studies of draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

david87    posted on 05-02-2007 20:35
ik zit met een groot dillemma , aangezien ik nu bezig ben met hogere studie's heb ik weinig of geen tijd om nog te draaien , hoewel ik voornamelijk gewoon hier thuis mixen opneem doe ik het toch graag . maar door studie's en nog andere zaken heb ik al een paar maanden geen mix meer kunnen maken . ik weet niet wat te doen en men gear staat maar wat stof te happen terwijl ik achter mijn boeken zit. en als ik van vakantie tot vakantie moet leven om even een mix op te nemen dan zullen die mixen ook wel niet meer van zodanig hoge kwaliteit zijn . ik vroeg me nu namelijk af of jullie mischien tips hadden of goede raad.
User edit by david87 on 05-02-2007 @ 20:45:14 (4%)

What do you think about studies of draaien ??

Vote :   

tairip    posted on 05-02-2007 20:39
Boeken gewoon een keer aan de kant doen, een 5.5 is genoeg toch! Diploma is diploma!
PatrickBeuken    posted on 05-02-2007 20:42
Jup, hehe... Zo doe ik het ook. Ik houd me liever bezig met drive-in, muziek uitzoeken, offertes en facturen maken, lezen over nieuwe gear, enz.. dan met school :P Ik wil uiteraard mn studie gewoon afmaken zoals het hoort, maar als ik meer zin heb om me met dj'en enzo bezig te houden dan doe ik dat gewoon. Ik ga echt niet mijn favo hobby laten vallen voor mn studie. Die studie komt wel goed... desnoods met een half jaartje extra.
ciderke    posted on 05-02-2007 20:54
Ik zit ook met dat probleem. Ik heb al overwogen om m'n materiaal op m'n kot te zetten, maar daar mag je niet luid gaan en zoveel tijd heb je daar nu ook weer niet hé ... Ik vrees dat je er tijd voor zult moeten maken...
Twello    posted on 05-02-2007 21:01
je bent toch niet de hele dag met je studie bezig ofwel... anders ga je maar een uur later naar bed en besteed je die aan mixen opnemen
david87    posted on 05-02-2007 21:22
ja niet de hele tijd maar een vaste vriendin vraagt ook enorm veel aandacht. en zoveel tijd blijft er dan niet over he . en als ik tegen mijn vriendin iedere zeg ik kom vandaag niet want ik ga even lekker draaien dan zal ik waarschijnlijk wel een niet zo fijne reactie van haar krijgen
DNR    posted on 05-02-2007 21:25
als ze vn je houd begrijpt ze t wel
Sandr    posted on 05-02-2007 22:32
Maar je hebt elke dag echt wel een half uurtje over, in een half uurtje kan je ook lekker klooien.
Bovendien zijn er ook weekenden.
Play that funky music white boy....
tairip    posted on 05-02-2007 22:58
Poster: david87
ja niet de hele tijd maar een vaste vriendin vraagt ook enorm veel aandacht. en zoveel tijd blijft er dan niet over he . en als ik tegen mijn vriendin iedere zeg ik kom vandaag niet want ik ga even lekker draaien dan zal ik waarschijnlijk wel een niet zo fijne reactie van haar krijgen

Geef haar zo'n plasticen vriend! :d of denk je dat dat ook niet helpt?

Uhmzzz... sorry niet echt gerelateerd aan dit onderwerp!  ONTOPIC
Winston    posted on 05-02-2007 23:44
Snel mixen en snel studeren, snel leven. Vrienden thuis brengen en betrekken bij mixen. Als ze het niet leuk vindt een nieuwe halen die het wel leuk vindt.
Tic Toc
Chiron    posted on 05-02-2007 23:52
Je hebt eens in de zoveel dagen toch wel een verloren uurtje? je hoeft niet hele dagen achter die tafels te staan.

Zelf heb ik precies hetzelfde probleem, wacht maar totdat je klaar bent met je studie en gaat werken, dan heb je pas tijdtekort!

Ik zou iig niet je studie laten vallen omdat je per se wil draaien.. kan je beter je tentamens halen en dat papiertje scoren, en daarna gaan mixen Happy, laughing

ccc    posted on 05-02-2007 23:52
Zolang je studie er niet onder lijd dan zou ik gewoon wat meer gaan mixen. Lijd het er ook maar een beetje onder zou ik meteen de gear verkopen.

