Opname level probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NIekh    posted on 07-02-2007 19:46
ik mix nu regelmatig heb nu een programma om op te nemen maar telkens als ik opneem krijg ik van die volume schommelingen hoe goed ik de muziek ook afstel
dat is met MAGIX cleaning lab als iemand daar ervaring mee heeft of weet hoe je dat kunt oplossen. GRAAG !

Mod edit by Lead on 24-02-2007 10:50 (27%)

What do you think about Opname level probleem ??

Vote :   

tairip    posted on 07-02-2007 20:54
Geen idee, maar in cool edit bijvoorbeeld (nu Adobe Audition) zit een Normalize functie d.w.z. dat je na afloop van je mix je algehele mix kunt gelijktrekken qua niveau zodat alles even hard aanhoort.

Stel het in op iets onder de 0dB sommige cd-spelers trekken 0dB precies namelijk niet. Normalize dus bijvoorbeeld op -0,3dB.
Day-One    posted on 23-02-2007 12:26
Ik denk niet dat het aan de proggie ligt, maar aan de opname...vaak is het zo dat tracks soms niet even lopen qua volume...dan moet je gaan gainen om ze op gelijke volume hoogte te krijgen.
Probeer Audacity 1.3 Beta (gratis) en als je daar het zelfde probleem mee hebt ligt het zeker aan je gain wat je zou moeten aanpassen..

Tip..de meeste (goede) mixer hebben een HP(headphone) funkie waar je beide tracks tegelijk kan beluisteren..(pre) Op deze manier kan je vooraf luisteren of de ene track harder is dan de ander..dus gainen als het hard of zacht is..zo voorkom je schommelingen in je set.
ArCee    posted on 24-02-2007 00:23
Download gewoon MP3 Gain. Daar kun jij je hardheid (DB) instellen en alles word egaal qua volume. Gratis progamma.
Day-One    posted on 06-03-2007 17:42
Poster: ArCee
Download gewoon MP3 Gain. Daar kun jij je hardheid (DB) instellen en alles word egaal qua volume. Gratis progamma.

Nou!!! als een set (te)hard is opgenomen kun je niets aan doen..dan in de prullenbak!!!het beste is altijd zachter...wat MP3Gain doet is de vol. harder of zachter zetten maar houdt geen rekening mer extreem clippen...(overstuur)

advies......probeer wat zachter op te nemen (in sound forge) en daarna kan je gaan flaccen ed.

MP3 Gain wordt gebruikt om tracks gelijke volume te geven..dus niet bij sets te gebruiken want daar weet hij echt geen raad mee wat flac betref ed.

dus al je (losse) tracks op gelijke volume waarde geven...meer doet MP3gain "niet"

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

347 Users online: 275 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 943
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.415