Fruity Loops (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lukaz    posted on 13-02-2007 20:59
Hi,
ik ben nu aan het puzzelen met FL, en één maat beat lukt me nog wel om te doen, maar hoe krijg het hele nummer achterelkaar, net als in cubase.

of is dat niet de bedoeling met dit programma??
who can help me?

What do you think about Fruity Loops ??

Vote :   

Kevinova    posted on 14-02-2007 07:41
Selecteer rechts bovenin PL staat voor Playlist waardoor je maten per maat pattern aan elkaar kan plakken Winking my eye Experimenteer daarmee en voor het afspelen ermee moet je play song inplaats van play pattern.
Blast    posted on 14-02-2007 08:33
hmm volgens mij is het niet de bedoeling van FL dat je daar een heel nummer in componeerd. Het heet niet voor niets Fruity LOOPS. Oftewel loopjes makenHappy, laughing. Je kan een beetje experimenteren zoals Kevinova al zei, of je kan de Piano rol gebruiken. (rechtermuis knop op een channel en dan "send to piano rol"Winking my eye.
Kevinova    posted on 14-02-2007 10:45
Is wel de bedoeling hoor dat je hele nummers kan maken Winking my eye Maar je moet gewoon patterns gebruiken en die op de maten plakken in de PL... Kijk maar es hoe deze het doen:
http://www.youtube.com/watch?v=Yo29HWhcEEg

lrfist    posted on 14-02-2007 12:30
hij gebruikt uiteindelijk maar een stuk of 5 patterns...
Ik kom gemakkelijk aan een stuk of 30 patterns...
Kevinova    posted on 14-02-2007 13:31
Poster: lrfist
hij gebruikt uiteindelijk maar een stuk of 5 patterns...
Ik kom gemakkelijk aan een stuk of 30 patterns...

ja amar hij maakt ook alelen ene melody en beat geen heel nummer maar om ff ta laten zien aan de topicstartet hoe je patterns gebruikt.
DJ_IVI-R    posted on 14-02-2007 14:23
zeg eens een vraagje, als ik in een pattern bv een melodie heb die ik wil gebruiken in andere patterns.. hoe kopieer ik dan een kanaal (dus dat van bv die melodie) naar volgende pattern?
www.nikan.be
RenéKuppens    posted on 14-02-2007 14:46
je kunt je patterne ook benoemen..
het is meschien een beetje lastig  maar jullie moeten maar eens kijken bij openen.. dan newstuff. en dan de demo pakken ..
dan moet je alles maar eens open maken dan zie je ook meteen dat je er hele nummers mee kan maken hoe je een instrument op een kanaal  en een schuif van de mixer aansluit... hoe je effecten en dergelijke toevoegd:D als er dan dingen zijn die je niet snapt dan zijn vragen altijd welkom

sjefkuh    posted on 14-02-2007 15:41
je kunt een pattern clonen door met je rechtermuisknop op je pattern te klikken (in de playlist dus) en dan op clone pattern.

Twizz    posted on 14-02-2007 19:08
F4 is de browser, F5 is de sequencer(waar je de hele tijd mee bezig was), F6 is de playlist(die je dus moet hebben), en F9 is de mixer(voor de effecten en mastering)
Winking my eye

Poster: Blast
hmm volgens mij is het niet de bedoeling van FL dat je daar een heel nummer in componeerd. Het heet niet voor niets Fruity LOOPS. Oftewel loopjes makenHappy, laughing. Je kan een beetje experimenteren zoals Kevinova al zei, of je kan de Piano rol gebruiken. (rechtermuis knop op een channel en dan "send to piano rol"Winking my eye.

is juist wél de bedoeling.
naamverklaring: fruity= wtfConfused...
loops= voor de unieke manier waarop dit programma werkt, je maakt loops(dus eigenlijk de patterns) en die zet je achter elkaar en zo maak je het nummerWinking my eye nadeel van deze manier van werken is echter dat je nummers snel statisch worden(omdat
je op de een of andere manier toch niet zo snel een nieuw pat(tern) aanmaakt voor dat éne geluidje minder, meer, of anders)
User edit by Twizz on 14-02-2007 @ 19:13:23 (100%)
Blast    posted on 14-02-2007 19:23
Poster: T4Twister
is juist wél de bedoeling.
naamverklaring: fruity= wtfConfused...
loops= voor de unieke manier waarop dit programma werkt, je maakt loops(dus eigenlijk de patterns) en die zet je achter elkaar en zo maak je het nummerWinking my eye nadeel van deze manier van werken is echter dat je nummers snel statisch worden(omdat
je op de een of andere manier toch niet zo snel een nieuw pat(tern) aanmaakt voor dat éne geluidje minder, meer, of anders)

hmm oke, dat wistt ik niet:P..... ik moet toch es iets meer gaan klooien met FL:P.
Weer wat geleerdHappy, laughing
Twizz    posted on 14-02-2007 19:24
daarvoor ben ik hierWinking my eye
Kevinova    posted on 14-02-2007 20:54
Hmmz vind Logic toch het lekkerst werken helaas alleen op de Mac Unhappy
Lukaz    posted on 14-02-2007 22:06
ik snap het :D