DaDragon    posted on 05-02-2007 23:56
Poster: david87
ik zit met een groot dillemma , aangezien ik nu bezig ben met hogere studie's heb ik weinig of geen tijd om nog te draaien , hoewel ik voornamelijk gewoon hier thuis mixen opneem doe ik het toch graag . maar door studie's en nog andere zaken heb ik al een paar maanden geen mix meer kunnen maken . ik weet niet wat te doen en men gear staat maar wat stof te happen terwijl ik achter mijn boeken zit. en als ik van vakantie tot vakantie moet leven om even een mix op te nemen dan zullen die mixen ook wel niet meer van zodanig hoge kwaliteit zijn . ik vroeg me nu namelijk af of jullie mischien tips hadden of goede raad.

Je maakt mij niet wijs dat je geen klein gaatje hebt om ff te mixen/draaien.
Er is altijd tijd. En daarbij.. tijd maak je.

Je maakt toch ook tijd om op zaterdag een biertje te drinken met je maten?
ccc    posted on 06-02-2007 00:13
Tja ik kan bij mij voorstellen dat als je een serieuze studie doet, je ook echt veel tijd erin moet steken. En tijd maken is soms heeeeeeel moeilijk.
Reind    posted on 06-02-2007 00:56
Poster: tairip
Boeken gewoon een keer aan de kant doen, een 5.5 is genoeg toch! Diploma is diploma!

Nee met zo'n instelling ga je het helemaal maken in het leven..... Zeg je dat ook later tegen je baas als ie zegt hier heb je 1000€ salaris per maand, das ook genoeg om van rond te komen tenslotte.

Gewoon lekker eerst zorgen dat je je studie lekker door loopt, draaien is leuk maar een studie is way much belangrijker dan een mixje op nemen. De kans dat je een bekend dj word is nog altijd kleiner dan succesvol je studie af ronden en een baan vinden die goed betaald.

Uiteindelijk heb je er geen klote aan als je je studie niet fatsoenlijk af rond en daar heb je meer last van in de rest van je leven dan die paar uurtjes die je niet gedraaid hebt.

Poster: PatrickBeuken
Die studie komt wel goed... desnoods met een half jaartje extra.

Lever je dan ook dat half jaartje stufi weer even in bij de staat. Mensen die zo denken verdienen die stufi namelijk naar mijn mening niet.

Mensen die namelijk wel willen door leren en daar hun best voor doen mogen dat namelijk allemaal zelf bekostigen. Ik doe naast mijn 40 urige baan een opleiding en mag die zelf bekostigen en denk maar niet dat ik 1 dubbeltje van de staat krijg.... belasting betalen voor studentjes die het nodig vinden om een jaartje extra over hun studie te doen mag ik echter wel...

Poster: Chiron
Je hebt eens in de zoveel dagen toch wel een verloren uurtje? je hoeft niet hele dagen achter die tafels te staan.

Zelf heb ik precies hetzelfde probleem, wacht maar totdat je klaar bent met je studie en gaat werken, dan heb je pas tijdtekort!

Ik zou iig niet je studie laten vallen omdat je per se wil draaien.. kan je beter je tentamens halen en dat papiertje scoren, en daarna gaan mixen Happy, laughing

En zo hoort het inderdaad.
User edit by Reind on 06-02-2007 @ 01:04:27 (100%)
PatrickBeuken    posted on 06-02-2007 07:27
Poster: Reind

Lever je dan ook dat half jaartje stufi weer even in bij de staat. Mensen die zo denken verdienen die stufi namelijk naar mijn mening niet.

Mensen die namelijk wel willen door leren en daar hun best voor doen mogen dat namelijk allemaal zelf bekostigen. Ik doe naast mijn 40 urige baan een opleiding en mag die zelf bekostigen en denk maar niet dat ik 1 dubbeltje van de staat krijg.... belasting betalen voor studentjes die het nodig vinden om een jaartje extra over hun studie te doen mag ik echter wel...

En zo hoort het inderdaad.

Alle tijd die ik langer dan 4 jaar erover doe moet ik zelf betalen, voor zover ik heb begrepen. Dus ik zie het probleem even niet.
DonBasco    posted on 06-02-2007 09:03
...Ik doe naast mijn 40 urige baan een opleiding en mag die zelf bekostigen en denk maar niet dat ik 1 dubbeltje van de staat krijg....

Ik ben het wel met je eens Reind, maar misschien is het wel handig om te weten dat studiekosten aftrekbaar zijn:
Studiekosten zijn aftrekbaaar voor de inkomstenbelasting als de studie bedoeld is om je maatschappelijke positie in financieel-economisch opzicht te verbeteren.
Kosten die in aanmerking komen zijn o.a.: les/cursusgeld, uitgaven voor studieboeken en vakliteratuur, reiskosten, afschrijving van PC, Er geldt wel een drempelbedrag van 500 euro. Studiekosten die je maakt om je vakkennis op peil te houden zijn aftrekbaar als beroepskosten.
Minder belasting betalen is wat mij betreft niet veel anders als subsidie krijgen.
De studentenbeurs is ook alleen maar bedoeld als tegemoetkoming in kosten levensonderhoud. Niemand die van die paar honderd euro kan leven (als je ook nog collegegeld betaald)

We dwalen overigens af......
tairip    posted on 06-02-2007 10:06

Nee met zo'n instelling ga je het helemaal maken in het leven..... Zeg je dat ook later tegen je baas als ie zegt hier heb je 1000€ salaris per maand, das ook genoeg om van rond te komen tenslotte.

