Verschil Double en Triple Derby
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DaDragon    posted on 07-02-2007 10:34
Wat ik mij afvraag:

Op verschillende webshops, zie je dat een double derby duurder is dan een tripple derby.

Toch zitten er dezelfde lampen in, dus dezelfde lichtsterkte.

Waar zit em dat verschil in?
Want een triple derby heeft veel meer glaasjes waar lichtstralen doorheen kunnen, dus in mijn ogen een leuker effect.

What do you think about Verschil Double en Triple Derby ??

Vote :   

tairip    posted on 07-02-2007 11:02
Dat is inderdaad het enige verschil, de triple derbie heeft 3 rijen en de double 2!

Maar omdat de triple vaker verkpocht word is die goedkoper! (Corrigeer me als het niet zo is!)
Cyrille    posted on 07-02-2007 12:19
Poster: tairip
Maar omdat de triple vaker verkpocht word is die goedkoper! (Corrigeer me als het niet zo is!)

Lijkt me ook de enige logische reden.. Zoveel extra productiekosten heeft een triple niet t.o.v. een double lijkt me
Sandr    posted on 07-02-2007 12:28
Het lijkt mij juist dat wanneer er veel vraag is naar een product hij duurder wordt.
(wet van vraag en aanbod)
En volgens de topicposter is een double derby duurder.
Play that funky music white boy....
Cyrille    posted on 07-02-2007 12:32
Sander, je weet dat economie niet mn sterkste vak was op de havo. Zit me niet zo te pesten

*trekt zich terug uit deze discussie haha*
djmarcelm    posted on 25-02-2007 23:55
vindt een double mooier Winking my eye
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Nvie    posted on 26-02-2007 07:25
Poster: Sandr
Het lijkt mij juist dat wanneer er veel vraag is naar een product hij duurder wordt.
(wet van vraag en aanbod)
En volgens de topicposter is een double derby duurder.

Zo'n ding is gewoon een massa product uit China, Taiwan e.d. Dus het aanbod ligt ook erg hoog. Kijk maar naar hoeveel merken zo'n ding in productie hebben, die tel je niet op een hand.
greup    posted on 26-02-2007 09:35
Ik heb hier ergens nog een triple derby rond slingeren,. Z'n ding heeft i.p.v 2 lampjes die de double derby heeft, 3 lampen.

Verder is het een vreselijk lomp groot ding voor een simpel effectje. Als je dan toch al aan effecten wilt beginnen ( want in praktijk gebruik ik ze vrijwel nooit ) koop dan gewoon 2 mushrooms. Vind ik persoonlijk een leuker effect geven.

O ja,... Z'n tripel derby heeft behalve een enorm zaalvullend effect, ook een enorme bak lek licht.....
niles    posted on 26-02-2007 12:17
sluit ik me bij aan, ik heb zo'n magic mushroom, en dat ding is opzich prima voor z'n geld...

hij weegt geen drol, en is niet groot, en hij geeft een gigantisch hoeveelheid licht...

als je 2 van die dingen hebt, in combinatie met een paar par spots, denk ik dat je al een aardige basis hebt gelegd, voor niet al te veel geld. . . je kan het later altijd uitbreiden met een paar scanners ofzo. . . en dan sluit je alles aan op een dmx controller.klaar!
Camino    posted on 26-02-2007 13:59
*shudder* bah mushrooms, ziet er ZO goedkoop en onprofessioneel uit. Maar, je krijgt wel veel lichtoprengst voor je geld. Alsnog zou ik eerder voor een degelijk PAR arsenaal gaan en dan met 'echte' (lees: DMX gestuurde) effecten beginnen.

greup    posted on 26-02-2007 14:28
Poster: DeafDJ
*shudder* bah mushrooms, ziet er ZO goedkoop en onprofessioneel uit. Maar, je krijgt wel veel lichtoprengst voor je geld. Alsnog zou ik eerder voor een degelijk PAR arsenaal gaan en dan met 'echte' (lees: DMX gestuurde) effecten beginnen.

Dat absoluut,. Liever 8 parren dan 8 licht effecten,.. Parren kun je ook in de toekomst als je gaat uitbreiden nog altijd gebruiken. Licht effecten zie je eigenlijk nauwelijks in de grotere shows vanwege de vaak te grote licht opbrengst, leklicht... en eingelijk zijn ze bijna nooit echt mooi.

This is an old Topic

No new postings for 6.648 days.
 Post CommentThat would be 221.6 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

301 Users online: 14 Guests (287 Unknown)
Pages generated today : 71.497
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.549.498