een gefilmd mixje... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 18-02-2007 19:13
sorry, de mix heeft een te grote download count gehaalt en is niet meer te downloaden vanaf yousendit. over een uurtje ( het is nu 15.29 )
zal ik een nieuwe versie op Putfile zette zodat die er voor altijd staat.

gear:
Reloop RCD-900s
reloop RCD-808
Vestax VMC-004
Stanton Pro DJ 2000

geen beatcounter op de 808 vermoeilijkte het een beetje voor me maar vind het toch een degelijke mix

graag meningen
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 19-02-2007 @ 15:29:47 (84%)

What do you think about een gefilmd mixje... ??

Vote :   

Ft    posted on 18-02-2007 19:15
Je link doet het niet?
Na reply kreeg ik andere link te zien... die deed het wel... vaag?

Het geluid is niet optimaal, waardoor je niet echt de mix zelf kunt beoordelen... Het geram op de knoppen leidt namelijk nogal af XD ...
Verder kan ik er niet echt iets over zeggen omdat ik niet echt de liedjes kan onderscheiden van het geruis :P ... kan ook aan mij liggen hoor
User edit by Ft on 18-02-2007 @ 19:25:34 (100%)
right1    posted on 18-02-2007 19:24
ff kijke :d
Luxx    posted on 18-02-2007 19:32
haha ja de eerste link had je een account op yousendit zelf voor nodig dus had ff 5 minuten later een directe link gedaan. tjah kan ook niks aan geluid kwaliteit doen *-) tis maar een kut cameraatje van samsung Winking my eye niet bedoeld om te filmen maar foto's maken

edit:
ik hoor trouwens neit echt 'ruis'  ?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 18-02-2007 @ 19:33:25 (20%)
DJ_IVI-R    posted on 18-02-2007 21:35
als je zegt dat mix niet optimaal is omdat je op de ene cd player geen beatcounter hebt, dan denk ik dat je al van het verkeerde standpunt uitgaat..

laat die beatcounters voor wat ze zijn en doe het op gehoor.. ik heb er op men cd player geen, en op mixer wel, maar die heb ik afgeplakt omdat ze mij storen..

ik mix nog maar 3 maand iets serieuzer tijdens de beperkte tijd die ik heb, maar het gevoel dat je ze puur op gehoor gelijk kan zetten is zoveel beter dan gewoon te kijken en op een wiskundig getal gelijk te zetten.. dat kan namelijk iedereen

en btw echt wel moeilijk te oordelen voor de rest met die kwaliteit.. en je ramt nogal veel op die knoppen van cd players
www.nikan.be
Mod edit by Jorrit on 18-02-2007 21:53 (22%)
[MOD Edit] dubbelpost
jussied    posted on 18-02-2007 22:07
even kijken
Illusion    posted on 18-02-2007 22:33
k'ga ook ff checken
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Reemz    posted on 19-02-2007 00:00
De kwaliteit van het geluid is inderdaad niet echt optimaal. Ik zag ook op de mixer dat je continu in het rood stuurde, probeer dit zoveel mogelijk tegen te gaan want het vervormt de muziek enorm.

De nummers die je draaide waren opzich wel van elkaar te scheiden. De opbouw van de mix vond ik niet echt logisch opgebouwd.

Het filmpje vond ik wel leuk om te zien. Altijd grappig om andere dj's thuis bezig te zien.

Ik vraag me trouwens nog even af wat de reden is dat je zovaak op de que knop drukt?

Cyspoz    posted on 19-02-2007 07:42
Ik zal ook eens kijken. Gelieve voortaan wel te hot-linken, zoals deze:

Download link
the-melody    posted on 19-02-2007 07:53
Poster: Ft
Je link doet het niet?
Na reply kreeg ik andere link te zien... die deed het wel... vaag?