Gewoon lekker eerst zorgen dat je je studie lekker door loopt, draaien is leuk maar een studie is way much belangrijker dan een mixje op nemen. De kans dat je een bekend dj word is nog altijd kleiner dan succesvol je studie af ronden en een baan vinden die goed betaald.

Uiteindelijk heb je er geen klote aan als je je studie niet fatsoenlijk af rond en daar heb je meer last van in de rest van je leven dan die paar uurtjes die je niet gedraaid hebt.

Ik heb nog altijd meer in de praktijk geleerd dan op school en je hoeft niet altijd een topsalaris te verdienen (alhoewel alles dan wel makkelijker word) als je je werk maar leuk vind en je een aardige boterham met beleg hebt en de leuke dingen kan doen.
Illusion    posted on 06-02-2007 11:19
Ben ik mee eens. Dat wilde ik gewoon eigenlijk even zeggen.

Ik denk nu op school wel van... had ik maar iets met licht en geluids techniek gedaan.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
david87    posted on 06-02-2007 18:04
ik waardeer iedereen zijn goede raad maar de meningen zijn toch wel wat verdeeld , ik denk dat ik gewoon beter mijn tijd  moet ordenen hoewel ik niet graag leef zo volgens schema denk ik dat het gewoon nodig is om alles te kunnen doen wat ik graag wil doen

Winston    posted on 06-02-2007 23:50
Zoek naar studietechnieken en tips waardoor je zaken sneller begrijpt en dus minder tijd nodig hebt om van een voldoende verzekerd te zijn.

Je kunt om tijd te winnen bv. ook lezen tijdens het eten of muziek luisteren.

Voor mij is dat luisteren naar muziek op de achtergrond van mijn bezigheden belangrijk i.v.m. platenkennis. Soms heb ik het ook dat ik wekenlang niet kan draaien. Mijn beatmatching zuigt dan als ik weer begin, maar het ergste vindt ik als mijn set opbouw voor langere tijd klote klinkt.

Maar je studie gaat voor natuurlijk.

Tic Toc
Leoo    posted on 07-02-2007 07:48
Ik zit dan nog wel op de middelbare school (vwo5), maar ik kom erachter dat ik me tijd toch echt beter moet verdelen, kbezorg mezelf elke keer weer stress met schoolopdrachten. Me draaitafels roepen me elke keer
Reind    posted on 07-02-2007 10:41
Poster: DonBasco

Ik ben het wel met je eens Reind, maar misschien is het wel handig om te weten dat studiekosten aftrekbaar zijn:

Niet altijd dus, in mijn geval (en gezien mijn huidige salaris) valt er verrekte weinig af te trekken zonder dat het er ergens anders weer bij komt. De studie kosten die ik namelijk NU maak hebben 0,0 iets met mijn huidige vak te maken bijvoorbeeld en een PC mag niet dubbel afgeschreven worden Winking my eye

Poster: tairip

Ik heb nog altijd meer in de praktijk geleerd dan op school en je hoeft niet altijd een topsalaris te verdienen (alhoewel alles dan wel makkelijker word) als je je werk maar leuk vind en je een aardige boterham met beleg hebt en de leuke dingen kan doen.

Zal ongetwijfeld maar je kunt nog zoveel weten, als daar geen bevestiging van is in de vorm van een diploma houd het bij veel bedrijven al heel erg snel op.

Poster: PatrickBeuken

Alle tijd die ik langer dan 4 jaar erover doe moet ik zelf betalen, voor zover ik heb begrepen. Dus ik zie het probleem even niet.

Niet dus maar laten we je in dat geval niet wijzer maken dan je bent Winking my eye
User edit by Reind on 07-02-2007 @ 10:51:06 (100%)
PatrickBeuken    posted on 07-02-2007 10:42
Ach... beetje stress is niet slecht :P Happy, laughing Als je nooit stress zou hebben zou je ook niet snel een voldaan gevoel hebben.
Leoo    posted on 07-02-2007 20:59
haha, daar zit misschien wel wat in patrick, 't ziet er naar uit dat me weekplanning van deze week weer goed uitkomt

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

113 Users online: 17 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 66.276
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.791