Audacity vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 21-02-2007 17:24
Beste medeforumers

Zoals de meeste van jullie neem ik af en toe een mixje op, en brand deze dan ook graag op cd. Ik vroeg me af wat de makkelijkste methode is om je mix in stukjes te kappen op je computer zodat je ze als individuele tracks kan branden. Ik gebruik audacity om op te nemen maar kon niks vinden binnen audacity zelf voor dit doeleind... mis ik iets? Of is er een ander programma om dit mee te doen (na de conversie naar mp3)? thanks!

What do you think about Audacity vraagje ??

Vote :   

Ft    posted on 21-02-2007 17:53
Ik weet niet of het mogelijk is binnen audacity... maar ik gebruik altijd het programma Direct WAV MP3 Splitter.
Deze kun je hier downloaden:
tairip    posted on 21-02-2007 18:16
Je kan in NERO een Cue list maken dat is een kladblok bestand waarin je de cue points zet en NERO snapt dan dat hij daar een punt om verder te skippen moet zetten!
PatrickBeuken    posted on 21-02-2007 21:46
Ik gebruik mp3DirectCut. Je kunt makkelijk je mp3 inladen en zo'n quelist maken. Er is een wavedisplay en je ziet duidelijk je que-points. Uiteraard kun je ook de muziek luisteren met hetzelfde programma.
RoyBeware    posted on 21-02-2007 22:03
Hallo.

Wil je je muziek overzetten in .mp3?

op www.aboutdj.nl staat een tutorial...

PatrickBeuken    posted on 21-02-2007 22:26
Poster: Roy-776
Hallo.

Wil je je muziek overzetten in .mp3?

op www.aboutdj.nl staat een tutorial...

Zo'n tutorial hebben we ook op DJResource: hierrr

Maar lees even Happy, laughing:

quote:
k vroeg me af wat de makkelijkste methode is om je mix in stukjes te kappen op je computer zodat je ze als individuele tracks kan branden.

User edit by PatrickBeuken on 21-02-2007 @ 22:27:56 (100%)
_Ivan_    posted on 21-02-2007 23:04
Poster: PatrickBeuken
Ik gebruik mp3DirectCut. Je kunt makkelijk je mp3 inladen en zo'n quelist maken. Er is een wavedisplay en je ziet duidelijk je que-points. Uiteraard kun je ook de muziek luisteren met hetzelfde programma.

Thanks voor tip! Zoals je het nu beschrijft ziet het er erg overzichtelijk uit wat mij wel aanspreekt..
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 22-02-2007 09:04
ik ben ook opzoek naar zo'n proggie. Nu ik werk thuis niet meer met windows dus kan ik die mp3directcut niet downloaden. Zag er me nogstans erg makkelijk uit. Wat ik nu doe is knippen met audacity en daarna branden met iTunes die tussen de nummers 0sec overlaat. Enkel hoor je een kleine tik en dat is toch vrij storend. Weet er iemand soms een alternatief hiervoor?
barthawk    posted on 22-02-2007 09:15
met de bekende sequencer als cubase, ableton etc. kan je ook je mix in stukken zagen...
the-melody    posted on 22-02-2007 09:18
Ok bedankt,  ik heb niet zozeer gekend bij cubase maar ik zal het es uitvogelen. Anders zou ik garageband kunnen gebruiken?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

157 Users online: 18 Guests (139 Unknown)
Pages generated today : 57.398
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.913