Muziek downen of kopen  (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Muziek downen of kopen

-Downloaden
-Kopen

Voting is only possible for our Members
NIekh    posted on 12-02-2007 19:37
ik was wel is benieuwt hoeveel mensen hier hun muziek kopen in een winkel singels of vinyls maakt niet of dat je je muziek download

What do you think about Muziek downen of kopen ??

Vote :   
rickdekoning    posted on 03-03-2007 14:59
Hoeveel mensen hier zijn weleens gecontroleerd of iets dergelijks tijdens het draaien? Hoe groot is het risico nou eigenlijk dat je ook daadwerkelijk gepakt wordt voor het hebben en draaien van illegaal verkregen muziek?
ArCee    posted on 03-03-2007 16:28
Op mijn zoektocht naar info vanwegen het radiogebeuren beweerd zowel buma alswel de sena dat zij een buitendienst hebben die controleren. Hoeveel controleurs zij hebben vertellen zij natuurlijk niet, dan zou jij je pakkans kunnen berekenen. Wel heb ik gemerkt dat je geen ifo hoeft op te vragen bij sena, die aso's bellen je gewoon niet terug, zelfs naar 3x gebeld te hebben. Voor mij ist duidelijk, wij gaan op de piratentoer met het radiogebeuren.  Als men ons niet eens te woord wil staan dan is voor mij de pret er snel af.
djpeckman    posted on 03-03-2007 19:10
Ik kies ook voor betalend downe
henkdetr    posted on 05-03-2007 11:19
Ik download wel es wat bij beatport.
Maar ja, veel hebben ze simpelweg niet, ook bv de leuke remixen
Ik wil best betalen, maar als er niet wordt geboden wat ik graag wil hebben...
dan download ik gewoon illegaal

Ps, weten we hier wel dat éigenlijk bij publiekelijk draaien legaal gedownloade mp3's toch geen legaal gebruik is? 'Legaal' is alleen voor persoonlijk gebruik. De rechten mbt publiek zijn meestal niet geregeld.
Maar dit is een grijs vlak.

Over controles: ik ken vele , vele dj's en heb hier regelmatig naar gevraagd, ik heb het nog nooit uit de eerste hand gehoord. Ik heb wel eens de buma meegemaakt die dan alleen komt om de papieren van de bedrijfsvoering te controleren, die moeten afdrachten doen.
User edit by henkdetr on 05-03-2007 @ 11:20:15 (19%)
Reemz    posted on 05-03-2007 12:43
Poster: henkdetr
Ik download wel es wat bij beatport.
Maar ja, veel hebben ze simpelweg niet, ook bv de leuke remixen
Ik wil best betalen, maar als er niet wordt geboden wat ik graag wil hebben...
dan download ik gewoon illegaal

Vreemd want beatport is één van de grootste aanbieders. En dat ze simpelweg niet veel hebben hangt ook samen met de style die je draait. Ik draai zelf house maar ik moet zeggen dat beatport toch één van de weinige is die een hele brede keuze aanbied. En de leuke remixen zijn wel te vinden je moet alleen een beetje goed zoeken.

Ontopic:

Kopen en dan downloaden.

Mensen die alles "illegaal" downloaden verzieken het wereldje. Dat men zo nu en dan een nummer download, daar heb ik absoluut geen problemen mee. Maar mensen die alles illegaal downloaden zijn gewoon prutsers.
User edit by Reemz on 05-03-2007 @ 12:43:25 (1%)
bramv    posted on 05-03-2007 13:57
hoezo zijn die mensen dan prutsers?
Dalique    posted on 05-03-2007 14:18
betaald downloaden is ook verzekerd van uitermate goede kwaliteit Happy, laughing!!

Edit: Kijk als je lekker thuis bezig met met oefenen enzo, denk ik dat je het gewoon moet houden bij gedownloade nummer e.d. Winking my eye
User edit by Dalique on 05-03-2007 @ 14:19:44 (100%)
Reemz    posted on 05-03-2007 14:22
Poster: bramv
hoezo zijn die mensen dan prutsers?

Omdat ze op die manier de artiesten waarvan ze een track downloaden flink benadelen.

Ook omdat ik als DJ zijnde alles legaal aanschaf en ook aangesloten ben bij de Stemra. Ik maak dus kosten en iemand die alles maar illegaal download heeft dat niet.
DJ-Emotion    posted on 05-03-2007 15:49
Poster: Reemz
Kopen en dan downloaden.

Mensen die alles "illegaal" downloaden verzieken het wereldje. Dat men zo nu en dan een nummer download, daar heb ik absoluut geen problemen mee. Maar mensen die alles illegaal downloaden zijn gewoon prutsers.