Het geluid is niet optimaal, waardoor je niet echt de mix zelf kunt beoordelen... Het geram op de knoppen leidt namelijk nogal af XD ...
Verder kan ik er niet echt iets over zeggen omdat ik niet echt de liedjes kan onderscheiden van het geruis :P ... kan ook aan mij liggen hoor
 Ik hoor ze toch wel vrij makkelijk, eerste uis een van armin van buuren, 2de is moonlight party etc. Ik vind eerlijk gezegt je nummers niet logisch opgebouwt, je 1ste is al een vrij harde, 2de is meer progressive/housey vindt ik persoonlijk en 3de is weer vrij hardt. Daarna ga je naar club. Verder denk ik dat er tussen het 1ste en 2de nummer nogal veel verschil zit qua tempo(?). Voor de rest, blijf uit het rood, dat maakt al veel goed aan de kwaliteit. Heb ik ook een keer gedaan in mijn trance periode en bij mij lukte het iig wel.Happy, laughing Mss zet ik deze ook wel hierop, if you want toHappy, laughing
User edit by the-melody on 19-02-2007 @ 07:57:21 (5%)
Cyspoz    posted on 19-02-2007 08:00
Poster: the-melody
Voor de rest, blijf uit het rood, dat maakt al veel goed aan de kwaliteit.

Juist the-melody begrijpt het. Ik weet niet, maar die vu meters op je mengpaneel dienen niet als backlight. Ik zie daar namelijk continu iets rood op branden en dan kan volgens mij niet goed zijn.
Het geluid is een beetje minder, mede omdat een camera op een telefoon het volume steeds aanpast. Dat kun je ook heel goed terug horen, bij ieder beat zakt het volume in elkaar. En in Pakito heb je een stukje zonder beat en dan gaat het in eens snoeihard.

Verder wel leuk om eens een gefilmde mix te zien. Voor DJ's die naast het resultaat ook graag willen weten vaak hoe het is gemaakt. Of het allemaal erg netjes in elkaar zit kon ik niet altijd even goed horen. kreeg de indruk dat het er soms mooier uitzag dan het was. Bij sommige overgangen zat je er beetje langs.
Iets anders wat me opviel is dat je soms melodie lijnen door elkaar gooit die niet bij elkaar passen. Lees anders hier iets meer over tonaal mixen.
Luxx    posted on 19-02-2007 08:51
Poster: Reemz
De kwaliteit van het geluid is inderdaad niet echt optimaal. Ik zag ook op de mixer dat je continu in het rood stuurde, probeer dit zoveel mogelijk tegen te gaan want het vervormt de muziek enorm.

De nummers die je draaide waren opzich wel van elkaar te scheiden. De opbouw van de mix vond ik niet echt logisch opgebouwd.

Het filmpje vond ik wel leuk om te zien. Altijd grappig om andere dj's thuis bezig te zien.

Ik vraag me trouwens nog even af wat de reden is dat je zovaak op de que knop drukt?

ik probeerde de spelers zo goed mogelijk gelijk te lopen. ik telde af met de que knop en hoorde zo meteen of ze een beetje gelijk loopten Winking my eye
www.mothermusic.nl
Leoo    posted on 19-02-2007 11:48
sorry, maar ik vind het een beetje op goed geluk aanklooien..dat rammen op de que knop.. in het wilde weg soort van scratchen.. maja wel grappig om zo is te zien.. mss kunnen we een topic maken van mixfilmpjes??
lifebeats    posted on 19-02-2007 12:12
ff luisteren
lifebeats    posted on 19-02-2007 12:24
heel vaag gemixed ( oa de verschillende stijlen die niet echt bij elkaar passen ), beetje teveel afgekapt
teveel gerommel met die cue  tot hinderlijk toe ,
nr's lopen vaak niet gelijk
nog veel te leren dus .
maar zo'n filmpje is wel leuk
djpeckman    posted on 19-02-2007 13:42
inderdaat grappig om te zien hoe iemand anders thuis bezich is.

( vogens mij heb je de cd 1 en 2 van 538 dance smash hit of the year 2006 gebruikt of niet )  ? ? ?
Illusion    posted on 19-02-2007 13:49
K'zal mijn mixje ook nog eens posten.

