Zwarte vlek in LCD Scherm JVC
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djpeckman    posted on 14-02-2007 14:39
Ik heb een plobleem met mijn LCD tv van JVC  type LT26C31.
Er zit een grote zwarte vlek in het scherm ik weet de oorzaak niet.

Ik heb al op google gezocht maar daar word ik ook niet wijzer van. 

Wij hebben het besturings system al na gekeken maar daar mankeerd niks aan.

Weten jullie het probleem ik hoef de oorzaak niet te weten maar wel hoe ik het probleem op moet lossen.

Alvast bedankt

What do you think about Zwarte vlek in LCD Scherm JVC ??

Vote :   

Illusion    posted on 14-02-2007 14:42
Het is niet de bedoeling dat je een sigaretten peuken uitdrukt op je LCD heWinking my eye

Nee ff serieus, waarschijnlijk dode pixels. Of er is iets goed doorgefikt in je LCD. Misschien kun je ff een foto maken. Dan is het voor ons wat makkelijker te zien.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-02-2007 @ 14:42:39 (1%)
jelektronic    posted on 14-02-2007 16:28
ik zou ermee naar men dealer gaan want ik denk niet dat dit nog te maken valt

hoe groot is deze velk ongeveer?
tairip    posted on 14-02-2007 16:47
Dode pixels is je antwoord denk ik... gewoon mee terug gaan!
right1    posted on 14-02-2007 16:49
constructie fout :p of gewoon op een ander kanaal zetten waar ze geen zwart hebben in het midden :d
djpeckman    posted on 14-02-2007 17:20
het probleem is dat wij de opdracht hebben gekregen om hem te repareren hij is dus van een klant
tairip    posted on 14-02-2007 17:24
Poster: djpeckman
het probleem is dat wij de opdracht hebben gekregen om hem te repareren hij is dus van een klant
  opsturen naar de leverancier (importeur). Dat is de normale gang van zaken (Toch?).
djmamo    posted on 14-02-2007 17:36
waarschijnlijk, dode pixels......
kan mischien een pinnetje van de vga kapott zijn zodat deze geen singaal door geeft
www.moonentertainment.nl
jelektronic    posted on 14-02-2007 18:22
 voor zover ik weet is dit laatste onmogelijk ik weet het niet 100% zeker maar denk dat het volledige beeld maar langs 2 penetjes gaat (massa en signaal)
dus volledig beeld of geen beeld
DaDragon    posted on 14-02-2007 18:31
Ik heb een plobleem met mijn LCD tv van JVC  type LT26C31.

Haha.. eerst is het jouw tv, daarna van een klant :D

Maar als je officieel reparateur bent, dan zou je het beter moeten weten dan de meeste hier ...

Sorry maar is dit geen fabrieksgarantie?

Je kan je altijd beroepen op een coulance regeling bij jouw leverancier.

De economische levensduur van een tv is 5 jaar. Gaat hij binnen 5 jaar kapot, dan betaald de klant een deel en zijn leverancier een deel.
Je mag immers uitgaan dat het apparaat 5 jaar sowieso meegaat.
Bijvoorbeeld:
als de reparatie 300 euro kost, en de klant heeft de tv net 2 jaar geleden gekocht, dan betaald de klant de helft, en de leverancier de helft.

Maar als de reparatie te duur wordt, dan kan hij een coulance regeling krijgen op een nieuwe.

Dus als ik jou was, zou ik  em gewoon naar een officiele reparateur opsturen (leverancier jvc of jvc zelf).

User edit by DaDragon on 14-02-2007 @ 18:32:08 (2%)
DNR    posted on 14-02-2007 20:27
mischien is er te veel druk op geweest waardoor er een aantal pixels zijn beschadigd.. het lijkt me niet dat het te repareren is.
djpeckman    posted on 14-02-2007 20:59
Het was op mijn stage en het is wel de tv van een klant maar het was zo'n raar probleem dat we er niet uitkwamen en ze vroegen of ik een probleem wilde gaan zoeken uit eindelijk zijn we er achter gekomen dat het een fout is in het scherm dus een interne fout waar niks aan te maken was de kosten worden te hoog om hem te repareren en JVC kan er ook niks mee doen dus het hangt van de klant af wat hij er mee wild als hij van mij was en de kosten waren te hoog dan had ik hem gewoon gehouden want de vlekken zijn niet al te storent alleen bijvoorbeeld waneer je een Voedbal wedstrijd aant kijken bend dan is het natuurlijk wel stoorend zwarte vlekken op een groen veld

Pst.ik heb gezecht dat hij van mij was omdat ik het niet zo netjes vind om het probleem van een klant hier te gaan posten.****
User edit by djpeckman on 14-02-2007 @ 21:01:59 (19%)

This is an old Topic

No new postings for 6.779 days.
 Post CommentThat would be 226 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

443 Users online: 320 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 43.956
Most visitors online this month : 542
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.250.956