Kort vraagje - Pioneer DJM serie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 23-02-2007 10:37
Ik ben benieuwd wat voor soort crossfader de DJM serie heeft.
Dan bedoel ik hoe de curve verloopt.

Snap je wat ik bedoel.?

What do you think about Kort vraagje - Pioneer DJM serie ??

Vote :   

Ft    posted on 23-02-2007 10:53
De curve is in drie standen verstelbaar... het beste kun je gewoon even ergens langsgaan en even testen... weet eigenlijk niet hoe je het echt kunt beschrijven...

Dit is een plaatje van de curves... weet niet of je er iets aan hebt? :P
the-melody    posted on 23-02-2007 10:56
1 is bijna helemaal volledig geluid en gaat enkel naar het andere kanaal wanneer de crossfader bijna tegen de andere kant hebt.
3 is een mix van 2geluiden(de gebruikelijkste dus)
2 is een mix van 3 en 1Happy, laughing
Illusion    posted on 23-02-2007 11:31
Poster: the-melody
1 is bijna helemaal volledig geluid en gaat enkel naar het andere kanaal wanneer de crossfader bijna tegen de andere kant hebt.
3 is een mix van 2geluiden(de gebruikelijkste dus)
2 is een mix van 3 en 1Happy, laughing

ff de vertaling:D
Rechtstreeks van de Pioneer website:::
The fader curve types are: 1 - Sharp, 2 - Curve, 3 - Linear

1. Hiermee is de crossfader uitgeschakeld. Je kunt dus alleen je faders gebruiken. Ik zou je aanraden om op deze stand te mixen, en afleren om met de crossfader te werken. (zo heb ik het ook geleerd).

2.  Hierbij is de crossfader wel ingeschakeld. In deze stand werkt hij gewoon zoals een crossfader zo moeten werken. Crossfader naar links, linker kanaal, Crossfader rechts, rechter kanaal

3. De 3e vat ik niet helemaal, want ik werk hier ook nooit mee.

Ik werk altijd me de 1e, zonder crossfader. Dit is ook de beginnende manier om te kunnen leren mixen zonder crossfader, MET Equalizers.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
the-melody    posted on 23-02-2007 11:37
bij mijn djm600 staat bij 1 de crossfader niet uit, hij werkt gewoon anders zoals ik al zei. Ik heb de 2 schakelaartjes van me keuzeselectie van de A en de B kant op thru te zetten en dan staat hij uit...Happy, laughing Mss dat dit bij een djm400 anders is?
De 3de werkt gewoon zoals je met faders mixt maar dan als crossfader als je begrijpt wat ik bedoelHappy, laughing

User edit by the-melody on 23-02-2007 @ 11:38:06 (41%)
Samm    posted on 23-02-2007 13:15
Bij de djm400 kun je ook kiezen hoe hij naar ander kanaal overgaat ook op thru dan staat die uit   

Antoine88    posted on 23-02-2007 14:08
thnx man, aan dat plaatje had ik genoeg.

Als ik namelijk een sessie wil scratchen heb ik een andere curve nodig..

en @ Illusion
Kan je me vertellen waarom je het afraadt om met de crossfader te werken.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

147 Users online: 19 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 66.679
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.803.194