laptop  (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gelindo    posted on 04-02-2007 20:27
hoi
ik zou een laptop kopen om te gaan producen en eventueel live sets te spelen
weet iemand welke ik best zou kopen ( merk,zwaarte,geluidskaart,...)

dank u

What do you think about laptop ??

Vote :   

LauW    posted on 04-02-2007 20:29
Geluidskaartje zou ik extern oplossen dan. Verder kwa krachtigheid, ik heb hier een pentium-m 1.5ghz 768mb en daar valt prima op te producen en dat is tegenwoordig heel goed te betalen Happy, laughing
DNR    posted on 04-02-2007 20:33
voor 700 euro heb je tegenwoordig een redelijke laptop. gwoon ff maandag en dinsdag bij de foldertjes kijken en je vind er genoeg.
Antoine88    posted on 04-02-2007 21:07
wat word verstaan onder procuderen.?
echt nieuwe tracks maken of je eigen live sets recorden..
barthawk    posted on 04-02-2007 21:11
wat heb je te besteden...??
DaDragon    posted on 04-02-2007 22:58
Poster: gelindo
hoi
ik zou een laptop kopen om te gaan producen en eventueel live sets te spelen
weet iemand welke ik best zou kopen ( merk,zwaarte,geluidskaart,...)

dank u

Persoonlijk zou ik wel gaan voor een wat snellere laptop dan 1,5 gb.. (zoals LauW hierboven heeft).
Ook zou ik minimaal 1 gb geheugen erin willen hebben.

Dit heeft als voordeel dat je lappie voorlopig nog wel even meekan, en dat als je andere (nieuwe) dingen wil gaan doen en proberen, je niet met een te langzame laptop zit..

Verder ben ik zelf enorm tevreden met Acer laptops. Maar andere laptops zijn ook goed hoor.
Zou in ieder geval geen HP of Compaq nemen. Deze hebben het nadeel dat als ze kapot zijn, ze opgestuurd worden naar frankrijk. Dit kan wel eens  lang gaan duren.

DJ_IVI-R    posted on 04-02-2007 23:21
ja zoals  Dadragon zegt, beter iets sneller meteen, want vergeet niet dat je met een laptop amper kan upgraden
www.nikan.be
NielsR    posted on 04-02-2007 23:27
Ik zou zeggen dat je maar een keuze is als je wilt producen : apple
Gery    posted on 05-02-2007 14:36
Poster: fettibamba
Ik zou zeggen dat je maar een keuze is als je wilt producen : apple
 I second that.

er is trouwens maar één keuze in't algemeen als het op computers aankomt: apple
al de rest is zo onstabiel als een ijsje in de zomer...

en je wilt toch geen blue screen krijgen als je track net af is en nog niks hebt opgeslaan!
DJ - Producer
HouseArrest    posted on 05-02-2007 16:17
Maar wie slaat er dan ook tussendoor niet op
Mforge    posted on 05-02-2007 16:26
2 housearrest : meer mensen dan jij denkt...

HouseArrest    posted on 05-02-2007 16:31
Dat is ongetwijfeld zo, maar het was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld.
barthawk    posted on 05-02-2007 17:10
Poster: Gery
I second that.

er is trouwens maar één keuze in't algemeen als het op computers aankomt: apple
al de rest is zo onstabiel als een ijsje in de zomer...

en je wilt toch geen blue screen krijgen als je track net af is en nog niks hebt opgeslaan!

overdrijven is ook een vak, XP pro draait bij mij super stabiel..... eigenlijk nooit problemen mee....maar ondanks dat zou ik tog voor een macbook gaan als laptop....
User edit by barthawk on 05-02-2007 @ 17:10:36 (1%)
ceesietopc    posted on 05-02-2007 17:49
De microsoft/apple discussie is van hetzelfde formaat als de pioneer/denon.
Allebei goede systemen. gewoon anders. De stabiliteit van de pc's hangt trouwens grotendeels af van degene die er achter zit Winking my eye
Vista is denk ik ook wel een goede overweging. AFAIK is het een stabiel os.

Over de laptop:
Core 2 Duo E6320, 1 of 2GiB werkgeheugen, 15.4 inch scherm, en een externe geluidskaart. Voor de rest, een harde schijf van minstes 60Gb, en een externe HD voor backups.
the-melody    posted on 05-02-2007 17:55
Nee hoor, verschil is heel simpel zoals ik al in een ander topic zei: wil je particulier gebruik is apple niet echt een optie=> vrij 'duur'. Wil je meer gaan doen ivm webbuilding, grafisch, audio etc dan is het beter voor een apple. Wat doet microsoft: 101 fabrikanten onderdelen laten maken wat NOOIT maar dan ook NOOIT goed kan samenwerken(processor van het merk X, videokaart van het merk Y) resultaat=> vrij grote vereisten, loopt ie in het honderd. Wat doet apple? Alles door 1 en dezelfde fabrikant laten maken wat dus wel goed werkt met elkaar. Dat is het verschil, ik zeg niet dat windows vrij onstabiel is, maar met een apple kun je wel makkelijk werken ookal is je systeem wat ondergeschikt, en dat zou ik niet aanraden met een windowsjeHappy, laughing
Lea_Phar    posted on 05-02-2007 18:42
Apple is duurder in aanschaf als een pc. Maar wat vergeten wordt is dat je met een Apple langer kan doen als met een pc.
Mijn pc is nu 4 jaar oud en Vista hoef ik echt niet te proberen. Een Apple die net zo oud is kan rustig de laatste MacOS draaien. Mn neef draait alles gwoon op zn G4 zonder horten of stoten.
Verhoudingsgewijs is ie dus niet veel duurder.
Mijn olgende machine wordt ook weer een Apple

