Mixen met je pc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tinuva    posted on 29-01-2007 17:49
Hoy, ik zou graag beginnen met mixen, maar kan mij nog geen apparte cdspelers aankopen. Ik zou graag mijn pc dan gebruiken als 2 cdspelers, dus enkel met mijn pc mixen. Ik zocht hiervoor een mixer. Is dit mogelijk met bv de Numark DXM-01? En als ik een gewone mixer koop en dan bv deze kabeltjes gebruik:
LINK
Ik weet dat er zo dingen bestaan als de behringer, maar er moeten toch andere dingen zijn, zodat ik kan uitbreiden met cdspelers als ik dat wil. Misschien kun je dit met die behringer ook, maar ik zou liever gewoon een mixer hebben.

Als je een idee hebt, zeg het maar, want ik wil echt wel een oplossing vinden.
ThX
Mod edit by Jorrit on 29-01-2007 20:25 (19%)

What do you think about Mixen met je pc ??

Vote :   

DaDragon    posted on 29-01-2007 18:32
Ik weet wel dat de behringer alles bevat wat je nodig hebt om te mixen met je pc.

En er zit een mixer bij in..
Het is eigenlijk een mixer met 2 johwheels erop..
Tinuva    posted on 29-01-2007 21:43
ja ok dat weet ik  Maar die kabeltjes werkt dat echt? want ik heb zoiets opgevangen? ... Zou wel DE oplossing zijn
User edit by Tinuva on 29-01-2007 @ 21:44:08 (51%)
DJMixing    posted on 29-01-2007 22:08
Ja met zulke kabels kan dat hoor. Moet je wel 2 geluidskaarten hebben lijkt me, of een ietwat geavanceerdere geluidskaart (5.1 ofzo?). Dan kan je elk deck een eigen line in geven zegmaar.
IbiziX    posted on 29-01-2007 22:14
je kan elke mixer aansluiten op je pc
daarvoor moet je wel veel configuratie doen maar op het virtualdj forum staat info over hoe je dit makkelijk doet.
een ander alternatief is een midi controller gebruiken, dit werkt met usb zoals di behringer hier al vermeld en de hercules dj console
je moet wel maken dat je controller dan compatible is met je programma maar deze 2 controllers werken met virtualdj.
DaDragon    posted on 29-01-2007 22:25
Poster: Tinuva
ja ok dat weet ik  Maar die kabeltjes werkt dat echt? want ik heb zoiets opgevangen? ... Zou wel DE oplossing zijn

Gewoon bijgeleverde software installeren. Doe gelijk de update erachteraan.
Dan USB inpluggen in de deejay control. En USB in de computer.

Een mp3 inladen en spelen maar.. werkt dan hetzelfde als een cd-speler. Alleen laadt je de muziek in via de computer en niet via een cd.
Winston    posted on 01-02-2007 12:58
Als je op de PC wil beginnen kan dat met DJ software, waarbij je verder niks nodig hebt aan hardware. Ik wil graag weten waarom je nu een mixer wil.
Tic Toc
Tinuva    posted on 01-02-2007 18:58
Zodat ik mij kan oefenen met het gebruik van een echte mixer. Ik mix al een tijdje met pc alleen software, zoals virtual dj en traktor, en dit lukt al goed, maar het is toch niet te vergelijken als met een echte mixer... Ik heb nu geld voor een mixer, maar platen- of cdspelers kan ik nog niet kopen.... Wanneer ik dan moet wachten tot ik geld heb voor alles tesamen... jah dat kan nog wel even duren, ermee dat ik dan wanneer ik kan gewoon die spelers kan kopen. Wanneer het me toch niet zo  ligt (wat ik ten zeerste betwijfel, met pc alleen amezeer ik mij al rot) is het ook een kleinere uitgave dan als ik nu al alles koop...

Thanx
Winston    posted on 01-02-2007 22:54
Als je kiest voor de Numark hou je rekening met het volgende:

Quote Numark brochure
The DXM01 USB works seamlessly with all dual sound card-compatible Windows and Mac audio software, and all audio file formats are supported, including MP3, Windows Media, and AIFF files. No software drivers are needed with Windows XP or Mac OS X, and a USB cable is included.

