Ableton (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gelindo    posted on 02-03-2007 17:48
wie gebruikt hier allemaal ableton en zijn jullie er tevreden over?
hoeveel kost het en is er een winkel waar ik het kan kopen (omgeving van gent)
Mod edit by Nvie on 04-03-2007 12:46 (5%)

What do you think about Ableton ??

Vote :   

sjefkuh    posted on 02-03-2007 18:04
ik gebruik de laatste tijd ook vaak ableton (gedownload). het is 'n fijn programma maar ik ben nog ff alles uit aan het zoeken enzo want ik heb hem nog niet zo lang.:P
alleen het zal best veel geld kosten als je hem gaat kopen denk ik..
Jer-E    posted on 02-03-2007 18:18
ik heb ableton ook als je het 1maal onder de nie heb grensloze mogelijkheden enzo echt te mooi kost alleen wel een paar duiten maar dan heb je ook wat zowieso ben je super lang bezig okm alles te ontdekken :P
Cyspoz    posted on 02-03-2007 18:25
Ik heb het al een aantal keer gebruikt voor remixen of megamixen. Producen nog niet echt mee gedaan, ben wel van plan het te gaan gebruiken in combinatie met een midi mixer.
Laidback    posted on 02-03-2007 19:06
ik ga maandag aan de gang met een Tutorial,
die dan hier op DJR komt te staan!
dit is een DJR Exclusive, Blijf kijken dus :P

barthawk    posted on 02-03-2007 20:41
Poster: Laidback

ok PM me ff als je hulp nodig hebt...ik kan ook uit de voeten hiermee...
ccc    posted on 02-03-2007 20:44

Hoe maak je die tutorial?
Ik ken nog een leuk programma om tutorials in flash te maken. Makkelijk en erg duidelijk en overzichtelijk.
RenéKuppens    posted on 02-03-2007 22:00
Ik gebruik Ableton ook
ik heb er net een nummer mee klaar
in het begin is het allemaal zoeken..
ik kan er nu aardig mee uit de voeten maar ik ken nog LANG niet alles het is een groot programma met veel mogelijk heden voor te draaien / producen..

Ableton Live 6
Live optreden met de laptop? Neem Live 6! Wordt ook in de studio gebruikt vanwege het grote gebruiksgemak en de intuïtieve werkwijze. Met Live 6 lopen geïmporteerde loops realtime mee in het tempo van je song en het ondersteunt de VST plug-in standaard. Voor PC en Mac.
  Adviesprijs   534,-
Alert : Webshop link verwijderd
User edit by RenéKuppens on 02-03-2007 @ 22:00:40 (1%)
Mod edit by Jorrit on 03-03-2007 16:57 (1%)
Spacy    posted on 03-03-2007 00:01
Ik ga ableton ook kopen.
Maar je kan het beter zo kopen.

Iets van m-audio kopen (had toevallig een geluidskaart nodig)
Dus ik ga me een m-audio transit externe geluidskaart kopen van (+-89euro)
En daar zit ableton live lite bij, upgraden van live lite naar live full is heel wat goedkoper zo !
Dalique    posted on 03-03-2007 00:56
hey,
leuk toppic onderwerp!

ik gebruik ableton nu zo'n half jaartje. hiervoor allemaal andere software gehad om mee te starten, DJTracktor / DSS DJ / MixMeister... Toen maar is overgestapt naar ableton. en ik moet zeggen. wat een verademing ! Ik vond mixmeister al strak mixen. maar ableton, hell yeah Happy, laughing Naast het remixen wat gewoon écht rete strak gaat, zitten er ook een tál van effecten in. van flanger tot reverb, noem het maar op.

Het mixen met ableton heb ik eigenlijk zo goed als , al goed onder de knie. Ik maak er een hoop 'Yearmix' princiepes mee. Hierbij komt het knippen in de nummers echt tot zijn recht, je kunt met ableton gewoon écht strak knippen !Happy, laughing

Als er is een keer intresse is zal ik het wel is hier op posten (heb wel een aantal hele strakke gemaakt Happy, laughing). House/dance/trance/progressive!

ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje kan helpen, als er vragen zijn. stel ze me Happy, laughing!

Groet dalique
DJ_IVI-R    posted on 03-03-2007 21:07
ben ook wel eens benieuwd naar de productie mogelijkheden.. voorlopig kan ik er totaal niet aan uit..

past het in het rijtje van  FL studio, reason enzovoort?
www.nikan.be
Spacy    posted on 04-03-2007 01:37
Wel buiten dat het een multitrack recording systeem, leuk voor live gigs en een DJ systeem is.
Zijn de mogelijkheden kwa producen tochwel uitgebreid.

Het is een host die VST's en AU's ondersteund wat de mogelijkheden eindeloos maken.
Het werkt ook onder rewire dus de sounds van reason, logic, whatever moet je niet missen.
Het heeft één van de meest logische en makkelijke sequencers die er bestaat (buiten garageband maar daar kan je enkel mee klooien geen muziek mee maken :p)

Ik heb vandaag live gekocht !
Dus eerst bij de lokale apple boer een externe geluidskaart van m-audio gekocht (89 euro's) waar ableton live lite bij zit.
En nu heb ik geupgrade via visa naar de boxed version van live ipv van 549 heb ik nou 289 moeten betalen.
Wat REUZE meevalt !

EN ik heb nog eens niet moeten wachten op de doos, direct betaald via visa, direct cd-key en live afgehaald van de site !

Ben nu aan het genieten van al de mogelijkheden ! (En het voelt goed om het programma legaal te hebben :p) (Had het ook nodig voor een productie die wss gaat uitkomen).

