Pioneer Music Video Tour (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stephanie    posted on 31-01-2007 20:17
Het komende voorjaar gaat de Pioneer Music Video Tour in Nederland van start. Afgelopen anderhalf werd er getourd onder de naam "Clipnight", dit jaar is alles gerestyled en staan de videoclips nog meer centraal dan afgelopen jaar. We hebben natuurlijk al een aardig beeld van hoe en wat de tour eruit gaat zien en aan de tour-agenda wordt hard gewerkt. Toch zouden we graag ook nog een stuk input vanuit de markt willen hebben. Dus wat zou je graag willen zien, waar zouden we absoluut moeten komen, hoe zou de tour er volgens jou uit moeten zien? Wellicht zijn er punten die we nog kunnen meenemen..... Roept u maar!

What do you think about Pioneer Music Video Tour ??

Vote :   

Basrose    posted on 31-01-2007 20:46
gaat het hierbij om het promoten van dvj? of meer om de videoclips? en vooral om welke doelgroep gaat het?
User edit by Basrose on 31-01-2007 @ 20:47:41 (58%)
Laidback    posted on 31-01-2007 20:48
Simpel...
Hip...
Flitsend...
en Ijskoud!...

Nvie    posted on 31-01-2007 20:49
Ik heb wel een ideetje dat is zelf altijd onwijs gaaf is, maar ook hetzelfde is in de kosten. Het lijkt mij echt spectaculair als je zo'n Video Led screen hebt waar je de clips op vertoont. Ik denk dat het echt heel bruut zou zijn.

Laidback    posted on 31-01-2007 20:50
een Pixelwand,
zo een uit de clip van Christina Aguilera & P-Diddy - Tell Me..
dat is obzich wel heel erg mooi! :D
kost ook een paar centen denk ik..
en plasma's zijn scherper, mooier! Happy, laughing
tairip    posted on 31-01-2007 20:51
Ik heb een tof idee, als je ooit eens een grote ruimte hebt Winking my eye PM me maar ff Stephanie.
PatrickBeuken    posted on 31-01-2007 21:00
Ik kan me goed voorstellen dat zo'n ledscherm onderdeel is van die nieuwe Show... dat hoort toch op z'n minst bij een grote VJ roadshow, nietwaar?
Stephanie    posted on 31-01-2007 21:22
Poster: DJ-BasRose
gaat het hierbij om het promoten van dvj? of meer om de videoclips? en vooral om welke doelgroep gaat het?

We willen zowel de horeca als het uitgaanspubliek kennis laten maken met de dvj. De horeca met de dvj als onderdeel van de dj-set-up, het uitgaanspubliek met het fenomeen videomixen en clips in een discotheek.

Led-wall is trouwens erg leuk (en mooi), maar je bedrijpt dat Pioneer liever plasma's verkoopt. Dus om niet al te merk-vreemd te gaan zal er met een wall van plasma's gewerkt worden.
Laidback    posted on 31-01-2007 21:31
maar een paar van die Pioneer PDP-60MXjes op/naast elkaar doen het ook wel!! :D
mooier beeld als een Led wall

en het introduceren lukt wel!
sinds het naast Dansen de dimensie "Zien" toevoegd aan het avondje uit! Happy, laughing

een leuk idee voor een grote zaal is misschien een Ster maken.
van 4 grote schermen..

2 Verticaal & 2 Horizontaal ..
aan truss geclambt.

en dan aan bijde kanten van de Booth 1 ster.

...
User edit by Laidback on 31-01-2007 @ 21:49:21 (100%)
PatrickBeuken    posted on 31-01-2007 21:51
Poster: Stephanie
maar je bedrijpt dat Pioneer liever plasma's verkoopt. Dus om niet al te merk-vreemd te gaan zal er met een wall van plasma's gewerkt worden.

Haha... dat dacht ik al toen ik m'n reactie postte Happy, laughing
barthawk    posted on 31-01-2007 22:25
Wat ook vet is om in een grote kring aan het plafond allemaal plasma's te hangen(pioneer heeft er toch genoeg) En hier afwisselend de videoclips te laten zien(die gemixt worden) beelden van de dj, beelden van het publiek etc..... kan een gaaf effect opleveren....
Stephanie    posted on 31-01-2007 22:28
Poster: barthawk
Wat ook vet is om in een grote kring aan het plafond allemaal plasma's te hangen(pioneer heeft er toch genoeg) En hier afwisselend de videoclips te laten zien(die gemixt worden) beelden van de dj, beelden van het publiek etc..... kan een gaaf effect opleveren....

Is inderdaad vet!! Maar hou er rekening mee dat het plaatsbaar moet zijn op het gemiddelde poium in een gemiddelde discotheek. Bij grote events kan je naar hartelust rigg-en, maar in discotheken met een beperkte op- en afbouwtijd niet Unhappy
barthawk    posted on 31-01-2007 22:32
of zo'n soort glazen disco vloer(die van vroeger) dan met allemaal plasma schermen erin.....misschien is zoiets makkelijker op te bouwen....
PatrickBeuken    posted on 31-01-2007 22:35
Het moet wel realistisch blijven Winking my eye

Er zijn bestaan wel van die pixelfloors waarop je ook gewoon video kunt laten zien. Maarja... als iedereen erop staat zie je er toch weinig van.
User edit by PatrickBeuken on 31-01-2007 @ 22:35:59 (100%)
Sandr    posted on 31-01-2007 23:05
Ik vind wel, als jullie dat nog niet doen, (Denk het eigenlijk wel) dat er zeker enkele cameras op de DVJ gericht moeten zijn die dan laten zien wat je daar nou precies aan het doen bent.
Dan krijgt de gemiddelde bezoeker ook wat meer het idee wat er precies gebeurd.

