hoeveel betaald (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lanky    posted on 18-02-2007 23:16
Nou dus ik werd tijdje terug gebeld door een vriend van me en iemand gaat een dik feest geven, zaal afhuren enzo. En daar hoort ook een DJ bij natuurlijk. Heeft ie mij gevraagt, dat wil ik wel natuurlijk. Dus die vriend van mij zei dat ik er 50 euro voo zou krijgen. De eerste 5 seconden zat ik voor me uit te staren met de gedachte: 50 euro. En toen schoot ik in de lach. 50 euro voor een avondje draaien.

Dus ik zeg: ik weet niet ik zie wel, denk het wel, Houdoe!

Ik krijg dus 50 euro voor die avond. zelf vind ik dat nogal weinig zeg maar, maar omdat ik nog absoluut geen ervaring heb met betaalde avonden zou ik eerlijk gezegt niet eens weten hoeveel geld ik zou moeten vragen voor een avond.

Iemand hier die een normale prijs weet? Ik zou het echt niet weten eigenlijk ..

What do you think about hoeveel betaald ??

Vote :   

Progrezz    posted on 18-02-2007 23:34
hoeveel volk komt er en van hoe laat tot hoe laat moet je draaien?
Lanky    posted on 18-02-2007 23:38
Poster: Progrezz
hoeveel volk komt er en van hoe laat tot hoe laat moet je draaien?

hoeveel mensen er komen weet ik zelf ook niet, maar ik denk dat ik wel een uurtje of 5 achter de draaitafel sta.
PatrickBeuken    posted on 18-02-2007 23:39
Hoe populair ben je, heb je goede referenties, hoe goed draai je, moet je apparatuur meenemen, enz... Dat zijn allemaal factoren die jouw uitkoopprijs bepalen. En dat kunnen wij erg lastig voor jou doen.
User edit by PatrickBeuken on 18-02-2007 @ 23:39:32 (28%)
Lanky    posted on 18-02-2007 23:43
Poster: PatrickBeuken
Hoe populair ben je, heb je goede referenties, hoe goed draai je, moet je apparatuur meenemen, enz... Dat zijn allemaal factoren die jouw uitkoopprijs bepalen. En dat kunnen wij erg lastig voor jou doen.

- bekend ben ik absoluut niet, ben zelf nog maar 17 (bijna 18!)
- er staan 2 technics sl-1200's voor me maar ik gebruik cd-spelers dus
apparatuur neem ik zelf mee
- ik moet zeggen dat ik wel aardig kan draaien, maar ervaring heb ik nog niet echt.

ik hoop dat je hier wat aan hebt?
PatrickBeuken    posted on 18-02-2007 23:48
Poster: Lanky
- ik moet zeggen dat ik wel aardig kan draaien, maar ervaring heb ik nog niet echt.

ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Ik kan en ga geen prijs voor je bepalen, maar heb je al eens voor publiek gedraait? Heb je echt geen idee hoe groot het publiek / de locatie is?
dutchman    posted on 18-02-2007 23:48
ik vraag minimaal 100 euro voor een feest van 3 uur...je moet namelijk wel je kosten eruit kunnen halen...je kan dan misschien die 50 euro als vriendenprijs zien maar dan nog is 50 euro heel weinig voor wat je allemaal moet doen.
Lanky    posted on 19-02-2007 00:08
Poster: dutchman
ik vraag minimaal 100 euro voor een feest van 3 uur...je moet namelijk wel je kosten eruit kunnen halen...je kan dan misschien die 50 euro als vriendenprijs zien maar dan nog is 50 euro heel weinig voor wat je allemaal moet doen.

ja dat vond ik dus ook al, ook al is het een vriend van me, vind 50 euro wel een beetje laag prijsje. dat verdiend een bordewasser op een avond ook .. met fooi inbegrepen dan
User edit by Lanky on 19-02-2007 @ 00:08:23 (6%)
PatrickBeuken    posted on 19-02-2007 00:16
Ik vind dat je zeker als beginner niet te hoog moet gaan vliegen en iedere kans die je krijgt moet nemen. 50 euro voor ongeveer 5 uurtjes is leuk betaald voor iemand die nog niet verder is gekomen (ik weet natuurlijk niet precies hoe dit bij jou zit) dan de booth op z'n slaapkamer.
Lanky    posted on 19-02-2007 00:22
Poster: PatrickBeuken
Ik vind dat je zeker als beginner niet te hoog moet gaan vliegen en iedere kans die je krijgt moet nemen. 50 euro voor ongeveer 5 uurtjes is leuk betaald voor iemand die nog niet verder is gekomen (ik weet natuurlijk niet precies hoe dit bij jou zit) dan de booth op z'n slaapkamer.

Ik ga er wel op in, ik ga het wel doen, maar ik moet wel die zooi meenemen. Een flightcase van dik 40 kilo neem je ook niet 1-2-3 zomaar mee. 
Dus ik moet het meenemen, 5 uur spelen, en dan alles weer afkoppelen en weer terug. voor 50 euro, is dat een flinke klus.

En te hoog vliegen valt ook wel mee, ik verwacht echt geen big deals enzo maar zoals de meeste weten ben ik nog maar een rookie, die nog veel te leren en te vragen heeft. Aldus. 
PatrickBeuken    posted on 19-02-2007 00:29
Ik zou het momenteel ook nooit voor 50 euro doen, maar als beginner is alles beter dan op je slaapkamer te blijven plakken. In jouw schoenen zou ik het zelfs gratis doen, gewoon voor de lol en met de gedachte 'hopenlijk komt van het één het ander'.
Lead    posted on 19-02-2007 07:04
Wellicht krijg je door deze boeking er meer in de toekomst. Een keer goedkoop draaien kan dus een slimme investering zijn om meer draai klussen te scoren. Zeker weten doe je het echter nooit van tevoren....

