Poster: lrfist
hij gebruikt uiteindelijk maar een stuk of 5 patterns...
Ik kom gemakkelijk aan een stuk of 30 patterns...
Poster: Blast
hmm volgens mij is het niet de bedoeling van FL dat je daar een heel nummer in componeerd. Het heet niet voor niets Fruity LOOPS. Oftewel loopjes maken. Je kan een beetje experimenteren zoals Kevinova al zei, of je kan de Piano rol gebruiken. (rechtermuis knop op een channel en dan "send to piano rol"
.
Poster: T4Twister
is juist wél de bedoeling.
naamverklaring: fruity= wtf...
loops= voor de unieke manier waarop dit programma werkt, je maakt loops(dus eigenlijk de patterns) en die zet je achter elkaar en zo maak je het nummernadeel van deze manier van werken is echter dat je nummers snel statisch worden(omdat
je op de een of andere manier toch niet zo snel een nieuw pat(tern) aanmaakt voor dat éne geluidje minder, meer, of anders)
Poster: Blast
hmm volgens mij is het niet de bedoeling van FL dat je daar een heel nummer in componeerd. Het heet niet voor niets Fruity LOOPS. Oftewel loopjes maken. Je kan een beetje experimenteren zoals Kevinova al zei, of je kan de Piano rol gebruiken. (rechtermuis knop op een channel en dan "send to piano rol"
.
Poster: T4Twister
weet je wat ook fijn is?
als je abelton goed kan spellen, namelijk ableton
back ontopic
Poster: DJ_IVI-R
ik heb reason eens bekeken maar ik snap er dus werkelijk niets van.. fruity loops is daarentegen veel gebruiksvriendelijk.. alleen vraag ik me af of fl beetej kan concurreren tegen reason..?
quote: |
Poster: Kevinova Is wel de bedoeling hoor dat je hele nummers kan maken ![]() http://www.youtube.com/watch?v=Yo29HWhcEEg |
Poster: LuXx
ik ben 100% Reason producer compleet met platencontract.... nothin beats mijn studio ( web.mac.com/studiotuur ) ik heb Ableton live, Cubase SX & Reason als mijn muziek programma's