DJ mishaps! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 04-02-2007 14:32
ik heb gister( 3 feb. ) voor het eerst als DJ opgetreden op een feest van een vriend waar zo'n 50 man kwamen.
ik zou al mijn gear meenemen en hij zou boxen hebben. kwam ik daar. had ie geen boxen !dus ik snel me pa bellen dat ff mijn kleine thuis boxen moest halen, dit zijn 40 Euro goedkope trustmaster boxen gemaakt voor dolby surround op de xbox. die konden natuurlijk niet die complete avond aan. en rond 1 uur ( het begon om 9 uur) smolt mijn complete bassmodule... weg muziek. super harde afgang natuurlijk voor mij.
hebben jullie wel eens super blunders gehad tijdens een DJ optreden van jezelf?
share the pain !
www.mothermusic.nl

What do you think about DJ mishaps! ??

Vote :   

Ferrox    posted on 19-02-2007 20:23
een katering die z'n stroom van mijn groep aftapt. (yep POEF!!)
Zondag nog een vage storing gehad.. alles viel uit, opnieuw in stekker doos alles doet het weer :S?? (mjah het zal wel)

Ik ga ff zingen.. vervolgens valt iedereen stil..

huh? heb je stroom nodig?? ohw, ff kijken.. 2 groepenConfused wat is datConfused(uiteindelijk nog zelf alles uitgezocht)

Geen nederlandstalig mogen draaien, alles zat aan de kant, tot ik zelf maar besloot nederlandstalig te draaien.. Kwam de boel enorm los..

Kinderen die stoeien en bijna een spear van 1,2 meter omgooien WOW (ging net goed)

Kan zo wel ff doorgaan :S
Luxx    posted on 28-02-2007 11:14
ik was ook goed bezig laatst in de nieuwe doelen. ongeveer 400 man was er.
ik ben bezig met draaien en paar vrienden staan achter mij beetje te drinken en kijke wat ik doe. ben ik de andere speler ff goed aan et zetten en aant cue"n tikt 1 van die dronken mongolen de volume fader van de spelende cdj helemaal naar benede.. weg geluid. SHIT wat gebeurt er !!
www.mothermusic.nl
Luxx    posted on 15-04-2007 15:07
ik was klaar met mijn set en de volgende dj gaat beginnen. gaat ie kloten met de cd die op de aant spelen was maar dat wist ie niet. probeerde hij dus een cue punt te vinden en iedereen kon meegenieten van zijn geklooi
www.mothermusic.nl
Jer-E    posted on 15-04-2007 16:06
heb zovaak dingen ghad

keer feest ong 3000 man
klats cd speler kapot had ik gelukkig platen bij dus kon ik daar mee verder
ook een keer gehad dat toppen eruit sloegen. was minder. en keer gehad dat stroom stond op mengpaneel en de dj booth ( was op oude bouwstelling gemaakt )
dat was echt minder. maar wat ik vaak heb is dat cd speler het niet doet of dat geluid uitval
eigen fouten maak ik zelde wel keer gehad dat me mun hand op playknop kwam en hij zegmaar in cue modus ging :P dus lekker rattelde (A)
Luxx    posted on 15-04-2007 16:24
haha ja vooral bij pioneer spelers hoef je die knoppen amper een millimeter in te drukken als je met je vinger eroverheen veegt word ie al geactiveerd.. kan idd voor pijnlijke momenten zorgen:P
www.mothermusic.nl
patrick-allen    posted on 15-04-2007 21:39
Elke beginnersfout die je wel kan bedenken.

En had ook een keer op een klus dat mijn versterker steeds uitviel, is een hifi ding en die trok de hitte niet denk ik.
Julemac    posted on 15-04-2007 21:42
Ik heb 2 keer gehad dat ik de verkeerde cd eruit haalde.
Maar best tricky omdat er dan in de andere ook geen cd zit.
Dus toch een stilte voordat de cd weer is geladen..
Luxx    posted on 15-04-2007 22:03
Poster: Julemac
Ik heb 2 keer gehad dat ik de verkeerde cd eruit haalde.
Maar best tricky omdat er dan in de andere ook geen cd zit.
Dus toch een stilte voordat de cd weer is geladen..

bij mijn speler ist zo dat de cd er niet uit wilt als de cd speler een nummer speelt. is wel handig :P
www.mothermusic.nl
Jer-E    posted on 16-04-2007 11:25
kan bij de pio's ook kan je hem zegmaar op slot zetten :P  dus ik heb er oowk geen last van
DNR    posted on 16-04-2007 11:47
vrijdag nog een paar heel kleine foutjes.

had ik op de eene cd speler een cd aan t afspelen en op de ander 1 voor t publiek.
de boxen stonden op het moment niet zo hard en ze stonden ook een aardig stuk van mij af. (ik kon ze zelf haast niet horen, ik had tog maar wat extra boxen erbij moeten halen) opeens hoor ik een bass door de muziek heen dreunen. bleek dat de fader een milimeter was verschoven. geluk had volgensmij niemand het door.