Of je neemt van te voren een soort demo op, die je dan op een scherm kan tonen bij de ingang/garderobe. Dan staan de mensen toch maar te wachten en zijn ze nog nuchter. Krijgen ze een goed beeld wat die vrouw daar op het podium aan het doen is.
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 01-02-2007 @ 01:20:22 (2%)
ccc    posted on 01-02-2007 00:47
Je zou bijvoorbeeld aan alle DJR leden een plasma kunnen geven dit lijkt mij in iedergeval een goed begin van de tour.
Ferrox    posted on 01-02-2007 01:34
als het juist niet is heb ik wel een idee:
zet het bij mij neer!!

Nee ff zonder geine, Heb je al een idee van een meubel oid? anders zou je daar plasma's in kunnen verwerken.

Plasma's gaan riggen. En als je het helemaal leuk doen kun je net als bij idols een paar jaar terug in bewegende achtergrond tv-schermen zetten..

Er is zelfs iets geloof ik dat je die plasma's in zo'n lamel eigenlijk ook nog kunt draaien.

Verder uhm.. jah..

vond het eerste idee van mij toch niet zo slecht Winking my eye
User edit by Ferrox on 01-02-2007 @ 01:35:02 (4%)
Laidback    posted on 01-02-2007 03:46
allemaal 7" Schermpies in de dj booth verwerken. (met zo dun mogelijke Plastic rand aan/in de schermpies) dat kan een heel erg vet effect opleveren en zeer flitsend.. maar zal ook wel flitsend veel kosten....
of een Boog van Plasma's , (met evt. een Led-Staaf/buis tussen elk scherm..)

of die nieuwe Movin' Head Beamers, die overal kunnen projecteren..
die kosten nie zo heel veel.. maar je kan er heeel veel leuke dingen mee doen! Happy, laughing

djmarcelm    posted on 01-02-2007 12:38
heb probleem is dat het snel moet staan en eigenlijk nog sneller weer weg moet

riggen heeft idd geen zin als je een kleine zaal staat

je zou zoals we op de beurs in rotterdam gedaan hebben (wouden doen) alles in trus zetten met die grote bass plates dan 2 per truss in de meubel nog wat schermen verwerken zoals bij de eerste meubel het geval was!

verder moet je imponeren dus eigenlijk big bigger biggest!

heb nog wel wat ideeen voor een meubel maar zoals ik weet van jullie moet het makkelijk te vervoeren zijn dus kan niet alles gerealiseerd worden

greets
m
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
tairip    posted on 01-02-2007 13:11
Voor op een beursstand o.i.d. is dit heel erg tof! KLIK

Je kan er ook 3D beelden mee doen.... misschien moet je eens sommige muziek onder 3D beelden zetten en mensen een 3D bril op laten doen! Dan heb je iets speciaals!
PatrickBeuken    posted on 01-02-2007 13:18
Voor 3D heb je een aparte beamer nodig die tegelijkertijd een horizontaal en een verticaal gepolariseerd beeld projecteerd.
User edit by PatrickBeuken on 01-02-2007 @ 13:19:07 (100%)
djmamo    posted on 01-02-2007 13:36
hoop alleen niet dat ze plasma's gaan gebruiken voor de roadshow, plasma's hebben de slechte eigenschap op inte branden en dan zie je alles terug, ook als hij uit staat.

@ patrick 3d projectie met een beamer kan maar daar heb je geen speciale beamer voor nodig, alleen een ander scherm
www.moonentertainment.nl
ccc    posted on 01-02-2007 14:03
Waarschijnlijk zullen er op die plasma's bewegende beelden worden getoont en heb je geen last van dat inbranden.
PatrickBeuken    posted on 01-02-2007 15:34
Poster: djmamo
@ patrick 3d projectie met een beamer kan maar daar heb je geen speciale beamer voor nodig, alleen een ander scherm

Dit is niet bepaald het topic hiervoor. Maar wat voor werking heeft dat scherm dan?
tairip    posted on 01-02-2007 15:44
Poster: PatrickBeuken
Voor 3D heb je een aparte beamer nodig die tegelijkertijd een horizontaal en een verticaal gepolariseerd beeld projecteerd.

Ik weet niet of jullie gekeken hebben maar het 3D werkt al! KLIK Dus dit hoeft niet iets moeilijks te zijn...
montoya    posted on 01-02-2007 16:17
Poster: Laidback

of die nieuwe Movin' Head Beamers, die overal kunnen projecteren..
die kosten nie zo heel veel.. maar je kan er heeel veel leuke dingen mee doen! Happy, laughing

Die dingen kosten 20000 euro dus weet niet wat jij weinig vindt ik zou gewoon veel gebruik maken van beamers en die dan matrix schakelen dus meerdere aan elkaar .

voor de rest ja weet je al wie die demo gaat geven dan toevallig dj 2nd nature heb wel eens een filmpje van hem gezien en die gast is geniaal op de dvj's en als hij niet kan dan wil ik t ook wel doen hoor ben de rotste niet  

120 Users online: 14 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 22.084
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.410.458