HBO Opleiding, muziekproductie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 05-02-2007 22:47
Nu zit ik op de helft van mijn 2e jaar op het MBO Drenthe College in Assen, en ik rond dit jaar mijn 1e deel van de opleiding af als Medewerker Beheer ICT Niveau 3.
Nu moet ik een kant kiezen Applicatieontwikkelaar (niveau 4) of Netwerkbeheerder (niveau 4). Ik kies dus Netwerkbeheerder uiteindelijk.

Nu komt het volgende:
Ik ga mijn opleiding gewoon afmaken. Ik ben na deze tijd er wel achtergekomen dat ik enige twijfels heb gekregen over deze opleiding. Of ICT nou wel echt iets voor mij is. De laatste jaren ben ik zoveel in de muziekwereld gekomen, dat ik eigenlijk liever iets met muziek wil doen.

Is het mogelijk om na mijn MBO, een HBO opleiding te kiezen, wat een ander onderwerp heeft?

Dus van ICT naar bijv iets met geluid en licht?
En weten jullie enige scholen, die in mijn omgeving zitten? Drenthe/Groningen die deze opleiding hebben.

Kheb de search bekeken, maar kom hier niet mee verder.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

What do you think about HBO Opleiding, muziekproductie ??

Vote :   

tairip    posted on 05-02-2007 22:57
http://www.soundacademy.nl/

Niet echt een HBO opleiding maar wel een opleiding van niveau!
PatrickBeuken    posted on 05-02-2007 23:37
Er zijn eigenlijk geen echte HBO opleidingen die zich specifiek met licht en geluid bezig houden. Ik heb er een tijd geleden ook eens naar gezocht. Je komt dan al gauw bij de theateracademy o.i.d. maar daar ben je meer met andere dingen bezig dan met licht en geluid. Licht en geluid is echt MBO niveau...
DaDragon    posted on 05-02-2007 23:54
Poster: tairip

cool. heb ze gelijk even gemaild. want ben hiernaar al maanden op zoek.
vooral omdat dit in 1 maal per week is. in middag of avond opleiding.

Precies wat ik zoek :d
tairip    posted on 06-02-2007 00:03
Poster: DaDragon

cool. heb ze gelijk even gemaild. want ben hiernaar al maanden op zoek.
vooral omdat dit in 1 maal per week is. in middag of avond opleiding.

Precies wat ik zoek :d

Er hangt wel een leuk prijskaartje aan hoor geloof ik Winking my eye
DaDragon    posted on 06-02-2007 02:10
ach das aftrekbaar van de belasting :D
tairip    posted on 06-02-2007 10:03
ach das aftrekbaar van de belasting :D

Ik denk niet dat er erg veel belasting op studies zit!
DaDragon    posted on 06-02-2007 10:43

Ik denk niet dat er erg veel belasting op studies zit!

hmm heb je wel eens een belastingaangifte gedaanConfused  (niet negatief bedoeld hoor :D)

Als het je carriere kansen verbreedt mag je de studie aftrekken van de belasting.
Onder het kopje:
overige uitgaven -> studiekosten.

Maar dit mag alleen als het je carriere kansen verbreedt op de arbeidsmarkt.
User edit by DaDragon on 06-02-2007 @ 10:43:52 (11%)
tairip    posted on 06-02-2007 12:36

hmm heb je wel eens een belastingaangifte gedaanConfused (niet negatief bedoeld hoor :D)

Als het je carriere kansen verbreedt mag je de studie aftrekken van de belasting.
Onder het kopje:
overige uitgaven -> studiekosten.

Maar dit mag alleen als het je carriere kansen verbreedt op de arbeidsmarkt.

