Nieuwe set rond de Pioneer djm-400
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : djc-200 of denon dn-s1000

-Denon dn-s1000
-Pioneer cdj-200

Voting is only possible for our Members
NielsR    posted on 27-01-2007 21:29
Ik ga een nieuwe set kope rond de djm-400 dat staat al vast.
Maar ik heb nog niet een idee wat ik er op aan ga sluite de logische keuze zou zijn de djc-200 maar ik zou ook graag de andere opties bekijken zoals de denon dn-s1000 deze is toch iets goedkoper dan de djc-200 maar ik heb geen idee aar die twee juist in verschillen en dan was er nog een optie om 2 goedkoper platenspelers aan te schaffen waar ik dan final scratch op aan sluit want ik zou wel graag met de pc draaien. maar ik snap nu niet wat het verschil is tussen "2" en "open" traktor zou open niet meer ondersteunen nu zou ik wel graag met traktor werken maar maakt die ondersteuning nu zo veel uit.

En waar zou je aanraden om dit te kope online? maar waar dan want ik heb prijzen gezien die toch 150 euro van elkaar verschillen ik heb al bij de rj shop gekeken en rebelio maar wat zou je me aanraden om dit moois voor de laagste prijs in huis te halen wat ik nu al gezien heb zou ik iets van een 1500 euro moeten rekenen.

en als versterker zou ik graag de pioneer a 109 hebben van 80watt of de a 209R van 120 watt wat raden jullie me hier aan (ik weet het dit zijn niet de krachtigste versterker maar ik woon nog bij mijn ouders ik word gedwongen om niet veel lawaai te maken ) maar de versterker is op dit moment nog niet echt belangrijk.
User edit by NielsR on 28-01-2007 @ 11:02:16 (30%)

What do you think about Nieuwe set rond de Pioneer djm-400 ??

Vote :   

Ft    posted on 27-01-2007 21:36
Bedoel je CDJ-200? Of is djc iets wat ik nog niet kenConfused
NielsR    posted on 27-01-2007 21:41
Poster: Ft
Bedoel je CDJ-200? Of is djc iets wat ik nog niet kenConfused

sorry was even verward geraakt met de djm
User edit by NielsR on 27-01-2007 @ 21:41:56 (11%)
Ft    posted on 27-01-2007 21:50
Ik denk dat het echt een kwestie is van wat je zelf fijn vind. De een zweert bij Pioneer en de ander werkt alleen maar met Denon... Je kan het beste even een winkel bezoeken en beide spelers even uitproberen. Het hangt sterk af van je eigen wensen.
Qua versterker zou ik persoonlijk niet voor zo'n pioneer gaan... Ik vind ze nogal duur, en zeker als je niet zoveel geluid nodig hebt zou ik voor een wat goedkopere gaan...  Als je al weet dat je verder wilt gaan met Dj'en, kun je beter een iets zwaardere kopen... heb er zelf namelijk nogal spijt van dat ik te klein begonnen ben. Als je het klein wilt houden zou ik nog even rondkijken... er is naar mijn mening wel beter verkrijgbaar (vooral aangezien je zo min mogelijk geld uit wilt geven)...
Let er ook op dat de pioneer 80Watt is bij 4 Ohm... bij speakers van 8 Ohm zijn ze 40 watt... Dit is wel belangrijk om naar te kijken, aangezien de meeste speakers 8 Ohm zijn...
rickdekoning    posted on 27-01-2007 22:10
Je moet voor jezelf even afwegen wat je belangrijk vind aan een speler.

De Denon kan scratchen, dit vind ik echter niet heel handig werken aangezien je die jog moet in drukken. De Jog is niet ideaal. De Denon spelers vind ik over het algemeen nogal onoverzichtelijk, zo ook de s1000.

De Denon heeft echter wel een leuk aantal effecten, en is erg compact.
Het feit dat de denon zo klein is zou echter ook een nadeel kunnen zijn voor sommige mensen. Het ligt er maar aan wat je prettiger vind werken.

De Pioneer kan niet scrachten en heeft maar 3 effecten. Hij is ook een stukje groter dan de Denon. De Pioneer vind ik veel overzichtelijker. Ook heeft de Pioneer een loopcutter, erg leuk om mee te spelen.

Het feit dat Pioneer cd-spelers (meestal wel de 1000mk2 of mk3) zo ongeveer in elke club wel te vinden zijn kan je ook als een voordeel zien. De pioneer spelers hebben allemaal wel ongeveer wel dezelfde opzet. Als je dus een keer ergens in een club zou gaan draaien hoef je dus niet hee erg te wennen aan de gear daar. Ik zou me voor kunnen stellen dat als je denons hebt je even zou moeten inkomen.

De looks van een speler zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk. Naar mijn mening wint de Pioneer het dik van de Denon als het om de looks gaat. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie.

