Starten van de avond (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 21-02-2007 22:51
YESS mensen.
Aankomende vrijdag mijn eerst preformance. Langszamerhand begin ik toch wel zenuwachtig te worden. Maar nu ook onzeker, te kut.
Geeft niks, des te beter ik me best doe om een goede set neer te zetten.

Wat ik mij eigenlijks afvraag, Hoe beginnen jullie. Waarmee the jump off.? Hebben jullie een speciaal begin, of gewoon zomaar een plaat die past bij je opbouw.?

..

What do you think about Starten van de avond ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 21-02-2007 22:53
Wat norah jones muziek om t geluid af te stellen en daarna begin ik meestal met dance classics. Nog redelijk rustig, maar t brengt de mense wel in de mood om te gaan dansen. Mja.... is natuurlijk helemaal van leeftijd en smaak van het publiek afhankelijk he.
Antoine88    posted on 21-02-2007 22:55
oke oke, tuurlijk..

ow ja, natuurljik geluid afstellen.. haha
Thnx man
PatrickBeuken    posted on 21-02-2007 22:58
Poster: Antoine88
ow ja, natuurljik geluid afstellen.. haha
Thnx man

Ik weet niet wat voor een feest het is waar je moet draaien? Maar ik heb iig een drive-in. Als je geen eigen geluidsset meeneemt hoef je natuurlijk niet ff te kijken of t goed klinkt. Normaal als ik begin met draaien zijn er nog geen of niet veel mensen aanwezig, dus het is onnodig om aan het begin een dikke knaller erin te gooien o.i.d.
_Ivan_    posted on 21-02-2007 22:59
Wat voor avond is het precies? Wat had je zelf al bedacht voor intro plaat?
Feel&.Celebrate.Life!
Antoine88    posted on 21-02-2007 23:15
Het is een schoolfeest, bovenbouw. Tot zo'n 300 man.
Geen drive in. Die club heeft alles qua geluid.

Zelf dacht ik eraan om te beginnen met een aantal slow-jamz. RnB plaatjes..
Jorrit    posted on 21-02-2007 23:17
Slow jams als begin zou ik nooit doen, dan komen mensen binnen met een 'ik-zou-zo-in-slaap-kunnen-vallen-gevoel' zegmaar. Wat bekendere oude en nieuwe houseplaatjes doen het vaak wel goed, klinken vrolijk, swingen lekker, zorgen ervoor dat mensen er zin in gaan krijgen.
Zeker bovenbouw raakt meer en meer uitgekeken op urban, en gaan meer en meer naar house luisteren merk ik hier in de buurt.
PatrickBeuken    posted on 21-02-2007 23:17
Wat oudere binnenkomertjes... Black Eyed Peas - Let's get it started, Pink - Get the party started, Will Smith - Party Starter, Rolling Stones - Start me up... Maar uiteraard is dat weer helemaal afhankelijk van het publiek enzo. De BEP draai je bijv niet op een hardstyle party.
Bastian    posted on 21-02-2007 23:21
moet je de hele avond draaien of alleen de 'warming up'?
Antoine88    posted on 21-02-2007 23:22
Zeker bovenbouw raakt uitgekeken op Urban. Ik breek de tent af..

@ Jorrit
Nee, ik geef je ergens toch wel gelijk. Alleen ik denk wel een goede combinatie te hebben gevonden tussen Hip-Hop en Club..

Dus zeker geen slow-jams..

[Edit]
Alleen de warming up
User edit by Antoine88 on 21-02-2007 @ 23:48:47 (13%)
_Ivan_    posted on 21-02-2007 23:48
Ik wens je in ieder geval heel veel succes met je debuut in de DJ WereldHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
juhteduh    posted on 21-02-2007 23:56
Probeer in ieder geval het ritme er in te brengen en houden door afwisseling en vooral geen lange breaks.

robbert    posted on 22-02-2007 00:42
Zeker aan het begin van de avond zou ik zorgen voor snelle afwisseling van verschillende stijlen. Hiermee zorg je dat iedereen aan zijn trekken komt wat muziek stijl betreft en de avond dus swingend kan beginnen.
MuffHouse    posted on 22-02-2007 01:24
Persoonlijk heb ik de voorkeur om te beginnen met vrolijke (vocal) beetje commerciele club-muziek, is voor niemand storend (behalve als je op een hardcore party draait bijv.) maar om maar even niet van het uiterste uit te gaan is vrolijke club muziek toch altijd de goede starter waarop iedereen aan het begin van de avond voornamelijk aan het contacten en indrinken is.

doeLauw    posted on 22-02-2007 09:56
grant nelson - seasons of jack

:D deep into the vibe of housseeeee en voilla :p
djmamo    posted on 22-02-2007 13:46

@patrick beuken, waarom stel jij je muziek af en voornamelijk waarmee?
dit vraag ik omdat je elke plaat die je draait af moet stellen (hi,mid,low)
ga er dan wel vanuit dat jij iets van een eq hebt, maar of dat nodig is?

