Poster: Ilja
Gast leuk en aardig, 4 jaar is veels te lang, ?en Tiesto en Armin zijn ook geen HBO pipo's en door zelf te ontdekken moet je is kijken wat ze bereikt hebben ( heb zelf HAVO, MBO ), en heel toevallig heeft mijn moeder's beste vriendin shitload aan vet hoge muziek opleidingen ( incu productie. instrumenten en dat soort zooi ) en heeft nu een kantoor baan omdat bijna niemand haar volgens haat opleiding kan betalen. ( wat op neer komt dat waneer jij bij een recordlabel aan de slag wil gaan zul je echt niet een salaris krijgen volgens jou diploma )
Nee, maar Armin is wel iemand die de Universiteit succesvol heeft afgerond. En het verschil daar tussen merk je echt wel bij die twee.
Heb me zelf 2 jaar geleden ingeschreven bij de Rockacademy, zat bij de laatste 15 ofzo. Echter beheerste ik bepaalde disciplines niet. Dus zo'n studie is een stuk breder dan slechts alleen plaatjes draaien en beats maken. Je moet ook een goed muzikaal gehoor hebben, en die had ik niet.
Voordeel van zo'n opleiding is dat je makkelijker het wereldje inkomt, vooral omdat het een kleine opleiding is. Maar aan de andere kan, als je eenmaal talent hebt, en je cari?re ?gaat goed, heb je die school niet eens nodig. Hardwell en Clif Coenraad zijn niet voor niks halverwege ermee gestopt.?
Ik wou die opleiding doen, omdat dj'en me interesseert en produceren bij mij ook begon te boeien. Dus dacht ik mooi mijn hobby, werk en studie met elkaar te combineren. Achteraf blijkt dus dat de studie anders is dan ik leuk vind, vooral omdat er een stukje muziek theorie bij komt als het horen van intervallen en het zingen van bepaalde noten. En dus niet hoe je met een sequencer muziek leert maken om de nieuwe 'Ti?sto' te worden.?
De opleiding die ik nu volg, vind ik ook niet veel aan, echter leer ik wel veel andere dingen die nuttig kunnen zijn. Zoals een stukje management en rechten en je bezig houden met verschillende type organisaties. Kan ook altijd handig zijn in de muziek industrie.?
Me bijbaantje bij de studie is Dj'en en mijn hobby is het maken van tracks. Dus op die manier kan je wel all-round worden in de muziek wereld, zodat als er wat op je pad valt, je wel dat aan kan pakken.