Geluid of Licht
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Geluid of Licht

-Geluid
-Licht

Voting is only possible for our Members
thomaz    posted on 26-02-2007 15:57
Ik wil binnenkort beginnen met draaien op feestjes, maar daar heb je natuurlijk ook licht en geluid voor nodig.

Dus ik vraag me af wat je eerder zou kopen geluid of licht en dat je dan het andere huurt

mazzel thomaz

What do you think about Geluid of Licht ??

Vote :   

dj-nick    posted on 26-02-2007 16:05
voor mij komt geluid op de eerste plaats geluid,
want wat heb je er nou aan als je wel licht heb maar geen geluid
PatrickBeuken    posted on 26-02-2007 16:05
Volgens mij is hierover al genoeg te vinden op dit forum

Zonder geluid geen feest. Zonder licht wel feest. Licht heb je niet altijd nodig, dus dat kun je beter huren als het budget nog niet toereikend is.
Nvie    posted on 26-02-2007 16:07
Komt veel in discussies voor, 'licht of geluid'?. Is er zonder geluid feest mogelijk? Is er zonder licht feest mogelijk? Als je het goed wilt doen zul je zien dat beiden nodig zijn.

Als je twijfelt over wat je wilt aanschaffen: houd je uitbreidingsmogelijkheden in je achterhoofd. Kijk zowel wat mogelijk zou kunnen zijn in de toekomst. Niet alleen wat je zelf aan uitbreiding zou kunnen kopen, maar ook wat je mogelijkheden zijn om je set aan te vullen met verhuur-stuff. Als jij een AD setje koopt, en je wilt bij je verhuurder subs bij gaan huren die van EV zijn zal het niet al te mooi klinken. Daarnaast geven verschillende versterkers een heel ander geluid. Lab klinkt heel anders dan EV, en EV klinkt weer anders dan QSC.

Voor licht geldt hetzelfde. Koop jij een setje parren met multidim, terwijl je verhuurder fourbars met ingebouwde dim, of zelfs met extern dimmerrack verhuurt, is die multidim niet het mooist om het in je setje te laten passen.

Koop je truss? Kijk naar de koppelingen, de afmetingen, de soort. Square gaat never nooit aan triangle passen, conische koppelingen niet aan 'bout' koppelingen.

Wat je moet gaan kopen ligt wat mij betreft geheel bij jezelf. Ik denk dat als je een klein geluidssetje gaat kopen je er meer lol van zult hebben. Het is veel algemener inzetbaar. Maar let wel weer op je mogelijkheden Winking my eye
RenéKuppens    posted on 26-02-2007 18:02
   Geluid of Licht   

· Geluid 25 votes 25 
 · Licht 0 votes

25 users have voted for this poll

0 LICHT Winking my eye
ScottB    posted on 26-02-2007 18:04
Maar als het licht uit gaat hoor je ook niets meer Winking my eye
RenéKuppens    posted on 26-02-2007 18:10
maar overdag kun je ook leuk feestje bouwen Winking my eye

buiten
Vibemaster-D    posted on 26-02-2007 18:12
   Geluid of Licht   

· Geluid 30 votes 30 
 · Licht 0 votes

30 users have voted for this poll

lol we zijn toch DJ of VJ toch geen LJ
ceesietopc    posted on 26-02-2007 19:20
Het is ook wel handig om thuis wat op je mix-skills te kunnen oefenen. Licht kan je beetje inprogrammeren, of automatisch op de muziek. Mixen doe je niet zomaar.

En om nou te gaan huren om te kunnen oefenen :S
Yorick    posted on 26-02-2007 20:24
even een updateje
· Geluid 41 votes 41 
 · Licht 3 votes 3 

Doe mij maar alle tweeHappy, laughing
Vind geluid leuk maar licht vind ik ook leuk:D

Licht zie je en geluid hoor je LOGIES:D
Laidback    posted on 27-02-2007 00:48
ik denk dat het toch al aardig duidelijk is indd >

· Geluid 61 votes 61 
 · Licht 4 votes 4 

geluid is echt het belangrijkste..
licht kan je (Goedkoper) bij huren als geluid!
eerst Geluid.. dan licht..
want zonder geluid, zal je ook weinig aan het licht hebben :P

of je moet je puur orienteren op Light als LJ oid.

Nvie    posted on 27-02-2007 13:59
Poster: Laidback
licht kan je (Goedkoper) bij huren als geluid!
eerst Geluid.. dan licht..
want zonder geluid, zal je ook weinig aan het licht hebben :P

of je moet je puur orienteren op Light als LJ oid.

Niet altijd goedkoper. Als je een leuk lichtsetje wil hebben ga je al snel de prijs van een geluidsset voor bij. Daar staat tegenover dat het scala aan licht bij veel bedrijven veel groter is dan wat ze aanbieden in geluid.
jelektronic    posted on 27-02-2007 19:24
ik heb men geluidset nu eerst gekocht en ga men licht nog steeds huren, wat wel zal veranderen licht bijhuren is in mijn geval veel goedkoper dan een geluidset.

Lawrenz    posted on 04-03-2007 21:27
Ik heb een mooi programmaatje is niet echt voor licht maar maakt mooie visualisaties bij je muziek, geheel automatisch en kan eigen inhoud zoals video's en afbeeldingen toevoegen. Beatharness! Je kiest gewoon de line in, je zet het programma aan op een monitor of je sluit zelfs een TV aan op je pc en "stuurt" de video output daarheen van Beatharness en je hebt mooie effecten bij je mix Winking my eye
ACTIVE    posted on 04-03-2007 23:47
ik zou voor geluid gaan.

En anders zou ik zeggen, kom na die PA markt eind van de maand. Dan kan je er voor een prikje wat leuke lampjes om mee te beginnen er bij kopen. heb daar vorig jaar voor een prikje Clubscanners gekocht voor een hele goedkopen mooie prijs en andere lichten en die gebruik ik en verhuur ik regelmatig...
thomaz    posted on 13-04-2007 15:03
bedankt iedereen... ik ben van plan om een geluidset te kopen en dat is waarschijnlijk dan 2x de dap-audio K-115 en de Dap-Audio palladium 1200 of 1600. En dan ga ik mijn licht huren
PatrickBeuken    posted on 13-04-2007 15:49
Goede keuze!

This is an old Topic

No new postings for 6.725 days.
 Post CommentThat would be 224.2 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

372 Users online: 289 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 51.622
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.745.013