Greets spacyX

User edit by Spacy on 04-03-2007 @ 01:37:53 (1%)
Lead    posted on 04-03-2007 12:42

We wachten in spanning af :D
Let the BASS be louder
Yorick    posted on 04-03-2007 13:14
als je een mixer heb met midi dan zou je toch ableton aan kunnen sturen?
Spacy    posted on 04-03-2007 14:20
Poster: dj_jr
als je een mixer heb met midi dan zou je toch ableton aan kunnen sturen?

Yup gewoon inpluggen bij de settings je midi syncen en mappen maar Winking my eye
Yorick    posted on 04-03-2007 16:40
kan dat ook op een dateq vibe want daar heb ik ook midi op
ChiellianvanWhod    posted on 04-03-2007 23:40
Poster: dj_jr
kan dat ook op een dateq vibe want daar heb ik ook midi op
  Dan zou dat ook zeker kunnen!
ChiellianvanWhod    posted on 04-03-2007 23:41
Poster: DJ_IVI-R
ben ook wel eens benieuwd naar de productie mogelijkheden.. voorlopig kan ik er totaal niet aan uit..

past het in het rijtje van  FL studio, reason enzovoort?
  Ik zou Ableton niet kunnen vergelijken met FL of Reason
ChiellianvanWhod    posted on 04-03-2007 23:41
Poster: ccc

Hoe maak je die tutorial?
Ik ken nog een leuk programma om tutorials in flash te maken. Makkelijk en erg duidelijk en overzichtelijk.
  Kan je me bertellen hoe dit prog heet?ben er ook wel benieuwd naar!
ChiellianvanWhod    posted on 04-03-2007 23:43
Ik werk ook veel met Ableton en heb ook veel edits/remixen en mixsets mee gemaakt. Net een goede edit van Gazebo van Fairmont gemaakt.
Op de site hier staan nog een aantal links ernaar gewoon ff searchen naar chiellian van whod; hits in the mix part 9 t/m 12 is gemaakt met Ableton Live.
en voor hulp kan je me natuurlijk ook even pm-en Happy, laughing
Laidback    posted on 04-03-2007 23:57
uhm, Chiellianvanwhod ..
er bestaat ook een edit knop..

kan je alles gewoon in 1 post onder elkaar quoten ..

..

Morgen middag ga ik beginnen aan de Tutorial..
hij zal Text Based Worden..
Flash kan.. maar eerst even de text compleet uitwerken..
ik ga er zoveel mogelijk tijd in steken..
en het lijkt me een leuk idee om met meerdere Software paketten te gaan realizeren, en dit onder DJ topics te kunnen voegen..

er zal behoorlijk wat tijd in gaan zitten..
ik heb al wat uitgewerkt op mn laptop..
ik heb al een extra pak Douwe Egberts Rood Snelfilter maling gehaald
het gaat zeker lukken! :D

Spacy    posted on 05-03-2007 00:31
uhm, Chiellianvanwhod ..
er bestaat ook een edit knop..

kan je alles gewoon in 1 post onder elkaar quoten ..

..

Morgen middag ga ik beginnen aan de Tutorial..
hij zal Text Based Worden..
Flash kan.. maar eerst even de text compleet uitwerken..
ik ga er zoveel mogelijk tijd in steken..
en het lijkt me een leuk idee om met meerdere Software paketten te gaan realizeren, en dit onder DJ topics te kunnen voegen..

er zal behoorlijk wat tijd in gaan zitten..
ik heb al wat uitgewerkt op mn laptop..
ik heb al een extra pak Douwe Egberts Rood Snelfilter maling gehaald
het gaat zeker lukken! :D

Wat ga je bespreken van live ?
Persoonlijk zou ik de producing kant overlaten aan de persoon zelf. (kwa effecten kom je rap genoeg achter wat het doet en instruments zijn de mogelijkheden eindeloos en kun je moeilijk bespreken).
Iedereen heeft toch zijn eigen methode van werken. (persoonlijk speel ik graag met reason via rewire)

Wat ik zou bespreken is warpen, mixen met live, het gebruiken van externe controllers (midi), Vst's, Audio units, Rewire, Multitrack recording, routen van tracks.

Mss envelopes, het maken van midi clips, en het teken van drumpatronen met impulse ook nog uitleggen :p (damn als je begint op te sommen zijn er echt wel veel mogelijkheden en dan hebben we sampler en operator nog niet gehad)

Zowat the basics, als je daarmee weg bent kan je al alles doen wat je wil.

Veel succes laidback !

User edit by Spacy on 05-03-2007 @ 00:36:08 (22%)
DJ_IVI-R    posted on 05-03-2007 20:05
is ableton dan in feite enkel goed voor live werk en remixjes en dergelijke, maar niet voor echte productie zoals reason/cubase/FL/...?
www.nikan.be
RenéKuppens    posted on 05-03-2007 21:12
is ableton dan in feite enkel goed voor live werk en remixjes en dergelijke, maar niet voor echte productie zoals reason/cubase/FL/...?

ableton is ook goed voor productie hoor..
ik maak er mijn nummers mee..
je kunt er ook gewoon VST plugins in zetten etc..
Spacy    posted on 05-03-2007 21:18

Ableton is all in one.

Reason heeft de meest crappy sequencer maar de goeie sound, live heeft mindere sounds maar geweldige sequencer.

Dus het vult mekaar aan, ieder pakket heeft zijn sterkte's en zwakte's :p
RenéKuppens    posted on 05-03-2007 21:20
ja maar het komt er op neer dat je hem ook gewoon kan gebruiken voor producties..

'Ableton de dj software die wegens gebruiks gemakken ook terug te vinden is in de studio'Winking my eye

316 Users online: 163 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 31.493
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.150.459