NielsR    posted on 28-01-2007 11:04
Oke ik denk dat ik de denon niet neem maar nu is de keus nog altijd tussen de cdj-200 of platenspelers met finalscratch of wat raden jullie aan om met traktor 3 te gebruiken.

ik zou wel graag traktor gebruiken om te mixen maar fs is zo duur alternatieven?.
User edit by NielsR on 28-01-2007 @ 12:34:56 (47%)
DaDragon    posted on 28-01-2007 12:48
Poster: fettibamba
Oke ik denk dat ik de denon niet neem maar nu is de keus nog altijd tussen de cdj-200 of platenspelers met finalscratch of wat raden jullie aan om met traktor 3 te gebruiken.

ik zou wel graag traktor gebruiken om te mixen maar fs is zo duur alternatieven?.

Persoonlijk zou ik dus niet ingaan op het advies van iemand anders. Het is heel persoonlijk welke speler jij fijner/leuker vind. Dit kan je het beste gewoon gaan testen in een winkel.

Mijn mening is ook dat je met cd's makkelijker andere dingen kan doen dan met een platenspeler.
Maar ook hiervoor zul je naar je eigen mening moeten kijken. En  uiteraard wat je er allemaal nog meer mee wil gaan doen buiten traktor om.

suc6 met je beslissing.
NielsR    posted on 28-01-2007 12:55
Poster: DaDragon

Persoonlijk zou ik dus niet ingaan op het advies van iemand anders. Het is heel persoonlijk welke speler jij fijner/leuker vind. Dit kan je het beste gewoon gaan testen in een winkel.

Mijn mening is ook dat je met cd's makkelijker andere dingen kan doen dan met een platenspeler.
Maar ook hiervoor zul je naar je eigen mening moeten kijken. En uiteraard wat je er allemaal nog meer mee wil gaan doen buiten traktor om.

suc6 met je beslissing.

Ik ga een platenspeler nooit gebruiken om vinyl meet te mixen maar om op de pc aan te sluiten nu moet ik allen nog kiezen pc met platenspelers of cd spelers
NielsR    posted on 28-01-2007 13:33
Heeft iemand ervaringen met orbit dj want daar heb ik juist een set gezien van djm-400 met cdj-200 met pioneer flightcase voor 1499 met gratis levering
heeft iemand van jullie al iets bij orbit dj gekocht? hou was de service
User edit by NielsR on 28-01-2007 @ 14:41:07 (81%)
DonBasco    posted on 28-01-2007 14:14
Dat lijkt me een hele goeie deal!

Pioneer flightcase is een stuk duurder dan bijvoorbeeld een Prodjuser en die krijg je er nu min of meer gratis bij
Ft    posted on 28-01-2007 14:18
Ik zou wel ff die link weghalen voordat een mod het moet doen... Links naar webshops mogen niet...
De deal lijkt me echter wel goed... als je er zelf achter staat, zou ik het doen.
User edit by Ft on 28-01-2007 @ 14:19:46 (78%)
NielsR    posted on 28-01-2007 17:07
waar halen jullie dan het goedkoopst jullie stuff
Twello    posted on 28-01-2007 17:19
ik zou eerder een CDJ 800 halen dan de 200 vanwege de vinyl mode... maar ik weet niet of het budget dat toelaat

NielsR    posted on 28-01-2007 18:45
Poster: Twello
ik zou eerder een CDJ 800 halen dan de 200 vanwege de vinyl mode... maar ik weet niet of het budget dat toelaat

nee dat laat men budget niet toe later misschien ik zal al hard mogen werken/sparen voor deze set en veel cd's kopen zit er ook niet meer in.
Vibemaster-D    posted on 28-01-2007 21:25
ik zou dan toch voor de CDJ200 gaan. de scratch functie op de Denon zuigt egt.
en de CDJ200 kan ook mp3 (vind ik heerlijk ik heb nu 4 mapjes ipv 10 koffers).
en hij is superoverzichtelijk. icm DJM400 mooi compleet pioneer setje dat in die flightcase kan.
NielsR    posted on 29-01-2007 19:42
Ja ik denk dat ik me voor nu bij de cdj-200 ga neerleggen maar ik ga in de toekomst zeker nog een computer gestuurde set er van maken met ssl of fs who knows maar de reden voor de pc was voor de vele effecten enz dus bij men set ga ik een effector/sampler kopen nieuwe topic daarover opgestart kijk hier
DNR    posted on 01-02-2007 15:05
al gedacht aan de reloop rmp909sConfused

ik heb hm nu ruim 2 dagen en ik ben er heel erg tevreden over. vooral de sampler is erg makkelijk.

This is an old Topic

No new postings for 6.796 days.
 Post CommentThat would be 226.5 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

364 Users online: 285 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 51.839
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.745.230