Zonder ervaring zou ik in ieder geval iedere kans aangrijpen om voor publiek te draaien. Al is het alleen maar om wat gewenning aanh et gevoel te krijgen Winking my eye
Let the BASS be louder
MD    posted on 19-02-2007 09:39
Je moet die 50 euro als een vriendenprijsje zien.
Als het je eerste keer is moet je niet meteen hoog grijpen.
Ik en een vriend hebben voor onze eerste fuif ook maar 40 euro (voor 2 uur) gehad. Maar door die fuif mochten we wel op een communiefeest gaan draaien.
Ik neem alle kansen die ik krijg om te mogen draaien.

50 euro = 50 nieuwe nummertjes die je kan downloaden (legaal)
right1    posted on 19-02-2007 12:57
@ MD

100euro= 100 nieuwe liedjes hé :d
dj-nick    posted on 19-02-2007 15:43
welke apparatuur neem je zelf mee dan
Vibemaster-D    posted on 19-02-2007 15:54
jep ik vraag 100 euro voor 5 uurtjes inclusief de verlichting (8 parren - 6m truss - 2 scans) met een extra van 20 euro per uur. dan neem ik wel alle apparatuur zelf mee
MD    posted on 19-02-2007 17:27
Poster: Vibemaster-D
jep ik vraag 100 euro voor 5 uurtjes inclusief de verlichting (8 parren - 6m truss - 2 scans) met een extra van 20 euro per uur. dan neem ik wel alle apparatuur zelf mee

Ja en ik vraag 250 euro nu...
Maar je eerste keren moet je blij zijn als je 50 euro krijgt.
Je moet ergens beginnen... En in het begin was ik al blij als ik ergens mocht gaan spelen.
diggersfan    posted on 19-02-2007 18:04
Krijg je de kans om eens een keer voor publiek te draaien, ga je aan geld denken.
Het kan alleen maar een ervaring worden waar je alleen van kunt leren. Kijk, je kunt in jouw beleving wel flink staan te rocken, maar hoe komt dat bij het publiek over. Dat je kunt draaien zal best wel, maar je platenkeuze zal bepalen of je de zaak in beweging krijgt.
Je moet die 50 euro gewoon als een leuke fooi zien, plus je haalt de druk er bij je zelf wat af.

Go for it!
Succes
Ft    posted on 19-02-2007 18:08
Pas moest ik ergens draaien voor 20 euro... maar sta dr nu wel mooi op de medewerkerslijst die naar alle andere medewerkers wordt gestuurd... nu weet dus mooi iedereen dat ik dj ben en mijn nummer... soms is voor weinig geld draaien dus geen slechte investering...
Yorick    posted on 19-02-2007 19:48
50 euro voor iemand die nergens heb gedraait......:O
en dan nog te wijnig vinden

ik zou juist blij zijn dan je er wat voor krijg
ervaring staat bij mij voorop en daarna het geld!
geld is wel mooi meegenomen
.
DrMando    posted on 19-02-2007 21:07
Eum 50€/bon voor platen is vriendenprijs, avondje voor ander volk met LPs in ingerichte zaal 150€, avondje draaien in zaal zonder infrastructuur dus alles versleuren 250€ ... zo doe ik het en avondje

met cdtjes is 100€ daar zit geen slijtage op en die kosten niet zoveel Happy, laughing
User edit by DrMando on 19-02-2007 @ 21:08:14 (4%)
tairip    posted on 19-02-2007 21:46
Je moet soms wel is iets voor niets doen als je naam wil maken.... niet alles moet direct in het begin geld opleveren, een hobby kost nou eenmaal geld.

Misschien sattle je een beetje naam met dit feestje!

Alleen wanneer je moet uitkijken is als je al wel naam hebt en het af en toe nog voor te weinig doet. Dan denkt iedereen namelijk dat ze je wel kunnen boeken.... en dat is niet zo!

Probeer je te onderscheiden van de rest!
MuffHouse    posted on 19-02-2007 22:04
Ik vind dat je best wat mag verdienen! Mensen willen ook graag je "vriend" zijn omdat je draait en de benodigde apparatuur hebt. Zonder dat je het weet kan je zo gebruikt worden. Zeker als je nagaat wat voor "vrienden" vragen of je op hun feestje wil draaien. 50 euro voor een beginner vind ik echter wel een mooi richtbedrag
djmamo    posted on 20-02-2007 04:57
losse boeking (feb. 2007) 150 euro

met geluid en klein beetje licht (feb 2007) 500 euro

en dat is het waard om mij te laten komen. daarom vraag ik dat ook.
www.moonentertainment.nl
Leoo    posted on 20-02-2007 12:18
ik denk dat je vooral in het begin alles moet aanpakken om buiten je slaapkamer te komen! het is als hobby begonnen voor je, heb plezier, doe ervaring op..
Lanky    posted on 20-02-2007 12:54
Poster: dj-nick
welke apparatuur neem je zelf mee dan

2x cdj-800 + xtc mixer .. en ik ga het gewoon doen!

enneu, die 50 euro is gewoon mooi meegenomen. Mag blij zijn dat ik uberhaubt wat krijg, vooral in mijn positie, dat zo goed als onderaan is.
Bedankt, jullie hebben me even wakker geschud!
User edit by Lanky on 20-02-2007 @ 12:59:23 (100%)

228 Users online: 120 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 171.745
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.660