Stereo aankoppelen aan mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Verjicke    posted on 25-02-2007 18:02
Hallo,
Ik ben van plan om m'n eerste dj-gear te kopen en weet al wat ik zal nemen.
Nu moet je natuurlijk ook geluid hebben hémaar ik vroeg me af of het mogelijk is om m'n mixer aantekoppelen aan m'n stereo zodat ik 2 boxen en een versterker heb. Als ik m'n mixer aankoppel op m'n stereo via AUX zou dit dan moeten lukken??
Mod edit by Jorrit on 25-02-2007 21:19 (2%)

What do you think about Stereo aankoppelen aan mixer ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 25-02-2007 18:11
Ja normaal wel. Ik doe dit ook gewoon.
Heb via de RCA output aan men mengpaneel 2 rood-wit kabeltjes naar mijn
AUX in-put van men hifi versterker die zo dan weeral naar 2 simpele boxjes gaan.
dj2dj.nl
Verjicke    posted on 25-02-2007 18:14
@Dj_Fantasy
Ja normaal moet dit wel lukken maar kun je gemakkelijk aan rood-wit kabeltjes raken??
User edit by Verjicke on 25-02-2007 @ 18:15:07 (53%)
Ft    posted on 25-02-2007 18:23
Dit zijn standaard kabels, die je ook gebruikt om je cd-speler aan je mengpaneel te aan te sluiten... Dus ja, deze zijn gemakkelijk te krijgen... Gewoon even vragen/zoeken naar een tulp-kabel
thomaz    posted on 26-02-2007 15:52
jah ik heb mijn booth ook aangesloten op de stereo met een tulp kabel, heb je bij de meeste elektronica zaken
Verjicke    posted on 28-02-2007 17:52
@Ft
Krijg je dit automatisch al bij je mixer of moet je die apart kopen??
the-melody    posted on 28-02-2007 17:53
appart kopen, bij een cd speler of platenspeler zitten die derbijHappy, laughing
Verjicke    posted on 28-02-2007 18:01
Heb even wat tulp-kabeltjes bekeken op internet en heb er gevonden.
Nu zijn er natuurlijk veel kabeltjes die verschillen van prijs.
Kan iemand me zeggen wat er precies op moet zitten om gewoon van één mixer(verbonden aan 2 cd-spelers) naar een stereo te gaan??(ik bedoel hiermee ofdat er iets speciaal moet bijzitten ik lees nl.veel over RCA-connectors)
djmamo    posted on 28-02-2007 18:04
rca connectors zijn tulp stekkertjes ook wel cinch genoemd
www.moonentertainment.nl
Verjicke    posted on 28-02-2007 18:05
"2 RCA to 2 RCA plugs, 75cm darkblue" dit moet dus volstaan om m'n mixer aantesluiten op m'n stereo??
Ghost-Andries    posted on 09-03-2007 17:28
met gewone witte en rode tulp kabels lukt het gewoon van master uitgang naar uw stereo ingang AUX
PatrickBeuken    posted on 09-03-2007 18:30
Poster: Verjicke
"2 RCA to 2 RCA plugs, 75cm darkblue" dit moet dus volstaan om m'n mixer aantesluiten op m'n stereo??

Zoals djmamo aangaf.. ja.
DJ_Sintec    posted on 11-03-2007 11:07
tulpkabel

dit heb je nodig, een eenvoudige tulpkabel, ik heb de mijne gewoon gratis bij mijn mengpaneel gekregen
remixer    posted on 11-03-2007 11:16
je mixer kan gewon op iedere lijn ingang van je versterker, alleen niet op de phono ingang want die is alleen voor platenspelers, maar dat zul je misschien zelf ook wel weten
Synq    posted on 28-04-2007 16:02
Mijn gear staat aangesloten op een logitech Z5500 surroundsysteem (zo ook mijn dvd en pc), kan het niet beter treffen dan dit, mooie surround, vette bass en ik hoef het systeem maar 1/4 open te draaien want het gaat echt hard en de kwaliteit verminderd niet als je het harder gaat spelen. Als je ooit boxen wilt kopen zou ik toch eens overwegen van zo'n systeem in huis te halen, kan er niks negatiefs over zeggen behalve dat het makkelijk zo een kraak geeft als iemand in de buurt een licht aansteekt ofzo.
Luxx    posted on 28-04-2007 19:02
ik heb mijn set ook op de auxillery van mijn stereo. het is wel een goede stereo overigens:P
Technics SA-X30.. probeer daar maar eens aan te komen :D zit2 delige EQ op
maar vrag maar bij een electronica winkel naar een tulp kabel en je zult meteen de goede krijgen. heel simpel kabeltje is het van meestal van maar 3 euro
www.mothermusic.nl
Kevinova    posted on 28-04-2007 22:06
@ Sync

Surround mooi? Ik vind alleen in films omdat het dan per spoor word aangegeven, anders vind ik het HOL klinken.
Vette bass? Kan ook weer TE zijn laten we het maar zeggen :P
Makkelijk een kraak als iemand licht aandoet/uitdoet. (aansteken is me te want wil geen brand.) Dat komt bij ALLE versterkers voor dat licht aan je stroomkring in je huis.

