probleem soundcard emu 0404
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_IVI-R    posted on 13-02-2007 15:48
Besten mensen,

sinds vorige week heb ik pc bijgekocht puur voor muziekgebruik (productie en opslag mp3's)
Nu heb ik een soundcard emu 0404 pci versie ervoor gekocht, maar die wil het maar niet normaal doen..
Probleem is dat ik dus geluid krijg, maar dat ik de versterker enorm moet openzetten om dan een klein beetje geluid te krijgen dat klinkt als een koptelefoon die hard staat...

Nu heeft mijn geluidskaart analoge en digitale uitgangen. De digitale out heb ik via een jack kabel met verloop naar cinch aangesloten op mijn amp en van daaruit naar de box. De juiste drivers zijn geïnstalleerd en ik vermoed dat het eerder iets softwarematig is van instellingen, maar helaas kan ik het voorlopig niet vinden..

ow ja, de master staat weldegelijk open qua volume eh Winking my eye
www.nikan.be

What do you think about probleem soundcard emu 0404 ??

Vote :   

kefco    posted on 13-02-2007 16:04
digitale uitgang verloop van jack naar cinch is niet goed. Als je versterker digitale ingangen heeft (spdif) dan moet je een cinch kabel kopen. (speciale spdif cinch)

Digitaal out naar analoog is geen goede combinatie. Dan bereik je een beter resultaat door gewoon analoog aan te sluiten.
DJ_IVI-R    posted on 13-02-2007 16:11
ja kefco, ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt..

dus wat ik heb aangesloten is mijn analoge out naar cinch in van de amp
www.nikan.be
kefco    posted on 14-02-2007 12:02
je hebt geschreven dat je de digitale output gebruikt hebt.. maar maakt niet uit.

Je kan nog even checken of je in je programma's ook de juiste input hebt geselecteerd. Bij de geluidskaarten van Emu zit ook een software mengpaneel. Hierin moet je ook de juiste ins en outs selecteren en de volumes aangeven voor recording en afspelen. Als dat het niet is, dan moet je de kaart terug brengen.
DJ_IVI-R    posted on 14-02-2007 14:17
ja kefco, my mistake

in ieder geval was het op de analoge

nu heb ik alles gewoon gelaten zoals het was en plots deed hij het wel ..
probleem opgelost dus Happy, laughing
www.nikan.be

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

233 Users online: 46 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 47.312
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.699.324