laptop  (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gelindo    posted on 04-02-2007 20:27
hoi
ik zou een laptop kopen om te gaan producen en eventueel live sets te spelen
weet iemand welke ik best zou kopen ( merk,zwaarte,geluidskaart,...)

dank u

What do you think about laptop ??

Vote :   

gelindo    posted on 09-02-2007 21:45
bedankt voor iedereen die een antwoord heeft gegeven
Twizz    posted on 07-09-2007 21:01
heej
ik zoek nu ook een laptop voor producen maar ook voor school(maar daar heb ik geen geweldige graphics voor nodig, gewoon leren en verslagen maken)

ik zit in me 4de jaar van vwo, en hij moet in me opleiding dus ook nog meegaan. dus dat is 3 jaar mn school nog en dan nog een stuk of 4-5 jaar opleiding maakt 8 jaar(jah ok, tegen die tijd wel een andere laptop, maar de boodschap is duidelijk, hij moet zo lang mogelijk meegaan)

Dell Inspiron 6400 (€ 735,84)

Specs:
PROCESSOR: Intel® Pentium® Dual Core T2080 Processor (1,73 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)
BESTURINGSSYSTEEM: Legitieme Windows Vista® Home Basic - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES: 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
LCD-SCHERM: 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
GEHEUGEN: 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
HARDE SCHIJF: 60 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)
GRAFISCHE KAART: Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
OPTISCH(E) STATION(S): Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
HOOFDBATTERIJ: 6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)

Beeldscherm
WSXGA+ met TrueLifeTM (1.680 x 1.050 pixels)
WXGA met TrueLifeTM (1.280 x 800 pixels)
WXGA (1.280 x 800 pixels)

Chassis
Nieuwe Inspiron-kleuren: Artic Silver en Alpine White

Gewicht
Vanaf 2,8 kg4 met CD-RW/DVD-combinatiestation, batterij met 6 cellen en geïntegreerde grafische kaart

Afmetingen
Breedte: 356,0 mm
Diepte: 265,5 mm
Hoogte: 36,55 mm

Kenmerken
Breed touchpad met geïntegreerde scrollmogelijkheid
Aan voorzijde en in het midden bevestigde multimediaknoppen voor volumeregeling, starten, stoppen, afspelen en vooruit bewegen bij cd-nummers en dvd-hoofdstukken
Indicatielampjes voor status van apparaat

Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT: Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Mini-PCI-kaart (voor Dual Core-processors)
MICROSOFT-SOFTWARE: Microsoft® Works 8.5 - Nederlands

geluid doet er niet toe... ik gebruik externe geluidskaart
User edit by Twizz on 07-09-2007 @ 21:05:15 (4%)
BryanB    posted on 07-09-2007 21:33
Die heeft idd goede eigenschappen. Maar kijk eens bij Wehkamp. Ik zat daar laatst ook eens te kijken, en het blijkt dat ze bij wehkamp ook een grote collectie laptops hebben. En tegen hele goede prijzen.

Het is jammer dat er tegenwoordig alleen nog maar vista bij nieuwe machientjes wordt geleverd. XP is vele malen beter (en dan vooral voor een laptop).
Let bij het aankopen  van een (nieuwe) laptop altijd op de garantie. En zoek voor het kopen een boel informatie (zoals reviews etc) over het dingetje.
Twizz    posted on 07-09-2007 21:58
Poster: BryanB
Die heeft idd goede eigenschappen. Maar kijk eens bij Wehkamp. Ik zat daar laatst ook eens te kijken, en het blijkt dat ze bij wehkamp ook een grote collectie laptops hebben. En tegen hele goede prijzen.