Je moet dus ff checken als Virtual DJ en Traktor "dual sound card" compatible is. Waarschijnlijk is dat wel het geval. Dan moet je ff uitzoeken hoe je dat moet configureren. Dat staat in de handleidingen.

Je hebt dan 2 USB kabels: de eerste voor player 1 / kanaal 1 en de andere voor player 2 / kanaal 2.

Als je een gewone mixer wil moet je een soundkaart hebben met minimaal 2 outputs of twee soundkaarten in je PC. Ook hier zal je moeten configureren. En dit keer is het configureren moeilijker naar mijn gevoel, maar dat hoeft niet zo te zijn.
De verbinding PC met mixer gebeurt dan inderdaad, afhankelijk van het aantal kanalen die je wilt benutten, meestal met 2 of meer van de kabels die je op het oog hebt: digitaal naar tulpje. Alweer de eerste voor PC player 1 / kanaal 1 en player 2 / kanaal 2 etc.

Er bestaan ook soundkaarten met RCA (tulpje) als output. Dus pas nadat je de keus voor de soundkaart hebt gemaakt weet je welke kabel je nodig zult hebben.

Je moet checken dus wat de soundcard van je PC aankan. Als je een soundcard moet kopen komen die kosten bijkijken. Als je de Numark USB mixer koopt zit de soundcard waarmee wordt gewerkt al in de mixer. Die werkt gewoon onafhankelijk naast de soundcard die je nu in je PC hebt.

Er zijn controllers die ook de mogelijkheid hebben om naast een PC ook cd players of draaitafels op aan te sluiten. Maar niet allemaal kunnen dat, dus als je wilt uitbreiden moet je goed uitkijken mocht je voor een DJ software controller kiezen.

Maar het voordeel van een controller is dat niet alleen de mixer, maar ook de players "echt" aanvoelen. Maar toch is het over het algemeen een beetje speelgoedachtig. Of je moet je erin verdiepen om "latency times" zo klein mogelijk te houden. Maar dan kom je op veel duurdere oplossingen.

Tic Toc
User edit by Winston on 01-02-2007 @ 23:13:22 (56%)
qloaked    posted on 01-02-2007 23:20
je moet x-session pro gebruiken van m-audio.http://www.m-audio.com/index.php?do=products.list&ID=dj
Day-One    posted on 06-03-2007 17:45
Ja dat kan...alleen met winamp ed kan je niet pitchen....je zal een soortgelijke proggie als traktor moeten gebruiken.. daar kan je wel mee pitchen...
Ghost-Andries    posted on 09-03-2007 17:24
je kan ook altijd dj console MP3=99 euro of dj console Mk2 is rond de 200euro maar in deze zit een geluidskaart en deze is wel goed deze heb ik ook en ik heb hier geen klachte over en je kan er na een tijdje ook cd-spelers voor kope en er op aansluiteis ook wel handig maar een van deze zijn een echte aanrader

Hansje    posted on 09-03-2007 17:48
Je dj programma hoeft volgens mij geen dual soundcard te supporten.
Ik geloof dat je met asio4all de 2 geluidskaarten kunt koppelen en dan de asio4all bij je djprogramma selecteren. But....correct me if i'm wrong, want ik weet vrij weing van digitaal draaien dus...
PatrickBeuken    posted on 09-03-2007 18:45
Poster: Winston
Als je kiest voor de Numark hou je rekening met het volgende:

Quote Numark brochure

Je moet dus ff checken als Virtual DJ en Traktor "dual sound card" compatible is. Waarschijnlijk is dat wel het geval. Dan moet je ff uitzoeken hoe je dat moet configureren. Dat staat in de handleidingen.

Je hebt dan 2 USB kabels: de eerste voor player 1 / kanaal 1 en de andere voor player 2 / kanaal 2.

De DXM01-USB werkt perfect met Virtual DJ. Instellen...
Outputs: external mixer
Sound cards: numark dxm01-usb (herkent hij perfect, laat zelfs een afbeelding ervan zien)

This is an old Topic

No new postings for 6.760 days.
 Post CommentThat would be 225.3 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

397 Users online: 311 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 51.521
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.744.912