DJ mishaps! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 04-02-2007 14:32
ik heb gister( 3 feb. ) voor het eerst als DJ opgetreden op een feest van een vriend waar zo'n 50 man kwamen.
ik zou al mijn gear meenemen en hij zou boxen hebben. kwam ik daar. had ie geen boxen !dus ik snel me pa bellen dat ff mijn kleine thuis boxen moest halen, dit zijn 40 Euro goedkope trustmaster boxen gemaakt voor dolby surround op de xbox. die konden natuurlijk niet die complete avond aan. en rond 1 uur ( het begon om 9 uur) smolt mijn complete bassmodule... weg muziek. super harde afgang natuurlijk voor mij.
hebben jullie wel eens super blunders gehad tijdens een DJ optreden van jezelf?
share the pain !
www.mothermusic.nl

What do you think about DJ mishaps! ??

Vote :   

ScottB    posted on 04-02-2007 14:34
Hier is al hier een topic over ...

Luxx    posted on 04-02-2007 14:39
ja maar dat is voor plus-members only. wat ik dus niet ben
www.mothermusic.nl
ScottB    posted on 04-02-2007 14:52
Ow, ja dan kun je twee dingen doen.
1) Hard door posten om ook een plusmember te worden :p
2) We gaan hier gewoon verder.

Ik heb iig zelf (nog) nooit een grote blunder gemaakt(ff afkloppen). Wat ik weleens heb mee gemaakt is dat een confettie dingetje een naald van de plaat af duwde in een discotheek in Belgie. Echt zo'n lullig voorval maar wel heel vervelend.
DaDragon    posted on 04-02-2007 15:49
heb wel eens gehad dat op 1 avond 2 versterkers in de beveiliging sloegen en erin bleven... ook weg muziek.

Hebben we een half uur zonder muziek gezeten.

Later bleek dat 1 sub niet goed was die ervoor zorgte dat de versterkers gerepareerd moest worden.
DiscJunkie2    posted on 05-02-2007 08:11
Enige blunder tot nu toe, is wel eens tegen het knopje van de versterker te zijn aangekomen.
Waardoor de muziek dus even uitviel...
En ook wel eens de het verkeerde nummer ge Reloopt, waardoor de muziek niet uitviel maar het nummer nog eens opnieuw kwam.
Toen maar gauw erin gemixt...
kefco    posted on 05-02-2007 09:29
Ik heb ooit op een feest gehad dat de zaal zo vol zat (750man), dat de dj booth steeds meer in de verdrukking kwam. Totdat het zo'n gekkenhuis was dat er iemand struikelde over een flightcase met een krachstroomverdeler. Stekker eruit...... en stil..... kon er niets aan doen op dat moment, maar toch wel een beetje een afgang natuurlijk.
Bartjens    posted on 05-02-2007 09:57
Klein foutje van mij was ooit eens om de verkeerde cd uit de cdj te halen. Stilte....  Doe je 1 keer en daarna check je altijd even welke cdj er nou afspeeld. Heb ook wel eens te "hard" gedraaid zodat de limiter aansloeg. 10 sec. muziek "gedempt". Doe je ook 1 keer en daarna let je wel op de limiter.
Maargoed, overkomt de beste natuurlijk 
www.djbrowbeat.com
ceesietopc    posted on 05-02-2007 13:46
Nog niet echt op een feestje, maar toen ik bij Bax aan het "spelen" was.
Ik was druk aan het klooien op een cdj1000, dat ik helemaal niet doorhad wat er met de draaitafel achter me gebeurde :S

De naald draaide al weer tegen het labeltje aan Unhappy Naja.. die gast keek me wel droog aan :D
robertkennis    posted on 05-02-2007 13:51
Voor 1300 man aan t draajen op een hockeyfeest en over je dj booth hangen om je vriendin een zoen te geven en met je hand de play knop indrukken van je pioneers
ArCee    posted on 17-02-2007 16:55
Lekker bezig en de zekeringen klappen uit de zekeringkast, ook leuk.