Het is jammer dat er tegenwoordig alleen nog maar vista bij nieuwe machientjes wordt geleverd. XP is vele malen beter (en dan vooral voor een laptop).
Let bij het aankopen van een (nieuwe) laptop altijd op de garantie. En zoek voor het kopen een boel informatie (zoals reviews etc) over het dingetje.

tjaah, als ik m heb zet ik er wel windows xp op...
en dell levert goede garantie...
TheMole    posted on 07-09-2007 22:50
kunt ge beter een macbook kopen nie
Twizz    posted on 07-09-2007 22:51
Poster: TheMole
kunt ge beter een macbook kopen nie

nee. ik wil m ook voor school gebruiken, en dan is t gewoon handig om windows te hebben.
en mac vind ik ook overdreven op de een of andere manier. iig niet goed in deze situatie.

deze configuratie lijkt me erg goed:  (nog steeds dell inspiron 6400)
Processor Intel® Pentium® Dual Core T2080 Processor (1,73 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Basic - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Grafische kaart Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
Harde Schijf 60 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)
Overige Opslagmedia Geen diskettestation
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Draadloos Netwerk Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Mini-PCI-kaart (voor Dual Core-processors)
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Gedis Bundle Reference 6400 Multimedia N0964005
Microsoft-software Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Standaard Garantie 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Support Services 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Beveiligingssoftware Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Order Information Inspiron-bestelling - Nederland
Batterij 6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Kleur Keuze Zonder QuickSnap® LCD-backcover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
S&P Flyer DHS Promotion Flyer - September - Netherlands
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
User edit by Twizz on 07-09-2007 @ 23:05:24 (100%)
Nvie    posted on 08-09-2007 08:57
Poster: Twizz

nee. ik wil m ook voor school gebruiken, en dan is t gewoon handig om windows te hebben.
en mac vind ik ook overdreven op de een of andere manier. iig niet goed in deze situatie.

Ben nooit fan geweest van Dell, op de een of andere manier zijn ze alijd binnen no time kapoet. Ik ben toen voor een Mac gegaan, ook ik had zo een paar windows-only progamma's, heb er toen parallels desktop op gezet en heb tegenwoordig nooit meer ergens last van.

Als je gaat kijken naar een soortgelijke laptop en een Macbook, zal de Macbook misschien iets duurder zijn, maar dat haal je er zeker weer uit (alleen al door het feit dat je geen virussoftware nodig hebt).

Daarnaast vind ik een Mac toch wel erg lekker werken, als je dat er een tijdje mee doet. Ik ga zeker geen windows pc meer aanschaffen.

En tsja, wat is overdreven? Ik vind mensen die een pc zus met zo'n processor, zo'n videokaart en weet ik veel wat voor geluidskaart en die er vooral niet over ophouden met praten overdreven...
Twizz    posted on 08-09-2007 12:13
Poster: Nvie

Ben nooit fan geweest van Dell, op de een of andere manier zijn ze alijd binnen no time kapoet. Ik ben toen voor een Mac gegaan, ook ik had zo een paar windows-only progamma's, heb er toen parallels desktop op gezet en heb tegenwoordig nooit meer ergens last van.

Als je gaat kijken naar een soortgelijke laptop en een Macbook, zal de Macbook misschien iets duurder zijn, maar dat haal je er zeker weer uit (alleen al door het feit dat je geen virussoftware nodig hebt).

Daarnaast vind ik een Mac toch wel erg lekker werken, als je dat er een tijdje mee doet. Ik ga zeker geen windows pc meer aanschaffen.

En tsja, wat is overdreven? Ik vind mensen die een pc zus met zo'n processor, zo'n videokaart en weet ik veel wat voor geluidskaart en die er vooral niet over ophouden met praten overdreven...

in no time kapot?? nou van de meeste andere mensen hoor ik toch heel andere verhalen... daarmee bdoel ik tegenovergestelde verhalen

en over virussen, dan zet ik er wel mac op:P en dan met bootcamp windows bereikbaar maken...
(ik vind mac zelf ook fijner... maja windows heeft toch de voordelen dat daar de proggies voor zijn.)

ojah, tot mn opleiding komt er toch geen internet op
User edit by Twizz on 08-09-2007 @ 12:17:00 (26%)
Jorrit    posted on 08-09-2007 12:39
Ben nooit fan geweest van Dell, op de een of andere manier zijn ze alijd binnen no time kapoet. 

