Hallo allemaal,
Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben 20 jaar, en een groot fan van het gehele DJ gebeuren.
Het DJ'en heeft mij altijd al getrokken, maar nooit ben ik financieel geprikkeld geraakt om er voor te gaan sparen, omdat ik in mijn vrije tijd meer games online deed dan iets anders.
Twee jaar terug had ik de kans om wat van het DJ leven te proeven. Via een kennis van een vriend van me kocht ik tweedehands twee turntables (Gemini SA-600), en een Behringer DJX-700 voor een leuk prijsje. Na twee weken verveelde mij dit setje al, omdat ik de faders kraakten, t geluid was niet mooi, het mixen ging niet geweldig, kortom, alles was gewoon niet zoals ik het me had voorgesteld. Ik vond dat ik geen mooie start had gemaakt, en ik had spijt van me aankoop. Sindsdien heb ik even het DJ'en links laten liggen tot deze week.
Vorige week heb ik een financiële meevaller gehad waardoor ik € 2500 euro tot me beschikking had staan. Nu zag ik dus me kans schoon om het DJ gebeuren op te pakken.
Nu had ik dus voor mijn gevoel twee keuzes:
- Starters setje kopen op new-line.nl (mocht het niet bevallen, dan ben je niet teveel geld kwijt)
- Zelf setje selecteren op basis van vele (meningen) en reviews, en me erop richten dat ik alleen nog een mixer wil vervangen op den duur, en twee Pioneer CDJ-800MKII erbij wil toevoegen.
Nu heb ik dus aantal dagen geleden de knoop doorgehakt en het volgende besteld:
Draaitafels: 2 x Akiyama DJ-4000 Acura (2x ortofons pro / speling verwijderen) € 755
Mixer: Vestax PCV-275 € 379
Monitorset: Syrincs M3-220 DT Monitorset € 576,50 (+ aansluitkabels 5m)
DAP Base Mic Stand 3kg 160cm € 35,00
Headphones: Technics RP-DH1200 169,00
Totale kosten: E1900
Ik heb geprobeerd onder de E2000 te blijven omdat ik ook nog vinyls wilde kopen. Dus daarom E1900 ipv volle besteding 2500.
Is het nog verstandig om met TT’s te beginnen of zou je meteen door gaan naar de CDJ’s zonder enige twijfel!?
VidiPoster: Vidi
Okey, bedankt voor jullie mening jongens. Bij nader inzien, en positieve reacties, ga ik even mijn bestelling wijzigen en voor de Nuo 5!
Bedankt voor de meningen, waardeer het heel erg!
Vidi
Poster: DaDragon
nuo 5 kost 999 euro... en dacht dat je niet zoveel geld wilde uitgeven?
Persoonlijk denk ik dat je dan beter de djm-600 kan nemen..
Poster: djjw
Wat ik me afvraag is, waarom je eerst alles besteld en daarna vraagt of het een goede keuze was?
anders om lijkt mij de wat betere manier..
En daarbij:
De nuo5 heeft geen geen db meter (peak level meter) per kanaal. Zodat je makkelijker kan bekijken of je geluid op hetzelfde niveau zit als de ander. En zonodig dat je die kan bijstellen.
En geloof me, dit is echt makkelijk om te hebben hoor.. Zeker voor het mixen!!
Je heb wel naast het kanaal daar 2 ledjes voor, het is welmindergoed te lezen maar het is wel te doen hoor.
Poster: Vidi
Okey, bedankt voor jullie mening jongens. Bij nader inzien, en positieve reacties, ga ik even mijn bestelling wijzigen en voor de Nuo 5!
Bedankt voor de meningen, waardeer het heel erg!
Vidi
En daarbij:
De nuo5 heeft geen geen db meter (peak level meter) per kanaal. Zodat je makkelijker kan bekijken of je geluid op hetzelfde niveau zit als de ander. En zonodig dat je die kan bijstellen.
En geloof me, dit is echt makkelijk om te hebben hoor.. Zeker voor het mixen!!
Persoonlijk denk ik dat je dan beter de djm-600 kan nemen.. Kost maar 50 euro meer.. maar die heeft wel die peak level meter erop zitten.
En als je toch niet zoveel geld wil uitgeven aan een mixer, maar toch eenzelfde soort wil hebben als de pioneer, dan adviseer ik toch die reloop rmx-40 dsp..
Maar als je dan toch ongeveer 1000 euro wil uitgeven aan een mixer, dan zou ik de djm-600 nemen.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.