ook een keer tegen de naald aangestoten toen ik volgensmij een cd ofzow wou pakken die achter de tt lag. daar had ik ook net hed geluk mee dat het zacht stond. gewoon ff snel de naald er weer opleggen.
Zjerre    posted on 16-04-2007 11:57
al eens meegemaakt dat de naald verschoof ja. platenspelers stonden op een verhoog en mixer ingebouwd in de tafel en zette men schouders nogal breed uit tijdens het spelen met die equalizers en stootte tege hoek van de platenspeler aan met als result dat die naald ff lekker skipte :p

verder een vriend van me die ooit gewoon ff de verkeerde naald van de plaat af nam :P wel grappig eigelek haha :D overgang gemaakt en dan hup ff je naald van de plaat afnemen die aant spelen

is ^^

Luxx    posted on 16-04-2007 18:28
mij lijkt de allerkutste fout trouwens als je vergeet de fader van de net uitgespeelde speler omlaag vergeet te doen ofzo en het hele publiek kan meegenieten hoe jij bij het volgende nummer een cue point probeerd te zetten
www.mothermusic.nl
Lukaz    posted on 16-04-2007 18:55
hmm,,  ja is idd erug dom..  fout dat bij mij soms voorkomt, wat eigenlijk meer onvoorzichtigheid is is dat met mn arm perongeluk de arm van de tt aantik zodat de naald verschuift, dan sta je erg voor lul
neutje    posted on 16-04-2007 20:16
ik had laatst ook een foutje,

op mijn dateq vibe zit een rap knopje, en alleen als je die indrukt doet de microfoon het ( dan hoor je hem over de speakers) maar je kan hem dan wel horen in je koptelefoon, dus een maat van me was een beetje irritant aan het ouwehoeren in de mic zodat ik het hoorde in me koptelefoon.

maar toen moesten er een paar mensen wat zeggen door de microfoon dus toen had ik die rap schakelaar uitgezet zodat ik niet dat knopje in hoefde te drukken.
dus toen waren ze klaar met praten toen was ik die rap schakelaar vergeten aan te zetten dus toen ging me maat weer door de mic schreeuwen: patrick is een kutnerd, maar toen hoorde de hele zaal het want toen hoorde je het over de speakers

Jer-E    posted on 16-04-2007 20:17
whahahahaha das wel heel erg :P
Luxx    posted on 16-04-2007 20:30
whahah die is wel heel erg grappig :P

www.mothermusic.nl
djmamo    posted on 16-04-2007 20:37
fijne vrienden heb je dan, en zo professioneel
www.moonentertainment.nl
Twello    posted on 16-04-2007 20:41
oei... sta je goed voor lul
greup    posted on 16-04-2007 20:54
Poster: djmamo
fijne vrienden heb je dan, en zo professioneel

Tja tijdens 1 van mijn shows zouden ze dat niet hoeven flikken.

Hoe kun je trouwens fatsoenlijk mixen als er constant iemand door je mic schreeuwd
djmamo    posted on 16-04-2007 21:24
weet dat het mischien wel hard is dat ik het zeg, maar dit zijn wel dingen waarop een vervolg boeking kan staan of vallen.

zou hij het niet hebben gedaan en je draait goed dan zeggen ze meschien van, ja die willen we volgende keer weer.

en nu hij het wel heeft gedaan ja dan zeggen ze meschien, volgende keer toch maar niet want hij heeft van die vervelende vrienden bij.

zou het zelf ook vervelend vinden als ze dat bij mij zouden doen.
www.moonentertainment.nl
Devotion    posted on 17-04-2007 15:11
quote:
Poster: djmamo
weet dat het mischien wel hard is dat ik het zeg, maar dit zijn wel dingen waarop een vervolg boeking kan staan of vallen.

zou hij het niet hebben gedaan en je draait goed dan zeggen ze meschien van, ja die willen we volgende keer weer.

en nu hij het wel heeft gedaan ja dan zeggen ze meschien, volgende keer toch maar niet want hij heeft van die vervelende vrienden bij.

zou het zelf ook vervelend vinden als ze dat bij mij zouden doen.

Mee eens; op zo'n moment telt het verhaal van de zwakste schakel. Hoe goed jij ook was, ze zullen dat gedoe met je "lastige" vrienden niet vergeten.

p.s. Je gaat toch niet soft worden, Maarten?
djmamo    posted on 17-04-2007 17:26
Poster: Devotion
p.s. Je gaat toch niet soft worden, Maarten?

ja sorry het is lente en mooi weer en zelfs ik kan dan aardig zijn.
www.moonentertainment.nl
Luxx    posted on 01-06-2007 23:46
ik was laatst in club ff chille. en de DJ kreeg door de stroboscoop een eleptische aanval !! O_O sta je ook ff van te kijke. die kill mieterde ineens achterover
www.mothermusic.nl
OneSixty    posted on 02-06-2007 10:43
Poster: Luxx
ik was laatst in club ff chille. en de DJ kreeg door de stroboscoop een eleptische aanval !! O_O sta je ook ff van te kijke. die kill mieterde ineens achterover

haha, lekker is dat
Vibemaster-D    posted on 02-06-2007 12:02
zelf met je koptelefoon PFL op kanaal 1 perongeluk kanaal 2 fader dichttrekken. op je gemak in je muziek computer een playlist maken word je door iemand aangestoten die in je booth is komen staan. TIK TIK zet je koptelefoon af. en hoort dat er in de zaal geen muziek is. (beetje voor lul).

2x in de maand de verkeerde CDJ op Cue zetten (als je de cd eruit trekt gaat die gewoon weer door op cue niet).

ergens staan te draaien komt er een half uur voor tijd iemand die zegt dat je linkse topkast het niet doet die de hele avond uit blijkt te zijn.

je DMX verloopje van 5 naar 3 polig vergeten (kut Tehringers).

een lol broek die je krachtstroom stekker uit de aggegraat trekt en niet weet dat die van de muziek in het zaaltje is. dan 500 zatte mensen die aggresief zijn omdat de hardcore wegvalt.

en zo kan ik nog door gaan.

128 Users online: 19 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 56.982
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.497