Ik heb in m'n hele leven alleen maar Dell desktops gehad, en nu zit ik op m'n Dell laptop. Nog nooit is er ook maar 1 van de Pc's terug geweest voor een probleem, sterker nog, ik heb nog nooit noemenswaardige problemen gehad...
Maar ik betwijfel of jij wel eens een Dell hebt gehad?
Yorick    posted on 08-09-2007 14:26
Ik heb zelf ook een dell laptop maar hij houd het best uit bij mij. dell maakt best goede laptops die tegen een paar stootjes kunnenWinking my eye Ik heb dan de latitude D610
NielsR    posted on 08-09-2007 14:38
Even een tip voor iemand die een mac wilt kopen wacht tot oktober want dan komt mac osx 10,5 leopard uit.
Deze bevat de officiele versie van boothcamp die ondersteund word de boothcamp die je nu kon downloaden is maar een beta versie die niet ondersteund word.
DNR    posted on 08-09-2007 14:45
Poster: fettibamba
Even een tip voor iemand die een mac wilt kopen wacht tot oktober want dan komt mac osx 10,5 leopard uit.
Deze bevat de officiele versie van boothcamp die ondersteund word de boothcamp die je nu kon downloaden is maar een beta versie die niet ondersteund word.

Daar wacht ik op. (duurt alleen lang)
en dan maar hopen dat er tegelijkertijd een nieuwe macbook verschijnt.
Twizz    posted on 08-09-2007 15:00
ik ben nu voor 665 euro klaar met een betere laptop als resultaat:   (en dit zonder discount)

InspironTM6400 (N0964002XP) Aantal   1  
  Intel® Pentium® Dual Core T2130 Processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache), Legitieme Windows® XP Home Edition - Nederlands Prijs per eenheid Excl. BTW   € 484,00  
Catalogusnummer: 2121 N0964002XP
Module Beschrijving  
Processor Intel® Pentium® Dual Core T2130 Processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Grafische kaart Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
Harde Schijf 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Geluidskaarten Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio - Proefversie
Draadloos Netwerk Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Mini-PCI-kaart (voor Dual Core-processors)
Gedis Bundle Reference 6400 Silver N0964002
Dell System Media Kit CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
TOTAAL Excl. BTW:€ 484,00

Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW  
Subtotaal € 484,00 19,00 % € 575,96  
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25  
Totaalprijs € 559,00 19,00 % € 665,21  
User edit by Twizz on 08-09-2007 @ 15:01:36 (3%)
NielsR    posted on 08-09-2007 15:08
Poster: DNR

Daar wacht ik op. (duurt alleen lang)
en dan maar hopen dat er tegelijkertijd een nieuwe macbook verschijnt.

Jah het nieuwe besturingsysteem zou normaal al in het voorjaar van 2007 uitgekomen moeten zijn maar het heeft vertraging opgelopen omdat de iphone voorrang krijg.

maar nu komt het echt wel uit in oktober.
Gery    posted on 08-09-2007 15:36
no worries het gaat uitkomen oktober/november dus da's binnenkort, plus het is idd al tijdje geleden dat de macbooks een upgrade gekregen hebben, dus dat zit er ook aan te komen.

voor de rest qua laptop, mac, mac mac Happy, laughing
DJ - Producer
ccc    posted on 08-09-2007 15:40
ik ben nu voor 665 euro klaar met een betere laptop als resultaat: (en dit zonder discount)

InspironTM6400 (N0964002XP) Aantal   1  
  Intel® Pentium® Dual Core T2130 Processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache), Legitieme Windows® XP Home Edition - Nederlands Prijs per eenheid Excl. BTW   € 484,00  
Catalogusnummer: 2121 N0964002XP
Module Beschrijving  
Processor Intel® Pentium® Dual Core T2130 Processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Harde Schijf 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Geluidskaarten Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio - Proefversie
Gedis Bundle Reference 6400 Silver N0964002
Dell System Media Kit CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
TOTAAL Excl. BTW:€ 484,00

Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW  
Subtotaal € 484,00 19,00 % € 575,96  
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25  
Totaalprijs € 559,00 19,00 % € 665,21  

Dat ziet er netjes uit. Waar heb je dit gevonden? Gewoon op de Dell website?
Twizz    posted on 08-09-2007 15:47
Poster: ccc

Dat ziet er netjes uit. Waar heb je dit gevonden? Gewoon op de Dell website?

egt he:P dell.nl -->laptops-->in het menuutje -->kleine ondernemingen en dan de inspiron en dan de duurdere versie

[EDIT]
kheb mijn mac nu te koop staan, ik ga voor bovenstaande laptop
User edit by Twizz on 08-09-2007 @ 15:55:06 (31%)
Bart_    posted on 08-09-2007 16:13

[EDIT]
kheb mijn mac nu te koop staan, ik ga voor bovenstaande laptop

Zeker doen Twizz! Ik heb hier ook een Inspiron 6400 staan van Dell, ik moet zeggen: Geweldig ding! En over de service van Dell... Die is ook zeer goed, had 2 maandjes geleden klein probleempje met m'n touchmouse. Dell even gebeld, zijn Langsgekomen (dus niet moeten opsturen!). Maar het bleek dat ze juist dat onderdeel niet bij hadden, nou, toen nog een afspraak gemaakt, de volgende dag stonden ze weer aan de deur... Ook de kwaliteit is zeer goed. Internet is ook helemaal top! Ik pakte de laptop uit en hij gaf meteen toen ik hem aanzette dat er een draadloze verbinding was gevonden (Internet is ook heel snel). Wel 1 nadeel vind ik: Als je hem opstart en als hij op het 'begin' is (met je achtergrond, kan ff niet op de naam komen). Dan moet je even 10 a 20 secondjes wachten (want dan zoekt hij naar externe apparaten, zoals Internet, Printers, harde schijven, ...) maar dit went wel snel.

om een lang verhaal kort te houden:

Heel goed ding voor die belachelijk lage prijs! Ook de Service is Prachtig van Dell! Zeker een aanrader!

Mvg,

Bart (Trotse eigenaar van een Dell Inspiron 6400Cry)

Edit:

Ohja bijna vergeten!

Ook zou ik de muis van Dell erbij bestellen, ook de grotere harde schijf (van 120GB) en de virusscanner (McAfee). Heb ik ook gedaan, ook zeker geen spijt hiervan!
User edit by Bart_ on 08-09-2007 @ 16:16:14 (17%)
Twizz    posted on 08-09-2007 18:13
Poster: Bart_

Zeker doen Twizz! Ik heb hier ook een Inspiron 6400 staan van Dell, ik moet zeggen: Geweldig ding! En over de service van Dell... Die is ook zeer goed, had 2 maandjes geleden klein probleempje met m'n touchmouse. Dell even gebeld, zijn Langsgekomen (dus niet moeten opsturen!). Maar het bleek dat ze juist dat onderdeel niet bij hadden, nou, toen nog een afspraak gemaakt, de volgende dag stonden ze weer aan de deur... Ook de kwaliteit is zeer goed. Internet is ook helemaal top! Ik pakte de laptop uit en hij gaf meteen toen ik hem aanzette dat er een draadloze verbinding was gevonden (Internet is ook heel snel). Wel 1 nadeel vind ik: Als je hem opstart en als hij op het 'begin' is (met je achtergrond, kan ff niet op de naam komen). Dan moet je even 10 a 20 secondjes wachten (want dan zoekt hij naar externe apparaten, zoals Internet, Printers, harde schijven, ...) maar dit went wel snel.

om een lang verhaal kort te houden:

Heel goed ding voor die belachelijk lage prijs! Ook de Service is Prachtig van Dell! Zeker een aanrader!

