Fruity Loops (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lukaz    posted on 13-02-2007 20:59
Hi,
ik ben nu aan het puzzelen met FL, en één maat beat lukt me nog wel om te doen, maar hoe krijg het hele nummer achterelkaar, net als in cubase.

of is dat niet de bedoeling met dit programma??
who can help me?

What do you think about Fruity Loops ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 28-02-2007 17:01
Kort Samen GevatWinking my eye

Poster: LuXx
ik ben 100% Reason producer compleet met platencontract.... nothin beats mijn studio ( web.mac.com/studiotuur ) ik heb Ableton live, Cubase SX & Reason als mijn muziek programma's

Poster: sjefkuh

en dit ben jij dan ofwat??

ANDERE FOTO'S

nothin beats mijn studio

Hebben we hier te maken met iemand die niet helemaal eerlijk is Winking my eyeWOW
User edit by RenéKuppens on 28-02-2007 @ 17:05:19 (100%)
the-melody    posted on 28-02-2007 18:29
Sorry maar ik kan ff niet volgen waarom die niet eerlijk zou zijn.....?
RenéKuppens    posted on 28-02-2007 19:08
nou heel simpel hij heeft een studio
en die eigennaar van de studio ziet er uit zoals sjefkuh zegt
en hij is een jongen die een heel stuk jonger is Winking my eye
Jorrit    posted on 04-03-2007 10:58
Ontopic, een post uit een ander topic:
Poster: DJ_IVI-R
fruity loops is  vrij gemakkelijk te gebruiken ( zeker in vergelijking met cubase, ableton, nuendo, reason), maar ik vind het een enorm onstabiel programma..

laatste tijd wordt er ook over zoveel programma's gepraat kwestie van producen, dus misschien is het eens handig dat er een soort sticky komt met een overzicht per software wat de mogelijkheden zijn, ervaringen van gebruikers enzovoort..

ik ben nu zelf ook wat aan het experimenteren met producen, ik heb ableton 6 liggen, cubase 3, reason 3 , nuendo  en FL studio.. maar ik zie door de bomen het bos niet meer! wat kan ik nou best nemen om een high quality track te maken met beperkt materiaal ( keyboardje en pc en emu 0404 soundcard)?

De meeste van deze programma's zijn ook zo ongelooflijk ingewikkeld en ik heb ook niet enorm veel tijd om het te checken, dus gaat maar stap voor stap..

btw sorry mods, kan zijn dat deze reply hier niet helemaal op zijn plaats is.. maar weet niet goed waar hem anders kwijt te geraken nu de discussie over fl studio hier aan bod kwam Happy, laughing

Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met de stabiliteit van FL, maar ik had dan ook een trail versie. In mijn ogen is het een prima programma, maar de sounds die er in zitten klinken niet heel bijzonder en door de opbouw van de loopjes gaat het (bij mij) snel erg statisch klinken, nou is producen ook niet helemaal (of: helemaal niet) mijn ding.
DJ_IVI-R    posted on 04-03-2007 13:38
ja dat vind ik ook, klinkt heel statisch met FL studio.. en weinig bijzondere sounds

ben nu van plan verder te gaan met reason 3 (waar ik al mee bezig ben) en dan cubase of ableton
www.nikan.be
Luxx    posted on 07-03-2007 19:16
haha nee dat ben ik niet die kale man dat is de eigenaar maar ik kom er wel om mijn nummers met hem te maken gek
www.mothermusic.nl
Luxx    posted on 07-03-2007 19:19
Poster: Dj-RK
Kort Samen GevatWinking my eye

haha nee dus das de echte eigenaar. kan dat allemaal niet betalen

Hebben we hier te maken met iemand die niet helemaal eerlijk is Winking my eyeWOW

www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 07-03-2007 19:48
Oke dan Winking my eye
Illusion    posted on 17-10-2007 19:20
Hey k'dacht van ik geef dit topic ff een kickje.

