Netwerkverbinding niet optimaal
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

RoyBeware    posted on 26-02-2007 10:10
Hallo allemaal.

Ik zit thuis met een klein probleem. Eigelijk wij, want iedereen word er wel eens gek van.

De netwerkverbinding van Windows werkt bij ons de ene keer wel en de andere keer weer niet.

Als ik dus bijvoorbeeld van mijn broer een bestandje moet over plaatsen kom ik erin, maar hij niet bij mij. Maar ik kom er wel in bij mijn pa. Ik heb nog niet uit geprobeert of mijn broer er bij mijn pa in komt, aangezien die pc alleen 's avonds an staat.

Ik voer zelf nooit de wizard uit omdat ik toch geen printer hoef te delen.
Dus doe ik het zonder wizard. Maar bij mijn broer deed ik het perongeluk met wizard en vervolgens komt hij niet meer in mijn PC.

Kan het denken jullie aan die manier liggen? Bij elke pc WEL de wizard of bij elke PC niet. Werkt het dan optimaal?

Mijn pa en ik hebben zelf Windows XP MEC, weet niet of dat Pro of Home is.
Mijn broer heeft wel Home. Maar ik heb ook Pro gehad, en toen werkte het ook al niet lekker.... Misschien kan iemand mij dat vertellen?

Want ik kan er pas achter komen als ik alle pc's opnieuw installeer en dan op alle pc's geen of wel een wizard uitvoer.

Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes,

Roy Brattinga.

What do you think about Netwerkverbinding niet optimaal ??

Vote :   

Jer-E    posted on 26-02-2007 11:07
neej dat pro of home maak niet uit

wat ik ten eerste zou doen is even kijken of jullie met zun alle in de zelfde werkgroep zitten
als dit zo is
typ dan in je command

start->uitvoeren-> ping (naam van je broertjes of vaders pc)
dan zie je een lijst met dat apparaat of typ gewoon in ping
dat doe je bij elke pc die je in je netwerk heb.

en anders zou het aan je hub of router kunnen leggen maar da zienwe dan wel weer
Lead    posted on 26-02-2007 11:23
En wat werkt er nu precies niet ??

Wel leuk om te weten wie er ergens 'binnen komt', maar wat nu precies het probleem is, is mij onduidelijk...
Let the BASS be louder
ccc    posted on 26-02-2007 14:58
Hij heeft denk ik gewoon mappen gedeelt. En de ene keer krijgt hij wel toegang tot die map van die pc en de andere keer niet.

Krijg je een foutmelding? En werk je met een vast of draadloos netwerk?

En gebruik je een ergens in je netwerk een Windows 98 computer?
RoyBeware    posted on 26-02-2007 17:50
Ik zal het nog een keer uit leggen. Ben beetje onduidelijk geweest idd.

Wij hebben een vast netwerk.
via uitvoeren, cmd en dan ping, dat werkt prima.
ik krijg een foutmelding als mijn broer in mijn map wilt komen en dan heeft hij geen recht of toegang heeft tot de map. in mijn geval dus: C:/(Windows schijf) of D:/ (mijn data schijf)

ik weet niet of het door de Wizard komt. Die heb ik bij mij niet uit gevoerd en bij mijn broer wel.

ceesietopc    posted on 26-02-2007 17:55
Doe die wizard nog es, en maak op het eind een netwerk diskette aan. Voer die op alle pc's uit. Zou moeten werken Winking my eye
RoyBeware    posted on 26-02-2007 18:04
Niemand heeft meer een diskette station, maar ik kan wel op alle pc's even de Wizard uitvoeren. Andersom kan niet. Dat je dus op elke pc geen wizard uitvoerd.

Op deze manier kan ik er achter komen wie op welke pc kan komen.

Tnx.

Gr, Roy hier mag een slotje op

Jorrit    posted on 26-02-2007 18:06
Bij deze

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

247 Users online: 50 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 28.924
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.680.936