Mening gevraagd (Beginner Setje)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vidi    posted on 05-02-2007 00:17

Hallo allemaal,

Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben 20 jaar, en een groot fan van het gehele DJ gebeuren.

Het DJ'en heeft mij altijd al getrokken, maar nooit ben ik financieel geprikkeld geraakt om er voor te gaan sparen, omdat ik in mijn vrije tijd meer games online deed dan iets anders.

Twee jaar terug had ik de kans om wat van het DJ leven te proeven. Via een kennis van een vriend van me kocht ik tweedehands twee turntables (Gemini SA-600), en een Behringer DJX-700 voor een leuk prijsje. Na twee weken verveelde mij dit setje al, omdat ik de faders kraakten, t geluid was niet mooi, het mixen ging niet geweldig, kortom, alles was gewoon niet zoals ik het me had voorgesteld. Ik vond dat ik geen mooie start had gemaakt, en ik had spijt van me aankoop. Sindsdien heb ik even het DJ'en links laten liggen tot deze week.

Vorige week heb ik een financiële meevaller gehad waardoor ik € 2500 euro tot me beschikking had staan. Nu zag ik dus me kans schoon om het DJ gebeuren op te pakken.

Nu had ik dus voor mijn gevoel twee keuzes:

- Starters setje kopen op new-line.nl (mocht het niet bevallen, dan ben je niet teveel geld kwijt)

- Zelf setje selecteren op basis van vele (meningen) en reviews, en me erop richten dat ik alleen nog een mixer wil vervangen op den duur, en twee Pioneer CDJ-800MKII erbij wil toevoegen.

Nu heb ik dus aantal dagen geleden de knoop doorgehakt en het volgende besteld:

Draaitafels: 2 x Akiyama DJ-4000 Acura (2x ortofons pro / speling verwijderen) € 755
Mixer: Vestax PCV-275 € 379
Monitorset: Syrincs M3-220 DT Monitorset € 576,50 (+ aansluitkabels 5m)
DAP Base Mic Stand 3kg 160cm € 35,00
Headphones: Technics RP-DH1200 169,00

Totale kosten: E1900

Ik heb geprobeerd onder de E2000 te blijven omdat ik ook nog vinyls wilde kopen. Dus daarom E1900 ipv volle besteding 2500.

Nu wil ik dus weten, wat vinden jullie van deze set? (Los van de monitorset).

Is het nog verstandig om met TT’s te beginnen of zou je meteen door gaan naar de CDJ’s zonder enige twijfel!?

Vidi

edit: ben van plan om hiermee jump / french tek / hardstyle te draaien Winking my eye

edit2: topic mag op slot.
User edit by Vidi on 06-02-2007 @ 01:58:30 (14%)

What do you think about Mening gevraagd (Beginner Setje) ??

Vote :   

DaDragon    posted on 05-02-2007 01:31
Draaitafels: 2 x Akiyama DJ-4000 Acura € 319,- /st = € 638 
Mixer: Vestax PCV-275 € 379,-
Monitorset: Syrincs M3-220 DT Monitorset € 549,-
Headphones: Technics RP-DH1200 € 169,-

Totaal kom ik op: € 1745,- (incl speling verwijderen)  bij newline

Maar ik vind dat je cd's totaal niet kan vergelijken met tt's. persoonlijk vind ik tt's leuker dan cd-spelers. Maar met cd-spelers zijn de mogelijkheden wat groter.

Persoonlijk is het een hele leuke set. Alleen vind ik het mengpaneel wat minder.

Alleen al omdat je per kanaal geen db meter hebt zitten. Zodat je makkelijker kan bekijken of je geluid op hetzelfde niveau zit als de ander. En zonodig dat je die kan bijstellen.
Dat zie ik dus niet op deze tafel. Terwijl dit toch wel een "must" is voor het mixen.
Daarbij is 4 kanaals toch ook wel makkelijk voor als je in de toekomst toch nog 2 cdj's erbij neemt.

Als je nog kan wijzigen zou ik de mixer dus zeker wijzigen. (bijvoorbeeld reloop RMX-40 dsp)

Buiten de mixer om denk ik dat de draaitafels en de headphone een zeer goede keus is.