Volgens mij verziekt de muziekhandel zijn eigen wereld.
Ik kan vandaag de dag nog steeds niet alles wat op vinyl uit komt op CD kopen.
Sterker, nog geen 50%....
Gelukkig zijn er steeds meer goede MP3 WEB alternatieven maar deze zijn
beslist niet in het leven geroepen door de Platenboys.

En dit terwijl ik liever alles op CD koop.
Scheelt enorm veel tijd in Branden, hoesjes maken en al die onzin.

Maar daarnaast zal de muziekhandel echt niet wakker liggen van die paar DJ's,
Die tenslotte gratis reklame voor ze maakt.
Neen, het gaat om de Massa consument, en die zit blijkbaar niet op die ene Single/12" CD te wachten....
User edit by DJ-Emotion on 05-03-2007 @ 15:54:02 (34%)
bramv    posted on 05-03-2007 15:52
idd en op MP3 web's valt ook niet alles te downen
DJ-Emotion    posted on 05-03-2007 15:58
Poster: bramv
idd en op MP3 web's valt ook niet alles te downen

Ligt ook idd vaak aan de soort tracks die je zoekt.
Ik kan heel goed uit de voeten met Audiojelly. (Trance)
Helaas ontbreekt het echter bijna bij alle aanbieders wel aan hoesjes.

Maar ben je een beetje creatief, weet jij je weg hier ook wel weer in te vinden
Giallorosso    posted on 05-03-2007 16:07
Poster: henkdetr
Ps, weten we hier wel dat éigenlijk bij publiekelijk draaien legaal gedownloade mp3's toch geen legaal gebruik is? 'Legaal' is alleen voor persoonlijk gebruik. De rechten mbt publiek zijn meestal niet geregeld.
Maar dit is een grijs vlak.

precies, zolang dit onduidelijk is zie ik het nut niet om alles ook legaal te downe terwijl het bij voorbaat illegaal is om in het openbaar te draaien.
(Netlabels zijn bijv. gratis en kan je dus ook niks aantonen.)
Rush    posted on 05-03-2007 18:45
Ik vind het jammer dat je niet alle muziek kunt vinden in de winkels en bij legale download sites ook niet
ACTIVE    posted on 05-03-2007 19:08
Ik ben wel eens een keer gecontroleerd en ze vroegen mij of ik illegale cd's had... Ik pakte lekker me mapje met 256 cd's en liet die zien en hij zei dat word een dure grap... Tot dat k zei dat k alles orgineel thuis had op cd en plaat en de andere koffers en platentassen tevoorschijn toverde achter de booth.. Als je voor ruim 20.000 euro's aan platen en cd's heb thuis of kan aantonen dat je in percentage genoeg orgineel heb zullen ze je niet zo snel een boete geven... En om eerlijk te zijn.. Toen ik aangaf dat ik ook nummers had die ik gedownload had deed die dude ook niet moeilijk want die nummers zijn echt niet meer te krijgen op cd of plaat.. Want de meest artiesten zijn al lang binnen of met de fut en denk je dat die het erg vinden dat je een nummer van hun draait, denk dat ze dat juist leuk zullen vinden...

Maar ik persoonlijk koop alles wat uitkomt op cd's op Urban gebied orgineel zodra het te koop is in de winkel, maar voordat het uit is heb ik het wel al gedownload, en draai ik het ook lekker want de radiostations lopen tegewoordig ruim voor op de cd winkels.. En als DJ vind ik dat jij de plaat moet draaien voordat ie al is gedraaid op de radio..

Althans dat is mijn ervaring met kopen en downloaden.. En controle krijgen

ik ben er niet bang voor want heb een grote verzameling thuis die me steunt op het gebied van percentage KOOP - Download
User edit by ACTIVE on 05-03-2007 @ 19:08:45 (1%)
DJ-Emotion    posted on 06-03-2007 09:25
Poster: ACTIVE
ik ben er niet bang voor want heb een grote verzameling thuis die me steunt op het gebied van percentage KOOP - Download

Dit slaat natuurlijk nergens op, maar als er op deze manier wordt gecontroleerd zal mijn verzameling van 3000 platen de lading wel dekken denk ik
Day-One    posted on 06-03-2007 17:33
een beetje vaag...als ik hem online koopt moet ik hem daarna downloaden.......anders heb ik mijn mpp3/wav nog niet Thumbs Up..Maar ik ben zeker een voorstaander van Kopen (online) doe ik ook!!
ACTIVE    posted on 06-03-2007 22:31
Poster: DJ-Emotion

Dit slaat natuurlijk nergens op, maar als er op deze manier wordt gecontroleerd zal mijn verzameling van 3000 platen de lading wel dekken denk ik

