Mijn examenfeest 07 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 31-01-2007 14:33
DJs.!
Alles goed.?
Mooi zo.

Elk jaar organiseerdt onze school een LSD -laatste school dag, cut the jokes over lsd- feest met hulp van de exmanen leerlingen, die willen natuurlijk. Ik zit in de commissie, voor dat beetje ervaring hoe je parties organiseerd en ik wil ook ff een uurtje draaien hehe.

Dit feest moet vanzelfsprekend de grootste tot nu toe worden.
Wat ik daarom probeer is het gedeelte van de locatie mijn turf te maken. Ik had in gedachten om ook een artiest te laten komen, alleen heb ik geen idee wat de kosten daarvan kunnen zijn. Kan iemand een indicatie geven.

Via een boekingsbureau zou het vast een zeker PHAT duur worden, dus ik wil via via in contact te komen met iemand..

Maar graag een indicatie, thnx..

What do you think about Mijn examenfeest 07 ??

Vote :   

rickdekoning    posted on 31-01-2007 20:52
Moeten de mensen die komen betalen of is entree gratis?
tairip    posted on 31-01-2007 20:52
Poster: djmamo
het gaat hier over een school feest dus garantie dat er mensen komen

Ik ging niet naar elk schoolfeest!

Mensen komen er wel maar hoeveel? Als je een slecht programma opstelt komt cker nog de helft van de school niet, alleen de mensen die normaal niet uit mogen zullen een kijkje komen nemen!
rickdekoning    posted on 31-01-2007 21:03
ik zou eerst voor een goede locatie zorgen. vaak is het zo dat hoe bekender de locatie hoe meer mensen. ook een bekende dj kan bijdragen aan de feest vreugde :D he ligt er maar aan hoe veel geld je hebt. als het goed wordt gepromoot en er kunnen ook mensen worden geintroduceerd kan je meestal wel winst maken.

op mijn school hebben we een eigen bond die ongeveer om de drie weken een feest organiseren. af en toe zijn er feesten in grote club met een bekende dj maar soms ook een klein feestje waarbij gewoon dj's van school de hele avond draaien.

met grote feesten bedoel ik Hollywood Music Hall met Gregor Salto (hollywood is erg moeilijk om te huren vanwege hun eigen feestjes) maar we hebben ook kleine gehad bij studenten verenigingen als SSR en Laurentius.

altijd wordt er winst gemaakt. gewoon promoten en je club vol krijgen.
dj-nick    posted on 31-01-2007 21:09
Poster: rickdekoning
(hollywood is erg moeilijk om te huren vanwege hun eigen feestjes)

hollywood kan je ook gewoon boeken
greup    posted on 31-01-2007 21:23
de lokatie is heel belangrijk,. Schoolfeesten op school zelf worden vaak alleen bezocht door onderbouwers.... Huur je een grote bekende tent zullen je kosten wel stijgen, maar het aantal publiek ook wat ervoor zorgt ( nogmaals als je het maar realistisch houdt, en alles goed berekend) dat je er uiteindelijk meer aan over kunt houden ( al is het bij schoolfeesten zo dat ze vaak alleen maar Break-even willen spelen )
sjoerdjuh    posted on 31-01-2007 23:00
Ik vind overigens wel dat je hier vrij laat aan begint. Op mijn school was het gebruikelijk 100 dagen voor het begin van het eindexamen een gala te organiseren. De commissie die dit moest regelen werd altijd aan het begin van het jaar al opgezet, om sponsoring te regelen, locatie, dagactiviteit en natuurlijk feest 's avonds. Bij ons was het gebruikelijk dat iedereen er gewoon heen ging en eigenlijk nam vrijwel iedereen een introducé mee. iedereen wil naar dat feest! Zorg ervoor dat dat bij jullie ook het geval is, begin over een maand met promotie. Maar begin nu eerst een locatie te regelen. Bij ons was dit een simpele sporthal, die totaal werd omgetoverd. Geslaagd feestje. Als DJ's hadden we de DJ van de locale discotheek (Niet dat die zo goed was, die ouwe zak... :S ) en nog wat ander spul. Niet veel soeps, maar toch, als het je laatste jaar is op je school, een feest om niet te vergeten! Maak er iets moois van!
Antoine88    posted on 31-01-2007 23:12
Kaartjes moeten gekocht worden en introducees mogen worden mee genomen.

Zoals ik al zei probeer ik over de locatie te gaan. De locatie die ik in gedachten heb worden ook veel optredens gegeven, beetje die 'underground' vibe. Artiesten komen er graag.  
Hopelijk kan ik die mensen zelf ook vragen iets mee te regelen.

Mijn punt, ik heb gewoon totaal GEEN idee wat het budget is en wat normaal is voor een schoolfeest. Voor nu wou ik gewoon een indicatie.

ik kom hier nog op terug na de volgende bespreking.
rickdekoning    posted on 01-02-2007 10:30
Poster: dj-nick

hollywood kan je ook gewoon boeken

Klopt, maar rond donderdag en vrijdag is erg moeilijk en duur om dat hollywood zelf op donderdag bijvoorbeeld city trip heeft. De keren dat wij het gehuurd hebben waren op een maandag, meestal is dat dan in een vakantie.
sjoerdjuh    posted on 01-02-2007 11:42
Poster: rickdekoning

Klopt, maar rond donderdag en vrijdag is erg moeilijk en duur om dat hollywood zelf op donderdag bijvoorbeeld city trip heeft. De keren dat wij het gehuurd hebben waren op een maandag, meestal is dat dan in een vakantie.

Als je ziet dat de poster uit Groningen komt lijkt me dit niet echt haalbaar... busvervoer oid? Winking my eye

In Groningen moeten genoeg leuke locaties te vinden zijn! Maar ga eerst bespreken wat het totaalbudget is voor locatie / DJ-gebeuren, meestal denkt men goedkoop iets te kunnen regelen en heb je hier maar een klein budget voor....
Antoine88    posted on 01-02-2007 20:50
Zeker weten goede locaties. Idd dat men denk voor goedkoop iets te kunnen regelen. Maar ik dacht aan een artiest omdat de docent zijn laatste zin was: 'Het budget is zo, dat praktisch alles wel kan.'

Dus ik neem aan dat het budget een niet erg erg klein bedrag zou zijn.

greup    posted on 02-02-2007 08:40
bij ons worden deze feesten ook vanaf het begin van het jaar al geregeld,. Begrotingen worden gemaakt, flyers moeten worden gedrukt,. Speciale kaartjes moeten worden gedrukt, beveiliging ( mits die niet door de lokatie zelf wordt geregeld) dj's , goktafels, dansers, drank inkoop..... Kortom genoeg om mee bezig te zijn.

Waarom zou je persee een budget willen hebben. Dat kun je zelf ook uitrekenen ( neem een realistisch percentage van het aantal leerlingen, en dat maal de prijs die je ervoor vraagt) Ik neem toch aan dat dit niet de eerste keer is dat er op jou school een eind examenfeest is....

Prijs indicatie voor het geheel is incl luxe lokatie +/- 7500.
Trouwens,.. Discotheken kun je niet op donderdag,vrijdag,zaterdag huren ( of je moet wel HEEL veel geld hebben)

<edit> het kan natuurlijk ook veel goedkoper als je de drank niet afkoopt, en wat bezuinigd op dj's en danserresjes....
Dan is het voor 2500/3000 euro ook wel mogelijk
Mod edit by greup on 02-02-2007 13:40 (23%)

This is an old Topic

No new postings for 6.717 days.
 Post CommentThat would be 223.9 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 17 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 14.148
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.016.599