Feest georganiseert, alles liep als een speer, ruim 1500 man binnen, konden we geen bier meer tappen. De vaten stonden te schuimen van de bastonen
Aemilius    posted on 17-02-2007 19:30
per ongeluk met me mouw van me shirt aan de fader blijven hangen toen ik me wou omdraaie om een nieuwe cd te pakken.. Die fader ging dus helemaal naar beneden en weg was de muziek.. gelukkig was het een geluk bij een ongeluk want ik deed als een gekke die fader weer omhoog en dat pakte goed uit want het kwam precies op een beat.. :D Later ook reacties gehad.. jaa je had wel een stilte dat ik dacht van wat.. en toen opeens BAM de muziek weer.. "Klonk vet".. Geluk of niet? Happy, laughing
MD    posted on 17-02-2007 19:37
1) Over mijn tafel gaan hangen en de cd er perongeluk uitgeduwt
2) Ik was bezig met mijn cd-speler en dan met mijn mouw pinnetje van draaitafel geduwt
Devotion    posted on 18-02-2007 14:58
Op een feest te fanatiek aan het faderen geslagen op een DJM-300. Raakte dus de input selector switch die erboven zat. Duurde toch een dikke tien seconden voordat ik doorhad wat er aan de hand was. Daarom nooit meer een DJM-300 voor mij!
Kiwi    posted on 18-02-2007 15:17
Hoezo afgang? je probeeerd het feest nog te redden. Die gast die de beloofde speakers mee zou nemen zou een trap onder zijn zak moeten krijgen voor het blunderen!
User edit by Kiwi on 18-02-2007 @ 15:17:30 (1%)
Luxx    posted on 18-02-2007 16:08
tjah was ook wel lullig van hem. maar het is evengoed een afgang want al de feest gangers wisten dat niet. staan ze luidkeels mee te krijsen op als de morgen is gekomen valt de muziek blunderend uit.... oeps...
www.mothermusic.nl
ceesietopc    posted on 18-02-2007 16:42
Hehe.. dan doe je gewoon alsof het een goedkoop effect is weet je wel.. ff de muziek wegdraiien :P
Ft    posted on 18-02-2007 17:00
Poster: ceesietopc
Hehe.. dan doe je gewoon alsof het een goedkoop effect is weet je wel.. ff de muziek wegdraiien :P

Als die stilte de rest van de avond duurt, is het inderdaad een goedkoop effect xD
Luxx    posted on 18-02-2007 17:00
een pernament effectje ?:P die zal het vast goed doen bij innercity en shit.. !
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 18-02-2007 18:30
Poster: ScottB
Hier is al hier een topic over ...

En die is gesloten want er was nog een topic

Poster: LuXx
ja maar dat is voor plus-members only. wat ik dus niet ben

en daar kan jij wel in
KLIK

dus kijken wat de MOD. Doen..Winking my eye
User edit by RenéKuppens on 18-02-2007 @ 18:34:28 (100%)
Ft    posted on 18-02-2007 18:56
Poster: Dj-RK

En die is gesloten want er was nog een topic

en daar kan jij wel in
KLIK

dus kijken wat de MOD. Doen..Winking my eye

Dat topic gaat wel ff over iets anders... dat gaat niet over fouten die je als dj hebt gemaakt... dat gaat over knokpartijen en fouten backstage... niet over draaifouten dus...
Luxx    posted on 18-02-2007 19:01
dus deze even mooi niet sluiten !! Winking my eye
in die topic is al 150+ dagen niet gereageerd
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 18-02-2007 @ 19:03:26 (100%)
Luxx    posted on 19-02-2007 15:34
zaterdag avond op een feest van andere vriend had ik weer zown mooie:

een feestganger tikte perongeluk het input change knopje aan waardoor ie op phono kwam te staan en de muziek abrupt uitviel en er een gigantische kut toon uit de boxen schalde.... ik angstig te kijke bij de boxen waar ze zo raar deden.... was het dus me mixer.. d'oh !
www.mothermusic.nl
djmarcelm    posted on 19-02-2007 19:40
stroom uitval
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Laidback    posted on 19-02-2007 19:48
Poster: djmarcelm
stroom uitval

sown hele erge.. dat je gewoon 5 min nix staat te doen..
en dan ook nog eens het hele actieve sound system opgang moet komen..
zoals we die al es hebben gehad op een zaterdag aafie.. hahaha..
gelukkig deed de tap het nog wel! :D
djmarcelm    posted on 19-02-2007 20:09
ik zeg niets hehehehehe

1 maal 4x op een avond draai er nog altijd maar kon helemaal niets meer
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj

125 Users online: 26 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 65.901
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.416