Jump kick
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Arth    posted on 04-02-2007 12:46
hej,,ik ben nieuw op dit forum/site maar ik ben al een tijdje (paar maandjes ) bezig met het maken van beats,,ik experimenteer vooral met jumpstyle/dance/hardstyle/ hipHop.. maar ik kan tot nu toe nog geen goede Jumpstyle kick maken/vinden..dus heeft maybe een van jullie een fijne kick zoals bijv in return of punani , overdrive(van Coone) of frozen flame ??  alvast bedankt

Arth

What do you think about Jump kick ??

Vote :   

ScottB    posted on 04-02-2007 13:05
Je kunt uit de nummers die je noemt de kicks toch gewoon samplen? Dan heb je meteen een lekkere kick. In de jump- en hardstyle en hardcore wordt sowieso al veel gesampled ...

barthawk    posted on 04-02-2007 13:15
wat de pro's doen (en ik ook trouwens) is mijn kicks layeren, en dan een beetje freaken met de frequenties totdat het klinkt zoals je wil... ik gebruik de drumsamples hiervoor uit een tr909..
ChiellianvanWhod    posted on 04-02-2007 13:31
Wat ScottB en Barthawk zegt kan heel goed, bijvoorbeeld stukjes van intro pakken vaak bij jump wat claps en kicks valt me vaak op en hiermee dan beetje gaan freaken, denk dan aan de toonhoogte veranderen, effecten erover heen met abelton, reason, fruityloops kan dit al vrij gemakkelijk.
En anders heb ik hier nog wel een lading jump en hardstyl samples!
Arth    posted on 04-02-2007 13:42
thnx fhoor alle comments :P ik ga nu ff alles uitproberen ,,ik zeg wel als er problemen zijn 
Bastian    posted on 04-02-2007 14:01
ff een vraagje;
als ik een loop zou maken van een jump track die ik heb en die dan opneem en via audacity op de pc zet, kan ik die dan ook als beat in fruity loops zetten en hoe gaat dit in z'n werken want ik ben een nog redelijke 'noob' (ja ik weet het, het is een dom woord:P)
User edit by Bastian on 04-02-2007 @ 14:03:23 (6%)
tairip    posted on 04-02-2007 14:11
Je moet even experimenteren met Blok en Zaagtand kicks, de kicks erg vaak layeren. En ook flink compressen... om het hardcore oldschool te laten klinken moet je even aan de peper molen draaien en er flink wat distortion uit halen.

Zoiets ongeveer.... beetje pannen links rechts met iets verschillende kicks!
ChiellianvanWhod    posted on 04-02-2007 14:51
Poster: Bastian
ff een vraagje;
als ik een loop zou maken van een jump track die ik heb en die dan opneem en via audacity op de pc zet, kan ik die dan ook als beat in fruity loops zetten en hoe gaat dit in z'n werken want ik ben een nog redelijke 'noob' (ja ik weet het, het is een dom woord:P)
  dat ligt er natuurlijk aan wat je met die loop wil:P
ik zou het in ableton gaan doen dan kan je zelf handmatig een loop gaan maken en dan nog dingen aanpassen, als je het gaat opnemen sgiet ook niet egt op.
Winking my eye als je meer info wil over Ableton, mail me dan maarHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.791 days.
 Post CommentThat would be 226.4 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

97 Users online: 54 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 2.634
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.349.412