Ja, ik heb wel eens belasting aangifte gedaan Winking my eye

BTW, al bericht van hun terug gehad?
dutchman    posted on 06-02-2007 15:26
maar ja..ik heb zelf ook al gezocht naar een licht en geluid opleiding op hbo niveau, alleen kom ik ook alleen amar terecht bij mbo opleidingen. bijvoorbeeld het MA in amsterdam. www.ma-web.nl 
Nvie    posted on 06-02-2007 16:08
Op het HBO zijn de enige twee, naar ik weet, opleidingen gerelateerd aan audio visuele thema's Beeldende Kunst & Vormgeving en Film & Televisie. De laatste wordt aangeboden door de Amsterdamse hogeschool voor de kunsten. Aan de HKU hebben ze verder ook nog wel wat theater gerelateerde studies. Verder is er wel een hele MBO opleiding die bij je past denk ik. Theater & Eventtechniek.
Illusion    posted on 10-09-2007 15:22

ff Kickje.

Ik zit nu in het 3e jaar MBO Niveau 4, en heb nog 1,5 jaar te gaan voordat ik naar HBO ga. Is er nog iemand die een HBO opleiding weet met iets van licht en geluid. K'heb ben hier niet veel verder mee gekomen.

greetz,

Illusion

LaMalediction    posted on 10-09-2007 15:37
ik weet alleen dat er een DJ / Producer opleiding is in Utrecht, maar denk niet dat dat wat is voor jou
zelf ga ik der denk wel heen
Dalique    posted on 10-09-2007 15:42
@ Illusion:

Vet grappig. Ik doe excact dezelfde opleiding als jij. Ook net Medewerker Beheer ICT achter de rug.. en ja, applicatie is (in mijn opzicht) toch minder dan ICT-Beheer. Daarom ook hier voor gekozen. Dit moet ik dus ook afronden. (gewoon omdat ik af wil maken waar ik aan begonnen ben). Na deze 2 jaar, wil ik eigenlijk naar het Grafisch Lyceum gaan. Aangezien het mij wel ligt, en mijn intresse ÉRG groot is, lijkt me dit geweldig!  Je kunt er ook game design gaan doen, of creatief met video (beeld) bezig zijn. Misschien is het wat voor je, neem eens een kijkje. Voor de creatieveling Winking my eye

Grafisch lyceum te Rotterdam

Edit:

Ik zie nu dat het best een takkeneind voor je isCry
User edit by Dalique on 10-09-2007 @ 15:43:05 (9%)
Collin    posted on 10-09-2007 16:23
Deltion College Zwolle 3 jarige opleiding ( niveau 3 ) Geluidstechniek / Lichtechniek / Podiumtechniek 4e jaar doorstroom HBO 3 jarige opleiding ( niveau 4 ) AudioVisueel - Studio / Video Zelf volg ik Audio Visueel Studio - pittige opleiding maar je leert super veel en doet veel in praktijk en zelfstandig leren is bij beide een ding dat je wel moet bezitten . het zit niet verweg van drenthe maar er gaan wel zware intake gesprekken van te voren plaatsvinden . en er is maar plaats voor 40
MaD    posted on 10-09-2007 19:28
Check ff de rockacademie in Tilburg
noadja.com /// aboveall.nl
Illusion    posted on 27-10-2009 11:42
Kickje:
Zit nog steeds op deze bagger opleiding. Verlenging van het 4e jaar. Afronden en voor december hopelijk klaar.

Nu komt het einde eraan en moet ik toch snel gaan kijken naar een hbo opleiding, of een opleiding in mijn richting.

Ik zoek een HBO opleiding, waarbij ik in de muziekproductie kan werken. Het enige dat ik kan vinden is het een CMS opleiding aan het Prins Claus Conservatorium.? Maarja de toelatingseisen zijn hoog Cool. En dit is te hoog voor mij denk ik.

Daarnaast zit er een opleiding in Leeuwarden waarbij je dit kan doen aan een afdeling van het Hanze Hogeschool. Opzich is dit best ver om elke dag vanaf mijn plaats Gieterveen heen te reizen.

Ik ben zelf iemand die nog graag wil thuis blijven wonen totdat ik afgestudeerd ben, mooi goedkoop! en het bevalt me nog goed thuis.