Voor dit geld van een tt heb je ook geen 2 x cdj van pioneer..
Je kan ondertussen wel sparen voor een cdj erbij. of 2 :D
dan heb je een mooie complete set...

Nogmaals, het draaien van vinyl is heel anders (persoonlijk vind ik leuker) dan met cdj's of andere cd-spelers.
Vidi    posted on 05-02-2007 01:38
Bedankt voor je reactie DaDragon.

Ik heb meer besteld dan dat ik vermeld heb, maar dat vond ik niet nodig om dat hier te posten:

2x DAP mic stand : € 35
2x Ortofons Pro: € 130

dan kom je wel op een bedrag van E1900 uit Winking my eye

Ik zal het eens in overweging nemen om de mixer te veranderen... bedankt Happy, laughing
Ik heb nog even me startpost aangepast, zodat het nu allemaal klopt voor de nieuwe lezers.
User edit by Vidi on 05-02-2007 @ 02:28:02 (47%)
DJ_IVI-R    posted on 05-02-2007 02:27
tt's of cd players is persoonlijke keuze, maar qua mixer zou ik toch ook voor iets anders uitkijken.. zoals bv die reloop rmx 40 dsp/bpm of als het wat meer mag kosten een djm-600 Happy, laughing

www.nikan.be
Jer    posted on 05-02-2007 08:20
Ik vind het in ieder geval een heel mooi starters set, Alleen als je toch uit wil breiden ben ik het met DaDragon eens kan je beter een 4kanaals mixer kopen.
Ik zie ook in je topic dat je op den duur de mixer wil vervangen maar eigenlijk gooi je dan 379 weg B.v Denon x1500/djm600/Nuo5 is wel wat duurder maar dan zit je gelijk wel goed! En je monitor set ik ook een hele goede keus heb hem al bij meerdere mensen thuis gehoord en een heel mooi geluid!
Vidi    posted on 05-02-2007 09:02
Okey, bedankt voor jullie mening jongens. Bij nader inzien, en positieve reacties, ga ik even mijn bestelling wijzigen en voor de Nuo 5!

Bedankt voor de meningen, waardeer het heel erg!

Vidi
User edit by Vidi on 05-02-2007 @ 09:09:53 (75%)
DaDragon    posted on 06-02-2007 00:03
Poster: Vidi
Okey, bedankt voor jullie mening jongens. Bij nader inzien, en positieve reacties, ga ik even mijn bestelling wijzigen en voor de Nuo 5!

Vidi

nuo 5 kost 999 euro... en dacht dat je niet zoveel geld wilde uitgeven?

En daarbij:
De nuo5 heeft geen geen db meter (peak level meter) per kanaal. Zodat je makkelijker kan bekijken of je geluid op hetzelfde niveau zit als de ander. En zonodig dat je die kan bijstellen.

En geloof me, dit is echt makkelijk om te hebben hoor.. Zeker voor het mixen!!

Persoonlijk denk ik dat je dan beter de djm-600 kan nemen.. Kost maar 50 euro meer.. maar die heeft wel die peak level meter erop zitten.

En als je toch niet zoveel geld wil uitgeven aan een mixer, maar toch eenzelfde soort wil hebben als de pioneer, dan adviseer ik toch die reloop rmx-40 dsp..

Maar als je dan toch ongeveer 1000 euro wil uitgeven aan een mixer, dan zou ik de djm-600 nemen.
User edit by DaDragon on 06-02-2007 @ 00:04:59 (3%)
djjw    posted on 06-02-2007 00:31
Een Vu meter per kanaal is nou ook weer niet zo belangrijk...
(ook al ben ik hier ook wel fan van)
Het is ook prima tehoren.., maar als je het hebt kun je het ook gebruiken..

Het mengpaneel, Vestax is waarschijnlijk niet bekend bij veel mensen,
omdat ze qua mixers niet echt mee doen in Nederland..
In Amerika is dit wel degelijk een top merk, veel gebruikt door
de scratchers onder ons, nu kan ik me dit type niet echt voor me halen
dus daar kan ik ook niet veel van zeggen..
Maar ook al is het hier niet zo bekend, het is dus niet perse slecht..
Wat blijft is dat hij waarschijnlijk in het niets valt bij de nuo 5 die je nu gekocht
hebt begrijp ik.
Een andere super mixer rond de 1000 euro zou de xone62 zijn..
De djm 600 zou ik dan weer niet nemen, omdat ik zelf geen mixer zou kopen
waar ik een zwak punt van zou weten( technisch gezien, niet qua gevoel)

Wat ik me afvraag is, waarom je eerst alles besteld en daarna vraagt of het een goede keuze was?
anders om lijkt mij de wat betere manier..