Beatmatchen is wel goed, alleen je moet ff goed leren omgaan met instarten, en je muziek tellen.
User edit by Illusion on 19-02-2007 @ 13:59:02 (8%)
Numnuts    posted on 19-02-2007 13:59
ook maar is ff checken :P
ccc    posted on 19-02-2007 15:19
Ik kan helaas niets van deze pagina lezen Confused

Het enigste wat ik bovenaan de pagina zie is een ontzettend lange link.
Illusion    posted on 19-02-2007 15:23
Idd niet goed gelinkt, Hier de link: FILMPJE

Je kan het ook kopieren en plakken in je webbrowser maar dit is ff wat handiger.
Luxx    posted on 19-02-2007 15:25
Poster: djpeckman
inderdaat grappig om te zien hoe iemand anders thuis bezich is.

( vogens mij heb je de cd 1 en 2 van 538 dance smash hit of the year 2006 gebruikt of niet )  ? ? ?

ja toevallig gekregen toen ik bij een of andere club de zoveel duizendste bezoeker was.

ik maak vandaag wel een nieuwe met alleen electro SPECIAAL voor de mensen die de stylen fout vind !:P

ook zie ik vaak de opmerking dat ik in de rood werk. maar dat maakt niks uit want ik heb 2 volume knobs. 1 voor de werkelijke volume en 1 voor de intensiteit van de LED lampjes. dus heb vrij weinig te maken met volume
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 19-02-2007 @ 15:27:06 (87%)
Reemz    posted on 19-02-2007 15:43
Poster: LuXx
ook zie ik vaak de opmerking dat ik in de rood werk. maar dat maakt niks uit want ik heb 2 volume knobs. 1 voor de werkelijke volume en 1 voor de intensiteit van de LED lampjes. dus heb vrij weinig te maken met volume

Wat voor mixer heb je als ik vragen mag?
dancedimension    posted on 19-02-2007 16:04
Poster: LuXx

De grootste onzin ooit?, ik heb ook zonet even een plaatje van je mixer bekeken, zitten helemaal geen 2 knoppen op waarvan 1 voor de led intensiteit gaat en de ander volume, je hebt gewoon een master volume knop die weer geluid uitstuurt naar jou versterker en wanneer de ledjes in het rood gaat, gaat dat vervormde geluid gewoon richting je versterker en hoor je gewoon vervormd geluid. En dan kan je met je volume knop pielen wat je wilt, het geluid blijft vervormd op zowel wanneer je het zacht zet als voluit.
Luxx    posted on 19-02-2007 16:07
Poster: Reemz

Wat voor mixer heb je als ik vragen mag?

Vestax VMC-004
je heb 2 outputs. 1 daarvan gebruik ik niet en zorgt alleen maar voor de intensiteit van de leds
www.mothermusic.nl
Luxx    posted on 19-02-2007 16:08
Poster: dancedimension

De grootste onzin ooit?, ik heb ook zonet even een plaatje van je mixer bekeken, zitten helemaal geen 2 knoppen op waarvan 1 voor de led intensiteit gaat en de ander volume, je hebt gewoon een master volume knop die weer geluid uitstuurt naar jou versterker en wanneer de ledjes in het rood gaat, gaat dat vervormde geluid gewoon richting je versterker en hoor je gewoon vervormd geluid. En dan kan je met je volume knop pielen wat je wilt, het geluid blijft vervormd op zowel wanneer je het zacht zet als voluit.

ik weet zelf zeker wel hoe mijn mixer is ? moet ik een demonstratie filmpje online zetten voor je?

http://media.putfile.com/demonstratie   en alsjeblieft. je demonstratie
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 19-02-2007 @ 16:15:37 (13%)
dancedimension    posted on 19-02-2007 16:12
Laat maar zien hoor.. ik ben wel aardig overtuigd dat het onmogelijk is wat je zegt. Of je doet dit: je zet je trim voller open, dan gaan idd de ledjes hogerop, maar ook je geluid dus stuur je alsnog vervormd geluid, dus dan komt het er nog steeds op neer dat je vervormd geluid krijgt, achja overtuig me maar met het filmpje.

En wat je zegt is dan ook vreemd, wat is dan nog het nut van vu meters als je toch maar kan draaien aan knopjes waardoor het meer op een kermis lijkt? Niks dus, en vestax is echt niet zo dom om er zo'n maffe functie op te zetten lijkt me.
User edit by dancedimension on 19-02-2007 @ 16:15:02 (74%)

130 Users online: 20 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 57.029
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.544