over mengpanelen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

banton    posted on 26-02-2007 02:03
hallo mensen ik had ff een vraagje over mengpanelen.

ik ben 22 jarige DJ die al zo'n 4 jaar professioneel bezig is en heb ondanks die 4 jaar ervaring toch even jullie mening/advies nodig.

Ik heb tot nu toe met een paar mengpanelen gewerkt, o.a een stanton waarbij de crossfader erg goed was, een dateq waarbij het geluid goed was (alleen hou ik niet van lange faders) en andere mixers die nu niet in m'n geheugen opkomen....

Maar ik ben dus opzoek naar een goede mengpaneel die onder andere minimaal 3 kanalen moet hebben, een mic ingang, effecten (is niet zozeer belangrijk), een goede crossfader, korte faders, en waarmee ik o.a goede opnames via pc kan maken.
Veel eisen dus...maar hier komt nu het belangrijkste...ik wil er niet meer dan ongeveer 400 a 500 euro's voor uitgeven.
Ik heb dus even rond gekeken op diverse site's en 2e-hands-site's en heb leuke dingen gezien en had me ogen even op een gebruikte pioneer djm 500, maar heb ervan gehoord dat die pioneer crossfaders niet zo goed zijn en die faders snel kapot gaan...de djm 500 is al best wel oud dus het heeft denk ook geen zin iets te kopen wat al jarenlang gebruikt is... 

Wat voor menpaneel kunnen jullie mij adviseren met bovenstaande eisen en rond de 400-500 euro ? (nieuw of gebruikt maakt niet zozeer uit)

Alvast bedankt

What do you think about over mengpanelen ??

Vote :   

Kiwi    posted on 26-02-2007 03:05
Je bent professioneel bezig en je wilt niet al te veel geld uitgeven........mmm...blijft er weinig over denk ik.
djfuse    posted on 26-02-2007 06:42
ecler nuo3
niles    posted on 26-02-2007 12:21
hmm ik kan het je afraden om tweedehands een mixer te kopen, ik heb daar niet 'zo'n goeie ervaring mee..

voor 400-500 euro kan ik je deze aanraden. . .

- Denon DN X 500 (ziet er ook mooi uit vind ik, maar buiten datWinking my eye
-
djmamo    posted on 26-02-2007 13:30
Poster: niles
hmm ik kan het je afraden om tweedehands een mixer te kopen, ik heb daar niet 'zo'n goeie ervaring mee..

als jij er zlecht ervaringen mee hebt hoef dat voor andere nog niet zo te zijn.
en als je een mooi goed mengpaneel wilt voor weinig geld dan kun je 2e hands er leuke dingen vinden.

ik heb nog een djm 500 staan mag voor een leuk prijsje weg, ik ben pas 2e eigenaar (gemaakt in maart 2000)
www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 26-02-2007 13:55
Er is al veel geschreven over mixers voor dit budget. Ik zou persoonlijk niet voor d DJM gaan omdat het geluid ervan niet om aan te horen is. Check, als je voor 2e hands gaat, alles goed na. Dit houdt in: Faders die niet kraken (of in het geval van VCF's onverwachtte volumeschommelingen), EQ's die niet kraken, crossfader, en natuurlijk of hij er verzord uitziet. Je kan ook kijken (bij de meeste mixers) of hij in een flightcase gezeten heeft (te zien aan krasjes waar de schroeven zaten aan de oortjes) en dus on the road gebruikt is.

banton    posted on 26-02-2007 16:19
Poster: djmamo

ik heb nog een djm 500 staan mag voor een leuk prijsje weg, ik ben pas 2e eigenaar (gemaakt in maart 2000)

Hoeveel wil je er voor geven dan ?
banton    posted on 26-02-2007 16:19
Hoeveel vraag je ervoor bedoel ik....
banton    posted on 26-02-2007 16:21
Poster: DeafDJ
Er is al veel geschreven over mixers voor dit budget. Ik zou persoonlijk niet voor d DJM gaan omdat het geluid ervan niet om aan te horen is. Check, als je voor 2e hands gaat, alles goed na. Dit houdt in: Faders die niet kraken (of in het geval van VCF's onverwachtte volumeschommelingen), EQ's die niet kraken, crossfader, en natuurlijk of hij er verzord uitziet. Je kan ook kijken (bij de meeste mixers) of hij in een flightcase gezeten heeft (te zien aan krasjes waar de schroeven zaten aan de oortjes) en dus on the road gebruikt is.