gelindo    posted on 05-02-2007 19:16
ik zat ook al te denken aan een apple maar ik heb maar een budget van 1000 €
Gery    posted on 05-02-2007 19:21
Poster: barthawk

overdrijven is ook een vak, XP pro draait bij mij super stabiel..... eigenlijk nooit problemen mee....maar ondanks dat zou ik tog voor een macbook gaan als laptop....
 "XP is zo lek als een zeef" dat waren de woorden van een microsoft topman bij de pers presentatie van windows vista...

mijn xp machine met norton antivirus en een goede firewall heeft toch af en toe nog eens last van trojans en dergelijke bij het openen van malafide mails of websites. en dan doe ik niet super zot.
vorig jaar 2 infecties, koste wat uurtjes om alles terug clean te krijgen.
DJ - Producer
ccc    posted on 05-02-2007 19:27
Ik denk dat Gery wat te veel XXX bezoekt op het grote WWW.
Ik heb nooit last van virussen Confused. FF afkloppen.
Nvie    posted on 05-02-2007 19:29
"XP is zo lek als een zeef" dat waren de woorden van een microsoft topman bij de pers presentatie van windows vista...

mijn xp machine met norton antivirus en een goede firewall heeft toch af en toe nog eens last van trojans en dergelijke bij het openen van malafide mails of websites. en dan doe ik niet super zot.

Gooien lekker hun eigen glazen in dan daar bij Microsoft! Ik denk dat Vista alleen maar lekkerderderder (in de betekenis van dingen doorlaten) is.

Ik zou inderdaad ook voor een Apple, in aanschaf wat duurder, maar in mijn ogen behoud hij zijn prijs veel beter als een PC (wat brengt een PC tegenwoordig nog op als je hem verkoopt?), ziet er grafisch veel beter uit en loopt gewoon een paar jaar vooruit op windows. Wel zou ik, als je een apple koopt, even wachten tot de nieuwe versie binnenkort komt.
Mforge    posted on 05-02-2007 20:11
vista is een ordinaire kloon van osx, alles wat in osx al kon zit nu in vista en mac os x leopard komt snel uit.
en volgens mij is een macbook 1099 euro...en opzich doet die niet veel onder voor het instapmodel macbook pro van 1999 dus ik zou ff 99 euri doorsparen en ook voor een mac gaan....heb zelf de pro gekocht en it works like a charm!

Lea_Phar    posted on 05-02-2007 20:30
Poster: gelindo
ik zat ook al te denken aan een apple maar ik heb maar een budget van 1000 €

Voor 1000,- heb je een iMac.
Spaar 100,- meer en je hebt een MacBook.
Voor nog geen 800,- een MiniMac.
Of je gaat voor een 2e hands.
DaDragon    posted on 06-02-2007 10:57

Als je de laptop voor het produceren gebruikt, wat heb je dan met lek als een zeef te maken?
Denk je nou echt dat de hackertjes alles eraan zullen doen om op een laptop bovenin een kamertje ergens in nederland in te breken?
Haha das kinderspel en dus niet interessant.

Als je niet zo heel veel verstand ervan hebt, zou ik gewoon een acer kopen met XP of vista erop.
Dit is voor de gewone consument (leek) het makkelijkste en gebruiksvriendelijk.

Zelf heb ik ook een acer laptop, en dat ding doet het na bijna een jaar nog steeds perfect zonder problemen.

Het probleem wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door de gebruiker.  Dit op bepaalde websites zit te kijken waar je mooie blote vrouwen ziet :d
Dan krijgen ze de ene pop-up na de ander. En dan moeten ze een keer op ja klikken of annuleren, en dan begint et gedonder.
Gery    posted on 06-02-2007 14:27
lol, dat is wel waar, maar ik ga niet op zo'n soort sites.
al kwamen mijn 2 infecties van vorig jaar wel van een site bij de zoektocht naar een crack.

toch vind ik dat zoiets niet zou mogen gebeuren.

en dat ligt aan het operating systeem zelf.

apple is zowel goed omdat hardware en software voor elkaar gemaakt zijn ALS het operating systeem die UNIX based is en het meest stabiele en veilige end-user systeem is.

daartegen is windows enkel maar een wannabe kloon.

trouwens voor te producen ben je beter met een krachtig systeem, apple is dus ideaal.
DJ - Producer
Mforge    posted on 06-02-2007 17:53
en dat windows gebruiksvriendelijker is vind ik ook onzin, ik vind persoonlijk een mac veel fijner!
DaDragon    posted on 06-02-2007 23:25
Poster: Mforge
en dat windows gebruiksvriendelijker is vind ik ook onzin, ik vind persoonlijk een mac veel fijner!

Gelukkig is die mening voor iedereen anders :D
Anders had iedereen hetzelfde. Dan is de lol er ook snel af.

401 Users online: 331 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 13.080
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.281.053