Wat ik hiermee bedoel is dat ze ook rekening houden met of je alleen een downloader ben of/en ook een koper.. ALs je net zo mij download en koopt ondersteun je de muziekindustrie tenminste nog en dan begrijpen ze het downloaden van oudere nummers die niet te krijgen zijn en het overzetten op cd's of downloaden wat makelijker...  want uiteindelijk als ik een oud nummer zie staan op cd en die heb ik niet orgineel koop ik hem ook daarvoor.. Ook al is het niet voor alleen eigen gebruik...
DJMixing    posted on 07-03-2007 16:17
Ik twijfel, na lang via p2p programma's gedownload te hebben, misschien toch een paar downloads te kopen via dance-tunes.com ofzo. Ik merk dat je daar toch wel kwaliteit nummers krijgt, en je weet dat er geen rare dingen in het nummer zitten (skipjes ofzo).

En zo duur is het eigenlijk niet. 99 cent voor een toptrack heb ik er zeker voor over, en ik vind eigenlijk wel dat cd-dj's er makkelijk vanaf komen met het downloaden (via p2p).

Een vinyl-dj doet veel meer moeite om een plaat te vinden, en behandelt die plaat dus ook met meer zorg (ook omdat je ervoor betaald hebt). Prijsverschil is dan nog wel groot, want 1 track koop je dan voor 99 cent, of 1,50 maar vinyl kost (als je het omrekent) een stuk duurder per track.
ACTIVE    posted on 07-03-2007 17:26
weet je wat het leuke is, in engeland koop je een plaat voor 4.5 euro = 3 pond... weet zeker als we in nederland dezelfde prijzen hadden dan was deze topic er niet geweest...
DJ-Emotion    posted on 07-03-2007 17:26
Wat ik hiermee bedoel is dat ze ook rekening houden met of je alleen een downloader ben of/en ook een koper.. ALs je net zo mij download en koopt ondersteun je de muziekindustrie tenminste nog en dan begrijpen ze het downloaden van oudere nummers die niet te krijgen zijn en het overzetten op cd's of downloaden wat makelijker...  want uiteindelijk als ik een oud nummer zie staan op cd en die heb ik niet orgineel koop ik hem ook daarvoor.. Ook al is het niet voor alleen eigen gebruik...

Volgens mij wordt er echt niet naar de bereidheid of sentiment van iemand gekeken.
Illegaal is illegaal, en niet een beetje illegaal

weet je wat het leuke is, in engeland koop je een plaat voor 4.5 euro = 3 pond... weet zeker als we in nederland dezelfde prijzen hadden dan was deze topic er niet geweest...

Ach ja, het komt allemaal een beetje op het zelfde neer he.
Platen, apparatuur...Allemaal schreeuwend duur hiero.

Trouwens in de UK is toch al veel meer op CD verkrijgbaar als in NL..
Vraag mij af waarom
User edit by DJ-Emotion on 07-03-2007 @ 17:29:40 (63%)
DJMixing    posted on 07-03-2007 17:28

En ik ga eens lekker gek doen...ik heb geen draaitafels (ja een platenspeler :P maar dat noem ik geen draaitafel, oud ding) maar ik koop toch 2 stuks vinyl (tenminste dat ben ik van plan). Gewoon nummers die ik helemaal top vind, oude klassiekers die ik altijd luister, die koop ik. Dat vind ik het wel waard, ookal ga ik ze zelf niet vaak beluisteren, het heeft toch wel waarde voor mij Happy, laughing
TheSupercrab    posted on 07-03-2007 20:14

ok, waar ben jij geweest?? Ik heb 3 jaar in UK gestudeerd, en alle plaaten winkels waar ik heb geshopt (online en gewoon in de stad) kosten plaaten minstens 5 pond. meestal 6/7.

Dingen in engeland zijn duurder dan in NL.. kijk maar is naar DJ aparatuur etc. Is echt veel duurder in engeland.

Dus, koop je een zwart plak voor 10 euro of een mp3 voor 2 euro.. Ik zou het wel weten.
diggersfan    posted on 08-03-2007 00:55
quote:
ruim 20.000 euro's aan platen en cd's thuis

Ik koop op 3beatdigital (engelse site) een mp3 voor minimaal 2 pond, en op bp tussen de  €1,49 en €2,49. Over vinyl hebben we het maar even niet.
Volgens mij "koop" jij je platen op de zwarte markt...

This is an old Topic

No new postings for 6.777 days.
 Post CommentThat would be 225.9 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

294 Users online: 88 Guests (206 Unknown)
Pages generated today : 13.124
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.665.136