Mvg,

Bart (Trotse eigenaar van een Dell Inspiron 6400Cry)

Edit:

Ohja bijna vergeten!

Ook zou ik de muis van Dell erbij bestellen, ook de grotere harde schijf (van 120GB) en de virusscanner (McAfee). Heb ik ook gedaan, ook zeker geen spijt hiervan!

dat is nou gezellig, die harde schijf zit in mijn configuratie, ik heb al een muis van dell, en ik heb heir een cd liggen van mcafee:P
Bart_    posted on 08-09-2007 22:30

dat is nou gezellig, die harde schijf zit in mijn configuratie, ik heb al een muis van dell, en ik heb heir een cd liggen van mcafee:P

Haha, Ik heb je toegevoegt op msn, als je nog vragen hebt, kan je ze daar aan mij stellen!Thumbs Up
Twizz    posted on 09-09-2007 00:52
nou de volgende vraag:
xp of vista?? als ik voor vista kies dan kan ik nog altijd voor xp kiezen want die heb ik hier liggen(maar dan is het ook niet meer legitiem) en dan heb ik vista ook weer eens geprobeerd... of xp en dan legaal en dan zonder onzin meteen kunnen beginnen?? ik denk dat het het beste is om voor xp te gaan... en daar hebben we ook alle software al voor...
User edit by Twizz on 09-09-2007 @ 00:54:39 (14%)
Bart_    posted on 09-09-2007 09:56
nou de volgende vraag:
xp of vista?? als ik voor vista kies dan kan ik nog altijd voor xp kiezen want die heb ik hier liggen(maar dan is het ook niet meer legitiem) en dan heb ik vista ook weer eens geprobeerd... of xp en dan legaal en dan zonder onzin meteen kunnen beginnen?? ik denk dat het het beste is om voor xp te gaan... en daar hebben we ook alle software al voor...

Hoi Twizz,

Ik zou zeker voor XP gaan, vista heeft jammergenoeg nog kleine baby ziektes (Of hoe noem je dat?). Die worden wel in orde gemaakt met de updates, maar toch blijven er enkele over. Ook niet alle programma's zullen werken op vista. Ik ben blij dat ik voor XP heb gekozen, ik kon ook vista nemen, maar dat was ook weer een stukje duurder (niet dat die paar euro's het uitmaken natuurlijk) maar XP vind ik ook goed (heb ik ook op m'n andere 3 pc's).

Om een lang verhaal kort te maken: Ik zou XP nemenCry

Mvg,

Bart
User edit by Bart_ on 09-09-2007 @ 09:56:58 (3%)
Twizz    posted on 09-09-2007 13:06
tnx4ya comment:D

ik moet nu nog eerst w88 totdat mn mac verkocht is, dan mag ik m pas aanschaffen(ouders...WOW)

en stel datie heel snel verkocht is dan moet ik nog tot ongeveer ergens in november w88 totdat ik m mag bestelleUnhappy
User edit by Twizz on 09-09-2007 @ 13:07:26 (100%)
DaRoyal    posted on 09-09-2007 13:10
Poster: gelindo
ik zat ook al te denken aan een apple maar ik heb maar een budget van 1000 €

Late reactie wellicht, maar hier in Nederland kun je als HBO- of universiteitsstudent korting krijgen op een Mac. Dan zit je altijd onder de 1000,- bij het goedkoopste model. En dan heb je al een mooie Macbook in handen. Happy, laughing
ciderke    posted on 09-09-2007 17:21
Poster: DaRoyal

Late reactie wellicht, maar hier in Nederland kun je als HBO- of universiteitsstudent korting krijgen op een Mac. Dan zit je altijd onder de 1000,- bij het goedkoopste model. En dan heb je al een mooie Macbook in handen. Happy, laughing

Kun je overal hoor Winking my eye

216 Users online: acoustic & 146 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 1.864
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.348.642