Is het geluid van de DJM 500 niet aan te horen of het geluid van alle DJM's ?Iedergeval bedankt voor de tips, ik zal er rekening mee houden
Camino    posted on 26-02-2007 16:51
Het geluid van de nieuwe (digitale) DJMs is helemaal top. De DJM600 is weer wat minder (te scherp in de mids), en dat van de 500 is net weer een stapje daar onder. Maarja, wie ben ik? Misschien doe ik gewoon veel te moeilijk; luister zelf maar eens!

banton    posted on 26-02-2007 21:56
hmm ik heb de Denon DN X 500 bekeken...die is iets te groot qua breedte...en de ecler nuo3 is ook mooi maar de faders zijn te lang...ik wil korte faders om ermee te scratchen/cutten etc. ik heb wel een 2ehands djm-500 zien staan voor maar 375 eurie's en het zag er nog best goed uit....wat vinden jullie...doen of niet ??
User edit by banton on 26-02-2007 @ 21:56:51 (2%)
banton    posted on 27-02-2007 18:47
niemand van die pro's hierzo die me kan adviseren...?
Vibemaster-D    posted on 27-02-2007 19:43
waarom denon X1500 te groot. dat is gewoon een 12" clubmixer net als de DJM Nuo 5 A&H xone 62/92 dateq Vibe.
Day-One    posted on 27-02-2007 21:36
Poster: banton
ik heb wel een 2ehands djm-500 zien staan voor maar 375 eurie's en het zag er nog best goed uit....wat vinden jullie...doen of niet ??

Leuke prijs voor een 2e-han(d)s djm-500...meestal bij 2e-han(d)s mengpanelen (mixers) moet je niet op het uiterlijk afgaan maar de schuiven en fades...
maar zou die wel halen denk ik als die tenminste goed is.
barthawk    posted on 27-02-2007 22:09
Wat voor menpaneel kunnen jullie mij adviseren met bovenstaande eisen en rond de 400-500 euro ? (nieuw of gebruikt maakt niet zozeer uit)

Alvast bedankt

Ecler Nuo 3 no doubt about it...als het aan die eisen moet voldoen kan ik me geen beter indenken... en die faders zijn helemaal niet zoo lang hoor

User edit by barthawk on 27-02-2007 @ 22:12:57 (28%)
tairip    posted on 27-02-2007 22:22
niemand van die pro's hierzo die me kan adviseren...?

Als je de DJM koopt om zijn effecten zou ik hem afraden, hij mist net het essentiele knopje om je effecten goed te kunnen gebruiken.
Voor de rest is de DJM-500 bijna gelijk aan een 600 dat wil zeggen dat je niet de beste geluidskwaliteit hebt. Wat je wel hebt is het gebruiksgemak van de mixer, alles zit op de goede plek net als bij de 600 en 800!

Onderdelen zijn in de lengte der dagen te bestellen en het is en blijft een Pioneer, daar zijn 2e of 3e of 4e hands altijd nog liefhebbers voor. Een slechte investering zal het niet zijn.
Zuur    posted on 27-02-2007 22:42
Zoals barthawk zegt: Neem een Nuo3, goeie EQ, goeie faders, goeie crossfafer (als je de eternal fader erbij koopt en monteerd een super crossfader). De faders zijn ietsje langer dan die van een DJM, Denon X1500, enz. Maar je bent na een paar keer gewend EN er zitten faders in die echt stevig zijn en wel ragwerk kunnen hebben.

Wat wil je btw. met een DJM 500/600 als je een goeie crossfader wil?
User edit by Zuur on 27-02-2007 @ 22:42:13 (3%)
robbert    posted on 27-02-2007 23:05
Je zegt dat je ook wil scratchen/cutten, maar dan heb je aan de djm-500 dus ook geen goede. Als je dit perse wilt met een mixer kom je weer in een andere categorie, namelijk die van de battle mixers. Zet nog eens alle punten waar de mixer aan moet voldoen op een rijtje en ga dan op zoek naar een mixer. Bedenk dus ook welke punten prioriteit hebben.
inbloom    posted on 07-03-2007 21:53
de sinq smx2 ....  pracht van een toestelletje!!  effectjes zijn plezant om mee te werken en faders + cross fade zijn instelbaar  dat je nu je schuif langzaam wil openschuiven dat het geluid opkomt  of dat je maar 1streepje naar bovem moet gaan dat het geluid direct 100% is..  en de prijs valt nogal mee voor wat je krijgt.

de effectjes zijn ook toe tevoegen door ze te koppelen aan een kanaal.. dus jekan ze er zachtjes late doorkomen op helemaal..

ik draai er ondertussen een goei half jaar mee  en ik vind het een pracht van een mixer..

grtz

banton    posted on 07-03-2007 23:31
ik heb die sinq smx2 bekeken, zag er cker goed uit, zeker iets om te hebben. Veel functies ook!....Alleen heb ik paar uur geleden toch een djm-600 bekeken bij iemand thuis.....en gekocht...hij zag er nog zeer goed uit en ik mocht em meenemen voor 500 eurie ! Ik wil even iedereen bedanken die mij tips en/of adviezen heeft gegeven over een goede mengpaneel. Ik ben eruit gekomen, maar zonder jullie was het niet gelukt ! THNX

This is an old Topic

No new postings for 6.642 days.
 Post CommentThat would be 221.4 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

188 Users online: 24 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 48.521
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.785.036