zal voor mic gebruik wel makkelijk zijn omdat je dan je 1khz en je 6khz er uit kan draaien. dit tegen rond zingers. (dat zijn de 2 meest tricky frequenties voor rond zingers)

verder:

je moet kijken naar je mensen, waar reageren ze op, wat doen ze.
je kan mischien een rustige r&b plaat pakken maar als ze dat niet willen heb je er niks aan

dus kijken, en dan globaal kijken want je hebt altijd wel mensen die in een hoekje blijven staan, ga daar niet je energie in stoppen om deze op de dansvloer te krijgen. mainstream blijven.

en aangezien het bovenbouw is zou ik gewoon de dance kant op gaan, denk dat dat de meest geluisterde muziek momenteel is.

zou niet snel de rock/r&b kant opgaan, want het is in een discotheek?

hou het dan bij club, electro, house en rustig beginnen en dan je set opbouwen.
je kan best wel wat nieuwe nummers draaien, maar niet teveel (weet niet wie of wat er na je komt)

bovenbouw is altijd erg kritisch, je moet dus wel goed weten wat je doet, en blijf naar je publiek kijken, en niet op je cd speler.

maar ze hebben jou niet gevraagd om een bepaalde styl te draaien? want dat is makkelijker, dan hoef je eigenlijk alleen maarje platen goed te kiezen (rustig naar harder).

www.moonentertainment.nl
lolbroek    posted on 22-02-2007 14:40
Beginnen met wat Deephouse (niet te diep :P ) of Latin house doe ik altijd. Erg catchy, maar ook nog rustig genoeg om het eerste uur door te komen (van 9 tot 10 bvb). Daarna overschakelen naar wat House & Dance classics en commerciele platen.

R&B houden voor iets later op de avond, Rock als het al echt laat is :D (in combinatie met de klassieke meezingers rond 5 a 6 uur, als iedereen toch al bijna stomdronken is. )
dj-nick    posted on 22-02-2007 15:52
Poster: lolbroek
Beginnen met wat Deephouse (niet te diep :P ) of Latin house doe ik altijd. Erg catchy, maar ook nog rustig genoeg om het eerste uur door te komen (van 9 tot 10 bvb). Daarna overschakelen naar wat House & Dance classics en commerciele platen.

R&B houden voor iets later op de avond, Rock als het al echt laat is :D (in combinatie met de klassieke meezingers rond 5 a 6 uur, als iedereen toch al bijna stomdronken is. )

en de gewone dance, top-40, bubbling, jump het is tenslotte een schoolfeest
lolbroek    posted on 22-02-2007 16:56
Inderdaad Happy, laughing
lifebeats    posted on 22-02-2007 21:12
niet iedereen is gecharmeerd van club en house etc hoor , ik denk dat je vooral naar je publiek moet kijken en iets moet doen met evt verzoekjes
verder moet je zeer gevarieerd draaien ( maar hoofdzakelijk 538-achtig omdat het gros van de mensen wilt horen wat ze kennen ...je kan tussendoor een minder bekend voor hun dan plaatje er doorheen mixen maar daarna snel weer terug )
ik zou als uitgaanspunt hebben van r-b hitjes tot en met jump gaan en weer terug
MD    posted on 23-02-2007 09:54
Heb vandaag ook een fuif. :P

Ik begin meestal met black eyed peas - pump it, Nadya - Et c'est parti, ...

Meestal zo een beetje een actief nummer.
Illusion    posted on 23-02-2007 11:35
Poster: PatrickBeuken
Wat oudere binnenkomertjes... Black Eyed Peas - Let's get it started, Pink - Get the party started, Will Smith - Party Starter, Rolling Stones - Start me up...

Idd en dan misschien op een gegeven moment beetje house, en dan een paar hardstyle toppers. Gewoon je ding doen, en lekker meegaan met het publiek.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 23-02-2007 13:46
persoonlijk vind ik het een beetje afgezaagd als mensen "start platen" gaan draaien.

dus platen met get this party started enz.

zelfde als er vechten in de kroeg is om dan Rumble te draaien.
en als je een dance minded publiek hebt, ga je natuurlijk niet de black eyed peas draaien.

je moet gewoon goed kijken naar je mensen, en geen gekke dingen gaan doen.
www.moonentertainment.nl
ArCee    posted on 24-02-2007 22:40
Stom misschien maar aangeleerde gewoonte. Ik start mijn eerste plaat altijd in het geluidseffect van een beukende onweersbui. Op het moment dat die "bui" weg sterft komt de beat er langzaam uit te voorschijn. Tja, aangeleerd eigenaardigheidje??
jonny820511    posted on 25-02-2007 14:09
Ben eigenlijk wel benieuwd waar antoine88 mee begonnen is en wat voor effect het had!

- wat waren de eerste platen en wat was het effect?
Antoine88    posted on 26-02-2007 02:37
Ja, ik ben dus ****** hard in mijn kontje geboord. Echt ongelofelijk.
Die docenten hadden op het laatst toch besloten dat niemand van de school mocht draaien. Er waren namelijk nog een aantal DJs langs komen vragen.

Mensen zouden zich achter gesteld gaan voelen. Niet bij iedereen zou de muziekstijl dan aansluiten en wat wel niet meer..

Kom ik daar aan met mijn spullen, krijg ik het geweldige nieuws te horen.
Dit aast naar vergelding.

170 Users online: 12 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 50.315
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.786.830