Poster: Laidback
Morgen middag ga ik beginnen aan de Tutorial..
hij zal Text Based Worden..
Flash kan.. maar eerst even de text compleet uitwerken..
ik ga er zoveel mogelijk tijd in steken..
en het lijkt me een leuk idee om met meerdere Software paketten te gaan realizeren, en dit onder DJ topics te kunnen voegen..
er zal behoorlijk wat tijd in gaan zitten..
ik heb al wat uitgewerkt op mn laptop..
ik heb al een extra pak Douwe Egberts Rood Snelfilter maling gehaald
het gaat zeker lukken! :D
Poster: Day-One
een soort van Ableton tutorial voor dummies
Poster: Mforge
Ik ben net begonnen met ableton en heb even een vraagje :
Als ik onderin in de droparea allemaal devices heb staan, en het beeld staat zeg maar vol, hoe kan ik horizontaal door me devices scrollen? (mac)
Poster: TheMole
das toch voor live te spelen he ??
Poster: DALIQUE
Ableton live 6.0.7 Rócks
Poster: Leon
Even een vraagje. Ben nu met een track bezig en hierin zitten vocals. Nu hoor ik vaker bij platen voordat er nog iets gezegd wordt nog eerst een stukje alsof er een reversed crash ofzo voor zit. Weet iemand hoe je dit effect in Ableton maakt?
alvast bedankt!!!
Poster: Dj-RK
Bedoel je dat hel lijkt of de stem eerst om hoog komt als een reverse crash of bedoel je hoe je een reverse crash maakt.
Het eerste je knipt een klein stuk uit de eerste letter van het woord en laat dat met veel reverb omhoog komen door volume van nul naar gewoon te laten gaan of door het met een filter te doen..
als het het 2e is gewoon een crash omdraaien
Poster: KeviiN
Ik heb ook een vraagje over Ableton: gebruik het zelf regelmatig maar altijd als ik een nieuw nummer laad maakt ie een .wav aan en slaat deze dan op in Application Data\Ableton\Live Recordings\Decoding Cache. Vind dit echt heel irritant aangezien het gewoon super veel opslag ruimte in beslag neemt. Is er ook een manier om dit uit te zetten?
By the way, ik gebruik Live 5.0.2.
vraagje: je kan ableton gebruiken als sequencer (een beetje zoals cubase), maar is het goed genoeg om cubase te vervangen zijn cubase en ableton wat gelijkwaardig of zou je puur voor sequence toch nog steeds cubase aanraden?,