Dj set.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 17-02-2007 14:33
Ik vraag me af, hoe stel jij je set samen??Draai je b.v. alleen maar je meest recente platen/cd's? Waar moet jouw set uit bestaan? Ik weet dat het een beetje afhankelijk is waar je draait maar iedereen heeft toch wel een beetje een soort systeem om z'n set samen te stellen?  Hou je eventueel rekening met de dj die na jouw draait?? Wat zijn stijl is???

Ik ben nu zelf mixen aan het maken voor het radiogebeuren wat straks gaat beginnen, d.w.z. playlists waarbij ik mijn platen uitzoek. Aangezien ik in mijn programma zogenoemde "all time trance" ga draaien, oud en nieuw dus, en ik al weet dat er na mij een hard trance programma komt begin ik rustig. Na een plaat of 3 ga ik wat tempo maken, na een plaat of 8 zit ik in het massive trance gebeuren. Mijn laatste 6 a 8 platen zullen tech-trance, hard trance achtig zijn dus een opbouwende set. Ik kijk trouwens absoluut niet naar oude of recente platen, alleen maar of de platen lekker over lopen. Ik leg ze dus netjes op volgorde, ook omdat ik niet (meer) alle platen ken die ik draai. Het zijn er teveel geworden.

Hoe doen jullie dat??

What do you think about Dj set. ??

Vote :   
barthawk    posted on 17-02-2007 16:29
zoals jij het beschrijft doe ik het ook altijd :D
 eerst rustig..dan knallen op t eind!
ArCee    posted on 17-02-2007 16:51
Wat ik dus bedoel: Hoe bepaal je thuis al wat je die avond gaat meenemen? Is dat afhankelijk van je stemming? Draai je zowiezo alleen nieuw spul?? Waarom neem je juist DIE platen mee??
_Ivan_    posted on 18-02-2007 09:16
Ik vind een set op de radio wel wat anders dan een set voor live publiekWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
DaDragon    posted on 18-02-2007 11:45
Als je live draait:

Het publiek bepaalt (door middel van uit hun dak gaan) wat zij leuk vinden. Daar moet je dus op inspelen.
Het is in het begin altijd aftasten wat ze nou wel en niet willen. (of je moet een soort thema feest hebben zoals Trance)

Maar er is zoveel verschil in Dance en Trance...

Altijd aftasten op het publiek. Hou je die tevreden, mag je volgende keer weer komen.
Hou je ze niet tevreden, maar doe je toch wat je zelf wil, dan is dit de laatste keer geweest.

ArCee    posted on 18-02-2007 14:47
Poster: _Ivan_
Ik vind een set op de radio wel wat anders dan een set voor live publiekWinking my eye

Dat is absoluut een feit. Radio is meer een luisterpubliek, een zaal wil gewoon lekker uit z'n bol gaan. Qua samenstelling van de set maakt het (voor mij) weinig verschil. Het verschil zit hem in het draaien zelf. Op de radio laat ik platen langer uitdraaien, op een feest mix ik sneller in. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik heel vaak gevonden heb dat sommige dj's wel heel snel platen weg halen en inmixen, alsof het wedstrijdje is. Kijk, 35 platen in een uurtje trappen is het dan ook weer niet.

This is an old Topic

No new postings for 6.795 days.
 Post CommentThat would be 226.5 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

250 Users online: 54 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 28.602
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.680.614