hallo mensen ik had ff een vraagje over mengpanelen. ik ben 22 jarige DJ die al zo'n 4 jaar professioneel bezig is en heb ondanks die 4 jaar ervaring toch even jullie mening/advies nodig. Ik heb tot nu toe met een paar mengpanelen gewerkt, o.a een stanton waarbij de crossfader erg goed was, een dateq waarbij het geluid goed was (alleen hou ik niet van lange faders) en andere mixers die nu niet in m'n geheugen opkomen.... Maar ik ben dus opzoek naar een goede mengpaneel die onder andere minimaal 3 kanalen moet hebben, een mic ingang, effecten (is niet zozeer belangrijk), een goede crossfader, korte faders, en waarmee ik o.a goede opnames via pc kan maken. Veel eisen dus...maar hier komt nu het belangrijkste...ik wil er niet meer dan ongeveer 400 a 500 euro's voor uitgeven. Ik heb dus even rond gekeken op diverse site's en 2e-hands-site's en heb leuke dingen gezien en had me ogen even op een gebruikte pioneer djm 500, maar heb ervan gehoord dat die pioneer crossfaders niet zo goed zijn en die faders snel kapot gaan...de djm 500 is al best wel oud dus het heeft denk ook geen zin iets te kopen wat al jarenlang gebruikt is... Wat voor menpaneel kunnen jullie mij adviseren met bovenstaande eisen en rond de 400-500 euro ? (nieuw of gebruikt maakt niet zozeer uit) Alvast bedankt |
Poster: niles
hmm ik kan het je afraden om tweedehands een mixer te kopen, ik heb daar niet 'zo'n goeie ervaring mee..
Poster: djmamo
ik heb nog een djm 500 staan mag voor een leuk prijsje weg, ik ben pas 2e eigenaar (gemaakt in maart 2000)
Poster: DeafDJ
Er is al veel geschreven over mixers voor dit budget. Ik zou persoonlijk niet voor d DJM gaan omdat het geluid ervan niet om aan te horen is. Check, als je voor 2e hands gaat, alles goed na. Dit houdt in: Faders die niet kraken (of in het geval van VCF's onverwachtte volumeschommelingen), EQ's die niet kraken, crossfader, en natuurlijk of hij er verzord uitziet. Je kan ook kijken (bij de meeste mixers) of hij in een flightcase gezeten heeft (te zien aan krasjes waar de schroeven zaten aan de oortjes) en dus on the road gebruikt is.
Poster: banton
ik heb wel een 2ehands djm-500 zien staan voor maar 375 eurie's en het zag er nog best goed uit....wat vinden jullie...doen of niet ??
Wat voor menpaneel kunnen jullie mij adviseren met bovenstaande eisen en rond de 400-500 euro ? (nieuw of gebruikt maakt niet zozeer uit)
Alvast bedankt
Ecler Nuo 3 no doubt about it...als het aan die eisen moet voldoen kan ik me geen beter indenken... en die faders zijn helemaal niet zoo lang hoor
niemand van die pro's hierzo die me kan adviseren...?