Nu ben ik beetje met Fruity Loops bezig, maar ik snap niet hoe je alles in die Playlist editor zet? Kan iemand mij dit uitleggen?

Greetz
Illusion
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Luxx    posted on 17-10-2007 19:30
je maakt simpele loops en plakt die in elkaar via de sequencer window.
www.mothermusic.nl
Illusion    posted on 17-10-2007 19:49
Ja je maakt het in het Sequencer window, maar vandaaruit, hoe zet je ze dan in die playlist? Zodat je je hele song daarin kan zetten? Want met alleen het Sequencer window kun je niet je nummer maken/indelen.
Lukaz    posted on 17-10-2007 23:01
je klikt op F5 (playlist) en klikt verv. op Pattern1 nu staati daarop geselecteerd.
nu maak je je beat, lead, bassline wat dan ook.. 
klik je op Pattern2 dan kan je beats en alles maken voor Pattern2 (Pattern1 wordt automatisch opgeslagen)

zet pattern 1 en 2 in de playlist in de volgorde die jij wil bijv. maten 1 t/m 8 Pattern1 en 5 t/m 8 Pattern2
nu staan er 2 blokjes boven naast de tijd volgends mij: PAT en SONG

zet hem op song en hij speelt de playlist af in plaats van de Sequencer
Illusion    posted on 17-10-2007 23:44
O damn Lukaz:p dit had ik echt even nodig. Ben meestal altijd gewoon aan het draaien, maar wil toch eens aan produceren beginnen.

Super bedankt!
Luxx    posted on 18-10-2007 10:21
Poster: Illusion
Ja je maakt het in het Sequencer window, maar vandaaruit, hoe zet je ze dan in die playlist? Zodat je je hele song daarin kan zetten? Want met alleen het Sequencer window kun je niet je nummer maken/indelen.

je kan toch die blokjes onder elkaar of naast elkaar zetten? zo maak je de track
www.mothermusic.nl
Demu    posted on 27-10-2007 15:04
Wij produceren ook met FL, 7 om precies te zijn, werkt perfect. Als je iets zoekt, pak de FL bible. Staat letterlijk echt alle ins en outs van fruity loops in.

Werk al jaar of 5 met FL, en in de bible stonden nog dingen die ik neit wist...
tairip    posted on 27-10-2007 15:09
Poster: Luxx

je kan toch die blokjes onder elkaar of naast elkaar zetten? zo maak je de track

Ja inderdaad je hebt een sequencer waar je patterns in kan zetten. Door deze logisch te plaatsen kan je een track opbouwen.
tairip    posted on 27-10-2007 15:10
Poster: DJ_IVI-R
ja dat vind ik ook, klinkt heel statisch met FL studio.. en weinig bijzondere sounds

ben nu van plan verder te gaan met reason 3 (waar ik al mee bezig ben) en dan cubase of ableton

Ik vind de geluiden in Reason juist het net niet klinken. Maar net als in fruity kan je je eigen geluiden gebruiken ja!
LaMalediction    posted on 27-10-2007 15:32
ik heb ook FL maar ik snap er helemaal niks van:P
tairip    posted on 27-10-2007 16:05
Poster: LaMalediction
ik heb ook FL maar ik snap er helemaal niks van:P

Dat soort dingen leer je niet in 1 dag, je moet er wel doozettingsvermogen voor hebben!
Demu    posted on 27-10-2007 17:25
Ik heb er een paar jaar over gedaan voor ik echt voledige nummers kon maken.
En het belangrijkste is idd geduld en doorzettingsvermogen Happy, laughing.
jannickv    posted on 27-10-2007 17:27
je moet maar eens een paar tutorials volgen leer je de basis, en dan beetje expirimenteren :p

ik heb nu fl 6

(als er iemand een goedde torr heeft voor de 7 ben ik die heel dankbaar)

This is an old Topic

No new postings for 6.522 days.
 Post CommentThat would be 217.4 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

304 Users online: 157 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 31.610
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.150.576