Ik heb gewoon een Sony TA-F30 versterker, doet het uitstekend en je kan kiezen tussen 2 of 4 speakers of koptelefoon. Volume knop (lekker groot) tot en met 10 (kom meestal niet voorbij 2).  Toonregelaar voor Treble en Bass. Je kan ook snel muten met (Tape Monitor) in te drukken. Zitten 3 ingangen op: Phono, Tuner, Aux. (in dit geval Tuner= mengpaneel en Aux is PC).
En het mooie is dat ie mooi bij mn Autobox van de Gamma 350Watt past omdat de versterker 300Watt is. + er zit een Loudness functie op voor versterking van geluid...
User edit by Kevinova on 28-04-2007 @ 22:11:43 (100%)
OneSixty    posted on 28-04-2007 22:44
thuis heb ik 2x b&w  dm330 staan + 2x 300w skypech boxen staan.
van de bassen die dit setje produseren gaat je haar overeind staan...
Kevinova    posted on 28-04-2007 23:44
Maarja we dwalen af, het komt er op neer dat ie gewoon een tulp (cinch) kabeltje moet hebben.
Synq    posted on 29-04-2007 05:50
Poster: Kevinova
@ Sync

Surround mooi? Ik vind alleen in films omdat het dan per spoor word aangegeven, anders vind ik het HOL klinken.
Vette bass? Kan ook weer TE zijn laten we het maar zeggen :P
Makkelijk een kraak als iemand licht aandoet/uitdoet. (aansteken is me te want wil geen brand.) Dat komt bij ALLE versterkers voor dat licht aan je stroomkring in je huis.

Kevinova, ten eerste is het SynQ.
Ten 2de kan ik uw semi-proffesionele neerbuigende praat wel missen als de pest. Als het je ego streelt te weten dat je meer afweet van geluidssystemen dan deze noob, dan heb je bij deze wel je hoogtepunt bereikt...

Sjeemie Nou heb ik toch ook niet echt veel zin om te luisteren naar iemand die onze uitspraken graag in het belachelijke trekt om aan zijn eigen post nog een vleugje ironie te kunnen toevoegen, wat het volgens hem dan helemaal Flawless maakt.

Laat het in het vervolg gewoon achterwege en wees in tegenstelling tot wat je nu doet in alle Integriteit blij met hetgeen je bent en weet. 

Renzis    posted on 29-04-2007 10:09
kom op synQ das wel heel erg op je teentjes getrapt, i zie dat et nog vroeg was toen je poste maa, kevinova geeft tog enkel zijn mening dacht ik.

affin on topic
ik heb mijn mixer ook gewoon op stereo aangesloten gehad, maar dan met tulp-jack kabeltje die je ook gebruikt op mixes op je pc optenemen werkt prima
bass-traxx    posted on 09-06-2007 11:39
kun je ook via de phono-ingangen naar je stereo?
wl    posted on 09-06-2007 22:39
quote:
Poster: bass-traxx
kun je ook via de phono-ingangen naar je stereo?

Zoals al eerder gezegd geweest is, doe je dat beter niet. Je signaal gaat dan zwaar overstuurd klinken. Een phono-ingang is enkel bedoeld om een draaitafel rechtstreeks aan te sluiten (draaitafels hebben een voorversterker nodig). De ingangsgevoeligheid van die ingangen verschilt namelijk van het gewone lijnniveau.

In je mengpaneel zit al een voorversterker op je Phono-ingangen, je moet dus de gewone line-ingangen gebruiken op je versterker.
Gery    posted on 10-06-2007 00:58
de "klik" die je hoort bij het aan/af zetten van een licht in de buurt komt idd door je elektrisch net thuis.

uiteindelijk is alles aagesloten op hetzelfde netwerk, en de meeste elektrischa aparaten zorgen voor en hele hoop storing op de netspanning.

normaal zou de netspanning een mooie sinusoide moeten zijn, maar dat is ze dus lang niet.
zoals op onderstaand plaatje:

Bij het plots inschakelen van een licht krijgje een storing extra die op dat moment efjes hoorhaar is.

waar wil ik naartoe? let eens op bij professionele installaties hoe de stroom van licht en geluid gescheiden wordt aangevoerd. en dat er dan nog meestal een filter tussenzit ook! Happy, laughing
DJ - Producer
Winston    posted on 10-06-2007 13:58
Zou voor thuis een surge suppressor tussen het stopcontact en de versterker helpen tegen het gekraak?

Ik gebruik computer speakers en nooit iets van gekraak gemerkt.
Tic Toc

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

372 Users online: 289 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 51.628
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.745.019