Laat topic maar open voor andere mensen die hun zegje/vraag over FL hebben
Luxx    posted on 15-02-2007 14:33
Poster: Blast

geen adviezen geven over iets dat je zelf niet weet:P
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 15-02-2007 17:14
weetje wat een fijn programma is .. Abelton live 6.0
het is eindelijk voor te draaien maar het wordt door zijn gebruiks gemak ook in de studio gebruikt en ik kan er alleen maar love over spreken :P

ik vindt dit fijner werken als met FL omdat ik vindt dat je patterne moet aan maken klote je kun zo nooi even wat tussen doorgooien want dat moet meteen weer eeen nieuw pattern bij abelton gewoon slepen:D dat vindt ik er het fijne aan
Twizz    posted on 15-02-2007 18:13
weet je wat ook fijn is?
als je abelton goed kan spellen, namelijk abletonWinking my eye
back ontopic
DJ_IVI-R    posted on 16-02-2007 05:10
en niemand die met reason producet?
www.nikan.be
Laidback    posted on 16-02-2007 07:51
ik gebruik reason. / Recycle.. (niet zo heel veel hoor)
maar vaak alleen Cool Edit Pro voor het mash werk..
super simpel.. Winking my eye

Logic vind ik nog steeds het fijnst van allen..
helaas is het ook het duurst van allen Unhappy

RenéKuppens    posted on 16-02-2007 09:01
Poster: T4Twister
weet je wat ook fijn is?
als je abelton goed kan spellen, namelijk abletonWinking my eye
back ontopic

ableton oké maar het gaat er toch om dat het werkt...:D
Luxx    posted on 16-02-2007 10:03
ik ben 100% Reason producer compleet met platencontract.... nothin beats mijn studio ( web.mac.com/studiotuur ) ik heb Ableton live, Cubase SX & Reason als mijn muziek programma's
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 16-02-2007 11:05
dus hier hebben we te maken met een producer die al ooit een nummertje heeft uitgebracht?
DJ_IVI-R    posted on 16-02-2007 18:43
ik heb reason eens bekeken maar ik snap er dus werkelijk niets van.. fruity loops is daarentegen veel gebruiksvriendelijk.. alleen vraag ik me af of fl beetej kan concurreren tegen reason..?
www.nikan.be
Kevinova    posted on 16-02-2007 19:18
Poster: DJ_IVI-R
ik heb reason eens bekeken maar ik snap er dus werkelijk niets van.. fruity loops is daarentegen veel gebruiksvriendelijk.. alleen vraag ik me af of fl beetej kan concurreren tegen reason..?

Fruityloops concureert weldegelijk met Reason.
Op school hebben we Ed van de Beatkidz eens Reason uitgelegd maar zelfs hij vind Fruity lekkerder werken.
Vidi    posted on 23-02-2007 03:00
quote:
Poster: Kevinova
Is wel de bedoeling hoor dat je hele nummers kan maken Maar je moet gewoon patterns gebruiken en die op de maten plakken in de PL... Kijk maar es hoe deze het doen:
http://www.youtube.com/watch?v=Yo29HWhcEEg

Door jouw link ben ik eens even op youtube gaan kijken wat er zoal op stond... en deze vond ik toch wel......... schokkend

Door Basshunter gemaakt? (van annabot? ) edit: nee.. niet door Basshunter :P

http://www.youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc
User edit by Vidi on 23-02-2007 @ 03:05:21 (7%)
sjefkuh    posted on 28-02-2007 16:58
Poster: LuXx
ik ben 100% Reason producer compleet met platencontract.... nothin beats mijn studio ( web.mac.com/studiotuur ) ik heb Ableton live, Cubase SX & Reason als mijn muziek programma's

en dit ben jij dan ofwat??

http://web.mac.com/studiotuur/iWeb/Website%20Studio%20Tuur/Photo%27s.html

238 Users online: 123 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 31.161
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.150.127