Weet hier iemand wat? Is hier iemand met hetzelfde probleem in mijn omgeving? Weet iemand iets in de omgeving Groningen?
User edit by Illusion on 27-10-2009 @ 11:44:00 (12%)
Sandr    posted on 27-10-2009 12:13

Heeft iemand enig idee wat de kosten van deze opleiding ongeveer zijn? Lijkt me wel wat om te gaan doen als ik klaar ben met mijn HBO.
Play that funky music white boy....
Lawrenz    posted on 27-10-2009 14:41
Je kunt de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht faculteit Hilversum (KMT) proberen. Hier zie je de verschillende opleidingen die deze school heeft:?http://www.hku.nl/web/Studiekeuze/Muziek.htm
Ik doe momenteel eerste jaar Music Production & Performance!
Sandr    posted on 27-10-2009 15:35
Ziet er echt kick uit alleen zie ik het dus echt niet meer zitten om nog een keer 4 jaar aan de studie te gaan. Bovendien acht ik mezelf daar niet goed genoeg voorWinking my eye
Play that funky music white boy....
Gerhard    posted on 27-10-2009 15:57
Misschien hebben jullie ook nog wat ideeen voor mij, ik ben nu 15 jaar en zit in de 4e klas van VMBO.
Ik hoop dat ik dit jaar slaag ik heb nog geen idee wat ik daar na wil gaan doen. Beeld & Geluid is ook een van de optie's die ik voor ogen heb alleen ik weet niet of er veel opleidingen voor zijn als 16 jarige. Het is op VMBO niveau.
Nood    posted on 27-10-2009 16:10
Is er zo ergens een opleiding in Belgie ook?
Stagiar    posted on 27-10-2009 16:44
Poster: Gerhard
Misschien hebben jullie ook nog wat ideeen voor mij, ik ben nu 15 jaar en zit in de 4e klas van VMBO.
Ik hoop dat ik dit jaar slaag ik heb nog geen idee wat ik daar na wil gaan doen. Beeld & Geluid is ook een van de optie's die ik voor ogen heb alleen ik weet niet of er veel opleidingen voor zijn als 16 jarige. Het is op VMBO niveau.

Van het VMBO kun je zo naar een MBO toe, Sound & Vision is een opleiding op RijnIJssel in Arnhem, maar daar zijn er meerdere van in Nederland dan alleen RijnIJssel.

Voor de HBO'ers zijn er in mijn ogen 2 die voor mij persoonlijk voldoen aan mijn eigen eisen. Dat zijn de RockAcademie in Tilburg en de HKU in Utrecht, deze bied verschillende audioopleidingen aan op HBO niveau (Sounddesign, Engineering en Production & Compostition Electronic Music).
Bootstrap    posted on 27-10-2009 16:49
Poster: Lawrenz
Je kunt de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht faculteit Hilversum (KMT) proberen. Hier zie je de verschillende opleidingen die deze school heeft:?http://www.hku.nl/web/Studiekeuze/Muziek.htm
Ik doe momenteel eerste jaar Music Production & Performance!

Hier zit mijn broertje ook, hij doet music performance and technology. Echt een hele goede opleiding Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Dj_Fantasy    posted on 27-10-2009 20:39
Poster: Nood
Is er zo ergens een opleiding in Belgie ook?

PHL kun je geluidstechnieken volgen, jammer genoeg kunnen er maar 7 mensen per jaar worden toegelaten op de cursus.
dj2dj.nl
Ilja    posted on 27-10-2009 21:12
Hou op man, die geluids opleidingen zijn net zo nep als DJ scholen en zijn bedacht om je te laten denken dat je een mega diplome in die richting nodig hebt om te kunnen draaien of produceren en dus je gewoon veel geld uit zakken kloppen, terwijl je van die geld zelf een goeie apparatuur kunt komen en via verschillende tutorials op internet alles zelf kunt leren.

( heb een keer een DJ school prijzenlijst gezien, gaat helemaal nergens over )?
Flaged

230 Users online: 141 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 85.569
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.606