nu laat ik de melodie langzaam weggaan via de cutoff omdat een stem opkomt en volgens mij ligt daar ergens het probleem.

Die lijnen horen normaal ook rood te zijn op zo'n moment.... Weet echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen.

Kan deze functie niet gewoon helemaal uitgeschakeld worden ofzo? Heb er sowieso vaak last van als je iets wilt wijzigen tijdens het afspelen...
User edit by Leon on 14-08-2007 @ 16:36:53 (39%)

481 Users online: 317 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 11.601
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.279.574