Het draaien met vinyl is een persoonlijke kwestie, dat kan niemand voor je invullen, wat ik me dan ook weer afvraag..
Je hebt nu dus een meevaller gehad, maar wat als dit geld op is..
Heb je dan nog geld om platen tekopen, met platen draaien is namelijk erg duur.
Dat is namelijk de reden dat ik zelf een paar weken geleden besloten heb te
stoppen met vinyl.. en die overige 500 a 600 euro is zo op hoor.

Vidi    posted on 06-02-2007 00:37
Poster: DaDragon

Dat klopt, maar of ik nu E 379,- (bijna 400) euro kwijt ben en straks bij een upgrade van mixer E 999,- of nu meteen E 999,- dan kies ik wel voor het laatste.

Persoonlijk denk ik dat je dan beter de djm-600 kan nemen..

Ik heb al actief gebruik gemaakt van de mooie search functie op deze site, en daarbij kwam ik goede onderbouwde meningen tegen waarom ik voor de ecler nuo 5 mixer zou moeten gaan dan voor de pioneer djm-600. (Vooral de mening van Reind heeft voor mij veel waarde, aangezien hij altijd zijn posts goed onderbouwd, en reviews schrijft op zijn eigen website die voor mede dj's van grote waarde zijn.)

Het geld heb ik al uitgegeven, dus de reloop rmx-40 dsp heeft voor mij weinig betekenis meer Winking my eye

Poster: djjw
Wat ik me afvraag is, waarom je eerst alles besteld en daarna vraagt of het een goede keuze was?
anders om lijkt mij de wat betere manier..

Om je vraag te beantwoorden, ik ben veel te enthousiast geweest met bestellen, voordat ik de tijd nam om hierover eens met anderen over te praten. Dit is dus een last-minute thread waarbij ik gerust gesteld wil worden door anderen.. (ik weet het.. heel fout)

Over de aankoop van platen ga ik maar niet op in, dat is een andere zorg Winking my eye
User edit by Vidi on 06-02-2007 @ 00:49:57 (60%)
Jer    posted on 06-02-2007 07:31

En daarbij:
De nuo5 heeft geen geen db meter (peak level meter) per kanaal. Zodat je makkelijker kan bekijken of je geluid op hetzelfde niveau zit als de ander. En zonodig dat je die kan bijstellen.

Je heb wel naast het kanaal daar 2 ledjes voor, het is welmindergoed te lezen maar het is wel te doen hoor.

User edit by Jer on 06-02-2007 @ 07:33:24 (5%)
Jer    posted on 06-02-2007 07:32
Poster: Vidi

Vidi

Goede keuze
dutchman    posted on 06-02-2007 15:33
damm. anders heb je even geld te veel:D...had ik het maar:D:D:D
Hansje    posted on 06-02-2007 15:59

En daarbij:

Persoonlijk denk ik dat je dan beter de djm-600 kan nemen.. Kost maar 50 euro meer.. maar die heeft wel die peak level meter erop zitten.

En als je toch niet zoveel geld wil uitgeven aan een mixer, maar toch eenzelfde soort wil hebben als de pioneer, dan adviseer ik toch die reloop rmx-40 dsp..

Maar als je dan toch ongeveer 1000 euro wil uitgeven aan een mixer, dan zou ik de djm-600 nemen.

Is inderdaad wel makkelijk hulpmiddeltje hoor, vumeter per kanaal, heb het zelf op mijn rmx40bpm, maar ik vind dat je zoiets ook op gehoor moet kunnen doen. Als jij in een club komt waar ze bijvoorbeeld een dateq lpm 7.3 hebben staan (zoals in de discotheek waar ik draai), dan heb je geen beschikking over vumeter per kanaal.
User edit by Hansje on 06-02-2007 @ 16:05:07 (2%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

336 Users online: 259 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 2.106
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.751.578